| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
![]()
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik heb niemand om me te helpen. Heb je Matilda gezien? Dat dat jongetje wordt gedwongen om die MEGAtaart op te eten? Dat soort taferelen moeten we niet hebben. En blijkbaar hebben ze me ook nog zo'n twee kilo uien achtergelaten. Súperhandig. ;D |
|
|
|
||
|
Citaat:
dat is natuurlijk onzin. Maar je kan dingen wel doorgaans langer bewaren dan op verpakkingen staat.
|
|
||
|
Citaat:
Oja, dat vadsige joch. Zou ik inderdaad niet nadoen.
|
|
||
|
Citaat:
"Fanny Blankers-Koen won 4 gouden Olympische medailles en verbrak 12 wereldrecords en 57 Nederlandse records. Ondanks haar successen bleef ze een ‘gewone’ huisvrouw, want sterallures waren haar vreemd. Het verhaal gaat dat voorbijgangers haar meewarig aankeken als ze voor haar deur een mat stond uit te kloppen. Kon ze er na haar gouden medailles geen dienstmeisje op na houden? Door als moeder en huisvrouw te blijven sporten, werd ze zonder het zelf te beseffen hét symbool van de emancipatie van de sportvrouw, ook al heeft ze zelf nooit als rolmodel willen fungeren." ![]() Die naam niet kennen is alsof je nog nooit gehoord hebt van Vincent Van Gogh, Michiel de Ruyter of Willem van Oranje. Rintje Ritsma was Nederlandse (Friese) topschaatser en meervoudig wereldkampioen.
|
|
|
|
Jong0ns, nu ik met jullie mijn meesterlijke spinazieschotel heb gedeeld, hebben jullie nog suggesties voor simpele eenpansgerechten? Aangezien ik morgen anderhalve week ga kamperen en af en toe wel iets normaals wil eten
.
|
|
|
Verwijderd
|
Nee, want Vincent, Michiel en Willem hebben nuttige dingen gedaan. Rintje kon gewoon snel schaatsen. Dat is leuk voor hem, daar niet van, maar het gaat me niet méér aan 't hart dan mensen die heel snel poffertjes kunnen eten. Of mensen die heel snel hun hond kunnen scheren en dan supersnel een trui kunnen breien van de vacht en dan heel snel die trui kunnen aandoen.
|
|
|
||
|
Citaat:
Rintje Ritsma ken ik wel, de Beer van Friesland was dat. Jaren negentig, lekker schaatsen. Toen woonde ik nog bij mijn ouders en kreeg ik al dat gedoe dus nog wel mee.
|
|
|
|
Ik ken trouwens ook Johan Cruyff, Frank en Ronald de Boer en Edwin van de Sar. En KOEMAN, met name wegens de tekst: "Je weet wat ik doe man, ik trap je voor je reet als een penalty van Koeman," van de vader van de Nederhop, Def P.
|
|
|
Verwijderd
|
Oh wacht, je zegt dat Fanny de grote naam is, niet Rintje. Nouja, goed dat ze iets heeft betekend voor de vrouwenemancipatie. Iets vrij kleins, maar toch iets noemenswaardigs, dus het verdient best lof, daar ga ik niet overheen praten. Maar ze is hooguit een voetnoot in de geschiedenis, geen hoofdstuk. Ik houd het wel bij Marie Curie, Aletta Jacobs en de mokkeltjes van Dolle Mina.
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
![]()
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|
||||
|
Citaat:
Wel in de sportgeschiedenisboeken, ja. Ze is een sporticoon.Citaat:
Maar Rintje beschouw ik niet als een nuttig figuur verder. Wel als een bekende sporter.Citaat:
En ik ben ook geen sportfanaat hoor, verre van.
|
|
|
Verwijderd
|
Maar je gaat toch niet van alle parken, sportverenigingen, bomen en hotdogs die je tegenkomt opzoeken wat hun naam precies betekent? En op nieuwssites en encyclopedieën zoek je doorgaans naar dingen die je interessant vindt en/of wil weten.
Fanny lijkt me minder bekend dan de Sagrada Familia, en dat kennen sommige mensen ook niet.
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Hmm, kweetniet. Als je dat eerst regelmatig liep dan kan je dat nu ook wel, je moet het gewoon wat rustiger aandoen.
![]() |
|
|