|
|
Bekijk resultaten poll: Welke coalities hebben jouw voorkeur? | |||
Rechts (VVD/CDA + gedoogsteun PVV/SGP) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 9.52% |
Rechts (VVD/CDA/PVV + evt. steun SGP) |
5 | 11.90% |
Links Blok (SP/PvdA/GL + evt. D66/CU) |
15 | 35.71% |
Paars Plus (VVD/PvdA/D66/GL) |
23 | 54.76% |
Nationaal Kabinet (VVD/PvdA/CDA, evt. D66/GL) |
5 | 11.90% |
Kunduzcoalitie (VVD/CDA/D66/GL/CU) |
5 | 11.90% |
Rutte-Roemer (VVD/SP met PvdA/CDA/D66/GL/CU) |
2 | 4.76% |
Partymix (SP/PVV, met wie zo gek is om dit te steunen) |
3 | 7.14% |
Iets heel anders, namelijk: |
1 | 2.38% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
|
Verwijderd
|
Al dat stemmen is leuk en aardig, maar er moeten coalities worden gesmeed om overwicht te krijgen in de Tweede Kamer. Wat denken jullie? Welke coalitie is het waarschijnlijkst, welke kan echt niet?
Klik voor recente peiling en haalbaarheid van coalities. Laatst gewijzigd op 31-08-2012 om 08:52. |
Advertentie | |
|
![]() |
|||||
Citaat:
Bronnen binnen zowel de VVD, het CDA én de PVV-fractie hebben bevestigd dat het gewoon Wilders was die er geen zin meer in had, en besloot de stekker er uit te trekken, waardoor weken overleg opeens voor niks was, terwijl een akkoord heel dichtbij was. Daarmee riskeerde Wilders trouwens dat het begrotingstekort enorm zou oplopen of dat de regering Rutte nog harder moest snoeien om het tekort onder bedwang te krijgen, lekker verantwoordelijk! Citaat:
En ja, voorgaande kabinetten zijn ook gevallen omdat partijen hun steun introkken, en ja, in sommige gevallen is dat ook electorale schijterij geweest (hoewel toen meestal wel nog lijmpogingen werden ondernomen). Dat neemt niet weg dat dit geen goed te praten actie was van Wilders, als hij echt vernieuwing wilde brengen in de politiek en zijn "miljoen kiezers" wilde vertegenwoordigen had hij zijn best gedaan en was hij niet weer weggelopen van zijn verantwoordelijkheid. Citaat:
Citaat:
Om een lang verhaal kort te maken: Er is op dit moment geen enkele reden om aan te nemen dat de PVV/Wilders zich wél aan zijn beloftes houdt. Door die actie tijdens het Catshuisoverleg heeft Wilders zichzelf flink in de vingers gesneden en een klassieke fout gemaakt: geloofwaardigheid en betrouwbaarheid ingeruild voor electorale winst op de korte termijn.
||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Met het Kabinet Rutte had de PVV voor de eerste keer de mogelijkheid om echt mee te praten. En dan nog niet eens regeringsverantwoordelijkheid, maar een gedoogconstructie. Dus ik weet niet waar die weer op slaat. De PVV is niet bepaald een partij die al decennia bestaat. Citaat:
![]() De Deense Volkspartij heeft de rechts-conservatieve regering in Denemarken 10 jaar lang gesteund! Citaat:
Je kunt dus wel zien wat een fraaie boel het is bij dat GroenLinks. De in opspraak geraakte PVV-leden zijn lieverdjes vergeleken met die van Groenlinks ![]() Citaat:
Jou vergelijking met de LPF raakt kant noch wal. De LPF had geen leider meer na de moord op Pim Fortuyn, de PVV heeft wel een leider. De LPF kwam direct met 26 leden in de kamer, de PVV eerst met 9. De LPF moest direct regeringsverantwoordelijkheid dragen, de PVV niet. De LPF heeft eigenlijk maar één verkiezing echt meegedaan, de PVV nu al drie verkiezingen. Bij de LPF is het snel bergafwaarts gegaan, de PVV heeft een zeer trouwe kern van kiezers en binnen de partij wordt schoon schip gemaakt. Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
En voor de rest: die discussie heeft inderdaad weinig zin.
![]() edit: ik heb me inderdaad vergist in de DVP-steun. Ik dacht abusievelijk dat ik gelezen had dat de partij de steun had ingetrokken
|
Inmiddels zou ik al blij zijn met een coalitie die de 4 jaar uitzingt.
Ik zou geen problemen hebben met VVD-PvdA-D66. Nou ja, geen problemen...Het zou te pruimen zijn denk ik. Helaas gaat dat geen meerderheid worden.
|
Gelukkig bedoel je, de VVD laten regeren zal rampzalig zijn imo, Liberaliseren van alles en de vrije markt als ideaal is in mijn ogen niet goed. De huidige crisis en asociale zaken omtrent kapitalisme laten zien dat er juist meer vanuit de overheid moet komen i.p.v. minder. Sociale voorzieningen moeten geen winstoogmerk mogen hebben.
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik zocht het net op en Balkenende heeft wel 4 kabinetten uit elkaar zien vallen, ik dacht dat er één van deze vier de hele term had gehaald maar toch niet.
||||
Citaat:
Natuurlijk ligt het hier een daar een stuk genuanceerder en klopt het soms gewoon niet wat er gezegd wordt. Maar daar hoor je nooit iemand over als het over de PVV gaat. Dan vindt men het maar lekker makkelijk om gelijk te zeggen dat de PVV niet deugd, zoals Martiño ook deed. Citaat:
Citaat:
![]() Het is wel zo dat de DVP geen steun meer geeft aan de Deense regering, maar dat komt omdat de 'linkse' partijen daar de laatste verkiezingen gewonnen hebben. Er valt dus niks meer te gedogen voor de DPK. |
![]() |
||
Citaat:
Qua realistische coalities heeft Paars Plus mijn voorkeur. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het zal wellicht ook aan mijn leeftijd liggen. Ik volg de politiek pas sinds 2006 zo'n beetje, dus ik heb alleen maar kabinetten meegemaakt die vroegtijdig ten onder gingen ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wat zijn JOUW politieke standpunten? Evito | 150 | 15-05-2003 20:46 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Mat Herben is zielig!! Verwijderd | 29 | 02-10-2002 19:03 |