Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Veder vind ik dat ieder mens recht heeft om met zijn gezin naar een land mag verhuizen om te werken, als de gastarbeider daar behoefte aan heeft.
|||||||
![]() |
Citaat:
Dus, stel: je ziet mij in een lange jurk en hoofddoek lopen, waar denk je aan? (Eerste secondes, zeggen meer dan na een kwartier denken). Ik wed je eerste gedachtes, zijn zwaar negatief. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
:') :') :') |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() En het tegendeel is eerder waar. Over vrijwel alle negatieve aspecten van de Islam ben ik te weten gekomen d.m.v. zelfstudie en/of eigen ervaringen. En ik vind lange jurken en hoofddoeken vooral heel erg lelijk, dus ja daar denk ik negatief over. Maar ik denk niet dat je dan onderdrukt bent en dezelfde opvoeding hebt gehad als Bin Laden ![]() Citaat:
Het klopt dat de meerderheid van de moslims geen Arabisch spreekt en het dus lastiger voor hen is om kennis te vergaren over de Islam. Veel Niet-Arabieren zien het Arabische schiereiland en de Arabieren dan ook als een voorbeeld, omdat zij wonen waar de Islam ontstaan is en de taal van de Koran spreken. Dit is ook een probleem, omdat er (zoals ik al eerder aangaf) Arabische radicalen zijn die hun (naar mijn mening) extreme versie van de Islam buiten de Arabische wereld met succes promoten als "De Islam". Ik denk dat het goed is om verschillende interpretaties van de islam onder moslims te accepteren, omdat de andere optie leidt tot bloedvergieten. Daarom vind ik het ook jammer dat jij alles zo star vanuit je eigen mening en ervaringen bekijkt. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Persoonlijk vind ik dit niet zo'n sterke verklaring, omdat je van meerdere soorten vlees goed ziek kunt worden. Je kunt bijvoorbeeld ook salmonella krijgen door het eten van (niet goed bereid) kippenvlees. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Hygiëne en gezondheid is heel belangrijk ja. Een varken is een welbekende vies dier. En hygiëne speelt een groot rol in Islam. “O boodschappers! Eet van wat rein is en verricht goede werken” (Koran 23:51) Ook de uitzondering wanneer het wel toegestaan is om onreine dieren te eten, staat in de Koran. Het gaat dus niet alleen om de varken, maar om dode dieren, om dieren waarbij het bloed niet uit het lichaam is weggestroomd etc. ...En wie door honger gedwongen is, zonder neiging tot zonde: Allah is dan Vergevensgezind, Meest Barmhartig. (Qoer'aan 5:3). Ook voor Christenen is een varken een verboden dier, lees ik?? "Ook het zwijn, want dat verdeelt wel den klauw, en klieft de klove der klauwen in tween, maar herkauwt het gekauwde niet; dat zal u onrein zijn. Van hun vlees zult gij niet eten, en hun dood aas niet aanroeren, zij zullen u onrein zijn. (Leviticus 11: 7-8) "Ook het varken; want dat verdeelt zijn klauw wel, maar het herkauwt niet; onrein zal het ulieden zijn; van hun vlees zult gij niet eten, en hun dood aas zult gij niet aanroeren. (Deuteronomium 14:8)
Laatst gewijzigd op 18-08-2012 om 19:09. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Voor christenen gaat het niet om het volgen van die wetten uit Leviticus, dat zijn Joodse wetten. Heb je enig idee wat het verschil is tussen het christendom en het jodendom?
||
![]() |
Citaat:
17 Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen
||
Citaat:
|
Maar ik ga er nu wel weer op in maar toch heb ik het idee dat je het nog steeds niet hebt begrepen, het verschil tussen het christendom en het jodendom en hoe het zit met de Joodse (waarom Joodse?) wetten. Ook heb ik eerlijk gezegd niet door wat je punt hier nou mee is. Is het dat je denkt dat alle christenen fout bezig zijn omdat ze geen vrouwen stenigen die overspel plegen of masturberen buiten de stad? Het topic gaat toch over een kijk op de westerse wereld? Niet zozeer over christenen en de joodse wetten.
Maar goed, ik heb vaak genoeg in andere topics uitgelegd hoe het zit met die joodse gebruiken. Het is ook nogal vreemd dat je serieus denkt (ik hoop het eigenlijk niet) dat christenen de Joodse wetten en gebruiken moeten volgen (omdat? Ja waarom eigenlijk?) gezien het feit dat naar mijn idee christenen dit niet doen. Maar als jij denkt dat je het beter weet dan al die christenen en specifieker, al die theologen, dan is dat prima maar ga ik er niet op in. Natuurlijk is dit een enorme drogreden maar ik hoop dat je begrijpt dat het nogal onnozel is om nu een beetje te betogen dat christenen deze gebruiken moeten volgen omdat je zelf moslim bent en de negatieve aandacht richting de Islam wilt afleiden door dit over het christendom te zeggen, omdat je je er eigenlijk niet in hebt verdiept en waarschijnlijk de Bijbel niet eens hebt gelezen en omdat je het nu beter denkt te weten dan 2 miljard (Bron) christenen over de hele wereld. Maar goed, uiteraard is het in theorie mogelijk dat al die twee miljard christenen een beetje tegen God ingaan doordat ze geen vrouwen stenigen enz. maar die kans is niet echt reëel en het is al helemaal niet de moeite waard om hierover moeilijk te gaan doen op dit forum over die vraag. Voor nu: lees het nieuwe testament maar eens in z'n geheel en probeer te begrijpen wat de boodschap van Jezus nou echt is. Het verband tussen de zondeval, zelfverlossing, profeten in het oude testament, Jezus en Paulus. Wat is het nou dat Jezus heeft gedaan? Een beetje om de hoek kijken en zeggen dat iedereen de Joodse wetten moet volgen en lekker moet doen wat al die Farizeërs deden? Maar wat dan wel? Het gaat te ver om daar nu uitgebreid op in te gaan, zeker ook omdat het offtopic is. Daarom nodig ik je nogmaals uit om je eens meer te verdiepen in de christelijke leer voordat je dit soort onzin gaat uitkramen.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Joden zijn niet gelijk aan Farizeërs. Verder zegt mij het aantal mensen dat Jood/Christen/Moslim is helemaal niets. Ik weet wel beter. Verder wat is er mis met het volgen van Joodse wetten? Want Christenen zien de Thora toch als een boek van God? En geloven in Mozes? Dus indericte zijn Christen zowel Christen als Jood
||
![]() |
Citaat:
Christenen geloven in Mozes en de profeten daarvoor, net als de moslims. Verder zeggen alle boeken wat over de toekmost, over wat er gaat gebeuren en hoe het eind etc zal plaatsvinden. De Joden wisten dat Jezus/Mohemmed zullen komen, maar toen die kwammen, wilden ze er niet ingeloven (ook al was het duidelijk dat ze de profeten zijn, er zijn namelijk tekens waar je een profeet aan kunt herkenen). Het is niet zo dat iedereen Joods is, het is wel zo dat iedereen uit Joden stamt. Ik geloof bijvoorbeeld dat de eerste Joden, vóórdat het Christendom kwam, naar hemel zijn gegaan(de goede hiervan). Net als de eerste Christenen naar de hemel zijn gegaan voordat Islam kwam. Dat staat in de Koran.
||
![]() |
Citaat:
Is Jezus nou een profeet of God, ik snap het even niet meer
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Het gaat erom dat in de boeken een aantal regels zijn om Christen/Jood/Moslim te zijn. Ieder één van deze groep dient te geloven in één God en in de laatste dagen en de profeten die (minstens) in het boek zijn genoenmd. Je kunt toch geen Christen zijn als je niet in Jezus gelooft? Ook al gedraag je daarnaast heel netjes (niet stelen, niet liegen etc.)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het oproep tot het gebed: adhan. Toerkoe | 411 | 02-09-2012 15:13 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak. Gatara | 214 | 06-06-2007 19:33 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
Europa tegenover de Islam Klager | 58 | 24-02-2002 22:31 | |
ARTistiek |
De Rots Hannibal | 11 | 21-09-2001 20:52 |