Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Natuurlijk zijn er ook serieuze alfa's. Die slagen dan ook direct cum laude. PS je hoeft geen woordjes te kennen voor eindexamens, want die toetsen alleen leesvaardigheid (met woordenboek).
|
Ik heb wel dan wel geen examen gedaan met een profiel maar bij mij in de klas waren er bij scheikunde zowel evenveel jongens als meisjes en bij natuurkunde waren de meisjes zelfs in de meerderheid. En het was echt niet zo dat bij mij in de klas bijna alleen maar meiden zaten.
Maar goed, mijn klas was natuurlijk ook niet representatief voor de gemiddelde klas en ik heb me ook nooit verdiept hoe de verdeling bij de andere klassen waren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ken meerdere mensen die naar de havo zijn gegaan omdat ze de talen niet aankonden (het verplichte deel). Dat waren vrijwel alleen maar jongens, dat is wel typisch. Ook als ik kijk naar het percentage jongens-meisjes bij talenstudies en exacte studies dan kan je denk ik wel stellen dat meisjes vaak niet geinteresseerd zijn in bčta, maar meer in talen. Interesse heeft in eerste instantie niet veel met moeilijkheid te maken. Er zullen heus wel mensen zijn die bčta moeilijker vinden en daarom alfa kiezen, maar het zal toch het meest interesse zijn. Als je iets moeilijk vindt, dan kun je je er namelijk wel voor inzetten en eventueel zelfs bijles nemen.
Ik ben zelf halverwege de vijfde nog geswitcht van NG naar CM omdat ik het saai vond en talen veel interessanter, die richting wilde ik ook op.
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Meiden onder ons, waarom geen NT? isisnoort | 11 | 04-03-2013 17:30 | |
Studeren |
Lastige studiekeuze Sv3nie | 2 | 05-01-2012 13:28 | |
Algemene schoolzaken |
Wiskunde A en B XX_X_XX | 54 | 24-01-2006 14:35 | |
Algemene schoolzaken |
Type mensen bij profielen Verwijderd | 131 | 08-04-2004 18:13 | |
Algemene schoolzaken |
Profiel Mother Earth | 60 | 25-10-2003 09:39 | |
Algemene schoolzaken |
Artikel VN: school feministisch?? te veel op meisjes ingesteld?? 8m&m85 | 31 | 09-07-2003 11:48 |