Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2012, 08:31
rick1994
rick1994 is offline
Hallo, ik ben een jongen van 17, word over een goede twee maanden 18.
Nu zit ik met het volgende, ik heb pas een meisje ontmoet toen ik met vrienden ergens was en het was best een aardige meid, later heb ik haar nog eens ontmoet op een bedrijfs feestje, daar hebben we nog een beetje gepraat enzo verder niet erg veel.
Het blijkt dus de dochter van mijn baas te zijn, ik vroeg haar hoe oud ze was, ikzelf schatte haar op een 15 jaar maar nu blijkt ze 12 (bijna 13) te zijn. Nu denk ik soms nog aan haar en vind haar best wel leuk.
laatst hadden mijn maat en ik het over leeftijdsverschil in een relatie en hij zegt zelf van: ja 13 is al te jong he (hij is bijna 17) dus dit maakt me echt aan het twijfelen/piekeren.

mijn vraag aan jullie is: hoe denken jullie hier over?

Ik ben trouwens niet iemand die het na een maandje uit zou maken want het liefst heb ik gewoon een serieuze relatie.
Dingen als: jij wil waarschijnlijk al seks en zij is daar nog niet klaar voor, daar maak ik mezelf niet druk om, al moet ik daar nog 10 jaar op wachten maakt het me nog niets uit en zou het enkel doen als ze er 101% achter staat.

alvast bedankt, geen haat reacties aub
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2012, 08:53
Pete Mitchell
Pete Mitchell is offline
Vindt ze jou ook leuk?

Verder vind ik het leeftijdsverschil veel te groot, maar dat heeft ook te maken met het verschil in levensfase. Zij de eerste klassen middelbare school, jij gaat zo waarschijnlijk studeren of werken...
Met citaat reageren
Oud 23-07-2012, 09:12
rick1994
rick1994 is offline
Of ze mij ook leuk vind weet ik niet, ze lacht wel altijd als we elkaar tegen komen enzo, ikzelf vind het leeftijdsverschil ook vrij groot.
maar stel dat ze me leuk zou vinden en het zou IETS worden ben ik ''bang'' dat mijn vrienden het afkeuren en op me neer gaan kijken, ook ben ik bang dat haar ouders het af keuren ik ken haar vader dan van het bedrijf waar ik werk en hij weet dat ik een rustige jongen ben maar weet niet of dat ook veel helpt.

groeten.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2012, 09:34
Verwijderd
Ik denk dat je deze meid maar moet laten gaan.. Liefdesverdriet misschien krijgen, maar dr zal nog wel nieuwe meiden (wel van je leeftijd) op je pad komen.. Het leeftijdsverschil is bizar, en om daar alles voor te geven is het niet waard (vooral omdat jullie niet dezelfde intenties hebben)
Met citaat reageren
Oud 23-07-2012, 11:21
bloodyb
bloodyb is offline
Ik snap dat je het moeilijk vindt Rick en een leeftijdsverschil van 5 jaar is wel niet extreem veel maar 12 jaar is nog wel redelijk jong voor een serieuze relatie. Je geeft al aan dat het niet om de sex is maar ik denk dat haar vader je wel een beetje vreemd zal aankijken. En dat het ook nog eens je baas is maakt het er niet makkelijker op.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2012, 11:46
Laura_x_
Laura_x_ is offline
Zelf zou ik het leeftijdsverschil toch te groot vinden. En dan doel ik niet op die paar jaar, maar op het feit dat jullie beide in een verschillende fase zitten. Zij is waarschijnlijk nog helemaal niet zo met 'liefde' bezig. (Maar dit is mijn mening)

Maar als jij je er goed bij voelt en zij ook, wat let je?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2012, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Dingen als: jij wil waarschijnlijk al seks en zij is daar nog niet klaar voor, daar maak ik mezelf niet druk om, al moet ik daar nog 10 jaar op wachten maakt het me nog niets uit
:') Dat valt in de praktijk tegen hoor.

Verder is 12 jaar inderdaad wat jong. 5 jaar leeftijdsverschil maakt geen reet uit, maar 12 jaar is gewoon nog tikkertje-op-het-speelplein.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2012, 14:19
Vowel
Vowel is offline
Ik vind het ook te jong. Zoals Reverend al zegt is een leeftijdsverschil van 5 jaar absoluut geen probleem, maar het verschil tussen 17 en 12 is natuurlijk ontzettend veel groter dan het verschil tussen bijvoorbeeld 20 en 25.

Het lijkt me trouwens ook dat je een beetje op de feiten vooruitloopt. Je weet niet eens of zij jou wel leuk vindt. Om heel eerlijk te zijn was ik, toen ik 12 was, helemaal niet bezig met jongens, relaties en alles wat daarbij kwam kijken. Natuurlijk waren oudere mensen (ook jongens) heel interessant, maar nog niet op een serieuze manier.

Tja, het kan bekrompen klinken, maar ik vind dit net een beetje té.. Jij bent bijna volwassen, zij komt net van de basisschool. Ik weet niet hoe goed je haar kent, maar denk jij zelf dat het zou kunnen werken? En hoe zie je dat voor je? Wellicht niet slecht om daar óók eens over na te denken, want uiteindelijk maakt onze mening weinig uit.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2012, 21:28
Verwijderd
Mja, ik vraag me dan af op welke leeftijd je van haar iets gaat willen. Je zegt nu dat je er best tien jaar op wilt wachten en dat je het pas doet als ze er heel erg achter staat, maar ik ben er bang voor. Ik denk dat je na drie maanden het handje vasthouden kusje geven toch wel een beetje zat bent. Andere dingen, zoals een beetje bios, dan kan jouw smaak behoorlijk anders zijn dan de hare. Je leeftijdsverschil is op dit moment zo groot dat je echt in een andere fase van je leven zit, en dat dat ook nog wel een tijd zal duren. Als je braaf bent is het vier jaar wachten op samen een biertje pakken. Overigens weet ik ook niet precies hoe het zit met de wet wat betreft jullie seksuele relatie. Kan zij er nog wel achter staan, jij bent misschien gewoon strafbaar? In ieder geval als je, zoals tegenwoordig de trend schijnt te zijn, een bepaald soort foto's van haar op je telefoon zet. Ik zou zeggen, nu nog max. twee jaar ertussen, als jullie allebei volwassen zijn maakt leeftijdsverschil feitelijk niet zo veel meer uit.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2012, 08:10
Femina
Femina is offline
als je echt om haar geeft, wacht je minstens een jaar, dat is nog wel te doen (het liefst twee jaar) als ze 14/15 is dan heeft ze meer interesse in je, en is het leeftijdsverschil een mindergroot probleem.
succes!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2012, 11:23
rick1994
rick1994 is offline
dank voor de reacties
Met citaat reageren
Oud 24-07-2012, 11:47
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Ik vind het ook te jong. Zoals Reverend al zegt is een leeftijdsverschil van 5 jaar absoluut geen probleem, maar het verschil tussen 17 en 12 is natuurlijk ontzettend veel groter dan het verschil tussen bijvoorbeeld 20 en 25.

Het lijkt me trouwens ook dat je een beetje op de feiten vooruitloopt. Je weet niet eens of zij jou wel leuk vindt. Om heel eerlijk te zijn was ik, toen ik 12 was, helemaal niet bezig met jongens, relaties en alles wat daarbij kwam kijken. Natuurlijk waren oudere mensen (ook jongens) heel interessant, maar nog niet op een serieuze manier.

Tja, het kan bekrompen klinken, maar ik vind dit net een beetje té.. Jij bent bijna volwassen, zij komt net van de basisschool. Ik weet niet hoe goed je haar kent, maar denk jij zelf dat het zou kunnen werken? En hoe zie je dat voor je? Wellicht niet slecht om daar óók eens over na te denken, want uiteindelijk maakt onze mening weinig uit.
Ik wil hier even op inhaken. Toen ik 12 (bijna 13) was, was ik heel erg gericht op jongens, relaties en seks en had ik daar heel veel vragen over, ik dacht er zowat de hele dag aan. Mijn ouders werden boos toen ik die vragen stelde want ze vonden mij te jong daarvoor.
Ik wil alleen maar aangeven dat het niet abnormaal is om op die leeftijd daar mee bezig te zijn. Ik had toen overigens geen behoefte aan fysieke handelingen met jongens (ook niet als ik ze leuk vond). Ik was destijds wel verliefd op een achttienjarige.
De ene dertienjarige is de andere niet. Ik vind verschil in levensfases in dit geval overigens ook wel groot, maar dat hoeft niet meteen te betekenen dat het totaal geen kans heeft. De topicstarter geeft al aan dat hij rekening met haar wil houden.
Oud 24-07-2012, 14:38
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik wil hier even op inhaken. Toen ik 12 (bijna 13) was, was ik heel erg gericht op jongens, relaties en seks en had ik daar heel veel vragen over, ik dacht er zowat de hele dag aan. Mijn ouders werden boos toen ik die vragen stelde want ze vonden mij te jong daarvoor.
Ik wil alleen maar aangeven dat het niet abnormaal is om op die leeftijd daar mee bezig te zijn. Ik had toen overigens geen behoefte aan fysieke handelingen met jongens (ook niet als ik ze leuk vond). Ik was destijds wel verliefd op een achttienjarige.
De ene dertienjarige is de andere niet. Ik vind verschil in levensfases in dit geval overigens ook wel groot, maar dat hoeft niet meteen te betekenen dat het totaal geen kans heeft. De topicstarter geeft al aan dat hij rekening met haar wil houden.
Hmm, en als die 18-jarige toen iets met jou had gewild, wat had je dan gedaan? Was het al "serieus" of was je vooral nieuwsgierig en benieuwd zonder dat je er echt aan toe was?

Ik kan me herinneren dat ik toen wel al masturbeerde en seks heel interessant vond. En vooral oudere mensen (en jongens dus ook!) heel leuk vond, want: spannend en interessant. Maar het heeft nog minstens 2 jaar geduurd voordat ik daadwerkelijk toe was aan iets dat met relaties/jongens/seks te maken had.

En wat betreft je laatste stukje: ik had dus ook dit gezegd:
Citaat:
Ik weet niet hoe goed je haar kent, maar denk jij zelf dat het zou kunnen werken? En hoe zie je dat voor je? Wellicht niet slecht om daar óók eens over na te denken, want uiteindelijk maakt onze mening weinig uit.
want ik weet dat onze meningen uiteindelijk weinig uitmaken. Als het meisje het ook wil en de TS is verliefd, dan is er sowieso weinig dat daar iets aan kan veranderen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2012, 21:30
LittleSterre
LittleSterre is offline
hoi,
ik snap dat het vervelend is, maar volgensmij zit aan liefde niet echt een leeftijd vast, wel kan het zo zijn dat je baas hier niet zo blij mee gaat zijn, maar dat weet ik ook niet,

wel moet je bedenken, jij wilt graag een serieuze relatie, maar is iemand van 12 (bijna 13) daar al wel klaar voor? misschien ben je dan net haar eerste vriendje, en vind ze je leuk, of vind ze je intressant?

denk er goed overna en onthoud:
je kunt over je gevoelens veel meningen vragen, en je kunt je gedachten veranderen, maar je hart niet..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten