Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2012, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Hoe lang heb je het al?
Dat weet ik niet zo heel goed. Vorige week zondag werd ik ziek, dus dat is 9 dagen geleden, maar volgens mij hielden mijn darmen pas 5 a 6 dagen geleden op met werken (en ook echt compleet zeg maar, het is alleen nog zwaartekracht, dus eten is er na een minuut of 2 wel weer uit). En dat heb ik dus ook tegen de doktersassistente gezegd en die deed zo van oh joh, als er een week voorbij is dan moet je maar bellen, toedelssssss.

Citaat:
En whiiiiiii vrijdag of zaterdag is mijn fiets er. <3
JOEPIE

Citaat:
Ik volg alleen het nieuws dat ik interessant of nuttig vind, dus zo'n beetje al het sportnieuws valt daar buiten. Alleen de naam van Ypke (Epke?) heb ik her en der opgevangen, maar dat is verder niet relevant voor mijn leven dus het blijft niet hangen.

Nee, maar ik denk dat je ze verzint, want dat zijn extreem rare namen. Extreem raar. Vooral Fanny Blankers-Koen. Als je daarmee aan komt zetten bij de geboortebank lachen ze je weg.
<3
Advertentie
Oud 07-08-2012, 19:46
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik heb uitgerekend dat mijn ouders toen ze op vakantie gingen zeventien eieren voor me hebben achtergelaten. Wat moet ik nou met zeventien eieren. Of ja, dertien intussen, maar toch!
Als je nou de chocolate fudge taart maakt die ik vorige week voor m'n broertjes verjaardag bakte, ben je er meteen 12 kwijt
Oud 07-08-2012, 19:48
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
ik moet dankzij Epke's achternaam altijd denken aan deze held

[filmpje]
Ik ook ja Boy Zonderman <33 Frank Groothof <33
Oud 07-08-2012, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Als je nou de chocolate fudge taart maakt die ik vorige week voor m'n broertjes verjaardag bakte, ben je er meteen 12 kwijt
Maar dan zit ik weer met een chocolate fudge taart.
Oud 07-08-2012, 19:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Maar dan zit ik weer met een chocolate fudge taart.
Das toch niet zo vervelend?
Oud 07-08-2012, 19:51
Verwijderd
Citaat:

[filmpje]
Fucking hell, dat wilde ik daarstraks ook al posten, maar toen hield internet ermee op.
Oud 07-08-2012, 19:51
Verwijderd
Nu het toch over koken gaat: ik heb altijd het idee dat je de meeste dingen eindeloos kan bewaren, als je ze maar goed bakt/kookt/stampt zodat je niet ziet hoelang ze al bestaan, slaat dat ergens op of is dat zelfbedrog?
Oud 07-08-2012, 19:53
Carn
Carn is offline
Citaat:
Fucking hell, dat wilde ik daarstraks ook al posten, maar toen hield internet ermee op.
gmta ^_^
Oud 07-08-2012, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Das toch niet zo vervelend?
Hm, ik ben op een soort halfdieet. En ik heb niemand om me te helpen. Heb je Matilda gezien? Dat dat jongetje wordt gedwongen om die MEGAtaart op te eten? Dat soort taferelen moeten we niet hebben.

En blijkbaar hebben ze me ook nog zo'n twee kilo uien achtergelaten. Súperhandig. ;D
Oud 07-08-2012, 19:54
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nu het toch over koken gaat: ik heb altijd het idee dat je de meeste dingen eindeloos kan bewaren, als je ze maar goed bakt/kookt/stampt zodat je niet ziet hoelang ze al bestaan, slaat dat ergens op of is dat zelfbedrog?
Euh ja dat is natuurlijk onzin. Maar je kan dingen wel doorgaans langer bewaren dan op verpakkingen staat.
Oud 07-08-2012, 19:55
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Hm, ik ben op een soort halfdieet. En ik heb niemand om me te helpen. Heb je Matilda gezien? Dat dat jongetje wordt gedwongen om die MEGAtaart op te eten? Dat soort taferelen moeten we niet hebben.

En blijkbaar hebben ze me ook nog zo'n twee kilo uien achtergelaten. Súperhandig. ;D
Oja, dat vadsige joch. Zou ik inderdaad niet nadoen.
Oud 07-08-2012, 19:56
Verwijderd
Citaat:
gmta ^_^
oh yeah
Oud 07-08-2012, 19:57
Chick Rock
Chick Rock is offline
Huhu in masterchef gebruikt een jongetje "a special cottage cheese, called kwark".
Oud 07-08-2012, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Afwassen, hardlopen en dan lezen.
Dat is iets te veel!

Citaat:
hardlopen, gratiz energy!
Yeay yeay yeay.

Citaat:

[filmpje]
<3
Oud 07-08-2012, 20:05
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ja, het zijn niet zulke heel rare namen.

Maar ze komen me wel volkomen onbekend voor. Ik kan het wel opzoeken of je kunt het me vertellen, maar tenzij het iets heel erg bijzonders is (zoals Olympisch goud winnen als quadruple amputee ofzo) zal ik het hoogstwaarschijnlijk morgen al vergeten zijn. Of na vijf minuten al. Sport schmort.
Fanny Blankers-Koen (1918-2004) is Neerlands' prominentse sportvrouw en won 4 gouden medailles en vestigde tal van records.

"Fanny Blankers-Koen won 4 gouden Olympische medailles en verbrak 12 wereldrecords en 57 Nederlandse records. Ondanks haar successen bleef ze een ‘gewone’ huisvrouw, want sterallures waren haar vreemd. Het verhaal gaat dat voorbijgangers haar meewarig aankeken als ze voor haar deur een mat stond uit te kloppen. Kon ze er na haar gouden medailles geen dienstmeisje op na houden? Door als moeder en huisvrouw te blijven sporten, werd ze zonder het zelf te beseffen hét symbool van de emancipatie van de sportvrouw, ook al heeft ze zelf nooit als rolmodel willen fungeren."

Die naam niet kennen is alsof je nog nooit gehoord hebt van Vincent Van Gogh, Michiel de Ruyter of Willem van Oranje.

Rintje Ritsma was Nederlandse (Friese) topschaatser en meervoudig wereldkampioen.
Oud 07-08-2012, 20:11
Miekje*
Miekje* is offline
Jong0ns, nu ik met jullie mijn meesterlijke spinazieschotel heb gedeeld, hebben jullie nog suggesties voor simpele eenpansgerechten? Aangezien ik morgen anderhalve week ga kamperen en af en toe wel iets normaals wil eten .
Oud 07-08-2012, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Ik heb uitgerekend dat mijn ouders toen ze op vakantie gingen zeventien eieren voor me hebben achtergelaten. Wat moet ik nou met zeventien eieren. Of ja, dertien intussen, maar toch!
Je bent 17.
Oud 07-08-2012, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Die naam niet kennen is alsof je nog nooit gehoord hebt van Vincent Van Gogh, Michiel de Ruyter of Willem van Oranje.
Ja want die Fanny staat ook in geschiedenisboeken e.d. Nooit van gehoord en ik houd het graag zo!
Oud 07-08-2012, 20:16
Verwijderd
Nee, want Vincent, Michiel en Willem hebben nuttige dingen gedaan. Rintje kon gewoon snel schaatsen. Dat is leuk voor hem, daar niet van, maar het gaat me niet méér aan 't hart dan mensen die heel snel poffertjes kunnen eten. Of mensen die heel snel hun hond kunnen scheren en dan supersnel een trui kunnen breien van de vacht en dan heel snel die trui kunnen aandoen.
Oud 07-08-2012, 20:17
Verwijderd
Hoewel, nu ik erover nadenk, als er een wereldkampioenschap was van dat laatste dan zou ik dat waarschijnlijk wel kijken.
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ja, ik heb ook niet zo heel veel op met de OS, laat staan Mart Smeets, maar je volgt het nieuws toch wel een beetje en die namen zouden toch wel een belletje moeten rinkelen? Anders leef je imo wel onder een steen hoor Weet je bijv. wel wie Rintje Ritsma en Fanny Blankers-Koen waren?
Kom kom. Ik heb geen televisie en ik lees nooit sportdingen in de krant, dus hoe zou ik dat moeten weten? Fanny Blankers-Koen? Nooit van gehoord.

Rintje Ritsma ken ik wel, de Beer van Friesland was dat. Jaren negentig, lekker schaatsen. Toen woonde ik nog bij mijn ouders en kreeg ik al dat gedoe dus nog wel mee.
Carn
Carn is offline
was er niet een hormonen-rel rondom Fanny, met haar op en top vrouwlijke vormen?

Oud 07-08-2012, 20:21
Turk February
Turk February is offline
Oh, wacht even, misschien heb ik die naam weleens gehoord. Alleen dacht ik dat ze gewoon Blankerskoen heette.
Oud 07-08-2012, 20:21
Verwijderd
Groupon moet dood. Mensen die dingen kopen via Groupon en niet lezen wat de aanbieding nu eigenlijk is al helemaal
Oud 07-08-2012, 20:22
Verwijderd
En omdat ik het zo leuk vind jullie op de hoogte te houden over mijn lichamelijke gesteldheid: er zit al 10 minuten een appel in me
Oud 07-08-2012, 20:22
Turk February
Turk February is offline
Ik ken trouwens ook Johan Cruyff, Frank en Ronald de Boer en Edwin van de Sar. En KOEMAN, met name wegens de tekst: "Je weet wat ik doe man, ik trap je voor je reet als een penalty van Koeman," van de vader van de Nederhop, Def P.
Oud 07-08-2012, 20:23
Verwijderd
Citaat:
was er niet een hormonen-rel rondom Fanny, met haar op en top vrouwlijke vormen?

[afbeelding]
Ja, die was er.
Oud 07-08-2012, 20:24
Verwijderd
Oh wacht, je zegt dat Fanny de grote naam is, niet Rintje. Nouja, goed dat ze iets heeft betekend voor de vrouwenemancipatie. Iets vrij kleins, maar toch iets noemenswaardigs, dus het verdient best lof, daar ga ik niet overheen praten. Maar ze is hooguit een voetnoot in de geschiedenis, geen hoofdstuk. Ik houd het wel bij Marie Curie, Aletta Jacobs en de mokkeltjes van Dolle Mina.
Oud 07-08-2012, 20:25
Verwijderd
Citaat:
En KOEMAN, met name wegens de tekst: "Je weet wat ik doe man, ik trap je voor je reet als een penalty van Koeman," van de vader van de Nederhop, Def P.
Oud 07-08-2012, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Jong0ns, nu ik met jullie mijn meesterlijke spinazieschotel heb gedeeld, hebben jullie nog suggesties voor simpele eenpansgerechten? Aangezien ik morgen anderhalve week ga kamperen en af en toe wel iets normaals wil eten .
Ik had: wortel, prei, verse spinazie, kikkererwten, beetje Griekse yoghurt, beetje kerriepoeder, beetje te veel chilipoeder, beetje knoflook tot een curry'tje gemaakt. Evt. ook lekker met kip. En naanbrood natuurlijk
Oud 07-08-2012, 20:26
Carn
Carn is offline
Citaat:
En omdat ik het zo leuk vind jullie op de hoogte te houden over mijn lichamelijke gesteldheid: er zit al 10 minuten een appel in me
Ja, ik kan ook best een appel in mn reet duwen, en dan?
Oud 07-08-2012, 20:26
Carn
Carn is offline
Citaat:
Groupon moet dood. Mensen die dingen kopen via Groupon en niet lezen wat de aanbieding nu eigenlijk is al helemaal
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1...-tattoo__.html
Oud 07-08-2012, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Ik ken trouwens ook Johan Cruyff, Frank en Ronald de Boer en Edwin van de Sar. En KOEMAN, met name wegens de tekst: "Je weet wat ik doe man, ik trap je voor je reet als een penalty van Koeman," van de vader van de Nederhop, Def P.
Oud 07-08-2012, 20:29
Verwijderd
Ja, die zag ik ook al voorbij komen
Oud 07-08-2012, 20:29
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik had: wortel, prei, verse spinazie, kikkererwten, beetje Griekse yoghurt, beetje kerriepoeder, beetje te veel chilipoeder, beetje knoflook tot een curry'tje gemaakt. Evt. ook lekker met kip. En naanbrood natuurlijk
Dat klinkt lekkerrrr
Oud 07-08-2012, 20:30
Verwijderd
Mijn Dingen zien er tof en professioneel uit. Miekje, ik geef je het recept als ik ze heb geproefd, goedgekeurd en een betere naam gegeven. (stel je niet te veel voor bij deze belofte, want ik ben heel slecht in recepten schrijven)
Oud 07-08-2012, 20:31
Carn
Carn is offline
Dat ze trouwens dat voetbal afschaffen op de OS, dat gaat helemaal nergens over.
Oud 07-08-2012, 20:32
Chick Rock
Chick Rock is offline
Holy shit, die tatoeage
Oud 07-08-2012, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Dat ze trouwens dat voetbal afschaffen op de OS, dat gaat helemaal nergens over.

Tennis mag ook wel weg. Sporten waarbij Olympisch goud niet het hoogst haalbare is moeten allemaal weg.
Oud 07-08-2012, 20:33
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Omnom, deze ga ik opschrijven .
Citaat:
Mijn Dingen zien er tof en professioneel uit. Miekje, ik geef je het recept als ik ze heb geproefd, goedgekeurd en een betere naam gegeven. (stel je niet te veel voor bij deze belofte, want ik ben heel slecht in recepten schrijven)
Daar hou ik je aan .
Oud 07-08-2012, 20:34
Verwijderd
Er bestaat trouwens geloof ik al zoiets als wat ik nou maak, alleen ik ben de naam vergeten. Nouja.
Oud 07-08-2012, 20:35
Verwijderd
4.6 kilometer is best ambitieus als je weer helemaal opnieuw moet beginnen, toch?
Oud 07-08-2012, 20:36
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Er bestaat trouwens geloof ik al zoiets als wat ik nou maak, alleen ik ben de naam vergeten. Nouja.
Ratatouille?
Oud 07-08-2012, 20:37
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ja want die Fanny staat ook in geschiedenisboeken e.d. Nooit van gehoord en ik houd het graag zo!
Wel in de sportgeschiedenisboeken, ja. Ze is een sporticoon.

Citaat:
Nee, want Vincent, Michiel en Willem hebben nuttige dingen gedaan. Rintje kon gewoon snel schaatsen. Dat is leuk voor hem, daar niet van, maar het gaat me niet méér aan 't hart dan mensen die heel snel poffertjes kunnen eten. Of mensen die heel snel hun hond kunnen scheren en dan supersnel een trui kunnen breien van de vacht en dan heel snel die trui kunnen aandoen.
Nu ja, goed kunnen schilderen is ook niet NUTTIG, wel spraakmakend. Maar Rintje beschouw ik niet als een nuttig figuur verder. Wel als een bekende sporter.

Citaat:
Kom kom. Ik heb geen televisie en ik lees nooit sportdingen in de krant, dus hoe zou ik dat moeten weten? Fanny Blankers-Koen? Nooit van gehoord.

Rintje Ritsma ken ik wel, de Beer van Friesland was dat. Jaren negentig, lekker schaatsen. Toen woonde ik nog bij mijn ouders en kreeg ik al dat gedoe dus nog wel mee.
Je komt die naam toch wel eens tegen, ook buiten tv en sportrubrieken om? Er zijn parken, sportverenigingen, bomen en misschien zelfs wel hotdogs naar haar vernoemd. En met die enorme hoeveelheid aan nieuwssites en encyclopedieën wil je ook nog wel eens tegen prominente namen oplopen.

En ik ben ook geen sportfanaat hoor, verre van.
Oud 07-08-2012, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Ook wel in de geschiedenisboeken, denk ik. Mede door de controverse, omtrent hormonen enzo.
Oud 07-08-2012, 20:42
Verwijderd
Maar je gaat toch niet van alle parken, sportverenigingen, bomen en hotdogs die je tegenkomt opzoeken wat hun naam precies betekent? En op nieuwssites en encyclopedieën zoek je doorgaans naar dingen die je interessant vindt en/of wil weten.

Fanny lijkt me minder bekend dan de Sagrada Familia, en dat kennen sommige mensen ook niet.
Oud 07-08-2012, 20:45
Verwijderd
Citaat:

Nu ja, goed kunnen schilderen is ook niet NUTTIG, wel spraakmakend. Maar Rintje beschouw ik niet als een nuttig figuur verder. Wel als een bekende sporter.

Je komt die naam toch wel eens tegen, ook buiten tv en sportrubrieken om? Er zijn parken, sportverenigingen, bomen en misschien zelfs wel hotdogs naar haar vernoemd. En met die enorme hoeveelheid aan nieuwssites en encyclopedieën wil je ook nog wel eens tegen prominente namen oplopen.

En ik ben ook geen sportfanaat hoor, verre van.
Nouja, ik bedoel alleen maar dat ze in zes jaar middelbare school geen een keer voorbij is gekomen, ook niet bij maatschappijleer, levensbeschouwing, verzorging of gym-theorie.
Carn
Carn is offline
Citaat:
4.6 kilometer is best ambitieus als je weer helemaal opnieuw moet beginnen, toch?

Hmm, kweetniet. Als je dat eerst regelmatig liep dan kan je dat nu ook wel, je moet het gewoon wat rustiger aandoen.
Carn
Carn is offline
Citaat:

Tennis mag ook wel weg. Sporten waarbij Olympisch goud niet het hoogst haalbare is moeten allemaal weg.
Oud 07-08-2012, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Ratatouille?
Neeneenee.

Recept:

Spoiler
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten