Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2012, 16:00
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Paroxetine.

Staat er geloof ik wel om bekend dat die heel lastig is om vanaf te raken.
Oh die ken ik wel. Toen ik daarmee stopte had ik daar ook last van, maar dat kwam meer omdat ze me toen in het ziekenhuis in 1 klap van álle medicijnen afhaalde, zónder afbouwen. De mafketels.
Advertentie
Oud 16-08-2012, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Paroxetine.

Staat er geloof ik wel om bekend dat die heel lastig is om vanaf te raken.
ja, klopt. Het probleem van paroxetine afbouwen is dat als je meer paroxetine neemt, de bloedspiegel paroxetine niet evenredig stijgt maar exponentieel. Dus als je het afbouwt, neemt het ook ineens exponentieel af. Dat maakt het heel moeilijk om het zonder bijeffecten af te bouwen.
Wat je dan eigenlijk moet doen, is de paroxetine eerst 1 op 1 vervangen door prozac in dezelfde dosering, want dat heeft wel een recht evenredige bloedspiegel met de dosis en is verder erg vergelijkbaar met paroxetine, en dan de prozac afbouwen. Maar dat weten huisartsen doorgaans niet.
Oud 16-08-2012, 16:01
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
ja, klopt. Het probleem van paroxetine afbouwen is dat als je meer paroxetine neemt, de bloedspiegel paroxetine niet evenredig stijgt maar exponentieel. Dus als je het afbouwt, neemt het ook ineens exponentieel af. Dat maakt het heel moeilijk om het zonder bijeffecten af te bouwen.
Aha! Weer wat geleerd
Oud 16-08-2012, 16:02
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
een antidepressivum
Ah, logisch

Citaat:
Ik gebruik nu trouwens valeriaan als ik teveel in de stress zit, werkt best goed.
Thanks, ga ik ook maar eens naar kijken!
Oud 16-08-2012, 16:05
Verwijderd
Als je aan de natuurmiddelen gaat, pas wel dan op met Sint-Janskruid (al gebruiken mensen dat dus weer voor hun stemming, niet als rustgever), dat schopt de opname en het effect van ontzettend veel andere medicijnen door de war waaronder alle hormonale anticonceptie.
Valeriaan is prima verder, dat kan geen kwaad.
Oud 16-08-2012, 16:07
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Als je aan de natuurmiddelen gaat, pas wel dan op met Sint-Janskruid (al gebruiken mensen dat dus weer voor hun stemming, niet als rustgever), dat schopt de opname en het effect van ontzettend veel andere medicijnen door de war waaronder alle hormonale anticonceptie.
Valeriaan is prima verder, dat kan geen kwaad.
Oke, goed om te weten
Oud 16-08-2012, 16:12
Verwijderd
Yes, weer 5 boeken geregeld voor 78 euro in plaats van 160 euro

*voelt zich zakenvrouw*
Oud 16-08-2012, 16:23
Verwijderd
Vroegah had ik dus gedacht, /care, teveel moeite, teveel gedoe, teveel stress, maar wie wat probeert die heeft wat
Oud 16-08-2012, 16:28
Verwijderd
Citaat:
JA dat was het woord, ik zat met represaille ofzo

En oh, dan heeft mijn moeder het verkeerd uitgelegd.
Ik krijg de indruk dat jouw moeder niet de beste plek is voor sollicitatie-advies
Oud 16-08-2012, 16:30
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik geloof het ook niet nee
Oud 16-08-2012, 16:41
Verwijderd
Haha, ik heb een collega (supervisor, ze is 22) die weleens zo chaggo en kortaf tegen me is. Vraag me af wat ik haar precies misdaan heb.

Maar goed, ze gaat toch weg volgende maand.
Oud 16-08-2012, 16:42
Verwijderd
Oh trouwens Pheebs, weet je al iets over gereedschap?
Oud 16-08-2012, 16:48
Verwijderd
'Alle' werkgevers en leidinggevenden die ik ooit gehad heb (niet dat dat er zoveel zijn), waren toevallig allemaal vrouwen. En het waren ook allemaal dezelfde types. Volgens mij moet je als vrouw echt een bepaald soort hard bitchy karakter hebben om het tot leidinggevende te schoppen, en die collega van nu heeft dat ook wel een beetje.

Ik zal het bijvoorbeeld nooit ver schoppen tot supervisor of wat dan ook, want daarvoor ben ik veel te liev en sagt.

Dus ik ga maar bazen over kinderen whehe
Oud 16-08-2012, 17:02
Carn
Carn is offline
mwah, volgens mij is dat meer gewoon een wat zakelijke instelling. Ik ben qua werk-karakter ook een stuk harder en scherper en soms ook lulliger dan normaal.
Oud 16-08-2012, 17:23
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik ga me het komende uur even bezighouden met mijn vochthuishouding op peil te brengen. Ik vergeet namelijk vaak te drinken en ik krijg pas dorst als ik al bijna uitgedroogd ben En op warme dagen als vandaag moet je natuurlijk eigenlijk veel drinken. Ik bedacht me net dat ik alleen een glaasje water op heb bij mijn medicijnen vanochtend. Oeps!
Oud 16-08-2012, 17:23
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Maar nu heb ik limonade en cola en meloen en aardbeien gekocht en heb ik een grote kan water naast me neer gezet
Oud 16-08-2012, 17:24
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik ga me het komende uur even bezighouden met mijn vochthuishouding op peil te brengen. Ik vergeet namelijk vaak te drinken en ik krijg pas dorst als ik al bijna uitgedroogd ben En op warme dagen als vandaag moet je natuurlijk eigenlijk veel drinken. Ik bedacht me net dat ik alleen een glaasje water op heb bij mijn medicijnen vanochtend. Oeps!
Dit is eigenlijk precies wat ik me net bedacht
Oud 16-08-2012, 17:24
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
*geeft ook wat limonade, meloen en aardbeien aan CR*
Oud 16-08-2012, 17:29
Chick Rock
Chick Rock is offline
Danku danku! Ik heb je goede voorbeeld gevolgd en een kan grenadine (wat klinkt dat lekker ouderwets ) met ijsklontjes gemaakt.
Oud 16-08-2012, 17:37
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik moet even doorzetten, het drinken staat me nu alweer tegen, maar ik heb nog lang niet genoeg gehad.
Oud 16-08-2012, 17:40
Verwijderd
Wat ik doe:

twee flesjes. Eentje zet je in de koelkast (ik doe er soms een klein beetje limonadesiroop doorheen omdat alleen water ook maar water is), en de andere om op te drinken. Zo heb je altijd lekker koud water beschikbaar!

En nee, water uit de kraan vind ik niet koud genoeg.
Verwijderd
Ik heb wel alleen nog maar een banaan op vandaag, echt bizar. Normaal merk ik het meteen als ik weinig gegeten heb.
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Mensen vinden altijd dat ik veel cola drink. En dat klopt ook wel, maar het probleem is altijd, dat ik bijna niets drink als ik geen cola heb . Dus dan koop ik expres geen cola, omdat dat niet gezond is, maar vervolgens drink ik op een dag dan misschien 2/3 glazen, dus nouja, dan haal ik toch maar weer cola. Ik heb gewoon niet gauw dorst. En cola vind ik zo lekker dat ik het ook drink zonder dat ik dorst heb.
Oud 16-08-2012, 17:41
Verwijderd
En emg, ik heb de drie Lays-smaken allemaal gekocht, dus ik ga vanavond eens een smaaktest doen!
Oud 16-08-2012, 17:42
Verwijderd
Citaat:
mwah, volgens mij is dat meer gewoon een wat zakelijke instelling. Ik ben qua werk-karakter ook een stuk harder en scherper en soms ook lulliger dan normaal.
nóg lulliger dan normaal?
Oud 16-08-2012, 17:44
Geel
Geel is offline
Stef, op welke site regel jij je studieboeken?
Oud 16-08-2012, 17:45
Verwijderd
Citaat:
ja! dus ingewikkeldere sommen met breuken waren gewoon lastig.

Al heb ik nog steeds moeite met dingen als:

Code:
3    1
- +  - 
5    6

(noteer als breuk)
Dat soort dingen kan/kon ik ook met mijn bakjesidee.
Oud 16-08-2012, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Stef, op welke site regel jij je studieboeken?
Van de hogeschool hebben we een site gekregen waar je je school/opleiding/jaar kan invullen, en dan staat de boekenlijst al paraat. Kan je aanvinken wat je wil hebben en dan hoppa bestellen.

(www.studystore.nl) Weet niet of dat voor jou ook kan?

Is heel makkelijk, maar je betaalt wel de volle mep voor alles.

Dus ik zoek op Bol.com, Markplaats of gewoon Google de juiste druk/ISBN, en probeer ze tweedehands te vinden.
Oud 16-08-2012, 17:46
Verwijderd
Hee Ste, ik moet ook een rekentoets doen op mijn eindexamen, trouwens.
Oud 16-08-2012, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Hee Ste, ik moet ook een rekentoets doen op mijn eindexamen, trouwens.
Wat doe jij eigenlijk voor school? En hoezo rekentoets, heb je niet gewoon wiskunde?
Oud 16-08-2012, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Wat doe jij eigenlijk voor school? En hoezo rekentoets, heb je niet gewoon wiskunde?
Gewoon vwo. En tegenwoordig moeten alle scholieren een rekentoets maken NAAST hun wiskunde.
Oud 16-08-2012, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Gewoon vwo. En tegenwoordig moeten alle scholieren een rekentoets maken NAAST hun wiskunde.
Oh wat gek! Maarja, dat gaat wel lukken bij jou denk ik, als ik alles zo lees

Welk profiel doe je?
Oud 16-08-2012, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Oh wat gek! Maarja, dat gaat wel lukken bij jou denk ik, als ik alles zo lees

Welk profiel doe je?
Iets falends met alleen pretvakken en economie.
Oud 16-08-2012, 17:53
Verwijderd
Oh heb ik ook gedaan, chillybilly toch!
Oud 16-08-2012, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Oh heb ik ook gedaan, chillybilly toch!
Ja maar ik ben opzich best wel slim ( niet dat ik wil zeggen dat jij niet slim bent) en dan doe ik toch dat, tot groot verdriet van mijn familie en allez.

Het is gewoon, dat profiel past beter met wat ik met mijn leven enzo wil. Dus. Nou heb ik me wel voorgenomen om een 10 te halen voor mijn latijn-eindexamen ('nutteloos maar moeilijk', volgens mijn oma), om de rest een beetje te compenseren. ofzo.

Nouja, het zit me gewoon heel erg dwars. :')
Oud 16-08-2012, 17:59
Verwijderd
- Wat zeg jij nou tegen mensen die een alpha-studie gedaan hebben? vroeg een student natuurkunde aan zijn docent.
- Twee cola en een big mac alstublieft!

Aldus een Russisch grapje.
Oud 16-08-2012, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Ja maar ik ben opzich best wel slim ( niet dat ik wil zeggen dat jij niet slim bent) en dan doe ik toch dat, tot groot verdriet van mijn familie en allez.

Het is gewoon, dat profiel past beter met wat ik met mijn leven enzo wil. Dus. Nou heb ik me wel voorgenomen om een 10 te halen voor mijn latijn-eindexamen ('nutteloos maar moeilijk', volgens mijn oma), om de rest een beetje te compenseren. ofzo.

Nouja, het zit me gewoon heel erg dwars. :')
Ach. Weetje, ik vind dat altijd een beetje apart. Ze noemen C&M pretpakket, en ik had ook een meisje in m'n klas die van haar ouders geen C&M mocht doen 'omdat ze dan te weinig te doen had' (WTF ), maar als je niet goed bent in die vakken is het helemaal geen pretpakket. En als je heel goed bent in exacte vakken is dát juist weer een pretpakket.

Moet wel zeggen dat ik voor het CE nauwelijks leerwerk had, alleen geschiedenis en economie moest ik boeken voor leren.

Maar, als het past bij wat je wil met je leven, prima toch? Ik ken iemand die heeft allemaal exacte vakken gekozen omdat hij dacht, daar kan ik later misschien vanalles mee, maar die had superveel moeite en een hekel aan wiskunde en natuurkunde, en is uiteindelijk zelfs gezakt.

Dus gewoon doen waar je HART ligt joh
Oud 16-08-2012, 18:01
Carn
Carn is offline
Citaat:
nóg lulliger dan normaal?
Ik ben een hele leuke gezellige jongen
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik snap dat pretvakken gedoe nooit zo. Ik deed N&G en N&T, maar mij had je niet al die talen moeten laten doen hoor. Voor mij was dit meer een pretpakket dan C&M.
Verwijderd
Ik geef voorlichting aan tienermeisjes over bètaprofielen kiezen Met betaprofielen kun je nog veel meer maar als je eenmaal je vervolgopleiding doet maakt het niks meer uit, net zoals dat niemand nog naar een cijferlijst vraagt Sorry kat
Oud 16-08-2012, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Ach. Weetje, ik vind dat altijd een beetje apart. Ze noemen C&M pretpakket, en ik had ook een meisje in m'n klas die van haar ouders geen C&M mocht doen 'omdat ze dan te weinig te doen had' (WTF ), maar als je niet goed bent in die vakken is het helemaal geen pretpakket. En als je heel goed bent in exacte vakken is dát juist weer een pretpakket.

Moet wel zeggen dat ik voor het CE nauwelijks leerwerk had, alleen geschiedenis en economie moest ik boeken voor leren.

Maar, als het past bij wat je wil met je leven, prima toch? Ik ken iemand die heeft allemaal exacte vakken gekozen omdat hij dacht, daar kan ik later misschien vanalles mee, maar die had superveel moeite en een hekel aan wiskunde en natuurkunde, en is uiteindelijk zelfs gezakt.

Dus gewoon doen waar je HART ligt joh
Ja, weet ik.

Maar ik doe echt niks en sta altijd heel goed. Dan had ik er nog best natuurkunde ofzo naast kunnen doen.

En biologie vind ik echt heel heel heel erg leuk, maar dat paste niet in mijn profiel.
Oud 16-08-2012, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Ik snap dat pretvakken gedoe nooit zo. Ik deed N&G en N&T, maar mij had je niet al die talen moeten laten doen hoor. Voor mij was dit meer een pretpakket dan C&M.
Nee precies. Waarschijnlijk staat C&M bekend als pretpakket omdat je veel kunstvakken hebt ofzo?
Nou, kunstgeschiedenis enzo vond ik best leuk, maar je moet bij mij ook niet echt aankomen met handvaardigheid en creabea, geen klap aan.
Oud 16-08-2012, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Ja, weet ik.

Maar ik doe echt niks en sta altijd heel goed. Dan had ik er nog best natuurkunde ofzo naast kunnen doen.

En biologie vind ik echt heel heel heel erg leuk, maar dat paste niet in mijn profiel.
Ja, het is tegenwoordig met die profielen wel onmogelijk om er nog vakken bij te doen toch, of een keuzevak naar keuze te kiezen?

Want vroegah (ook voor mijn tijd) kon je geloof ik zelf grotendeels je vakkenpakket samenstellen? Of had je in ieder geval meer keuzevrijheid.
Oud 16-08-2012, 18:05
Verwijderd
Ik vertel tegen mijn familie dat mijn profiel iets economie-achtigs is. Dat stelt ze gerust, wie weet word ik nog econoom. Vooral mijn moeder hoopt dat heel erg. Maar ik haat economie wel een beetje. En ik haat het dat iedereen thuis enzo me dom vind/in shock is als ze erachter komen dat ik een heel alpha-achtig iets doe.
Oud 16-08-2012, 18:06
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ja, weet ik.

Oh dat is wel heel jammer ja. Ik wilde graag aardrijkskunde doen, maar dat kon ook niet. Toen ben ik maar wiskunde B2 gaan doen en natuurkunde2 zodat ik twee profielen had.. Waren mijn docenten ook weer blij. Ach, ik heb er geen spijt van, maar het liefst had ik ook nog aardrijkskunde gedaan.
Oud 16-08-2012, 18:08
Verwijderd
Ja, ik deed C&M en wilde als keuzevak wel biologie of iets, maar dat kon toen niet, ik moest Duits2 of economie geloof ik.

Wat is er dan keuzevak aan.

In princpe is het in Amerika allemaal wel chiller geregeld, als ik alle realityseries en films en alles moet geloven. Daar kan je zelf kiezen wat je wil doen (geloof ik?) en is het vakkenaanbod ook veel groter.
Oud 16-08-2012, 18:09
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
'Alle' werkgevers en leidinggevenden die ik ooit gehad heb (niet dat dat er zoveel zijn), waren toevallig allemaal vrouwen. En het waren ook allemaal dezelfde types. Volgens mij moet je als vrouw echt een bepaald soort hard bitchy karakter hebben om het tot leidinggevende te schoppen, en die collega van nu heeft dat ook wel een beetje.

Ik zal het bijvoorbeeld nooit ver schoppen tot supervisor of wat dan ook, want daarvoor ben ik veel te liev en sagt.

Dus ik ga maar bazen over kinderen whehe
Dat valt volgens mij wel mee, ik heb heel veel vrouwelijke leidinggevenden gehad die heel zachtaardig en meelevend waren, en toch goed leiding konden geven. + Ik geef zelf ook leiding en dat doe ik ook niet als harde koude bitch, want dan gaan mensen je haten en dat schiet niet op.
Oud 16-08-2012, 18:09
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Nee precies. Waarschijnlijk staat C&M bekend als pretpakket omdat je veel kunstvakken hebt ofzo?
Nou, kunstgeschiedenis enzo vond ik best leuk, maar je moet bij mij ook niet echt aankomen met handvaardigheid en creabea, geen klap aan.
Dat vond ik juist wel tof, maar dat was er überhaupt niet op het volwassenenonderwijs. Ik kreeg gewoon de kriebels van al die talen. (hoewel ik Duits wel met een 9 heb afgesloten, maar dat was dan ook alleen spreken en luisteren en er kwam geen greintje grammatica aan te pas).
Oud 16-08-2012, 18:11
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ja, ik deed C&M en wilde als keuzevak wel biologie of iets, maar dat kon toen niet, ik moest Duits2 of economie geloof ik.

Ja precies, maar ja dat was 'roostertechnisch' niet mogelijk. Het volwassenenonderwijs is ook maar een klein schooltje, dus dan snap ik het wel, maar toch, noem het dan geen keuzevak.
Oud 16-08-2012, 18:12
Verwijderd
Citaat:

In princpe is het in Amerika allemaal wel chiller geregeld, als ik alle realityseries en films en alles moet geloven. Daar kan je zelf kiezen wat je wil doen (geloof ik?) en is het vakkenaanbod ook veel groter.
Dat ligt aan je school, geen zin in rooster met grote gaten voor anderen omdat jij iets redelijk unieks wil.

En het vakkenaanbod verschilt ook per school.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten