Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2012, 20:48
Verwijderd
Kookboeken schrijven lijkt me zó moeilijk.
Advertentie
Oud 07-08-2012, 20:49
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Neeneenee.

Recept:

Spoiler
Dat is dus eigenlijk een Spaanse tortilla
Oud 07-08-2012, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Dat is dus eigenlijk een Spaanse tortilla
Dat heb ik nog nooit op, geloof ik. In elk geval niet onder die naam.
Oud 07-08-2012, 20:50
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Neeneenee.

Recept:

Spoiler
Zoals je het vertelt, lijkt het wat op rösti of röstirondjes, of tortilla. Klinkt goed .
Oud 07-08-2012, 20:50
Verwijderd
Verder is 'GROENTEPATAT VAN KAT' een veel betere titel dan 'Spaanse tortilla'.
Oud 07-08-2012, 20:51
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik heb weleens gecurld. Het is nog best lastig.
Oud 07-08-2012, 20:52
Verwijderd
Citaat:

Tennis mag ook wel weg. Sporten waarbij Olympisch goud niet het hoogst haalbare is moeten allemaal weg.
Oud 07-08-2012, 20:52
Miekje*
Miekje* is offline
Oh, jongens, ik heb zoveel spullen om mee te nemen, het lijkt wel een volksverhuizing. En ik kan écht niet bedenken wat ik niet mee zou moeten nemen . Halp. De boodschappen en mijn kleren+handtas zitten er nog niet eens bij. Gelukkig heeft mijn schoonvader een aanhangertje.
Oud 07-08-2012, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Zoals je het vertelt, lijkt het wat op rösti of röstirondjes, of tortilla. Klinkt goed .
Ik was eerst ook van plan rösti te maken, daarom heb ik die aardappels allemaal geraspt, terwijl prakken veel efficiënter is. Maar toen bedacht ik dat alleen rösti een beetje kuttie is, dus toen heb ik er alle andere dingen die ik had ook maar doorheen gegooid.
Oud 07-08-2012, 20:58
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Maar je gaat toch niet van alle parken, sportverenigingen, bomen en hotdogs die je tegenkomt opzoeken wat hun naam precies betekent? En op nieuwssites en encyclopedieën zoek je doorgaans naar dingen die je interessant vindt en/of wil weten.

Fanny lijkt me minder bekend dan de Sagrada Familia, en dat kennen sommige mensen ook niet.

Laat ze dat ding eerst maar eens afkrijgen, dan praten we weer verder!

Nee maar ja. Fanny Blankers-Koen. Dat je niet weet wat ze PRECIES doet of waarvoor ze precies medailles heeft gehaald is tot daar aan toe. Maar de naam KENNEN, enkel de naam. Alsof je de afgelopen 26 jaar je oren en ogen dicht hebt gehouden voor alles wat je ooit op tv, radio, krant, boek, website gelezen, gehoord of gezien hebt.
Oud 07-08-2012, 21:01
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:

Daar is toch helemaal geen geld voor
Oud 07-08-2012, 21:02
Noedelhap
Noedelhap is offline
Trouwens he. Even aan het wiki'en over de Grootste Nederlanders aller tijden, en dan kom je uit op Willem van Oranje en dat ie vermoord werd natuurlijk. Moesten die rechters een passende straf bedenken voor Balthasar Gerards:

"Zijn rechterhand waarmee hij het moorddadige feit heeft gepleegd zal met een gloeiende tang worden afgeknepen; vervolgens zal men met gloeiende tangen op verscheidene plaatsen op zijn lichaam het vlees afknijpen tot op het bot. Vervolgens vierendele men hem levend waarna het hart uit zijn borstkas gesneden zal worden..."

Rechter 1: "Nee, er mist nog iets..."
Rechter 2 vult aan:

"...en hem in het gezicht zal worden geworpen."

Rechter 1: "Leuk gevonden!"
Rechter 2: ""
Oud 07-08-2012, 21:03
Miekje*
Miekje* is offline
Curry van Absinthe en Patat van Kat genoteerd .
Oud 07-08-2012, 21:05
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Wat gaan die saaitopics tegenwoordig weer snel!
Oud 07-08-2012, 21:07
Verwijderd
Wat is dieetolie toch KUT.
Verwijderd
Dieetolie?
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik heb een supersimpele doch lekkere studentenhap ontdekt: Rijst in bouillonkoken, maïs opwarmen en erdoorheenflikkeren... Klaar! Eventueel kun je het aanvullen met gehakt, of vegastukjes, of iets dergelijks.
Oud 07-08-2012, 21:08
Verwijderd
Wij aten ook studentenhap ja, wraps. <3 Wraps
Oud 07-08-2012, 21:11
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Trouwens he. Even aan het wiki'en over de Grootste Nederlanders aller tijden, en dan kom je uit op Willem van Oranje en dat ie vermoord werd natuurlijk. Moesten die rechters een passende straf bedenken voor Balthasar Gerards:

"Zijn rechterhand waarmee hij het moorddadige feit heeft gepleegd zal met een gloeiende tang worden afgeknepen; vervolgens zal men met gloeiende tangen op verscheidene plaatsen op zijn lichaam het vlees afknijpen tot op het bot. Vervolgens vierendele men hem levend waarna het hart uit zijn borstkas gesneden zal worden..."

Rechter 1: "Nee, er mist nog iets..."
Rechter 2 vult aan:

"...en hem in het gezicht zal worden geworpen."

Rechter 1: "Leuk gevonden!"
Rechter 2: ""
Oud 07-08-2012, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Dieetolie?
Van dat spul waarin je kan bakken. Het bakt niet! Je moet er gewoon vijf keer zoveel van gebruiken en elke keer dat je een nieuw ding in de pan legt nieuw erindoen, dus al met al is het helemaal niet gezonder, ofzo.

En nu ga ik verderstrijken, want het ijzer moet morgen weer terug naar de buren.
Oud 07-08-2012, 21:13
Verwijderd
Citaat:

Nee maar ja. Fanny Blankers-Koen. Dat je niet weet wat ze PRECIES doet of waarvoor ze precies medailles heeft gehaald is tot daar aan toe. Maar de naam KENNEN, enkel de naam. Alsof je de afgelopen 26 jaar je oren en ogen dicht hebt gehouden voor alles wat je ooit op tv, radio, krant, boek, website gelezen, gehoord of gezien hebt.
Voor alles, ja?

Ik zal de naam misschien wel tegengekomen zijn, hoor. Maar zodra er dan iets als 'kampioen schaatsen zus-zo' achteraan komt stoppen mijn hersenen die informatie in de 'dit vinden we supersaai'-map en vergeet ik dat meteen.

Ik ben de naam van die schaatser ook alweer bijna vergeten. Rientje. Rinske. Ritje. Rintje. RINTJE. Rintje Rintsma. Retsma. Reesma. Risma. Ristma. Reestma. Ritsma. RITSMA.

Rintje Ritsma.

Als ik niet spiek in je post weet ik van Fanny alleen nog dat ze Fanny heet. Ja, en dat ze dingen won toen vrouwen nog geen dingen wonnen. Ik weet niet meer met welke sport.
Oud 07-08-2012, 21:16
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Je komt die naam toch wel eens tegen, ook buiten tv en sportrubrieken om? Er zijn parken, sportverenigingen, bomen en misschien zelfs wel hotdogs naar haar vernoemd.
Er is ook een straat vernoemd naar Cornelis Schuyt, en daar kom ik weleens. Toch heb ik geen idee wie het is.

Citaat:
En met die enorme hoeveelheid aan nieuwssites en encyclopedieën wil je ook nog wel eens tegen prominente namen oplopen.
Maar als ze over oninteressante onderwerpen gaan, vergeet ik ze weer.

Citaat:
En ik ben ook geen sportfanaat hoor, verre van.
Nou, je kijkt het EK en de Olympische Spelen en vindt het raar als mensen niet weten wie Epke Zondervan is, dus 'verre van' zou ik je niet noemen.
Oud 07-08-2012, 21:17
Verwijderd
Rintje Ritsma racet tegenwoordig op motoren.
Oud 07-08-2012, 21:19
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Voor alles, ja?

Ik zal de naam misschien wel tegengekomen zijn, hoor. Maar zodra er dan iets als 'kampioen schaatsen zus-zo' achteraan komt stoppen mijn hersenen die informatie in de 'dit vinden we supersaai'-map en vergeet ik dat meteen.

Ik ben de naam van die schaatser ook alweer bijna vergeten. Rientje. Rinske. Ritje. Rintje. RINTJE. Rintje Rintsma. Retsma. Reesma. Risma. Ristma. Reestma. Ritsma. RITSMA.

Rintje Ritsma.

Als ik niet spiek in je post weet ik van Fanny alleen nog dat ze Fanny heet. Ja, en dat ze dingen won toen vrouwen nog geen dingen wonnen. Ik weet niet meer met welke sport.
Ja vergeet Rintje Ritsma, die verbleekt bij Fanny. Fanny Blankers-Koen was veel belangrijker voor de sport. Ik vind het gewoon een beetje algemene kennis, ook al is sport misschien niet je ding. Maar goed, jij kent weer heel veel obscure dingen, daar valt ook wat voor te zeggen
Oud 07-08-2012, 21:20
Schrödinger
Schrödinger is offline
Belangrijker voor de sport? Serious business hoor.
Oud 07-08-2012, 21:22
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Voor alles, ja?

Rintje Ritsma.

Ik hoorde haar naam zelfs bij de Russell Howard & Jon Richardson podcast. Maar dat ging meer zo:

"Pfffff, FANNY! *lolololololol*"
Oud 07-08-2012, 21:22
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Er is ook een straat vernoemd naar Cornelis Schuyt, en daar kom ik weleens. Toch heb ik geen idee wie het is.

Maar als ze over oninteressante onderwerpen gaan, vergeet ik ze weer.

Nou, je kijkt het EK en de Olympische Spelen en vindt het raar als mensen niet weten wie Epke Zondervan is, dus 'verre van' zou ik je niet noemen.
Dit is de eerste dag dat ik de OS volg, eigenlijk En de 100m met Usain Bolt heb ik gezien.

Het EK/WK voetbal is de enige uitzondering. Ik kijk nooit Studio Sport en volg al helemaal geen reguliere competities.

Maar ja, Cornelis Schuyt. Ik word dan gelijk nieuwsgierig en ga ernaar wiki'en. En dan blijft die naam iig wel voorgoed hangen.
Edit: ah, een componist en organist. Interesseert me geen hol, maar mocht Gaston me op straat tegenkomen en roepen 'als jij weet wie Cornelis Schuyt is, dan win jij een gratis lot van de Postcodeloterijjjjj!' dan kan ik 'm tenminste een klap op z'n fissie geven en zeggen 'dat is een organist, baklap'.
Oud 07-08-2012, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Hmm, kweetniet. Als je dat eerst regelmatig liep dan kan je dat nu ook wel, je moet het gewoon wat rustiger aandoen.
Uiteindelijk nog een ander bruggetje gevonden. 4,3 km in 28 minuten. Geen idee of dat goed is maar het ging in elk geval uitzonderlijk soepel!
Oud 07-08-2012, 21:27
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dit is de eerste dag dat ik de OS volg, eigenlijk En de 100m met Usain Bolt heb ik gezien.
Usain Bolt.

Citaat:
Het EK/WK voetbal is de enige uitzondering. Ik kijk nooit Studio Sport en volg al helemaal geen reguliere competities.
Nou ja, dan ben je meer als iemand die alleen TOS, TNG en de tweede film van Star Trek heeft gezien.

Citaat:
Maar ja, Cornelis Schuyt. Ik word dan gelijk nieuwsgierig en ga ernaar wiki'en. En dan blijft die naam iig wel voorgoed hangen.
Ik weet niet hoe het in jouw woonplaats zit, maar in Amsterdam zie ik iedere dag dat ik een eind fiets minstens tien straten die vernoemd zijn naar mensen van wie ik niet weet wie het zijn. Geen tijd om al die mensen op te zoeken, en als ik dat wel doe vergeet ik het meestal weer.
Oud 07-08-2012, 21:29
Verwijderd
In Leiden staan bij alle straten die naar iemand vernoemd zijn op het bordje ook wat diegene is geweest wel grappig om te lezen. Kom je in een of andere straat, blijkt diegene ooit hoogleraar te zijn geweest, schrijver, of een belangrijke drukker
Oud 07-08-2012, 21:30
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn cake is bijna klaar! Cakegeur door het hele huis
Oud 07-08-2012, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Ja vergeet Rintje Ritsma, die verbleekt bij Fanny.

Citaat:
Fanny Blankers-Koen was veel belangrijker voor de sport. Ik vind het gewoon een beetje algemene kennis, ook al is sport misschien niet je ding. Maar goed, jij kent weer heel veel obscure dingen, daar valt ook wat voor te zeggen
Oh, ja, ik zal de eerste zijn die toegeeft dat mijn algemene kennis op het gebied van sport nihil is. Maar dat is niet zo erg. Des te meer ruimte voor andere dingen Ik sta er een beetje Sherlockiaans tegenover.
Oud 07-08-2012, 21:31
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik weet niet hoe het in jouw woonplaats zit, maar in Amsterdam zie ik iedere dag dat ik een eind fiets minstens tien straten die vernoemd zijn naar mensen van wie ik niet weet wie het zijn. Geen tijd om al die mensen op te zoeken, en als ik dat wel doe vergeet ik het meestal weer.
In Almere (ja, opgegroeid daar ) staat op het straatnaambordje ook het vak dat diegene uitoefende, met geboorte- en sterftejaar.

Ik weet nog goed dat ik als 10-jarig broekie de Allendestraat inkwam en aan m'n vader vroeg: Wie was "Ellende"?
Verwijderd
Citaat:
[...] dan kan ik 'm tenminste een klap op z'n fissie geven en zeggen 'dat is een organist, baklap'.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
In Leiden staan bij alle straten die naar iemand vernoemd zijn op het bordje ook wat diegene is geweest wel grappig om te lezen. Kom je in een of andere straat, blijkt diegene ooit hoogleraar te zijn geweest, schrijver, of een belangrijke drukker
Ja, dat is idd wel handig.
Verwijderd
Ik ben trouwens ook erg slecht in namen, dat helpt ook niet mee.
Oud 07-08-2012, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Ja vergeet Rintje Ritsma, die verbleekt bij Fanny. Fanny Blankers-Koen was veel belangrijker voor de sport. Ik vind het gewoon een beetje algemene kennis, ook al is sport misschien niet je ding. Maar goed, jij kent weer heel veel obscure dingen, daar valt ook wat voor te zeggen
Tsja, nou. Algemene kennis. Ik wist niet dat de kiwi ook nog eens een Nieuw-Zeelander is. Shame on me? Volgens sommigen wel. Ik word er niet warm of koud van.
Oud 07-08-2012, 21:33
Verwijderd
Algemene kennis van die categorie is overrated.
Oud 07-08-2012, 21:34
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Tsja, nou. Algemene kennis. Ik wist niet dat de kiwi ook nog eens een Nieuw-Zeelander is. Shame on me? Volgens sommigen wel. Ik word er niet warm of koud van.
Oh, wist ik ook niet. Wiki zegt trouwens dat ie oorspronkelijk uit China komt
Oud 07-08-2012, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Oh, wist ik ook niet. Wiki zegt trouwens dat ie oorspronkelijk uit China komt
Lijkt me stug dat de Nieuw-Zeelander uit China komt; dan had 't wel een Chinees geheten, me dunkt.
Oud 07-08-2012, 21:39
Schrödinger
Schrödinger is offline
Mag ik van jou in de categorie dubieuze topics: een "vriend" zoekt een rapedrug.

http://forum.scholieren.com/showthread.php?p=32706693
Oud 07-08-2012, 21:39
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Lijkt me stug dat de Nieuw-Zeelander uit China komt; dan had 't wel een Chinees geheten, me dunkt.
Oh, je hebt het over de loopvogel, niet over de vrucht :')
Oud 07-08-2012, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Oh, je hebt het over de loopvogel, niet over de vrucht :')
Nee, ik heb het over een Nieuw-Zeelander
Oud 07-08-2012, 21:41
Verwijderd
Oud 07-08-2012, 21:42
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Mag ik van jou in de categorie dubieuze topics: een "vriend" zoekt een rapedrug.

Oud 07-08-2012, 21:44
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nee, ik heb het over een Nieuw-Zeelander
Ik volg je niet meer
Oud 07-08-2012, 21:45
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Citaat:
Oh, wist ik ook niet.
De tering, jongens.
Jullie zijn zowat de oudsten hier. Of is dat het juist, begint de dementie toe te slaan?
Verwijderd
Citaat:

Wat een naar topic.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Vanavond Honkemuller fashion show met Sylvie 22:30 op net 5.

Voor de geïnteresseerden
Oud 07-08-2012, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Ik volg je niet meer
Kiwi: loopvogel, vrucht, koosnaampje voor een inwoner van Nieuw-Zeeland
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten