| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||||
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
||||
|
|
|
|
ik heb er minimale problemen mee dat er spinnen in zicht zijn, ik vind ze wel vies, maar niet eng.
Als mijn persoonlijke spinnenverdelger weer terug is van mysteryland komen ze denk ik vroegtijdig aan hun einde
|
|
|
|
Ik heb hem bespoten met Axe, toen met badkamer reiniger en toen was het best zielig en hing ie te stuiptrekken enzo. Een spuitje Antikal was genoeg, hij viel op de grond, ik trapte de stofzuiger aan en gooide het mondstuk RECHT op hem. Ik voel me nu enorm stoer, terwijl ik enorm niet stoer was/ben
hart in mijn keel mensen, hart in mijn fucking keel.
|
|
|
|
geloof ik meteen, laatst lag ik overdag even te dutten in bed en ik voelde wat op mijn arm kriebelen (meestal is het een haar ofzo) maar toen ik mijn ogen open deed wandelde er een spin over m'n arm. Heb hem weg geveegd en ben verder gaan slapen
|
|
|
Verwijderd
|
Toen ik uit huis ging en mijn oude kamer heel grondig ging opruimen omdat 'ie een logeerkamer werd, vond ik een rups onder m'n bed. Dat bed was een soort houten frame dat rechtstreeks op de grond stond, met een rechte houten bodem in plaats van een lattenbodem, dus hij kon er niet echt uit. Verder lag daar ook een droge boterham, dus ik neem aan dat 'ie daar royaal van heeft geleefd.
Dat neem ik aan omdat hij reusachtig was, en ik ook meerdere rupsenhuiden vond, net zoals slangen ook hun huid wisselen als ze er te groot voor worden.
|
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Rupsen zijn veelpotige eetmachines, ze moeten enorme hoeveelheden voedsel wegwerken omdat ze vaak voedsel eten waar niet veel energie in zit, meestal bladeren. Bovendien moeten ze gigantisch groeien; bij veel soorten is de bijna volgroeide rups duizenden keren groter en zwaarder dan een net uit het ei gekropen rups. Het zijn hiermee de snelst groeiende organismen uit het dierenrijk, een van de extreemste soorten wordt 10.000 keer zwaarder in minder dan 20 dagen.
Awesome ![]()
|
|
|
|
Verwijderd
|
Ja, dat is mijn vieste insectenverhaal, denk ik.
Mijn ergste insectenverhaal is de keer dat ik nietsvermoedend mijn kamer binnenliep om te zien waar dat zachte gonzende geluid vandaan kwam, en het er opeens letterlijk zwart bleek te zien van de wespen. Onverwacht. De koningin was kennelijk via een kier of via de muren naar binnen geraakt en de rest van de kolonie is haar gevolgd. De ongediertebestrijding wilde ook niet komen want 'het is nu heel warm, als er geen ramen openstaan gaan ze vanzelf binnen een paar uur dood'. Dat gebeurde ook, maar dat maakte het niet veel minder erg, want toen was dus mijn gehele kamer bedekt met een laag van dode insecten. Dat is een beeld dat je niet snel kwijtraakt. :') |
|
|
|||
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
|
|
Verwijderd
|
Ohja, ik vind het raar als bruiloften een themafeest hebben. Het thema van een bruiloftsfeest is al 'bruiloft', lijkt mij. Thema's zijn meer iets voor terugkerende feesten. Als mensen themabruiloften hebben, krijg ik de indruk dat ze elk jaar wel met iemand trouwen. "ja, dit was mijn paarse bruiloft, en dit was mijn junglebruiloft, en dit was mijn proud-to-be-fout-bruiloft"
|
|
|
|||
|
Citaat:
Omg, ik zou echt een paniekaanval krijgen.Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
![]() Het paard dat vaak in de verhalen van m'n zusje en mij voorkwam heette Peerdjie :')
![]() |
|
|