Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2012, 23:17
Verwijderd
Ha ja, dat vond ik vroeger ook gek maar je leert het vanzelf omdat het zoveel makkelijk verwijst naar een specifiek boek.. Titels lijken veel op elkaar en dan heet opeens alles 'medicine' of 'cell biology' ofzo. Of een of andere lange fancy titel met een pretentieuze auteur, terwijl het toch neerkomt op snel kwaliteit herkennen door de auteur
Advertentie
Oud 16-08-2012, 23:18
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik hou stiekem best wel van facebook.
Oud 16-08-2012, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Wat leuk!
Is dat sarcastisch of wa?
Oud 16-08-2012, 23:19
Verwijderd
Citaat:
We hebben toch superveel contact via het forum? Moet ik dan op hetzelfde moment met je gaan feesboeken ofzo?
Niet zoveel, vind ik? En ik heb dus mensen op fb die ik echt ken en als het niks toevoegt je op facebook te hebben? Dat is meer real life
Citaat:
Wil je het wel pm'en? Want ik ben nu benieuwd door je geheimzinnigheid (al eerder).
Uh ja hoor. Het is niet heel spannend verder maar echt kleine studie enzo.
Oud 16-08-2012, 23:19
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik ga maar op bed. Morgen moet ik echt een eind opschieten met stageverslag en 's middags ook nog naar oma's verjaardag. Tschüss!
Oud 16-08-2012, 23:20
Verwijderd
Trusten!
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Niet zoveel, vind ik? En ik heb dus mensen op fb die ik echt ken en als het niks toevoegt je op facebook te hebben? Dat is meer real life
Oke! Nouja, ik heb ook (bijna) geen forumers meer op facebook die ik nooit heb ontmoet. Jij was eigenlijk de enige die ik recent had toegevoegd zonder dat ik je irl gezien had. </3
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik keek telkens maar heel even op elke pagina, want ik vond het zo tering-onoverzichtelijk. Wat een vreselijke site is Facebook.

Oh wacht, ik heb wel foto's gezocht telkens, maar de meesten hadden niet zo veel boeiende. Of ik had geen zin om lang te zoeken.
Heb je mij gezien?
Oud 16-08-2012, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Heb je mij gezien?
Ik weet niet meer! Nee volgens mij niet!
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Is dat sarcastisch of wa?
'n bietje maar daar heb ik verder ook niet zo veel problemen mee. Wat op facebook staat staat vaak ook op het forum, en als ik wil dat iemand iets niet ziet dan maak ik het gewoon onzichtbaar
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Nou, ik keek telkens maar heel even op elke pagina, want ik vond het zo tering-onoverzichtelijk. Wat een vreselijke site is Facebook.

Oh wacht, ik heb wel foto's gezocht telkens, maar de meesten hadden niet zo veel boeiende. Of ik had geen zin om lang te zoeken.
Je hebt mij vast overgeslagen, want ik ben reteinteressant
Oud 16-08-2012, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet meer! Nee volgens mij niet!
O wacht, ik heb Noedel ook niet als vriend.
Oud 16-08-2012, 23:22
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ik was pas bij Noedel, en toen heb ik op zijn Facebook al jullie FB-pagina's opgezocht en bekeken
maar de mijne lekker niet!
Oud 16-08-2012, 23:23
Verwijderd
Citaat:
Hm, doe dan Disney.
Neh. Turk heeft me bang gemaakt voor Disney

Citaat:
Ik heb wel eens gehoord van "anti-gays" die in homochatboxen en op homosites zitten om homomannen uit te schelden danwel te verleiden tot een sexdate om ze in elkaar te slaan/te beroven (ook wel eens op homo-ontmoetingsplaatsen).
Dat is natuurlijk wel ernstig

Citaat:
Heb hem ook even vermeld dat ik hem eigenlijk zou moeten blocken, maar dat ik hem eigenlijk heel sneu en aandoenlijk vond, en ik er ook wel een beetje leedvermaak om had. Sindsdien is het stil.

Citaat:
Dat was natuurlijk een grapje he, voordat ik dalijk ineens fb-af ben

Citaat:
Ik hou stiekem best wel van facebook.
Sommige mensen komen er niet bepaald gunstig van af, zo op Facebook Althans, bij mij niet. Dat ik opmerkingen, posts und so weiter voorbij zie komen en denk "Dat had je beter níet kunnen doen, meh." Dat je heel langzaam je beeld van iemand ziet afbrokkelen tot niveau PVV-ert
Oud 16-08-2012, 23:26
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik moest uitleggen hoe Timeline werkt, maar ik snap er zelf ook geen ene kut van. De conclusie was dat FB zuigt.

Ik wilde wel dat ze het nam zodat we konden Songpoppen.
Oud 16-08-2012, 23:27
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
O wacht, ik heb Noedel ook niet als vriend. [afbeelding]
Nee, inderdaad! Je bent welkom hoor.
Oud 16-08-2012, 23:28
Carn
Carn is offline
Citaat:
want ik vond het zo tering-onoverzichtelijk. Wat een vreselijke site is Facebook.
Oud 16-08-2012, 23:30
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat is natuurlijk wel ernstig
Ja, maar ik lig daar niet echt van wakker eigenlijk. Als je perse wil afspreken via chatsites e.d. dan moet je je ook maar bewust zijn van dat risico.
Oud 16-08-2012, 23:31
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Het IS toch ook onoverzichtelijk? Ik ken bijna niemand die Timeline overzichtelijk vindt.
Oud 16-08-2012, 23:32
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Neh. Turk heeft me bang gemaakt voor Disney
Maar Turk is gewoon...raadselachtig. Kijk nou eerst maar The Lion King!
Oud 16-08-2012, 23:34
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Het IS toch ook onoverzichtelijk? Ik ken bijna niemand die Timeline overzichtelijk vindt.
Nu ken je er in ieder geval één. Of nouja. Ik vind het niet bijzonder mooi, maar ik vind het niet lelijk/onhandig ofzo, en ik snap de ophef ook niet zo.
Oud 16-08-2012, 23:36
Verwijderd
Citaat:
Maar Turk is gewoon...raadselachtig. Kijk nou eerst maar The Lion King!
Het trekt me niet zo, nooit gedaan ook. Overigens heb ik wel 'een' Lion King gezien in de bios vorig jaar. Tsja, ik had 't meer naar mijn zin met randzaken dan met de film zelf.
Oud 16-08-2012, 23:36
Carn
Carn is offline
Citaat:
Mijn facepalm was niet aan jou gericht? Het ging mij meer om de vermoeiende "ik vind het kut, dus het is kut" logica.
Oud 16-08-2012, 23:37
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Het trekt me niet zo, nooit gedaan ook. Overigens heb ik wel 'een' Lion King gezien in de bios vorig jaar. Tsja, ik had 't meer naar mijn zin met randzaken dan met de film zelf.
Alles beter dan LOTR. Doe anders maar een Back to the Future marathon. Of Indiana Jones marathon.
Oud 16-08-2012, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Mijn facepalm was niet aan jou gericht? Het ging mij meer om de vermoeiende "ik vind het kut, dus het is kut" logica.
*mompelt iets over vier handen en witte ridders*

Spoiler
Oud 16-08-2012, 23:39
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nee, maar ik vond de facepalm een beetje misplaatst, te meer omdat FB ook gewoon ook echt een matige site is. Alles door je strot douwen (zoals dus Timeline), privacygevoelig, onoverzichtelijk.
Oud 16-08-2012, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Alles beter dan LOTR. Doe anders maar een Back to the Future marathon. Of Indiana Jones marathon.
Ik geloof niet dat we hier op één lijn zitten
Oud 16-08-2012, 23:41
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
The Godfather trilogie dan! Sergio Leone's westerns? Alien trilogy?
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nee, maar ik vond de facepalm een beetje misplaatst, te meer omdat FB ook gewoon ook echt een matige site is. Alles door je strot douwen (zoals dus Timeline), privacygevoelig, onoverzichtelijk.
Dan verwijder je je profiel toch? Niet dat ik je daar wil zien verdwijnen ofzo, maar als je je zorgen maakt over je privacy én de site niet handig vindt
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Heb je mijn ST-suggestie nu gezien?
Oud 16-08-2012, 23:42
Carn
Carn is offline
Citaat:
Dan gebruik je het toch gewoon niet? Ik snap die ophef nooit, en het idee dat de gebruikers het beleid bepalen is al helemaal van de zotte. Blijkbaar doet de Zuckerbeast het prima, anders was heel die tent al opgedoekt, zoals MySpace.
Oud 16-08-2012, 23:43
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Dan verwijder je je profiel toch? Niet dat ik je daar wil zien verdwijnen ofzo, maar als je je zorgen maakt over je privacy én de site niet handig vindt
Nee, ik persoonlijk maak me er geen zorgen om. Maar het is wel een rare bedoening natuurlijk, geef toe.

En profiel verwijderen; ach, ooit misschien, zoals ik uiteindelijk ook met Hyves deed. Ik doe vrij weinig met Facebook, maar verwijderen vind ik nog wat overdreven.
Oud 16-08-2012, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Heb je mijn ST-suggestie nu gezien?
Eh, op FB?

Citaat:
The Godfather trilogie dan! Sergio Leone's westerns? Alien trilogy?
Dat is wel meer in de juiste richting als alternatief voor LotR
Oud 16-08-2012, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Dan gebruik je het toch gewoon niet? Ik snap die ophef nooit, en het idee dat de gebruikers het beleid bepalen is al helemaal van de zotte. Blijkbaar doet de Zuckerbeast het prima, anders was heel die tent al opgedoekt, zoals MySpace.
Nou, dat is wel wat kort door de bocht. Dit zou steek houden als Facebook volledig openheid van zaken geeft over wát gebruikt wordt, door wie en wanneer. Dat is niet altijd het geval.
Oud 16-08-2012, 23:45
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Het gaat er niet om of ik het gebruik, maar dan mag ik toch wel een mening hebben over de site.

Gebruikers hoeven het beleid niet te bepalen, maar je mag best iets vinden van een verandering die je niet aanspreekt.
En ja, FB doet het vast wel goed (al begreep ik ooit eens dat de beursgang van FB tegenviel), maar daar gaat het hier niet om.
Oud 16-08-2012, 23:47
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Ik moet hier best hard om lachen
Oud 16-08-2012, 23:48
Carn
Carn is offline
Citaat:
Nou, dat is wel wat kort door de bocht. Dit zou steek houden als Facebook volledig openheid van zaken geeft over wát gebruikt wordt, door wie en wanneer. Dat is niet altijd het geval.
oh, fair enough, maar dat is kenmerkend van grote organisaties, daar ontkom je niet aan vrees ik. En volgens mij hoeven ze dat ook helemaal niet. Maar het kleinzeurig geneuzel als er weer een button verplaatst wordt of als de layout wat anders is, sorry hoor. "Wat de boer niet kent, dat vreet ie niet" is niet echt meer van deze (internet) tijd
Oud 16-08-2012, 23:50
Verwijderd
Citaat:
oh, fair enough, maar dat is kenmerkend van grote organisaties, daar ontkom je niet aan vrees ik. En volgens mij hoeven ze dat ook helemaal niet. Maar het kleinzeurig geneuzel als er weer een button verplaatst wordt of als de layout wat anders is, sorry hoor. "Wat de boer niet kent, dat vreet ie niet" is niet echt meer van deze (internet) tijd
Mwah, 'we' ontkomen er (nog) niet aan omdat er teveel mensen zijn die niet stilstaan bij de consequenties of het domweg niet in de gaten hebben. Onwetendheid en desinteresse, dus, al dan niet in een smakelijke combinatie Gelukkig begint dat wel te veranderen, though
Oud 16-08-2012, 23:51
Verwijderd
Ik denk dat doordat facebook je eerst een tijdje laat kiezen tussen optie a of b, en dan na een tijdje integraal op optie b overschakelt, je dat geneuzel krijgt van 'jamaar ik wou a'. Als je gewoon zegt 'lay out update! vanaf nu doen we het zo!' accepteren mensen dat makkelijker dan wanneer ze eerst een keuze mogen maken en na een tijdje wordt die keuze overruled.
Oud 16-08-2012, 23:54
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik denk dat doordat facebook je eerst een tijdje laat kiezen tussen optie a of b, en dan na een tijdje integraal op optie b overschakelt, je dat geneuzel krijgt van 'jamaar ik wou a'. Als je gewoon zegt 'lay out update! vanaf nu doen we het zo!' accepteren mensen dat makkelijker dan wanneer ze eerst een keuze mogen maken en na een tijdje wordt die keuze overruled.
volgens mij kon je alleen alvast over op Timeline, voordat iedereen verplicht overging.

Citaat:
Het gaat er niet om of ik het gebruik, maar dan mag ik toch wel een mening hebben over de site.

Gebruikers hoeven het beleid niet te bepalen, maar je mag best iets vinden van een verandering die je niet aanspreekt.
En ja, FB doet het vast wel goed (al begreep ik ooit eens dat de beursgang van FB tegenviel), maar daar gaat het hier niet om.
Waar gaat het dan wel om? Waarom zit men altijd te ziften op sites als Facebook, maar gebruikt men wel doodleuk dagelijks hun Windows / OSX / Android en vindt dat dan allemaal prima en denkt men er verder niet bij na (de Linux-boys daargelaten)? MS en Apple en Google doen precies hetzelfde, maar als het nodig is voor het dagelijks gebruik dan is het opeens allemaal 'tja zalwel maar ja hè kan niet zonder'. Ik vind het altijd wat kortzichtig, vooral als de mensen die er zelf zo over janken niet eens in staat zijn om een alternatief te gebruiken. Doe dat dan, of zeur gewoon niet zo. Enfin

Citaat:
Mwah, 'we' ontkomen er (nog) niet aan omdat er teveel mensen zijn die niet stilstaan bij de consequenties of het domweg niet in de gaten hebben. Onwetendheid en desinteresse, dus, al dan niet in een smakelijke combinatie Gelukkig begint dat wel te veranderen, though
True, wat mij betreft komt Internet 101 op de basisschool al aan bod En natuurlijk de ouders beter informeren, etc etc, maar 'privacy / informatie' awareness is een andere discussie.
Oud 16-08-2012, 23:58
Verwijderd
Iedereen die FB trouwens echt onoverzichtelijk en kut vindt, kan ik van harte Pegasus als mailclient aanraden
Oud 17-08-2012, 00:01
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Waar gaat het dan wel om? Waarom zit men altijd te ziften op sites als Facebook, maar gebruikt men wel doodleuk dagelijks hun Windows / OSX / Android en vindt dat dan allemaal prima en denkt men er verder niet bij na (de Linux-boys daargelaten)? MS en Apple en Google doen precies hetzelfde, maar als het nodig is voor het dagelijks gebruik dan is het opeens allemaal 'tja zalwel maar ja hè kan niet zonder'. Ik vind het altijd wat kortzichtig, vooral als de mensen die er zelf zo over janken niet eens in staat zijn om een alternatief te gebruiken. Doe dat dan, of zeur gewoon niet zo. Enfin
Nou, tegen Google heb ik niet zoveel. Tegen Microsoft / Apple ook niet.
Facebook vind ik gewoon geen overzichtelijke site, vandaar dat ik het minder boeiend vind om te gebruiken. Ongeacht hoe populair de site is. Ik ZEUR niet continu dat FB kut is, maar ik vind het gewoon matig.

Maar om nou mijn FB-account te verwijderen, nee. Ik heb het voornamelijk voor m'n bedrijf momenteel.

Laatst gewijzigd op 17-08-2012 om 00:13.
Oud 17-08-2012, 00:02
Verwijderd
Citaat:
True, wat mij betreft komt Internet 101 op de basisschool al aan bod En natuurlijk de ouders beter informeren, etc etc, maar 'privacy / informatie' awareness is een andere discussie.
Ik vind het geen andere discussie; het is een kwestie van oorzaak en gevolg
Oud 17-08-2012, 00:05
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Eh, op FB?
Nee (ja, die ook, maar dat terzijde) maar de star trek trilogie om te kijken als marathon!
Oud 17-08-2012, 00:06
Carn
Carn is offline
Citaat:
Nou, tegen Google heb ik niet zoveel. Tegen Microsoft / Apple ook niet.
Facebook vind ik gewoon geen overzichtelijke site, vandaar dat ik het minder boeiend vindt om te gebruiken. Ongeacht hoe populair de site is. Ik ZEUR niet continu dat FB kut is, maar ik vind het gewoon matig.

Maar om nou mijn FB-account te verwijderen, nee. Ik heb het voornamelijk voor m'n bedrijf momenteel.
Oh ik snap je ook wel hoor. Maar het is nogal een tendens om snel boe en bah te roepen; doet mij altijd denken aan 'wel de lusten niet de lasten', en dat trekt Carn niet zo goed.

Citaat:
Iedereen die FB trouwens echt onoverzichtelijk en kut vindt, kan ik van harte Pegasus als mailclient aanraden
Wij hebben tegenwoordig onze eigen custom mailsoftware @ work, best 1337. Via een XML request met gepersonaliseerde data naar een bepaalde URL wordt er een hele mail gerendered op basis van een template; welke dan door de mailservert de wereld in gaat Heel overzichtelijk
Oud 17-08-2012, 00:06
Carn
Carn is offline
Citaat:
Nee (ja, die ook, maar dat terzijde) maar de star trek trilogie om te kijken als marathon!
oh Martiño, wat is jouw favoriete ruimteschip?
Oud 17-08-2012, 00:07
Martiño
Martiño is offline
Ik beheer sinds kort de site van mijn toneelvereniging. Hij is gemaakt in/met wordpress. /inhaakt op techpraat
Oud 17-08-2012, 00:08
Verwijderd
Citaat:
Wij hebben tegenwoordig onze eigen custom mailsoftware @ work, best 1337. Via een XML request met gepersonaliseerde data naar een bepaalde URL wordt er een hele mail gerendered op basis van een template; welke dan door de mailservert de wereld in gaat Heel overzichtelijk
Wij gebruiken Wedoo, de zakelijke variant van Google's Gmail. Voorheen Outlook, teh horror.
Oud 17-08-2012, 00:10
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
oh Martiño, wat is jouw favoriete ruimteschip?
Oei, dat is wel een moeilijke keuze! Ehm. In Star Trek toch de Constitution refit, of misschien toch de Excelsior (die ziet er om de een of andere reden wat realistischer uit) hoewel ik Voyager ook altijd wel een kek schip vond qua design.

In Star Wars natuurlijk de Star Destroyer <3
Oud 17-08-2012, 00:10
Carn
Carn is offline
Citaat:
Wij gebruiken Wedoo, de zakelijke variant van Google's Gmail. Voorheen Outlook, teh horror.
Oh nee, ik doel meer op dat we dat implementeren voor bedrijven, die op die manier dus processen kunnen automatiseren vanuit hun CRM-softwarez

Regels voor berichten