Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2012, 01:45
ZondeBok
ZondeBok is offline
Hallo iedereen,

In september ga ik beginnen met de studie Biologie en Medisch labonderzoek.
Ik wil graag daarna instromen naar een WO Master bijvoorbeeld, Forensic Science of Biomedische Wetenschappen. Zijn er voordelen om door te stromen naar een WO Master ( Hogere rang? Beter Salaris?). En hoe is die stap nou precies?( Moeilijk?, Makelijk?).
Misschien is er iemand die deze stap heeft gemaakt, zo ja , wil ik er graag meer over horen !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2012, 14:27
weetniks
weetniks is offline
Volgens mij, is het nog een beetje vroeg om aan je master te denken
Master doe je namelijk na mijn weten pas na je bachelor.
Daarnaast, een master vergroot je kansen op de arbeidsmarkt, bijna iedereen doet een master, dat is wel een 'vereiste'.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2012, 15:31
Violina
Violina is offline
Citaat:
Volgens mij, is het nog een beetje vroeg om aan je master te denken
Master doe je namelijk na mijn weten pas na je bachelor.
Daarnaast, een master vergroot je kansen op de arbeidsmarkt, bijna iedereen doet een master, dat is wel een 'vereiste'.
Op het HBO niet, met de bachelor opleiding kun je prima aan t werk. Zeker met deze opleiding.
Doorstromen is best lastig dacht ik, dan kun je beter overstappen met je P (dus alles in 1 keer halen) en je VWO certificaten halen die voor die opleiding gevraagd worden.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2012, 23:44
Verwijderd
Kortgezegd krijg je op het hbo meer praktijk en op de universiteit meer theorie. Een goede vriend heeft exact deze hbo-opleiding gedaan en doet nu bmw, de algemene klacht van de overgang is ineens veel meer moeten lezen, veel zelfstandiger moeten werken en uit jezelf snappen. Die klachten zul je grotendeels zelf moeten 'verwerken', dus zelf je achterstand moeten bijwerken en niet klagen met 'dat heb ik niet gehad'. Kun je dat aan en ben je zelfstandig ingesteld, dan moet het wel lukken.

Na je hbo-P al beginnen aan WO is alleen zinvol als je nu al heel volwassen bent ingesteld, maar na havo en hbo aanwezigheidslijstjes en intensiteve begeleiding geldt dat voor veel studenten helaas niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten