| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
|
Sorry daarvoor! Ik probeerde het nog wel mooi in alinea's te stoppen.
![]() Maar in alle eerlijkheid: ik ben relaxed. Ik stop teveel moeite in het posten van dit soort dingen en dat besef ik me, het is omdat ik weet dat bepaalde dingen niet goed gaan. Ik vind het jammer om bepaalde dingen te zien lopen zoals ze gaan, en probeer daar binnen mijn mogelijkheden wat positiefs aan te veranderen. Maar ik ben absoluut heel relaxed, hoor.
|
|
|
|
Ik had het ook niet alleen tegen jou, dit gehuil om democratische macht en weet ik veel, INTERNET HALLO, ik vind het een beetje jammer, dit topic moet niet zuur zijn.
Maar ja, weet je wat het is, ik kan je nu wel halve voorstellen gaan doen, maar misschien blijkt het toch niet mogelijk te zijn of wat dan ook. Het enige wat ik kan doen is vertellen waar we het over hebben, maar dat staat al in dit topic, want we hebben het over alles dat is genoemd. Dat zeg ik niet om te paaien, dat ís zo. Alleen ja, vakantietijd, veel forumbazen, veel meningen, veel suggesties en we weten nog niet welke suggesties het beste werken. Er zijn voor sommige dingen misschien ook wat aanpassingen nodig en die moeten wel gemaakt kunnen worden. Dus voor nu is er gewoon ook nog niet zoveel te vertellen. En dat is stom ja, en ik snap dat het voor jullie helemaal stom is, omdat jullie er niks van meekrijgen en het net lijkt of wij wachten tot dit overwaait, maar dat is dus echt niet zo. Dus nogmaals, zodra we echt iets concreets kunnen laten zien, zullen we dat zeker doen.
|
|
||
|
Citaat:
Was ook allang geaccepteerd door iedereen. Maar 'we zijn vrijwilligers en we kunnen nou eenmaal niet even overleggen' is een vrij slecht argument en daar vielen wat mensen over. Inclusief ik. Had ook net zo goed niet gepost kunnen worden, want 'het is nu eenmaal vakantie' had het allemaal al prima uitgelegd.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
Verwijderd
|
Haha wall of text. Speciaal voor Little Phoebe dan: klik en chill.
|
|
|
|||
|
Citaat:
Als je de tijd en energie die je nu steekt in het "alleen maar op dit topic reageren om Stephan op de kast te jagen" en daar trots over op te scheppen op Admin (goed voorbeeld geef je dan trouwens) nou eens zou steken in het daadwerkelijk iets nuttigs aan de discussie toevoegen op BZ en Admin, dan zou er misschien zelfs tijd overblijven om feedback zoals deze: Citaat:
Laatst gewijzigd op 01-09-2012 om 21:32. |
|||
|
|
|
Verwijderd
|
Hey maar Dark Phoenix, als je nou eens zou proberen om gewoon wat geduldiger te zijn, misschien dat je dan wel ergens zou komen? De laatste paar posts hier van jouw hand zijn niet bepaald productief geweest en met die laatste hier boven geef je een lekkere onnodige steek onder water naar iemand waar dat helemaal niet nodig is.
Wacht gewoon even af wat er besloten gaat worden en wat de argumenten zijn. Het is nu eenmaal een grote groep vrijwilligers die allemaal online moeten overleggen en dat gaat nu eenmaal niet zo heel snel. Er is hier al heel vaak gezegd door meerdere forumbazen en plusjes dat ze ermee bezig zijn, maar nog niks concreets hebben. Dan betekent dat simpelweg precies dat. Mijn voorstel is dus ook om die onnodige discussies over wie wat waar gezegd zou hebben, en waarom het zo lang duurt allemaal, gewoon te laten voor wat het is. Als je zo nodig iemand op iets wilt wijzen wat op een afgesloten deel van het forum gezegd is maar desondanks jouw oortjes heeft bereikt, doe dat dan gewoon via pm. Op die manier vertroebel je dit topic niet nog meer dan het al is. Er staan veel voorstellen en suggesties in, dus ik kan me heel goed voorstellen dat het fb-team enige tijd nodig heeft. Totdat daar knopen zijn doorgehakt en bekend is of iets ook technisch haalbaar is ga je toch geen ander antwoord krijgen dan "We zijn er nog steeds over aan het discussiëren". |
|
|
|||
|
Citaat:
Daarna vond Martino het een goed idee een poging te doen om mij uit te lokken; fair enough, ik hapte en dat was niet productief en niet handig van mij. Dat had ik dus ook beter kunnen laten. Als hij daarna echter op Admin gaat posten dat hij het alleen maar doet om mij uit te lokken, en dan samen met anderen op Admin mijn reactie erop belachelijk gaat maken, dan is mijn reactie hier meer dan terecht. Vooral als het allemaal om een topic als deze gaat, waarbij een van de genoemde kritiekpunten sowieso al was dat het belachelijk is dat fb's op Admin alles maar mogen zeggen over leden, ongeacht de inhoud of de gevolgen als het vervolgens uitlekt. De reden dat ik het openbaar doe is omdat het direct tegen de in dit topic aanwezige feedback in gaat, en in plaats van proberen wat met die feedback te doen (zoals niet leden afzeiken op Admin - terwijl hij oh zo hard roept dat de feedback echt heus gebruikt wordt) hij daar rustig mee doorgaat terwijl het bespreken eeuwig duurt. Het is enorm tegenstrijdig en het past daarom wat mij betreft prima in het topic. Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Jouw reactie is niet terecht. Als je een probleem hebt met Martino, kom je naar de Bemiddelaar. Dit is niet de plaats.
|
|
||
|
Citaat:
Overigens, zolang jij je op blijft stellen als forumbaas en niet als bemiddelaar (serieus, in nog niet één van je reacties hier of elders op het forum heb je de houding als bemiddelaar ingenomen in plaats van forumbaas) lijkt mij de kans vrij klein dat men bij jou komt bij conflicten met fb's. Doe er je voordeel mee.
|
|
|
|
Stephan, voordat je jezelf te veel gaat voorstellen: ik deed het niet alleen om jou op de kast te jagen. Ik sta volledig achter de inhoud van die posts. Ik had alleen de keus om wel of niet te reageren. Zoals je weet discussieer ik graag, dus ja, ik heb gekozen om op een aantal posts van jou te reageren. Ik zie niet in wat daar het probleem van is.
En ja, ik heb op admin gezegd dat je sommige feiten verdraait, verkeerd interpreteert en de zaak over de gehele linie veel te zwaar opvat. Dat is niet belachelijk maken, dat is een constatering. Verder ga ik niet op deze zaak in. Daarnaast kan jouw "bron" op admin vast ook verifiëren dat ik zeer actief aan de beleidsdiscussies op admin heb deelgenomen.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarnaast, en ik val in herhaling merk ik: Admin is een afgesloten subforum waartoe jij en ik en alle andere leden geen toegang hebben. Dat maakt per definitie dat zulks voor ons niet te controleren is, dus zelfs al zóu het gezegd zijn, kun je er nog niks mee. Dus nogmaals: Als je er problemen mee hebt, handel het dan gewoon via pm af en vervuil dit topic niet nóg verder. Voor de duidelijkheid trouwens: Dat Admin besloten is vind ik prima en dat moet vooral zo blijven. Daaruit voortvloeiend vind ik ook dat fb's en plusjes er gewoon vooral moeten zeggen wat ze willen. Als dat negatief is over wie dan ook, moeten ze dat ook vooral kunnen doen. Admin is niet voor niets afgesloten. |
|||
|
|
|
|
Ik vind ook dat Admin gesloten moet blijven. Er zijn nu eenmaal zaken die het daglicht niet verdragen. De gesprekken van Rutte en Wilders komen ook niet allemaal op televisie. Dat iemand als DP (no offence) weet heeft van wat zich op Admin afspeelt, nou, daarvan heb ik toch wel echt zoiets van dat dit kan op Scholieren.
|
|
|
Verwijderd
|
Deze volle pagina is meer amusement dan zinnig. Daarnaast vraag ik me af waar 'onze rechten' als forumers vandaan komen. Er worden behoorlijk wat eisen gesteld terwijl daar in principe geen grond toe is. Natuurlijk, 'het forum wordt gemaakt door de forumers' en bla bla bla, maar als het je echt stoort, is er buiten altijd een schommel, een klimrek en een zandbak. Dit probleem is serieus genoeg om de ontwikkelingen er in te blijven volgen, maar wanneer je geobsedeerd raakt door het uitblijven van antwoord gaat er toch iets mis.
Er is blijkbaar geen animo voor het zelf stellen van deadlines of richttijden, dus om als niet-FB'er iets af te willen dwingen heeft helemaal geen zin. Daar kunnen we moeilijk over doen. Of niet. Overigens ervaar ik geen problemen met Kitten's 'partijdigheid'. |
|
|
||
|
Citaat:
Daarnaast: als je een slecht punt maakt, zul je me tegen je vinden, lid of FB. Ik ben geen robot die het standpunt van een paar leden gaat verdedigen, zeker als ik het er niet mee eens ben.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Ik heb het al honderd keer gezegd dmaar schijnbaar dringt het dus niet door en doe ik het nog een keer: Doe niet alsof leden hier inspraak hebben terwijl dat niet zo is. Dit hoeft van mij geen democratie te zijn maar doe alsjeblieft niet alsof er daadwerkelijk geluisterd wordt en zeg da gewoon. Dan is deze discussie ook gelijk over en klaar.
En Martiño: geen probleem verder dat je dat gezegd hebt hoor, is verder ook vrij onboeiend maar het typeert wel wat voor Hitlercomplex er onder de FB's heerst lekker onder elkaar terwijl ze ook nog eens weten dat alles wat daar gepost wordt keihard gelekt wordt naar de rest. Oneindig amusant eigenlijk. Leuker dan het LJH zelfs. |
|
|
|
|
Nu jullie in al jullie wijsheid besloten hebben dat tetten in een spoiler moeten op onzin is het misschien een idee om als jullie bijgekomen zijn van deze ongetwijfeld vermoeiende discussie al jullie vrijwillige energie en inzet op deze discussie richten
|
|
|
|
M@rco is overigens bezig met kijken of hij gerapporteerde posts open kan gooien zodat iedereen van zijn eigen rapporteeracties kan zien wat er mee is gebeurd, maar niet van anderen (anders is natuurlijk het hele idee van anoniem rapporteren weer pleitos)
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
Zoals het er nu voorstaat worden er binnen de komende dagen behoorlijk wat knopen doorgehakt, zeker wat betreft een meer open communicatie en transparantheid van de gang van zaken. Ik kan zo nog niet zeggen wat de resultaten worden omdat dat nog allerminst duidelijk is.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Veel mensen denken bij een dictator meteen aan Juulke Caesar. Natuurlijk is hij officieel dictator geweest maar in feite was hij op dat moment al monarch. De functie van dictator in het oude Rome had niets te maken met wat Caesar deed. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Ik verwees ook niet naar Caesar, maak je geen zorgen. De dreigende oorlog oplossen door net wat meer beslisbevoegdheid te krijgen om deze zaak tot een einde te brengen lijkt me toch ideaal
Als je het linkje had gelezen, had je het punt ook gezien.Citaat:
|
|
|
|
|
|
Ik kan over een aantal punten inmiddels wel iets zeggen. Nu al!
-Terugkoppeling van gerapporteerde posts naar de leden Hier gaan we zeker iets mee doen. Leden zullen op korte termijn hun eigen gerapporteerde posts in kunnen zien, incl. de reactie(s) van FB('s). Hopelijk biedt dat iedereen wat meer inzicht in welke besluiten er worden genomen en waarom die worden genomen. -Kennisgeving van langere afwezigheid van forumbazen aan de leden Check. Als iemand voor langere tijd verminderd aanwezig is dan zullen we dat melden. -Hoe toe te zien op (in)activiteit van forumbazen, incl. Missy Aan de ene kant ligt er natuurlijk een taak voor andere forumbazen, forumbazen+ en de beheerder om dat in de gaten te houden. Aan de andere kant komt het ook vaak voor dat iemand nog wel actief is op Admin, maar niet echt op de eigen fora. Dan valt het voor "ons" al snel niet echt op dat iemand inactief is, zeker als je zelf geen vaste bezoeker bent van de fora van hem of haar. Daarom wordt het ook zeker gewaardeerd als leden zoiets even melden via PM. -Vaker topics op Meldpunt & Mededelingen wanneer er op Admin over iets gediscussieerd wordt? Wat ons betreft is dat niet direct nodig. Als er een besluit over iets wordt genomen dan moet dat natuurlijk gemeld worden, maar dat gebeurt nu ook al. Maar een kennisgeving van een discussie waar toch niets concreets uitkomt lijkt mij persoonlijk nogal non-informatie ![]() -Wat is de functie van het subforum Admin? De functie van het subforum Admin is het bieden van een plek waar de forumbazen kunnen overleggen zonder dat iedereen zich daar in kan mengen. Het idee is ook dat het een afgesloten plek is. Helaas zijn er een paar mensen die daar blijkbaar niet mee om kunnen gaan, maar dat betekent natuurlijk niet dat we om die reden beperkt moeten worden in wat we daar wel en niet kunnen zeggen. -Soepelere regels m.b.t. flamen/schelden/enz.? Dat zit er niet in.
|
|
|||
|
Citaat:
Hoe is roddelen over of afzeiken van leden 'overleggen'? Want dat is het hele punt dat opgebracht wordt, en waarvan jij ook weet dat het regelmatig gebeurt. Het verbaast me niet dat dit de conclusie is, hoor, maar laten we dan ook niet meer doen alsof forumbazen en leden respect voor elkaar horen op te brengen. Vooral geen verantwoording af willen leggen voor de dingen die gedaan worden, en wanneer het gemeld wordt alleen maar verontwaardigd zijn dat leden er van op de hoogte zijn, in plaats van toegeven dat er een probleem ligt in dat er forumbazen zijn die zo met mensen omgaan. Citaat:
Maar verder prima, blij om te zien dat er wat besluiten zijn genomen.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
![]() Ik weet niet of je me verder wil geloven, maar het is echt niet alleen roddelen en afzeiken. Het is ook écht overleggen over bijvoorbeeld het beleid, wel of niet een ban of waarschuwing, wat te doen als een FB weggaat, dat soort spul. En daarnaast zit er nog wat onzin tussen (da's ook wel een goede reden om het niet open te gooien! dan weten jullie niets van M@rco's vreemde fetisj ) en ook heus wel een beetje roddels en 'jeetje, wat een stomme post van diegene', maar dat is eigenlijk nog maar een klein deel. En laat dat nou toevallig iets zijn waar je Admin helemaal niet voor nódig hebt. Roddels schenen al te bestaan vóór het digitale tijdperk en als je vaste leden zwart wilt maken, dan kun je dat beter niet via Admin doen, want er is altijd wel iemand die het er niet mee eens is. Goed zwartmaken kun je volgens mij beter via pm's aan een select groepje mensen doen ofzo. En nou ja, je kan het natuurlijk niet controleren, dus moet je het maar van me aannemen. Of niet, maar dan kan ik er verder ook niet zoveel aan doen.
|
|
||||
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Juist als Admin niet voor zulke zaken nodig is, snap ik niet zo goed waarom het niet iets is waar de fb's een toezegging over willen doen. Ik snap oprecht niet wat het probleem is met beloven niet op een dergelijke manier over mensen te praten. Diezelfde fb's zijn overigens wel de eersten die posten hoeveel respect wij voor hen moeten hebben. Als ik over Pluis post wat zij over mensen post op Admin, dan heb ik een ban te pakken. Als ik zoals Martin post dat ik mensen alleen maar aan het uitlokken ben in een serieuze discussie, dan krijg ik een waarschuwing. Waarom mogen zij het dan wel doen? Hebben zij geen voorbeeldfunctie? En ik noem die twee nu, maar zij zijn daarin echt de enigen niet. Ik snap dat je het goed bedoelt en dat waardeer ik, maar dat verandert niet dat ik niet snap dat dit geaccepteerd en zelfs verdedigd of ontkend wordt.
|
|
|
|
@DP: hoe kom jij dan aan die kennis? Want je account geeft toch echt geen toegang tot Admin.
Zelfs als je die wel hebt trouwens, ben ik het nog niet met je visie eens dat Admin één groot geheel is van naar over leden praten. Dat is gewoon niet wat ik zie/ervaar.
|
|
||
|
Citaat:
Daarbij denk ik dat als ik per pm een zooi roddels over enige forumbazen de wereld instuur naar een grote hoeveelheid vaste leden, met hier en daar wat andere negatieve uitingen over desbetreffende forumbazen, en dit bij jullie uitkomt dit inderdaad gezien wordt als "dat is nou eenmaal privé communicatie dus laat hem lekker zijn gang gaan". Daarbij is ondertussen wel bewezen dat het ook weer niet zo heel erg besloten is, allemaal.
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Beleidszaken |
Inventarisatietopic issues die aandacht verdienen Simon | 34 | 07-12-2012 12:34 | |
| Beleidszaken |
Het verplaatsen van de saai-topicreeks naar Onzin Verwijderd | 500 | 03-05-2010 10:54 | |
| Beleidszaken |
Bemiddelaar [afgesplitst van 'Chat'] Dark Phoenix | 78 | 03-02-2009 18:08 | |
| Beleidszaken |
beleidswijzingen? cartman666 | 243 | 09-08-2003 01:29 | |
| Beleidszaken |
Nuttigheidsmeter als oplossing voor 'ondemocratisch' modereren michieldewit | 86 | 05-08-2003 01:36 | |