Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Weet jij hoe moeilijk het is een woning te krijgen uberhaupt ergens in A'dam (zonder die "contacten")? En wat voor prijs je dan betaald, doordat een paar eikels een heleboel woonruimte niet vrijgeven?
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Voor de rest ben ik het wel met je eens...iedereen heeft evenveel recht om in Amsterdam te wonen. Zelfs buitenlanders imo. Maar, wat is er nou op tegen om die panden te gaan bewonen die gewoon leeg staan en we liggen te rotten omdat de eigenaar er geld mee wil verdienen? Waarom zou ik godverdomme verhuizen naar Lutjebroek als er in de kalverstraat een pand al 21 jaar leeg staat?
|
Verwijderd
|
hmm misschien heb je gelijk... voor emnsen die niet studeren is een ov-kaart onbetaalbaar... maar studenten die kraken kunnen eigenlijk overal gaan wonen...
Maar wat deze mevrouw doet daar heeft niemand last van. Het is een winkel dus er mag toch niemand wonen... dus zelfs al staat het leeg dan heeft niemand daar last van.... Dat die vrouw maar op het platteland moet gaan wonen is natuurlijk onzin, ze woont er al ajren en heeft vanzelfsprekend een band met dat pand (he dat rijmt ![]() Alex |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
zelfs als zijn die krakers niet zo intimiderend als gezegd word, dan nog heb je van zo'n pand af te blijven als de eigenaresse ervan 1 etage hoger woont. dat noem ik gewoon niet leegstaand. wie weet bevond die vrouw zich de hele dag in haar gesloten winkel ipv op haar etage erboven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Kijk, als iets niet jouw eigendom is dan zie ik niet in waarom jij denkt recht te hebben het eigendom van iemand anders te gebruiken. Ik heb begrip voor krakers als ze dat doen wanneer er echt nergens woonruimte is te krijgen, er is wel ergens woonruimte te krijgen dus heb ik geen begrip voor krakers. Dit is echt weer zo'n wet die alleen in Nederland kan, volkomen belachelijk en uit de tijd.
||
Citaat:
Jij begrijpt dus niet hoe panden in elkaar zitten. Normaal gesproken heb je een pand, met twee opgangen (dat zijn dus twee verschillende deuren). de benedenverdieping is in dit geval een winkel. Daarboven heb je 2 of 3 etages, allemaal afgescheiden woningen. Je kunt over het algemeen niet vanuit de winkel in de andere vertrekken komen. het zijn 3 afzonderlijke ruimtes! Wat jij zegt komt neer op dat als mijn buurman een etage leeg laat staan het min of meer bij mijn huis zou horen...
||
Citaat:
|
![]() |
>>Eigendom my ass. Met huizen ga je gewoon neit zo om, ookal is het jou eigendom. Interesseert me geen fuck, zolang er een tekort aan woningen is (en dat IS er, kun je niet ontkennen) zal er gekraakt worden zolang eikels hun woning leeg laten staan, om wat voor reden dan ook.
Er is geen tekort, in de bijlmer zijn genoeg woningen. >>Ik vind dat iemand die op zoek is naar een huis, het echt nodig heeft meer recht heeft op een leegstaande woning dan de eigenaar, die er alleen maar geld mee wil verdienen. Als er echt nergens een woning te vinden is, anders niet. >>Blijkt wel dat jij nog nooit in de situatie hebt gezeten dat je echt een woning nodig hebt...je bent blind, er IS gewoon te weinig woonruimte in Amsterdam (en in vele andere steden ook) terwijl er gewoon panden staan te verkrotten. Hoe krom? Nogmaals, in de bijlmer is woonruimte genoeg.
||
Citaat:
||
Citaat:
-Desecrator
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
-Desecrator
||
![]() |
Citaat:
En wat is eigenlijk de reden dat je liever hebt dat huizen niet gebruikt worden? Zodat je dan kan zeggen dat er niet genoeg ruimte is om mensen die hier niet geboren zijn toe te laten?
||
Citaat:
En dat jij het asiocaal vind dat die woning niet gebruikt wordt, wil nog niet zeggen dat je dan zelf even lekker asiocaal het zaakje mag kraken. -Desecrator
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik ken genoeg mensen die hier geboren en getogen zijn, waaronder ik, die zich daar dus verschrikkelijk aan ergeren...Vreemde eigenschap misschien, daarnaast vind ik mensen die van hun pappie/mammie alles toegeschoven krijgen (auto, woning enz.) een beetje zielig. En dat valt toch een beetje samen met het woord yup?! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Amsterdam is van iedereen. Ik heb zelf ook 4 jaar aan een gracht gewoond zonder dat ik in Amsterdam geboren ben, heb ik daar dan geen recht op? Moet ik me in een kutwijk vestigen om het 'eigen volk' voor te laten gaan?
||
Citaat:
Blaaat, zoals ik al zei, schijt aan eigendom als het om primaire levensbehoeftes gaat zoals woningen. Als er hongersnood is en 1 figuur heeft veel brood maar eet het niet op (en laat het verpotten) eis je het ook op. Iets radicaler uiteraard, maar het idee is imo hetzelfde
||
Citaat:
||
Citaat:
De vergelijking met voedsel moet dus als volgt zijn: Ja kijk als ik nou alleen droog brood heb, en iemand anders heeft een overheerlijk Mac Donalds maaltijd, maar doet er niks mee. Nou ja kijk ik ben gek op Mac ![]() -Desecrator
||
Citaat:
![]() Of je zorgt dat je in het gemeentebestuur komt, en regelt dat er betaalbare woningen komen. -Desecrator
|
![]() |
Ook al wonen er veel rijken in de mooie buurten van Amsterdam, so what? Dat heet vraag en aanbod. Kijk, ik zou ook wel in paleis het loo willen wonen, maar daar wonen nu eenmaal mensen die meer geld hebben dan ik. Dat accepteer ik, dat gaat zo in een vrijemarkt-economie. Moet ik nu gaan schreeuwen dat iedereen recht heeft om in een paleis te wonen?
|
Bovendien zijn de krakers pas de echte asiocalen. Ze hebben al een woning, en dan denken ze: ik vind het leuk om in Amsterdam te wonen. Pikken ze zomaar een woning in. Zwaar asiocaal, aangezien er ladingen mensen in Amsterdam zijn die helemaal geen woning hebben.
Lijkt me iets belangrijker dat deze mensen uberhaupt een woning krijgen, dan een links radicaaltje dat Amsterdam nou eenmaal een leukere woonplaats vind, dan het apatische kut dorpje waar hij eerst woont. -Desecrator
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hehe ja inderdaad, wat mijn eigen stad betreft ben ik erg "nationalistisch". En ik zei al dat dat tegenstrijdig en raar was, maar wat dat betreft heb ik dat gevoel gewoon kan ik niets aan doen. En ja ik accepteer het wel dat andere hier ook gwoon kunnen komen. En nog ff wat die yuppen betreft, ik heb veel liever dat hier veel mensen naartoe komen die echt van nul af aan willen beginnen, ik vind dat dat een grote verrijking is voor Amsterdam en Nederland, denk aan al die toko's en "arabische" groentenwinkels, veel mensen ergeren zich eraan, maar vaak is het goedkoper en ze hebben er kewle producten. --> Dit is Amsterdam, ook in de geschiedenis. En dus geen yuppen die alles al hebben, en hier een beetje gaan werken. En zoals drama al zei de sfeer verpesten, als je in Amsterdam bent moet je maar eens naar wat cafés gaan in de pijp dan zie je het rare sfeertje, ik weet niet hoe je moet uitleggen maar nja zei maar... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Drama, je bent trouwens zwaar asiocaal. Een beetje een computer bezitten. Een computer is absoluut geen primaire levensbehoefte. Weet je wel hoeveel hongerige mondjes in Afrika van dat geld gevoed hadden kunnen worden ?
-Desecrator
||
Citaat:
||
Citaat:
Fuck de vrije markt, de wereld is niet te koop.
||
Citaat:
||
Citaat:
Deze komputer is namelijk niet van mij. En, dan nog, dit noemt men wel een drogreden.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|