| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nouja, dat heb ik dan misschien niet zo handig uitgedrukt, maar een aantal van je uitspraken vond ik wel dermate ondoordacht/niet progressief dat ik er over viel. Vooral het ''het is nu eenmaal zo-gedeelte." Wat je kunt/moet doen is geheel aan jou. Het ging mij om de bewustwording.
|
|
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
![]() Edit: oh wacht ik dacht dat je lange stuk tekst voor iemand anders was. Natuurlijk, disney propageert dat meer dan het echte verhaal, want het echte verhaal laat zien hoe dom ze is dat ze alles voor hem opgeeft (of nouja, ik heb die van Andersen niet gelezen, maar in de opera zegt hij na een week van 'zeg hoer ik heb je nog altijd niet mogen neuken vertrek maar weer' en dan duikt hij met een ander tussen de lakens en dan wordt ze een dwaallicht en moet ze hem doodmaken en alles). Ik heb van disneyfilms vooral geleerd dat het heel romantisch is je haar te kammen en in het venster liedjes te zingen en voor altijd van iemand te houden. Ik heb nooit zoiets gehad van, je moet per se iets opgeven voor de liefde. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daardoor vindt de maatschappij het bovendien ook minder erg, ja. We hebben bijvoorbeeld genoeg films waarin vrouwen mannen vastbinden aan het bed en (tegen hun zin) seks met ze hebben. Draai de geslachten om en het is verkrachting, maar als de man het slachtoffer is wordt het opeens comedy gold. |
|
|
|
||
|
Citaat:
Disney is absoluut verantwoordelijk voor het propageren van een conservatief genderbeeld. En in samenleving waarin over die zaken conservatief gedacht wordt, wordt meer verkracht.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Ik zag het vandaag nog in The Beaty and the Geek, zo'n dom wijf dat de hele tijd die geek op zijn nek ging zoenen terwijl ie voordat zei dat ze dat niet moest doen. De arme jongen was nog nooit gezoend en wist zich geen raad.
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Nee, echt, waar maak je je druk om
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Dat jij van meisjesdingen houdt is ook niet erg of 'tegen de sisterhood' of whatever, als jij dat echt leuk vind dan is dat prima. Niemand valt je aan omdat je geen manwijf bent.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
|
Uice, Walt Disney maakte gewoon SPROOKJES, of baseerde zijn films op bestaande sprookjes of eeuwenoude verhalen. Dat Walt Disney daar tekenfilms van maakte, waarin die traditionele roldverdeling intact blijft, is niet aan hem te wijten.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
Verwijderd
|
Dat doet toch niks af aan het punt dat in de films vrouwen enkel en alleen gelukkig lijken te worden van een sterke prins?
Anyhow, ik vind Disney supergaaf en m'n kinderen mogen dat met alle liefde kijken, maar daarna zeggen, goh Ariel was wel een beetje dom he, vind ik een supergoed alternatief om ze daar eens bij stil te laten staan |
|
|
|
Verwijderd
|
Ik ben ook beïnvloed. Ik was doodsbang dat ik geen leuke man zou vinden als ik eenmaal ''hoogopgeleid, zelfstandig en succesvol'' zou zijn, omdat mannen daar onbewust niet op vallen/geintimideerd door zijn. Of het waar is en waar ik dat vandaan heb weet ik niet eens, het kan een studieboek zijn maar evengoed het forum of een Viva, maar het heeft nogal door m'n hoofd gespeeld.
|
|
|
||
|
Citaat:
En je kunt wel sprookjes met hoofdletters spellen om te benadrukken dat het maar onzinverhaaltjes zijn, maar er bestaat geen effectiever propagandamiddel dan mainstream-familievermaak. Daarom zouden ze bij Disney wel eens hun verantwoordelijkheid mogen nemen.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
[edit] Maar heel treurig, ja. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Feit is gewoon: iedereen die bij Disney werkt haat vrouwen en steunt hun verkrachting. Nou, en daar ben ik dus tegen.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ja maar wat is dan "zo". "Papa beinvloedde mama, maar mama papa ook." (En andere mensen en LEVENSERVARING e.d.) En ik ben zelf vlees gaan eten en hiep hoi, lief eet minder vlees en koopt uit zichzelf biologische dingen (dus niet omdat ik dat vraag of het opdring of whatever), dus WAAR LIGT DE HIPPIELIJN?
|
|
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|