Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2012, 23:57
crazycamel070
crazycamel070 is offline
Hallo allemaal,

Ik wil mijn verhaal een beetje kwijt, maar als het kan misschien ook tips. Ik ben volgens meisjes een aantrekkelijk persoon met een geweldige persoonlijkheid. Ik kan goed luisteren enzo, maar als meisjes mijn hulp of tips nodig hebben ben ik er. Vreemd genoeg praat ik met meisjes en omdat ik dan zoveel van hun weet en hoe hun zijn wordt ik vaak verliefd op ze. Dit is niet het probleem. Wat wel het probleem is ik zeg het tegen hun dat ik ze leuk vind maar dan zeggen ze ja ik jou ook. Dus dan zeg ik ja maar niet op die manier ik vind je meer dan leuk, maaar NOOIT zien ze mij hetzelfde. Ze zien me als hun broertje, beste vriend. Degene die alles opneemt en opslaat en helpt wanneer nodig. Nooit vinden ze me meer dan leuk. Dit komt me onder de hand me strot uit, want dit is me al 14x gebeurt en dan maak ik mezelf eigenlijk alleen maar verdrietig, want ik kan dan niet meer terug met mijn gevoel en probeer dan te zeggen dat er niks moet veranderen maar dan gaan ze minder praten met me en ineens spreek je ze nooit meer, worden je telefoontjes geweigerd, smsjes genegeerd en op msn word je geblockt. Iemand miss nog tips hoe ik dit beter zou kunnen aanpakken of iemand die hetzelfde probleem had maar een manier heeft gevonden.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2012, 04:24
Vowel
Vowel is offline
Nou, ik kan alleen vanuit ervaring vertellen dat het heel naar is wanneer een goede vriend opeens verliefd op je wordt terwijl je helemaal niets met hem wilt. En dan wordt het meestal ongemakkelijk en is het fijner om het contact (tijdelijk) te verbreken. Want wanneer je weet dat iemand iets van je wil, moet je opeens op je woorden gaan letten en op je houding, omdat je niet wilt dat je iemand valse hoop geeft, dus ga je minder aardig doen dan je normaal deed, of zeg je bepaalde dingen niet meer, etc. Dat is geen fijne vriendschap. Dus dat die meisjes uiteindelijk "wegvluchten" vind ik niet zo vreemd.

Wat je hieraan kunt doen? Ik heb eigenlijk geen idee. Waarom word je verliefd op ieder meisje dat je kent? Ben je druk op zoek naar een relatie? Wil je zo graag een vriendin dat je ieder meisje dat aardig doet een mogelijk slachtoffer vindt? Je zegt dat het al veertien keer is gebeurd, maar hoe oud ben je? Ik vraag me af of je dan wel écht verliefd was. Volgens mij is dat vaker dan veel mensen in een heel leven verliefd worden.

Tja, er is geen wondermiddel om ervoor te zorgen dat meisjes verliefd op je worden. Het gebeurt wel of het gebeurt niet en er is vrij weinig (lees: niets) dat je daaraan kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 10:20
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Je bent 16 en je bent al 14 keer gefriendzoned? Dat is wel balen. Misschien scheelt het als je niet steeds tegen meisjes gaat zeggen dat je ze leuk vindt en ze alleen het duidelijk wil maken als je denkt dat zij jou óók leuk vinden. Of heb je dit ook al 14 keer gehad? Waarschijnlijk is het probleem dat je niet genoeg flirt, en alleen maar heel vriendelijk bent, dan hebben die meisjes geen idee wat je werkelijke intenties en gevoelens voor hen zijn en zien ze jou alleen als goede vriend. Dus, ja, flirt gewoon meer met ze. Hoe mensen het meest effectief flirten verschilt per persoon, maar je kunt bijvoorbeeld ze zo nu en dan recht in hun ogen kijken, naar ze lachen. Zo nu en dan subtiel aanraken (bovenbeen of bij hun onderrug), complimenteren op hun uiterlijk enzovoort. Je kunt ook best hinten naar dat je ze leuk vindt, dat is juist de bedoeling namelijk. Als zij laat merken dat ze onzeker is dan kun jij bijvoorbeeld zeggen 'nou, ik zou je zo doen, hoor!'. Is wel van het meisje afhankelijk of ze daarvan gecharmeerd is. Zoek gewoon een beetje naar de beste manier voor jou om met ze te flirten.
Oud 30-06-2012, 10:30
RienoBieno
RienoBieno is offline
Heb ik ook gehad, alleen dan nog maar 1 keer.
Ze is me beste vriendin en misschien wordt het toch nog wat.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 11:25
crazycamel070
crazycamel070 is offline
Citaat:
Nou, ik kan alleen vanuit ervaring vertellen dat het heel naar is wanneer een goede vriend opeens verliefd op je wordt terwijl je helemaal niets met hem wilt. En dan wordt het meestal ongemakkelijk en is het fijner om het contact (tijdelijk) te verbreken. Want wanneer je weet dat iemand iets van je wil, moet je opeens op je woorden gaan letten en op je houding, omdat je niet wilt dat je iemand valse hoop geeft, dus ga je minder aardig doen dan je normaal deed, of zeg je bepaalde dingen niet meer, etc. Dat is geen fijne vriendschap. Dus dat die meisjes uiteindelijk "wegvluchten" vind ik niet zo vreemd.

Wat je hieraan kunt doen? Ik heb eigenlijk geen idee. Waarom word je verliefd op ieder meisje dat je kent? Ben je druk op zoek naar een relatie? Wil je zo graag een vriendin dat je ieder meisje dat aardig doet een mogelijk slachtoffer vindt? Je zegt dat het al veertien keer is gebeurd, maar hoe oud ben je? Ik vraag me af of je dan wel écht verliefd was. Volgens mij is dat vaker dan veel mensen in een heel leven verliefd worden.

Tja, er is geen wondermiddel om ervoor te zorgen dat meisjes verliefd op je worden. Het gebeurt wel of het gebeurt niet en er is vrij weinig (lees: niets) dat je daaraan kunt doen.
Okeey 14x verliefd misschien niet helemaal, maar een keer of 4 zeker wel verliefd geweest en de andere 10 vond ik het eigenlijk hele leuke personen om mee samen te zijn en ik dank dat bij dan liefde vanzelf opbroeit. En als dit niet zo is dan weet ik de definitie van verliefd zijn echt niet xd
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 11:29
crazycamel070
crazycamel070 is offline
Citaat:
Je bent 16 en je bent al 14 keer gefriendzoned? Dat is wel balen. Misschien scheelt het als je niet steeds tegen meisjes gaat zeggen dat je ze leuk vindt en ze alleen het duidelijk wil maken als je denkt dat zij jou óók leuk vinden. Of heb je dit ook al 14 keer gehad? Waarschijnlijk is het probleem dat je niet genoeg flirt, en alleen maar heel vriendelijk bent, dan hebben die meisjes geen idee wat je werkelijke intenties en gevoelens voor hen zijn en zien ze jou alleen als goede vriend. Dus, ja, flirt gewoon meer met ze. Hoe mensen het meest effectief flirten verschilt per persoon, maar je kunt bijvoorbeeld ze zo nu en dan recht in hun ogen kijken, naar ze lachen. Zo nu en dan subtiel aanraken (bovenbeen of bij hun onderrug), complimenteren op hun uiterlijk enzovoort. Je kunt ook best hinten naar dat je ze leuk vindt, dat is juist de bedoeling namelijk. Als zij laat merken dat ze onzeker is dan kun jij bijvoorbeeld zeggen 'nou, ik zou je zo doen, hoor!'. Is wel van het meisje afhankelijk of ze daarvan gecharmeerd is. Zoek gewoon een beetje naar de beste manier voor jou om met ze te flirten.
Ik weet haast nooit wanneer mensen mij leuk vinden en daarom zeg ik het als het voor mijn gevoel wel zo is, maar dan zeggen ze ik vind jou ook leuk. Maar zij vinden me dan niet leuk op de manier hoe ik ze leuk vinden.

Maar bedankt voor de tip meer flirten
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 11:32
Chocolat_muffin
Chocolat_muffin is offline
Ik ken het gevoel!
En uit ervaring weet ik dat verliefd worden op je beste vrienden de vriendschap echt kapot maakt. Dat was bij mij toch het geval.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 15:14
Verwijderd
Gewoon de meisjes wat slechter behandelen. Dan is het slechts een kwestie van tijd voordat de afspraakjes binnen rollen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 15:52
mikaildus
mikaildus is offline
nouja ik zit ook met zo'n soort probleem hele andere situatie dan wel woon in turkije en een turks meisje leren kennen we kletsen veel al aantal keren afgesproken wat te gaan doen,in principe kun je denken tog dat een meisje je dan leuk vindt lijkt mij? als ze je nummer vraagt,vraagt of je bij d'r kom slapen, maar tog heb ik het gevoel dat de ''seksuele'' sfeer er niet is om t zomaar even te zeggen ik vind haar harstikke knap en ook haar personelijkheid spreekt me erg aan alleen ik vind t zo moeilijk om te weten of dat wederzijds is,kijk als je nu weet of een meisje je écht leuk vindt en dus meer wilt,geen enkel probleem om t te zeggen ik ben dan wel wat verlegen maarja als je t tog zeker weet waarom dan niet je hoeft je dan nergens voor te schamen lijkt mij,maarja weet iemand of zij mij leuk zou vinden,en zo'ja of ''mischien'' hoe kan ik t beste zeggen dat ik haar leuk vindt, en geen moeilijke troep aub want ik spreek niet goed turks en zij niet goed engels:-(

btw mijn tip voor jou,dat lijkt me niet zo moeilijk,je moet niet té aardig zijn en ze té veel helpen,laat hun t werk doen,in principe heb ik dat ook gedaan heel ander scenario natuurlijk maarja,ik was aan t zwemmen hun spraken me aan nummers uitgewisseld en daarna paar keer afgesproken, enigste wat ik heb gedaan is dus gekletst, hun hebben me uit t water gevraagt en of ik wou logeren, denk dat jij t beste gewoon de meisjes een beetje kunt negeren en zeggen dat je geen ''tijd'' hebt om ze te helpen, en de meisjes die jou dan ECHT leuk vinden die blijven tog wel naar je toe komen, en denk ook dat je beter wat in de vrije tijd kunt afspreken,dan leer je elkaar ook personelijker veel beter kennen,ze vindt je nu mischien wel leuk of knap maar durft t niet te zeggen laat jij t een beetje merken en komt ze erachter dat jij meer bent dan die ''aardige'' jongen dan wil ze mischien ook wel meer ;-)
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 18:41
LotLiesDoor
LotLiesDoor is offline
Ik denk dat je vanaf het begin moet laten merken dat je niet op zoek bent naar een nieuwe beste vriendin, maar naar een vriendin. Alleen moet je het er niet heel dik opleggen natuurlijk! Dus een beetje flirten en leuke opmerkingen maken over hoe ze er uit ziet of hoe haar haar zit.
Ik snap alleen niet helemaal of je bedoelt dat je eerst vrienden wordt met ieder meisje en dan pas interesse krijgt in haar op een andere manier, want dan werkt het bovenstaande niet zo goed natuurlijk. Dan zou ik gewoon langzaamaan laten merken dat je haar meer dan leuk vind, en niet ineens zeggen dat je haar leuk vind. Dat zal mij namelijk ook een beetje afschrikken
Met citaat reageren
Oud 01-07-2012, 07:48
crazycamel070
crazycamel070 is offline
Citaat:
Ik snap alleen niet helemaal of je bedoelt dat je eerst vrienden wordt met ieder meisje en dan pas interesse krijgt in haar op een andere manier, want dan werkt het bovenstaande niet zo goed natuurlijk. Dan zou ik gewoon langzaamaan laten merken dat je haar meer dan leuk vind, en niet ineens zeggen dat je haar leuk vind. Dat zal mij namelijk ook een beetje afschrikken
Dat bedoelde ik eigenlijk wel . Het is in het begin nooit mijn intentie om een vriendin te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 23:41
GreyHound
GreyHound is offline
I know that feeling, Bro. Wat ik ook doe.... "Je bent echt een hele lieve vriend" Argh.. Zelfs subtiel flirten lukt niet echt... Wordt er gewoon knetter van..

Misschien kan ik ook wel es wat tips gebruiken... Negeren werkt ook al niet zo best...
Oud 12-07-2012, 04:22
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
I know that feeling, Bro. Wat ik ook doe.... "Je bent echt een hele lieve vriend" Argh.. Zelfs subtiel flirten lukt niet echt... Wordt er gewoon knetter van..

Misschien kan ik ook wel es wat tips gebruiken... Negeren werkt ook al niet zo best...
Natuurlijk werkt negeren niet zo best. Ik vraag me echt af hoe het komt dat zoveel jongens denken dat het negeren van meisjes ze een vriendin gaat opleveren.

Als iemand mij negeert en ik steeds degene ben die eventueel contact moet beginnen (en het dus niet van twee kanten komt) ben ik het snel zat. Dat zie ik als hint (hij is niet geïnteresseerd) en ga verder met m'n leven.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2012, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk werkt negeren niet zo best. Ik vraag me echt af hoe het komt dat zoveel jongens denken dat het negeren van meisjes ze een vriendin gaat opleveren.

Als iemand mij negeert en ik steeds degene ben die eventueel contact moet beginnen (en het dus niet van twee kanten komt) ben ik het snel zat. Dat zie ik als hint (hij is niet geïnteresseerd) en ga verder met m'n leven.
Jij wel ja, andere meisjes misschien niet . Dat de jongen niet geïnteresseerd is, zorgt ervoor dat de sociale status van de jongen hoger is/lijkt dan die van het desbetreffende meisje, wat dan weer aantrekkelijk wordt gevonden. Een soort hard to get.
Maar natuurlijk verschilt dat per meisje

Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 02:22
SushiMonster
SushiMonster is offline
Gewoon een keer proberen te zoenen en eens laten merken dat je dat ook kunt, dat kan wel eens helpen.
Oud 14-07-2012, 09:59
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
Gewoon een keer proberen te zoenen en eens laten merken dat je dat ook kunt, dat kan wel eens helpen.
dat is het slechste idee ooit als je in de friendzone zit.. x)
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 10:12
M. Tettenbaum
M. Tettenbaum is offline
Waarom?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 10:46
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
als ik zegmaar in de friendzone met iemand zou zitten en diegene ging me ineens zoenen zou ik het nog raarder vinden dan wanneer hij zegt dat hij me leuk vindt..
dan zou ik al helemaal geen contact meer willen denkik
Met citaat reageren
Oud 14-07-2012, 11:15
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Misschien wat meer macho overkomen en lulliger doen tegen meisjes, klinkt raar maar het haalt je wel uit de friendzone. En meisjes vallen nu eenmaal op macho's, tenminste ik en vele anderen, en als je uiteindelijk ook nog heel lief blijkt te zijn vallen meisjes als blokken voor je. Maar eerst: fake it 'till you make it misschien?
Reageren

Regels voor berichten