Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2012, 01:38
Carn
Carn is offline
Citaat:

Negeren
Een kwart van de vrouwen zegt niets en laat de vrijpartij over zich heen komen, ondanks dat zij het niet wil
pff, een kwart Absurd. Maar goed, in veel van die gevallen zal er vast wel een verhaal achter zitten ala 'gezin met erg traditionele dominante vader en volgzame moeder' in combinatie met een gebrek aan wat algemene kennis
Oud 02-08-2012, 01:39
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor, ik vind je geen huilie. Dit is een beetje je stokpaardje (mag ik wel zeggen toch? ) en het is prima dat je je daar hard voor maakt.

Maar om nou te zeggen dat door 'mensen zoals ik' er 'ongelijkheid blijft bestaan' vond ik te hard gezegd. Moet ik me nu schuldig ofzo gaan voelen? Wat kan ik nog meer doen? Ik zal mijn kinderen proberen goeie ideeen mee te geven, ik probeer met iedereen normaal om te gaan. Ik doe niks om de stereotypering actief in stand te houden, en ik heb ook niet de middelen om er actief iets aan te veranderen.
Het is zeker een stokpaardje.
Nouja, dat heb ik dan misschien niet zo handig uitgedrukt, maar een aantal van je uitspraken vond ik wel dermate ondoordacht/niet progressief dat ik er over viel. Vooral het ''het is nu eenmaal zo-gedeelte."
Wat je kunt/moet doen is geheel aan jou. Het ging mij om de bewustwording.
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dat was niet tegen jou, maar gewoon in het gesprek als weer tegen de anti-rose-beweging. Verkrachtingen zijn gewoon niet de schuld van Disney.
Wel.
Citaat:
En niemand gaat na het zien van Ariel haar stembanden eruit snijden om aan de man te komen.
Nee, dat zeg ik ook niet. Het gaat erom dat er een beeld gepropageerd wordt van vrouwen als mooie, maar onverantwoordelijke schepsels, die alleen echt gelukkig kunnen zijn in de armen van een sterke man en daarvoor alles moeten opgeven.
Verwijderd
Citaat:
Zowel vrouwen als mannen. Het werkt elkaar in de hand, natuurlijk.
Nou, wat ik zo uit die blog haal is dat zowel man als vrouw precies kregen waar ze op uit waren; leegte, verdriet en een armetierig stukje seks. Good for them.
Oud 02-08-2012, 01:40
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ga er maar 'ns aanstaan als man bij je vriendenclub. "Jeetje jongons, mijn vrouw slaat me en in de slaapkamer is het ook niet je-dat "
Ja, precies. Eigenlijk best erg dat dat niet gezegd kan worden. Maar bij mij gaat het er gewoon niet in dat dat de schuld is van het speelgoed of de disneyfilms.
Oud 02-08-2012, 01:41
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Nou, wat ik zo uit die blog haal is dat zowel man als vrouw precies kregen waar ze op uit waren; leegte, verdriet en een armetierig stukje seks. Good for them.
Jahaaa, maar niet good for het potentiële andere meisje waar ie hetzelfde mee deed. Het gaat toch niet om deze twee specifieke mensen; het gaat om de maatschappij die ze voortbrengt.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Wel.
Dus dat ik seks verwacht wanneer IK dat wil en altijd op mijn manier, is omdat ik vroeger precies een disneyprinses wilde zijn?

Edit: oh wacht ik dacht dat je lange stuk tekst voor iemand anders was. Natuurlijk, disney propageert dat meer dan het echte verhaal, want het echte verhaal laat zien hoe dom ze is dat ze alles voor hem opgeeft (of nouja, ik heb die van Andersen niet gelezen, maar in de opera zegt hij na een week van 'zeg hoer ik heb je nog altijd niet mogen neuken vertrek maar weer' en dan duikt hij met een ander tussen de lakens en dan wordt ze een dwaallicht en moet ze hem doodmaken en alles). Ik heb van disneyfilms vooral geleerd dat het heel romantisch is je haar te kammen en in het venster liedjes te zingen en voor altijd van iemand te houden. Ik heb nooit zoiets gehad van, je moet per se iets opgeven voor de liefde.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
ja, niks om je druk over te maken. En zeker niet tekenend voor de maatschappij, per se.
Verwijderd
Citaat:
Het is zeker een stokpaardje.
Nouja, dat heb ik dan misschien niet zo handig uitgedrukt, maar een aantal van je uitspraken vond ik wel dermate ondoordacht/niet progressief dat ik er over viel. Vooral het ''het is nu eenmaal zo-gedeelte."
Wat je kunt/moet doen is geheel aan jou. Het ging mij om de bewustwording.
Oke. Ik ben misschien niet iemand die heel progressief is en met allerlei idealen op de barricaden staat nee. Daar verschillen we dan in. Dat mag toch ook?
Oud 02-08-2012, 01:42
Verwijderd
Citaat:
Ja, precies. Eigenlijk best erg dat dat niet gezegd kan worden. Maar bij mij gaat het er gewoon niet in dat dat de schuld is van het speelgoed of de disneyfilms.
Ik zou eerlijk gezegd ook niet zo goed weten hoe ik daar op zou antwoorden, mocht een goede vriend van mij met zo'n bekentenis komen. Nu ja, de voor de hand liggende adviezen liggen voor de hand natuurlijk, maar toch.
Oud 02-08-2012, 01:43
Verwijderd
Citaat:
Dat weet ik. Maar daar hoor je niks over. Of is dat omdat mannen daar niet over horen te praten omdat het niet hoort te gebeuren? Of toch omdat de maatschappij het minder erg vindt? Ik kan me best voorstellen dat de rechter 'tsja' zegt als een man zegt 'zij zat aan mijn pielemans en ik wilde dat niet'.
Het is omdat mannen een genderstereotype hebben van sterk en altijd in voor seks, waardoor verkrachting voor hen nog veel beschamender is. Dus mannen praten er inderdaad veel minder snel over.

Daardoor vindt de maatschappij het bovendien ook minder erg, ja. We hebben bijvoorbeeld genoeg films waarin vrouwen mannen vastbinden aan het bed en (tegen hun zin) seks met ze hebben. Draai de geslachten om en het is verkrachting, maar als de man het slachtoffer is wordt het opeens comedy gold.
Oud 02-08-2012, 01:43
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dus dat ik seks verwacht wanneer IK dat wil en altijd op mijn manier, is omdat ik vroeger precies een disneyprinses wilde zijn?
Nee, die 'dus' staat daar niet goed.

Disney is absoluut verantwoordelijk voor het propageren van een conservatief genderbeeld. En in samenleving waarin over die zaken conservatief gedacht wordt, wordt meer verkracht.
Oud 02-08-2012, 01:44
Verwijderd
Citaat:
Jahaaa, maar niet good for het potentiële andere meisje waar ie hetzelfde mee deed. Het gaat toch niet om deze twee specifieke mensen; het gaat om de maatschappij die ze voortbrengt.
Maar die twee zijn toch totaal niet representatief voor 'de maatschappij', mallerd. Wellicht een klein deel, soit. En 'de maatschappij' smult nou eenmaal van de Chersootjes.
Oud 02-08-2012, 01:45
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Daardoor vindt de maatschappij het bovendien ook minder erg, ja. We hebben bijvoorbeeld genoeg films waarin vrouwen mannen vastbinden aan het bed en (tegen hun zin) seks met ze hebben. Draai de geslachten om en het is verkrachting, maar als de man het slachtoffer is wordt het opeens comedy gold.
Ik zag het vandaag nog in The Beaty and the Geek, zo'n dom wijf dat de hele tijd die geek op zijn nek ging zoenen terwijl ie voordat zei dat ze dat niet moest doen. De arme jongen was nog nooit gezoend en wist zich geen raad.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Het is omdat mannen een genderstereotype hebben van sterk en altijd in voor seks, waardoor verkrachting voor hen nog veel beschamender is. Dus mannen praten er inderdaad veel minder snel over.

Inderdaad, dat ook nog. Dat het grappig is als een man verkracht wordt.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Disney is absoluut verantwoordelijk voor het propageren van een conservatief genderbeeld. En in samenleving waarin over die zaken conservatief gedacht wordt, wordt meer verkracht.
Die vermadelijde Walt! *schudt woedend met vuist*

Nee, echt, waar maak je je druk om
Verwijderd
Citaat:
Oke. Ik ben misschien niet iemand die heel progressief is en met allerlei idealen op de barricaden staat nee. Daar verschillen we dan in. Dat mag toch ook?
Uiteraard.
En boehoe ik heb nog nooit op echte barricaden gestaan, ik maak mijn ouders te schande.
Oud 02-08-2012, 01:46
Verwijderd
Citaat:
Die vermadelijde Walt! *schudt woedend met vuist*

Nee, echt, waar maak je je druk om
Nou inderdaad, je neemt shit wel serieus zeg.
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Maar die twee zijn toch totaal niet representatief voor 'de maatschappij', mallerd.
Weet ik niet. Ik heb toevallig bij Roos op school gezeten, gewoon een hoogopgeleid middenklassemeisje.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
De tering, wat een topic. Ik ga lekker in mijn bed met veel kussens en rose bloemetjes liggen en dromen van liedjes zingen en de ware liefde. Welterusten!
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik geloof dat je het punt een beetje mist. Dit soort ideeën zijn niet de schuld van Disney en van speelgoed, maar Disneyprinsessen en roze speelgoed zijn wel een product van die ideeën.

Dat jij van meisjesdingen houdt is ook niet erg of 'tegen de sisterhood' of whatever, als jij dat echt leuk vind dan is dat prima. Niemand valt je aan omdat je geen manwijf bent.
Verwijderd
Citaat:
De tering, wat een topic. Ik ga lekker in mijn bed met veel kussens en rose bloemetjes liggen en dromen van liedjes zingen en de ware liefde. Welterusten!
Trusten
Verwijderd
Oh god.
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Nou inderdaad, je neemt shit wel serieus zeg.
Shit is serieus.
Oud 02-08-2012, 01:47
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
De tering, wat een topic.
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik geloof dat je het punt een beetje mist. Dit soort ideeën zijn niet de schuld van Disney en van speelgoed, maar Disneyprinsessen en roze speelgoed zijn wel een product van die ideeën.
Andersom ook, hoor, denk ik.
Verwijderd
Citaat:
Ik zag het vandaag nog in The Beaty and the Geek, zo'n dom wijf dat de hele tijd die geek op zijn nek ging zoenen terwijl ie voordat zei dat ze dat niet moest doen. De arme jongen was nog nooit gezoend en wist zich geen raad.
Nu ja, mijn advies is dan ook: vooral niet kijken naar dat soort pulp.

Citaat:
Weet ik niet. Ik heb toevallig bij Roos op school gezeten, gewoon een hoogopgeleid middenklassemeisje.
Maar je kan prima een Chersootje zijn met een bachelor of master, me dunkt. Dat heeft mevrouw Roos wel mooi geillustreerd.
Oud 02-08-2012, 01:48
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Nu ja, mijn advies is dan ook: vooral niet kijken naar dat soort pulp.
Ga ik ook niet meer doen. Woest werd ik ervan.
Oud 02-08-2012, 01:49
Noedelhap
Noedelhap is offline
Uice, Walt Disney maakte gewoon SPROOKJES, of baseerde zijn films op bestaande sprookjes of eeuwenoude verhalen. Dat Walt Disney daar tekenfilms van maakte, waarin die traditionele roldverdeling intact blijft, is niet aan hem te wijten.
Oud 02-08-2012, 01:49
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Andersom ook, hoor, denk ik.
Nou ja, onderdrukking van vrouwen bestond natuurlijk al lang voordat de animatiefilm uberhaupt was uitgevonden, dus zozeer is het niet echt de schuld van Disney, al helpt het allemaal niet mee.
Oud 02-08-2012, 01:50
Verwijderd
Dat doet toch niks af aan het punt dat in de films vrouwen enkel en alleen gelukkig lijken te worden van een sterke prins?

Anyhow, ik vind Disney supergaaf en m'n kinderen mogen dat met alle liefde kijken, maar daarna zeggen, goh Ariel was wel een beetje dom he, vind ik een supergoed alternatief om ze daar eens bij stil te laten staan
Oud 02-08-2012, 01:50
Verwijderd
Citaat:
Verkrachtingen zijn gewoon niet de schuld van Disney.
Citaat:
Wel.
Ik moet lachen om dit
Oud 02-08-2012, 01:51
Verwijderd
Ik ben ook beïnvloed. Ik was doodsbang dat ik geen leuke man zou vinden als ik eenmaal ''hoogopgeleid, zelfstandig en succesvol'' zou zijn, omdat mannen daar onbewust niet op vallen/geintimideerd door zijn. Of het waar is en waar ik dat vandaan heb weet ik niet eens, het kan een studieboek zijn maar evengoed het forum of een Viva, maar het heeft nogal door m'n hoofd gespeeld.
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Uice, Walt Disney maakte gewoon SPROOKJES, of baseerde zijn films op bestaande sprookjes of eeuwenoude verhalen. Dat Walt Disney daar tekenfilms van maakte, waarin die traditionele roldverdeling intact blijft, is niet aan hem te wijten.
Natuurlijk wel. Sprookjes veranderen constant mee met de tijd waarin ze verteld worden.

En je kunt wel sprookjes met hoofdletters spellen om te benadrukken dat het maar onzinverhaaltjes zijn, maar er bestaat geen effectiever propagandamiddel dan mainstream-familievermaak. Daarom zouden ze bij Disney wel eens hun verantwoordelijkheid mogen nemen.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ariël volgde gewoon haar DROOM. Met haar blote venusheuvel.
Oud 02-08-2012, 01:52
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat zulke dingen over een jaar of 20-30 zoiets zijn als blackface, eigenlijk. Vroeger had je zulke verhaallijnen nooit, toch? Het is echt iets van de afgelopen paar decennia. Het lijkt me een soort ongemakkelijke, rare reactie op dat vrouwen "opeens" ook van seks houden, terwijl mannen "opeens" niet per se gewillig zijn. De maatschappij is aan het bijstellen, en aangezien mensen debiel zijn, doet ze dat op een debiele manier.

[edit] Maar heel treurig, ja.
Verwijderd
Citaat:
Dat doet toch niks af aan het punt dat in de films vrouwen enkel en alleen gelukkig lijken te worden van een sterke prins?

Anyhow, ik vind Disney supergaaf en m'n kinderen mogen dat met alle liefde kijken, maar daarna zeggen, goh Ariel was wel een beetje dom he, vind ik een supergoed alternatief om ze daar eens bij stil te laten staan
Ik heb steeds meer vertrouwen in jou als peettante.
Verwijderd
Citaat:
Oke die HOOFDLETTERS maken je punt inderdaad duidelijk. Ik ben OM.
Oud 02-08-2012, 01:53
Verwijderd
Citaat:
Ik heb steeds meer vertrouwen in jou als peettante.
Daarna gaan we bier drinken en hippies uitlachen

Oud 02-08-2012, 01:54
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Oke die HOOFDLETTERS maken je punt inderdaad duidelijk. Ik ben OM.
Nee, je moet ze anders zien. Als een dramatische, Shakespeariaanse uitspraak op het toneel.
Verwijderd
Citaat:
Daarna gaan we bier drinken en hippies uitlachen

Definieer hippies.
Verwijderd
Citaat:
Definieer hippies.
"Kijk zo was je mama vroeger ook, voor ze papa leerde kennen"
Oud 02-08-2012, 01:55
Verwijderd
Citaat:
Ik ben ook beïnvloed. Ik was doodsbang dat ik geen leuke man zou vinden als ik eenmaal ''hoogopgeleid, zelfstandig en succesvol'' zou zijn, omdat mannen daar onbewust niet op vallen/geintimideerd door zijn. Of het waar is en waar ik dat vandaan heb weet ik niet eens, het kan een studieboek zijn maar evengoed het forum of een Viva, maar het heeft nogal door m'n hoofd gespeeld.
Nou, ik spreek natuurlijk alleen voor mezelf, maar domme mensen vind ik in het algemeen al een bron van ergernis. Een mooi koppie heeft daar niet veel mee te maken.

Citaat:
Nee, je moet ze anders zien. Als een dramatische, Shakespeariaanse uitspraak op het toneel.
Maar die woorden moeten zich daar wel voor lenen
Verwijderd
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
:'D
Oud 02-08-2012, 01:56
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Haar domme droom.

Feit is gewoon: iedereen die bij Disney werkt haat vrouwen en steunt hun verkrachting. Nou, en daar ben ik dus tegen.
Oud 02-08-2012, 01:57
Verwijderd
Citaat:
Haar domme droom.

Feit is gewoon: iedereen die bij Disney werkt haat vrouwen en steunt hun verkrachting. Nou, en daar ben ik dus tegen.
<3
Verwijderd
Uice zit nu een beetje te trollen, al gniffelend in zijn vuistje.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Haar domme droom.

En ze hebben ook nog eens een hekel aan Joden! Wat een stelletje stommerds.
Verwijderd
Citaat:
Ja maar wat is dan "zo". "Papa beinvloedde mama, maar mama papa ook." (En andere mensen en LEVENSERVARING e.d.) En ik ben zelf vlees gaan eten en hiep hoi, lief eet minder vlees en koopt uit zichzelf biologische dingen (dus niet omdat ik dat vraag of het opdring of whatever), dus WAAR LIGT DE HIPPIELIJN?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten