Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2012, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Trouwens.

Jullie hadden vroeger vast ook vriendenboekjes. Vulden bij jullie ook superveel meisjes in 'Floortje gaat ponyrijden' (of iets uit die serie) bij 'favoriete boek'?

Of bevond ik me weer in zulke non-literaire kringen :')
ooit in de brugklas fietste ik na school naar huis met een meisje dat bij mij in de buurt woonde, en we probeerden pijnlijk een gesprek op gang te brengen, en zij was zo'n paardenmeisje en ik... niet. Dus zochten we naar een gezamelijke interesse, en ik zei dat ik van lezen hield, en zij zei 'ohja ik ook! Wat lees jij? Floortje op ponykamp of Bianca in galop?' en toen dacht ik 'wat'
Advertentie
Oud 13-08-2012, 21:00
Verwijderd
Met van die spuuglelijke covers, met die lelijke glimmende letters:

Verwijderd
Oooh, de Kippenvel-boeken ja Lelijke dingen die je inderdaad bij de Blokker en Bart Smit enzo kon halen.

Paul van Loon was bij ons echt helemaal hip, kwam natuurlijk ook regelmatig hier in de bieb met z'n zonnebrilletje. Nooit de buren bijten is echt één van de leukste kinderboeken die ik ken
Verwijderd
Citaat:
Oja. Had hij niet De jongen met het varkenshart geschreven? Ofzo?
Dat weet ik niet zeker, bekendse boeken zijn Oorlog zonder vrienden en Niemand houdt mij tegen.
Verwijderd
Citaat:
ooit in de brugklas fietste ik na school naar huis met een meisje dat bij mij in de buurt woonde, en we probeerden pijnlijk een gesprek op gang te brengen, en zij was zo'n paardenmeisje en ik... niet. Dus zochten we naar een gezamelijke interesse, en ik zei dat ik van lezen hield, en zij zei 'ohja ik ook! Wat lees jij? Floortje op ponykamp of Bianca in galop?' en toen dacht ik 'wat'
Oud 13-08-2012, 21:01
Zeppelin
Zeppelin is offline
Bianca in galop
Oud 13-08-2012, 21:01
Verwijderd
En Guus Kuijer natuurlijk, al ken ik eigenlijk alleen de Madelief-serie. Maar dat zijn wel echt heel goede boeken, zoals Madelief gaandeweg de serie echt opgroeit van net-kleuter-af tot bijna-een-tiener.
Oud 13-08-2012, 21:02
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik voel me trouwens erg gedreven om de literaire opvoeding van mijn nichtje op me te nemen mijn ouders zijn al van plan haar te bestoken met alle Gouden Boekjes. Ik zat zelf te denken om eens te beginnen met Rupsje nooitgenoeg, Raad eens hoe veel ik van je hou en Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft. Oh en Kikker, maar daar is zo veel van, ik weet niet goed waar te beginnen!
Iemand verder nog tips voor de eerste paar jaar? Voorleesboekjes die geen enkel kind zou mogen missen?
Dr. Seuss!
Verwijderd
Ik geloof dat er één Kippenvel-boek was dat ik toch wel eng vond, in Egypthe, dat ze in een sarcofaag werden gestopt ofzo, in een labyrinth natuurlijk. Brr.
Verwijderd
Ik ben toch niet de enige die Pietje Bell van Chris van Abcoude kent? Nu voel ik me nog ouder
Verwijderd
Ik kreeg Floortje op de ski's een keer van een vriendinnetje.
Verwijderd
Citaat:
En Guus Kuijer natuurlijk, al ken ik eigenlijk alleen de Madelief-serie. Maar dat zijn wel echt heel goede boeken, zoals Madelief gaandeweg de serie echt opgroeit van net-kleuter-af tot bijna-een-tiener.
Jaaa Goeie serie van gemaakt ook.

Citaat:
Dr. Seuss!
Jaoh
Verwijderd
Citaat:
Ik ben toch niet de enige die Pietje Bell van Chris van Abcoude kent? Nu voel ik me nog ouder
Nee, natuurlijk ken ik dat wel, ik vond er alleen geen zak aan
Oud 13-08-2012, 21:03
Verwijderd
Ik vond Paulus de Boskabouter ook heel leuk
Verwijderd
Citaat:

niemand had het gewoon nog genoemd. Je mag je daar alleen oud om voelen als je het gelezen hebt toen het net uit was
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Met van die spuuglelijke covers, met die lelijke glimmende letters:

[afbeelding]
Verwijderd
Madelief, superleuk ja.
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
dat
Oud 13-08-2012, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Ik vond Paulus de Boskabouter ook heel leuk
Dat heb ik alleen op tv gezien. Ik kan me nog we herinneren dat ik als klein jochie heel verdrietig was bij de laatste aflevering.
Oud 13-08-2012, 21:05
Verwijderd
Paulus de Boskabouter vond ik ook leuk, zowel op tv als de boeken. Mijn vader zei altijd met een zo zwaar mogelijke stem "helendal nogal wel zo tamelijk" net zoals die uil en dan lag ik helemaal dubbel
Zeppelin
Zeppelin is offline
Je had ook zo'n ander floortje bellefleur-achtig boek. Cindy oid, die zat op ballet. Die boeken hadden overeen dat wanneer er iets kuts gebeurde in hun leven ze daar dan allemaal even een potje smakelijk om gingen lachen en het zo wisten te draaien dat het eigenlijk wel goed uitkwam.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oh, ik had ook een paar boeken van Maaike en Kwispel, want zij heette als ik (maar niet helemaal) en ze had een toffe Golden
Oud 13-08-2012, 21:06
Verwijderd
Van Joke van Leeuwen heb ik Het verhaal van Bobbel die in een bakfiets woonde en rijk wilde worden tientallen keren gelezen, maar verder heel weinig eigenlijk.
Oud 13-08-2012, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Je had ook zo'n ander floortje bellefleur-achtig boek. Cindy oid, die zat op ballet. Die boeken hadden overeen dat wanneer er iets kuts gebeurde in hun leven ze daar dan allemaal even een potje smakelijk om gingen lachen en het zo wisten te draaien dat het eigenlijk wel goed uitkwam.
Ja, Cindy op ballet, volgens mij had ik die! Of in ieder geval gelezen.
Oud 13-08-2012, 21:07
Verwijderd
En natuurlijk Achtegroepers huilen niet, met AKKIE. Fucking zielig.

Daar is ook pas een film van gemaakt trouwens.
Oud 13-08-2012, 21:07
Turk February
Turk February is offline
Thea Beckman hebben mijn ouders ook weleens geprobeerd, maar die kon ook gewoon echt niet zo goed schrijven.

Gelukkig zag mijn moeder wel de kwaliteiten in van Paul van Loon, Tais Teng en Bies van Ede. Toen we naar een signeersessie van Van Loon en Teng gingen, was zij net zo starstruck als ik. Er was ook een meisje in de rij die Tais Teng niet kende, en toen ging ze meteen: "Oh, maar die moet je óók lezen, klein meisje, dat zijn ook héél goede boeken."
Oud 13-08-2012, 21:08
Verwijderd
Citaat:

niemand had het gewoon nog genoemd. Je mag je daar alleen oud om voelen als je het gelezen hebt toen het net uit was
Gelukkig maar!

Citaat:
Heh, nou ik heb gegierd van het lachen als hummeltje. Misschien ook omdat oma behoorlijk smakelijk kon voorlezen
Verwijderd
Ik heb vroeger trouwens ook aardig wat gelezen, zowel fictie als allerlei non-fictie. De auteurs en titels kan ik zo niet meer allemaal opnoemen, maar Jan Terlouw en Thea Beckman zaten er in elk geval bij. En van die Kippenvel-reeks heb ik geloof ik ook wel wat gelezen.
Verwijderd
Citaat:
Oooh, de Kippenvel-boeken ja Lelijke dingen die je inderdaad bij de Blokker en Bart Smit enzo kon halen.

Paul van Loon was bij ons echt helemaal hip, kwam natuurlijk ook regelmatig hier in de bieb met z'n zonnebrilletje. Nooit de buren bijten is echt één van de leukste kinderboeken die ik ken
Het verhaal gaat dat ik nooit las, tenzij het echt-echt nodig was, deels door dyslexie, deels omdat ik de leren-lezen boeken echt zo ongelofelijk kut vond (''er staat geen verhaal in, alleen maar woorden"). En toen kreeg ik op mijn zevende of zo voor Sinterklaas Nooit de buren bijten. Dat las ik in drie dagen uit, waardoor ik in plaats van niveaus achter te lopen ineens voor liep. En vanaf toen las ik alles wat los en vast zat, maar inderdaad geen FLOORTJE. :') Thea Beckman heb ik ook nooit boeiend gevonden trouwens, wel Heksenkind, dat was echt mijn lievelingsboek aller tijden.

Citaat:
Madelief, superleuk ja.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
ahha, wat grappig dat inderdaad alle winnie de pooh-figuren persoonlijkheids- en gedragsstoornissen hebben
Oud 13-08-2012, 21:09
Verwijderd
Al die namen van schrijvers die ik hier lees Ik heb allemaal Oja-momenten.

die Tais Teng kwam een keer bij ons op de basisschool. Superrare vent om te zien.
Oud 13-08-2012, 21:10
Verwijderd
En oh ja: die Wolf-reeks van Jan Postma over die herdershond, de Kameleon-reeks.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Thea Beckman hebben mijn ouders ook weleens geprobeerd, maar die kon ook gewoon echt niet zo goed schrijven.

Gelukkig zag mijn moeder wel de kwaliteiten in van Paul van Loon, Tais Teng en Bies van Ede. Toen we naar een signeersessie van Van Loon en Teng gingen, was zij net zo starstruck als ik. Er was ook een meisje in de rij die Tais Teng niet kende, en toen ging ze meteen: "Oh, maar die moet je óók lezen, klein meisje, dat zijn ook héél goede boeken."
Wat schreven Tais Teng en Bies van Ede ook alweer?

Citaat:
Het verhaal gaat dat ik nooit las, tenzij het echt-echt nodig was, deels door dyslexie, deels omdat ik de leren-lezen boeken echt zo ongelofelijk kut vond (''er staat geen verhaal in, alleen maar woorden"). En toen kreeg ik op mijn zevende of zo voor Sinterklaas Nooit de buren bijten. Dat las ik in drie dagen uit, waardoor ik in plaats van niveaus achter te lopen ineens voor liep. En vanaf toen las ik alles wat los en vast zat, maar inderdaad geen FLOORTJE. :') Thea Beckman heb ik ook nooit boeiend gevonden trouwens, wel Heksenkind, dat was echt mijn lievelingsboek aller tijden.

Heksenkind las mijn juf ons voor in groep 5 Van... Monica Furlong toch? Ik weet alleen niet meer echt waar die over ging.
Verwijderd
Citaat:

Heksenkind en Juniper heb ik ook heel vaak gelezen
Oud 13-08-2012, 21:11
Zeppelin
Zeppelin is offline
blauwe plekken is één van de weinige boeken die ik een paar keer heb gelezen.
Oud 13-08-2012, 21:11
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oh en natuurlijk Meester van de zwarte molen, doodeng!
Oud 13-08-2012, 21:12
Verwijderd
Citaat:
En oh ja: die Wolf-reeks over die herdershond, de Kameleon-reeks.
Ohja, kameleonreeks heb ik ook gelezen en over reeksen gesproken: ook heel veel van die jarenvijftigboeken over kostscholen
Oud 13-08-2012, 21:12
Verwijderd
Meh ik moet naar bed maar ik heb helemaal geen zin Oh well. Slaap wel, forumliefjes!
Oud 13-08-2012, 21:13
Verwijderd
ik hoef niet naar bed, ik heb vakantie
Oud 13-08-2012, 21:14
Verwijderd
Ik bedenk net weer een reeks die ik gelezen heb: De Vijf (Vertaald uit het Engels volgens mij)
Oud 13-08-2012, 21:15
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Wat schreven Tais Teng en Bies van Ede ook alweer?
Tais Teng schreef griezelboeken met allerlei relatief obscure mythologische figuren erin. Bies van Ede schreef een soort absurde horror.
Verwijderd
Tais Teng ja <3333
En Els Pelgrom ofzo? Wie schreef ook weer Kleine Sofie en Lange Wapper?
Verwijderd
Citaat:
Ik bedenk net weer een reeks die ik gelezen heb: De Vijf! (Vertaald uit het Engels volgens mij)
Ja, Enid Blyton
Oud 13-08-2012, 21:16
Verwijderd
Peter Jan Rens heeft overigens ook een paar aardige boekjes geschreven. Rauzer of zoiets. Was best heftig. Over een jongetje dat weg liep van huis en bij een hoer ging wonen.
Verwijderd
Citaat:
Tais Teng ja <3333
En Els Pelgrom ofzo? Wie schreef ook weer Kleine Sofie en Lange Wapper?
Ja, dat was Els Pelgrom
http://nl.wikipedia.org/wiki/Els_Pelgrom
Die ik vooral heb leren kennen door haar kinderboekenweekgeschenk, Bombaaj!, wat een super leuk boek is, geschreven vanuit het perspectief van een hondje
Verwijderd
Oh jongens, en hoe kan ik Annie M.G. Schmidt nou vergeten. Volgens mij heb ik van haar echt alles gelezen.
Oud 13-08-2012, 21:17
Verwijderd
Joke van Leeuwen vond ik een beetje naar altijd. Ik vond Annetje Lie in het holst van de nacht vooral heel naar.
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
blauwe plekken is één van de weinige boeken die ik een paar keer heb gelezen.
Als je daaruit voorlas won je bij ons altijd met de voorleeswedstrijd. En een keer was een meisje klaar met voorlezen, dat stukje waarin ze met de stofzuigerslang in elkaar gerost wordt.

En toen zij meester Gerard na afloop: "Nou, Blauwe Plekken, het is wel duidelijk waar die vandaan komen! Met de stofzuigerslang, toe maar!"
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Meh ik moet naar bed maar ik heb helemaal geen zin Oh well. Slaap wel, forumliefjes!
Slaap lekker!

Citaat:
Ik bedenk net weer een reeks die ik gelezen heb: De Vijf (Vertaald uit het Engels volgens mij)
Dat keek ik ook op tv.

Citaat:
Tais Teng schreef griezelboeken met allerlei relatief obscure mythologische figuren erin. Bies van Ede schreef een soort absurde horror.
Ik heb ze even opgezocht, maar heb denk ik niets van ze gelezen (hoewel ik de namen wel ken).
Oud 13-08-2012, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Je had zo'n soort Griezelgenootschap of zoiets. Weet niet meer hoe het heette, met Paul van Loon aan het hoofd. Daar zaten zij volgens mij ook bij.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten