Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2012, 15:56
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik wil soms ook wel eens tegen iemand zeggen 'Joh meid, ga jij lekker de Grazia lezen en make-up tips opdoen', maar dan ben ik natuurlijk een enorme vrouwenhater.

OMG noes, ik haat mezelf!
Oud 27-08-2012, 15:57
Miekje*
Miekje* is offline
Ik moest googelen om te weten wat de Grazia is
Oud 27-08-2012, 15:57
Chick Rock
Chick Rock is offline
En nu ga ik toch maar douchen.
Oud 27-08-2012, 15:58
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik moest googelen om te weten wat de Grazia is
Een kruising tussen de cosmo en de viva, maar dan met nog minder inhoud.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Jezus, ik ben eventjes weg en gelijk een hele discussie hier
Verwijderd
Citaat:
Goh. Lijkt me lastig.
Oud 27-08-2012, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Ik wil soms ook wel eens tegen iemand zeggen 'Joh meid, ga jij lekker de Grazia lezen en make-up tips opdoen', maar dan ben ik natuurlijk een enorme vrouwenhater.

Wat is dit voor suffig gedrag?
Oud 27-08-2012, 15:59
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Dat jij een journalist die slecht is in haar werk en irritante vragen stelt omschrijft als een "irritante snol" zegt genoeg imho. Iemand heeft mij een tijdje geleden nog "als grapje" omschreven als snol, ik heb meteen contact verbroken.
Ja, zie je, dat bedoel ik nu met te serieus opvatten.

Dat ik het hier voor de grap zeg wil niet zeggen dat ik 'voor de grap' iemand in het echt een snol zal noemen. Ik zou ook niet hetzelfde zeggen als Fortuyn, maar ik vind dat zijn uitspraak wel veel te serieus wordt opgevat.

Als een vrouwelijke politicus zou roepen: "ga toch lekker voetbal kijken, veel beter" naar een mannelijke journalist, zou ik er niet om malen.
Oud 27-08-2012, 16:00
Verwijderd
Sterker nog, als iemand tegen mij zo'n aanrechtopmerking zou maken dan zou ik er geen seconde iets om geven.

Sterker nog, ik maak die grapjes zelfs soms ook, over mezelf. Maar dat kan dus echt niet, als ik jullie goed begrijp?
Oud 27-08-2012, 16:01
Verwijderd
http://www.dumpert.nl/mediabase/2124...zondag_tv.html

Voor iedereen die tijd en zin heeft in een interview met Fortuyn. Ik vind dit persoonlijk een verademing om naar te luisteren. Of je het er mee eens bent, is een ander verhaal. Natuurlijk heeft ook hij minder charmante momenten gekend, maar welke politicus is daar wars van?
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

Het ligt er natuurlijk aan in welke context je dat zegt. Als jij dat zegt omdat iemand zich op een stereotype en storende manier gedraagt als een vrouw (of commentaar heeft op jouw omdat je je niet vrouwelijk gedraagt), dan is dat iets anders dan als je dat zegt tegen iemand die gewoon iets doms doet wat verder niks met geslacht of stereotype gedrag te maken heeft.

Bijvoorbeeld: als een patiënt of collega tegen mij zegt dat ik maar lekker op een bootje moet gaan dansen of vraagt of ik mijn handtas kwijt ben terwijl mijn geaardheid er verder niks toe doet, slaat dat toch ook nergens op?
Verwijderd
Het vorige vraagstuk betreffende een allochtoon volk in Nederland ging - als ik het me wel herinner - over de Turken, en die vindt iedereen nu een prima, hardwerkend volk. Daarvoor waren het de Surinamers waar iedereen over viel. Honderd jaar geleden waren het de Indo's. Vijfhonderd jaar geleden waren er geen allochtonen, dus waren het de Protestanten.

Over twintig jaar kraait ook niemand meer naar de Marokkanen en hebben we het over de Syriërs die hier de boel komen verzieken, of de Colombiërs. Omdat we dan nog steeds niks geleerd hebben en nog steeds van roepen houden. Tja, wat doe je eraan, behalve diep zuchten en niet op mongolen stemmen.
Oud 27-08-2012, 16:03
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oud 27-08-2012, 16:04
Martiño
Martiño is offline
Vergeet de Italianen en Spanjaarden niet, die waren in de jaren 60-70 ook allemaal lui, dom en onverstaanbaar. En inmiddels zijn de Polen en andere Oost-Europeanen luidruchtig, crimineel en pikken ze onze banen in.

Integratieproblemen zijn gewoon van alle tijden.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Wat is dit voor suffig gedrag?
Ik ben suffig. Dan krijg je dat.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Het vorige vraagstuk betreffende een allochtoon volk in Nederland ging - als ik het me wel herinner - over de Turken, en die vindt iedereen nu een prima, hardwerkend volk. Daarvoor waren het de Surinamers waar iedereen over viel. Honderd jaar geleden waren het de Indo's. Vijfhonderd jaar geleden waren er geen allochtonen, dus waren het de Protestanten.

Over twintig jaar kraait ook niemand meer naar de Marokkanen en hebben we het over de Syriërs die hier de boel komen verzieken, of de Colombiërs. Omdat we dan nog steeds niks geleerd hebben en nog steeds van roepen houden. Tja, wat doe je eraan, behalve diep zuchten en niet op mongolen stemmen.
Dat zeg ik ook altijd ja, vroeger waren het de negers, nu zijn het de Marokkanen. En over 10 jaar is het weer een ander volk. Dat hou je toch altijd ja.
Oud 27-08-2012, 16:05
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Sterker nog, als iemand tegen mij zo'n aanrechtopmerking zou maken dan zou ik er geen seconde iets om geven.

Sterker nog, ik maak die grapjes zelfs soms ook, over mezelf. Maar dat kan dus echt niet, als ik jullie goed begrijp?
Nou ja, kunnen, kunnen... ligt aan het gezelschap natuurlijk.

En Trimm Trabb: mensen die denigrerend doen over een blad als de Grazia, De Telegraaf of de Huishoudbeurs kan ik al helemaal niet serieus nemen. Natuurlijk heb ik daar ook een mening over, maar meningen heeft iedereen en meningen laten me meestal koud.
Oud 27-08-2012, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Het ligt er natuurlijk aan in welke context je dat zegt. Als jij dat zegt omdat iemand zich op een stereotype en storende manier gedraagt als een vrouw (of commentaar heeft op jouw omdat je je niet vrouwelijk gedraagt), dan is dat iets anders dan als je dat zegt tegen iemand die gewoon iets doms doet wat verder niks met geslacht of stereotype gedrag te maken heeft.
ja, precies.
Oud 27-08-2012, 16:06
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Bijvoorbeeld: als een patiënt of collega tegen mij zegt dat ik maar lekker op een bootje moet gaan dansen of vraagt of ik mijn handtas kwijt ben terwijl mijn geaardheid er verder niks toe doet, slaat dat toch ook nergens op?
Fortuyn stipt ook niet iets typisch vrouwelijks aan, want koken kunnen mannen ook. Dat JIJ het opvat als een opmerking betreffende haar geslacht opvat, betekent dat JIJ het nog steeds als iets typisch vrouwelijks ziet
Oud 27-08-2012, 16:07
Verwijderd
Stel ik help mijn hypothetische vriend met een klus in huis. Dat lukt allemaal niet zo, en op een gegeven moment zeg ik: nou, ik ga maar weer terug naar de keuken, waar ik hoor!!1

Dat kan dan ook niet volgens jullie?

Of alleen niet als een man het zegt? Want ook als een man het zegt heb ik ontelbaar veel /care.
Voel je je dan zo onzeker of zwak over je positie als vrouw oid dat je je er werkelijk door aangevallen voelt?
Oud 27-08-2012, 16:08
Verwijderd
Zo, gezien het feit dat de buren aan mijn rechterkant vertrokken zijn en dat huis leeg staat en de scharrelbejaarde links naast me zo doof als een bos uien is, ga ik nu mijn supergeile NAD C350 eens goed op z'n staart trappen zodat de rubberen ophangringen van mijn Mission 701's eens flink belast worden First up: Sepulturaaaaaaaa!
Oud 27-08-2012, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Fortuyn stipt ook niet iets typisch vrouwelijks aan, want koken kunnen mannen ook. Dat JIJ het opvat als een opmerking betreffende haar geslacht opvat, betekent dat JIJ het nog steeds als iets typisch vrouwelijks ziet
Ik wilde dit grapje nog aan het begin van deze discussie maken, zodat 'ie uit de weg was
Oud 27-08-2012, 16:09
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik wilde dit grapje nog aan het begin van deze discussie maken, zodat 'ie uit de weg was
Ja, ik zag nog een deur open staan en ik dacht, laat ik daar mijn voet even royaal doorheen steken.
Oud 27-08-2012, 16:10
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Misschien was het wel etenstijd en zag Pim in haar ogen dat ze ontzettend hongerig was.
Oud 27-08-2012, 16:11
Verwijderd
Citaat:

Dit, en daarbij ben je geen politicus op tv.
Oud 27-08-2012, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Stel ik help mijn hypothetische vriend met een klus in huis. Dat lukt allemaal niet zo, en op een gegeven moment zeg ik: nou, ik ga maar weer terug naar de keuken, waar ik hoor!!1

Of alleen niet als een man het zegt? Want ook als een man het zegt heb ik ontelbaar veel /care.
Voel je je dan zo onzeker of zwak over je positie als vrouw oid dat je je er werkelijk door aangevallen voelt?
Je verwart 'fatsoenlijk gedrag' met 'overtrokken politieke correctheid'. Het ene is wenselijk, vooral als je politicus bent. Het andere niet.
Oud 27-08-2012, 16:15
Verwijderd
Ik herinner jullie er trouwens ook weer graag aan dat dit voorval in 2002 plaatsvond, een hele 11 jaar nadat het in Nederland illegaal werd om je vrouw te verkrachten.

Het is vrij duidelijk hoe Pim die opmerking bedoelde. Dat is niet meteen een drama, maar het is ook niet 'gewoon een grapje, hihi, wat maakt het uit, laten we tequila's gaan drinken bij zonsondergang'.
Oud 27-08-2012, 16:20
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Tuurlijk knul
Oud 27-08-2012, 16:21
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

In dat geval is het toch dat a) de context er wel is, en b) je ZELF de grap maakt. En dan nog dat je in een vertrouwde omgeving bent en je goed weet dat je dat allebei grappig vindt.
Oud 27-08-2012, 16:21
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Haha, ik dacht wtf ruik ik, de overbuurman is mest in zijn tuin aan het donderen
Oud 27-08-2012, 16:23
Verwijderd
Citaat:
In dat geval is het toch dat a) de context er wel is, en b) je ZELF de grap maakt. En dan nog dat je in een vertrouwde omgeving bent en je goed weet dat je dat allebei grappig vindt.
Ook in een niet-vertrouwde omgeving door een vreemde zou het me niet uitmaken.

Waarom zou het me iets moeten uitmaken? Omdat, boehoe, ik geen rechten heb en hij vindt dat ik alleen achter het aanrecht hoor? Dat is toch zo erg niet serieus te nemen dat je daar echt geen seconde gekwetst door raakt?
Oud 27-08-2012, 16:25
Verwijderd
Citaat:

Waarom zou het me iets moeten uitmaken?
Als iemand een steen naar mij gooit en hij mist, dan maakt dat 't gooien nog niet meteen goed.
Oud 27-08-2012, 16:25
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Waarom zou het me iets moeten uitmaken?
Maar het trapt op je vrouwenziel, iets waar jullie al eeuwen voor hebben gestreden! Weet je nog, in 1918 het stemrecht! In 1955 kon je METGEZEL Rosa Parks de vrouwenrechten opeisen in de bus! Jullie strijdt woedt voort! En dan komt zo'n onbenul met zo'n opmerking die eeuwenlange strijd ongedaan maken!
Oud 27-08-2012, 16:28
Hazel
Hazel is offline
Citaat:

Mijn hypothetische vriend mag alles tegen me zeggen zonder dat ik er aanstoot aan neem zolang hij het maar compenseert met gedrag waaruit blijkt dat ik het niet serieus hoef te nemen, als je begrijpt wat ik bedoel
Oud 27-08-2012, 16:28
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Maar het trapt op je vrouwenziel, iets waar jullie al eeuwen voor hebben gestreden! Weet je nog, in 1918 het stemrecht! In 1955 kon je METGEZEL Rosa Parks de vrouwenrechten opeisen in de bus! Jullie strijdt woedt voort! En dan komt zo'n onbenul met zo'n opmerking die eeuwenlange strijd ongedaan maken!
Bitch, please.
Oud 27-08-2012, 16:32
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Bitch, please.
Ik snap je post niet, aan welke kant sta je nou?
Oud 27-08-2012, 16:34
Verwijderd
Citaat:
! In 1955 kon je METGEZEL Rosa Parks de vrouwenrechten opeisen in de bus!
ehm
Oud 27-08-2012, 16:34
Verwijderd
Citaat:

Waarom zou het me iets moeten uitmaken? Omdat, boehoe, ik geen rechten heb en hij vindt dat ik alleen achter het aanrecht hoor? Dat is toch zo erg niet serieus te nemen dat je daar echt geen seconde gekwetst door raakt?
nee, maar het verschilt nogal of je het zegt als grapje of als belediging.
Oud 27-08-2012, 16:35
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ach, Marcel van Dam ook, met zijn 'U bent een buitengewoon minderwaardig mens.'
Minderwaardige mensen zouden eens wat vaker minderwaardig genoemd worden. Wilders is toch ook een minderwaardig mens?
Oud 27-08-2012, 16:35
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Ik snap je post niet, aan welke kant sta je nou?
Niet aan jouw kant in ieder geval.
Oud 27-08-2012, 16:36
Verwijderd
Citaat:
nee, maar het verschilt nogal of je het zegt als grapje of als belediging.
Vind ik niet.

Hoe zie je zo'n belediging voor je dan? Stel een man is daar bloedserieus in, en die vindt dat vrouwen echt alleen in de keuken horen. En hij zegt dat tegen mij.
Nou en? Ik bedoel, het gaat toch nergens over, dus nou en?

Dat is hetzelfde als iemand beledigen of kwetsen omdat hij... blauwe ogen heeft. Of zeggen, 'je bent blank, dus je mag niet naar het Kwakoefestival'. Dan denk je toch ook van nou, daghe!
Oud 27-08-2012, 16:37
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
ehm
Vooruit, de rechten der zwarten.
Oud 27-08-2012, 16:37
Carn
Carn is offline
Citaat:
minderwaardig
Oud 27-08-2012, 16:39
Noedelhap
Noedelhap is offline
Oud 27-08-2012, 16:40
Turk February
Turk February is offline
Die Fortuynimitatie is knap en goed, maar ik snap de grap niet.
Oud 27-08-2012, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Die Fortuynimitatie is knap en goed, maar ik snap de grap niet.
Het is geen grap, toch?

Het is gewoon Fortuyn die even iets wil zeggen.
Oud 27-08-2012, 16:41
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Vooruit, de rechten der zwarten.
Wat een grapjas ben jij geworden. Ik had je toch iets intelligenter ingeschat, jammer.
Oud 27-08-2012, 16:42
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nou, ik ga maar eens afsluiten. Kusjes!
Oud 27-08-2012, 16:44
Turk February
Turk February is offline
Ziehier: een eend voert karpers.

Oud 27-08-2012, 16:45
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat: