Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2012, 09:12
Takkeling
Takkeling is offline
Mijn onzekerheid en mensen die m'n mailtjes niet beantwoorden.
Advertentie
Oud 08-10-2012, 09:13
Missy
Missy is offline
Stapel aan werk.
Oud 08-10-2012, 17:38
Verwijderd
Nieuwe (op handen zijnde) Kaukasus-oorlog. Alsof er ook maar EEN partij is voor wie dat goed is.
Oud 09-10-2012, 21:58
Takkeling
Takkeling is offline
Ik waardeer het niet dat 'De tranen van Eros' van Georges Bataille NERGENS in het Nederlands te verkrijgen is, ondanks dat er wel ooit een Nederlandse vertaling van is uitgebracht.
Oud 09-10-2012, 22:00
Takkeling
Takkeling is offline
Citaat:
mensen die m'n mailtjes niet beantwoorden.
Nog steeds. Het lijkt wel of er een massale negeeractie aan de gang is.
Oud 10-10-2012, 15:15
O RLY
O RLY is offline
Ziekjes zijn.
Oud 10-10-2012, 15:17
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Moe zijn en bijna in slaap vallen tijdens een werkgroep. Zelfs koffie heeft niet geholpen. Muuh.
Oud 10-10-2012, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Ziekjes zijn.
Oud 10-10-2012, 16:38
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Mijn bureaustoel. Ik snap niet waarom ik niet al lang een andere gekocht heb. Nou ja, gebrek aan vervoersmiddel, maar tjemig, standaard na 5 a 10 minuten achter mijn bureau krijg ik last van mijn rug die pas over gaat als ik heb geslapen. Ik word helemaal maf van dat ding. En hier in huis is nergens een stoel of bank waar ik fatsoenlijk in zit. Ik heb een tijdje nog mijn rolstoel gebruikt om in te zitten in de woonkamer/keuken, dan ging de rugpijn over, maar het ding stond vreselijk in de weg. En ik weet niet wat voor een stoel ik moet kopen, want ik moet zo'n ding eigenlijk eerst een uur testen voordat ik weet of het een geschikte is.
Oud 10-10-2012, 17:09
Miekje*
Miekje* is offline
Ik ben niet aangenomen op mijn stageadres Kak. En ook om heel tegenstrijdige redenen, naar mijn idee. Het verhaal van de dierenarts die stagiaires begeleid was ongeveer zo: 'Ik ben bang dat wij je niet kunnen aannemen, want je past niet in het team. Je bent veel te assertief, en dat op je eerste dag. Normaal gesproken zou iemand die hier meeloopt vooral veel vragen stellen, enzo, dus helaas.
Wil je eigenlijk wel paraveterinair worden? Oh, je wilt verder leren? Dat zou ik ook doen, want je bent heel slim en je weet veel. Maarja, daar hebben we hier niet zoveel aan, dus veel succes met verder zoeken naar een stageplaats. Voor ons ben je in ieder geval te stoer'

Echt, wtf? Even ter aanvulling: ik stelde de hele dag vragen, aan iedereen die daar liep (en echt niet op ongelukkige momenten, daar heb ik expres nog op gelet!) over hoe ze daar werkten en waarom. Ik heb echt niet zoveel bijzonders gedaan, een beetje beesten vastgehouden, schoongemaakt en een dierenarts geassisteerd bij een gebitsreiniging. Halverwege de dag hield ik een beest vast voor een assistente die hem aan het scheren was voor ok. Die moest weg, dus ze vroeg aan mij of ik verder wilde gaan. Ik deed dat, en een andere assistente zei meteen: 'zo, jij ben al lekker bezig, zo op je eerste dag!' En toen ik aan het einde wegging, zei één van de andere dierenartsen: 'Bedankt, je was echt goed vandaag! Precies de handen waar ik ze nodig had!' Eeeh? Dan wordt daar in de praktijk ook niet goed onderling gecommuniceerd, denk ik dan.

En hallo, ik ben laatstejaars hoor! Ik ga niet heel de dag met mijn handen in mijn zakken lopen om alleen maar te kijken als ik overal werk zie liggen. En als een kliniek vraagt of ik een dagje wil meelopen, dan is het toch de bedoeling dat ik laat zien wat ik kan? Dat ik kan laten zien dat de kliniek echt wel wat aan mij heeft?
Echt, ik kan er niet over uit. Als ik ook zag wat die andere stagiaire deed: schoonmaken en rondjes lopen. Misschien verwachtten ze dat ook van mij.

Hmja, van de ene praktijk hoor je dat je te teruggetrokken bent en geen initiatief toont, en van de ander hoor je weer dit. Lekker motiverend Nu heb ik nog twee dagen om een stage te vinden.
Oud 10-10-2012, 17:17
Verwijderd
bweh wat stom miekje . Ik zou er ook niet overuit kunnen, als je de ene dag zoveel complimenten krijgt en de andere dag daarop wordt afgerekend
Ik vind je houding in elk geval prima, zo ben jij blijkbaar gewoon (assertief, verantwoordelijkheid nemen door werk te zien en niet af te wachten tot je iets wordt opgedragen) dus dat zou ik zeker zo houden. Heel raar dat je zoiets te horen krijgt. Ik zou blij zijn met zo'n gratis assertieve kracht.
Misschien wilde je iets te graag ofzo, dat ze daar een beetje een benauwd gevoel bij kregen? Dan nog, je bent stagiaire en daar om iets te leren en het is de bedoeling dat ze je feedback geven. Als ze hadden gewild dat je een stapje terugnam hadden ze dat moeten zeggen.
Oud 10-10-2012, 17:19
Miekje*
Miekje* is offline
Ja, vind ik ook. Ik wil ook heel graag, dat kan ook het punt geweest zijn. Mear dan hadden ze dat er ook wel even bij mogen zeggen. Ik deed gewoon mijn stinkende best om die stage te krijgen, en het is een beetje zuur als dat juist averechts werkt.
Oud 10-10-2012, 17:20
Verwijderd
Raar verhaal Miekje.
Oud 10-10-2012, 17:58
Chick Rock
Chick Rock is offline
Nou zeg, dat slaat ook echt nergens op Miek ontzettend stom! Assertiviteit wordt doorgaans juist enorm gewaardeerd, dus deze dierenarts is gewoon een sukkel die niet weet wanneer 'ie iets goeds in handen heeft.
Oud 12-10-2012, 21:04
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Vanochtend een ratje moeten laten inslapen
Oud 13-10-2012, 22:50
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik had een deal om maandag een liedje af te hebben maar al mijn huisgenootjes zitten in mijn woonkamer, een centimeter dikke muur van mij vandaan, en ik kan niet rustig muziek maken als ze alles kunnen horen wat ik doe.
Oud 13-10-2012, 23:09
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik had een deal om maandag een liedje af te hebben maar al mijn huisgenootjes zitten in mijn woonkamer, een centimeter dikke muur van mij vandaan, en ik kan niet rustig muziek maken als ze alles kunnen horen wat ik doe.
Omg, ik kan dat ook niet! Ik moet alleen thuis zijn, anders kan/durf ik niet voluit zingen.
Oud 13-10-2012, 23:20
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik ben niet aangenomen op mijn stageadres Kak. En ook om heel tegenstrijdige redenen, naar mijn idee. Het verhaal van de dierenarts die stagiaires begeleid was ongeveer zo: 'Ik ben bang dat wij je niet kunnen aannemen, want je past niet in het team. Je bent veel te assertief, en dat op je eerste dag. Normaal gesproken zou iemand die hier meeloopt vooral veel vragen stellen, enzo, dus helaas.
Wil je eigenlijk wel paraveterinair worden? Oh, je wilt verder leren? Dat zou ik ook doen, want je bent heel slim en je weet veel. Maarja, daar hebben we hier niet zoveel aan, dus veel succes met verder zoeken naar een stageplaats. Voor ons ben je in ieder geval te stoer'

Echt, wtf? Even ter aanvulling: ik stelde de hele dag vragen, aan iedereen die daar liep (en echt niet op ongelukkige momenten, daar heb ik expres nog op gelet!) over hoe ze daar werkten en waarom. Ik heb echt niet zoveel bijzonders gedaan, een beetje beesten vastgehouden, schoongemaakt en een dierenarts geassisteerd bij een gebitsreiniging. Halverwege de dag hield ik een beest vast voor een assistente die hem aan het scheren was voor ok. Die moest weg, dus ze vroeg aan mij of ik verder wilde gaan. Ik deed dat, en een andere assistente zei meteen: 'zo, jij ben al lekker bezig, zo op je eerste dag!' En toen ik aan het einde wegging, zei één van de andere dierenartsen: 'Bedankt, je was echt goed vandaag! Precies de handen waar ik ze nodig had!' Eeeh? Dan wordt daar in de praktijk ook niet goed onderling gecommuniceerd, denk ik dan.

En hallo, ik ben laatstejaars hoor! Ik ga niet heel de dag met mijn handen in mijn zakken lopen om alleen maar te kijken als ik overal werk zie liggen. En als een kliniek vraagt of ik een dagje wil meelopen, dan is het toch de bedoeling dat ik laat zien wat ik kan? Dat ik kan laten zien dat de kliniek echt wel wat aan mij heeft?
Echt, ik kan er niet over uit. Als ik ook zag wat die andere stagiaire deed: schoonmaken en rondjes lopen. Misschien verwachtten ze dat ook van mij.

Hmja, van de ene praktijk hoor je dat je te teruggetrokken bent en geen initiatief toont, en van de ander hoor je weer dit. Lekker motiverend Nu heb ik nog twee dagen om een stage te vinden.

Wat achterlijk. Is het nog wel gelukt met je stageplek vinden?
Oud 15-10-2012, 02:14
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Heb gisternacht bijna niet geslapen, want ik kreeg ineens (echt vanuit het niets)enorme steken in m'n onderbuik. Echt heel erg, zoiets heb ik nog nooit gehad, ik was er gewoon misselijk van. Zat zelfs te twijfelen of ik 't ziekenhuis zou bellen , maar ben uiteindelijk toch even in slaap gevallen. Heb de pijn getrotseerd, want ik ging naar radiohead, maar elk hobbeltje in de bus deed pijn aan m'n onderbuik. Fietsen terug naar huis was ook geen pretje.
Probleem is dat ik hier in het dorp niet sta ingeschreven bij een huisarts en ik heb voorlopig niet echt tijd om naar m'n ouders te gaan. Mss morgenavond na m'n werk maar even langs de huisartsenpost ofzo, want dit is echt niet leuk.
Oud 15-10-2012, 11:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Aw Maar ik ben laatst met blaasontsteking ook bij een andere huisarts geweest. Misschien gewoon even een huisarts bellen en de situatie uitleggen, wie weet kan je gewoon wel voor één keer terecht
Oud 15-10-2012, 13:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat mijn kamer zo extreem vol staat met spullen en juist nu in zo'n hectische week en mijn vader was erg emotioneel en ik eigenlijk ook dat het huis zo leeg is daar en er zoveel spullen weg moesten, echt heel vreemd.
Oud 16-10-2012, 14:46
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Onze kachel, eigenlijk de cv ketel, is gaar. Kachel doet het vaker niet dan wel. Mijn moeder had hem aan de praat gekregen en zei uitdrukkelijk "als het te warm is, moet je maar een raam open zetten, want als je hem uit zet, is de kan klein dat ie nog aan gaat". En het was heel warm, dus heb hem overal lager gedraaid enzo. Maar mijn vader, eigenwijs als hij is, had het aan een vriend verteld (timmerman is hij oa) en die zet hem zo uit, want "het lijkt me stug dat hij niet meer aan gaat". Gelukkig komt mijn moeder vanavond, die kan hem dan wel weer aan de praat krijgen, hopelijk, maar Jezus, als ik zeg dat je er vanaf moet blijven, BLIJF ER DAN VANAF. Als ze hem vanavond niet aankrijgt, is het weer net als vorige week en dan is het hier echt wel koud. Twee shirts, een vest en een badjas-koud
Oud 16-10-2012, 19:05
Takkeling
Takkeling is offline
Aargh ik heb zo veel kinderliedjes gehoord dat ik ze nu niet meer uit m'n kop krijg!
Oud 16-10-2012, 22:59
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik stond in iets nats
Oud 16-10-2012, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Onze kachel, eigenlijk de cv ketel, is gaar. Kachel doet het vaker niet dan wel. Mijn moeder had hem aan de praat gekregen en zei uitdrukkelijk "als het te warm is, moet je maar een raam open zetten, want als je hem uit zet, is de kan klein dat ie nog aan gaat". En het was heel warm, dus heb hem overal lager gedraaid enzo. Maar mijn vader, eigenwijs als hij is, had het aan een vriend verteld (timmerman is hij oa) en die zet hem zo uit, want "het lijkt me stug dat hij niet meer aan gaat". Gelukkig komt mijn moeder vanavond, die kan hem dan wel weer aan de praat krijgen, hopelijk, maar Jezus, als ik zeg dat je er vanaf moet blijven, BLIJF ER DAN VANAF. Als ze hem vanavond niet aankrijgt, is het weer net als vorige week en dan is het hier echt wel koud. Twee shirts, een vest en een badjas-koud
Oud 16-10-2012, 23:06
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Inerdaad
Oud 17-10-2012, 00:51
Cherry Springs
Ik moest hardop lachen.

OT: ik moet écht gauw een andere kamer vinden. Het is dat ik nu nog een essay moet schrijven, anders was ik wakker geworden van een huisgenoot die op normaal volume popcorn maakt in de keuken, één kartonnen muurtje van mij vandaan.
Oud 17-10-2012, 09:00
Lorelei
Lorelei is offline
Ons hamstertje is dood
Oud 17-10-2012, 12:00
Verwijderd
Bah Lorelei, wat naar wassie al oud?
Oud 17-10-2012, 12:27
Verwijderd
Oh wat naar
Oud 17-10-2012, 16:33
Rationeel
Rationeel is offline
Zewasbijnatwee
Oud 17-10-2012, 16:56
Martiño
Martiño is offline
wifi in train, Y U NO connect properly
Oud 17-10-2012, 17:08
Verwijderd
Citaat:
wifi in train, Y U NO connect properly
De laatste 10-20 keer dat ik dat heb geprobeerd was het zo traag (heel af en toe laadde een pagina) dat ik het gewoon niet meer probeer
Oud 18-10-2012, 00:52
Martiño
Martiño is offline
Mja, hier ligt het aan iOS6 denk ik. Ik kreeg vanavond het inlogscherm ook al niet, en ik was zowat de enige in de trein.
Oud 18-10-2012, 13:12
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Miskoop via marktplaats. Koel/vriescombinatie maar van dat vriezen is weinig te merken.
Oud 21-10-2012, 12:00
Takkeling
Takkeling is offline
Godallemachtig, wat kunnen sommige mensen toch moeilijk doen. *zucht*
Oud 21-10-2012, 21:19
Verwijderd
Toen ik aankwam op het vliegveld, gaf mijn vriendje me zeven bloemen. We namen ze mee naar zijn huis, waar ze de hele tijd in een vaas op de vensterbank stonden. De dag voor ik wegging, had ik een focus gemaakt, om te kijken of hij het op zou merken. Hij merkte het niet, maar net kreeg ik een sms: hij had het gevonden. Dat kon niet, het resultaat van mijn truc is er niet meer. (deze truc heeft verder niks te maken met de clou van mijn verhaal) Dat sms'te ik terug. Hij zei dat hij me niet geloofde: 'er is toch een bloem weg! Nu zijn er nog maar zes!'. Maar ik zou hem nooit zes bloemen laten. De laatste bloem kan wel gewoon gevallen zijn onderweg ofzo, maar mijn bijgelovige ziel trilt en schudt. Dadelijk is het een teken.
Oud 21-10-2012, 21:36
Verwijderd
En een van de draadjes van mijn iconenarmband is ook geknapt. O Here.
Oud 21-10-2012, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Police: Costumed Pa. girl mistaken for skunk, shot

FREEDOM, Pa. (AP) — Police say a costumed 9-year-old girl was accidentally shot outside a western Pennsylvania home during a Halloween party by a relative who thought she was a skunk.

New Sewickley Township police say the girl was over a hillside and wearing a black costume and a black hat with a white tassel. Chief Ronald Leindecker says a male relative mistook her for a skunk and fired a shotgun, hitting her in the shoulder Saturday night.

Leindecker tells the Beaver County Times (http://bit.ly/QzCkxj ) that the girl was alert and talking when she was flown to a hospital in Pittsburgh, about 30 miles away. Her condition was unavailable.

Leindecker says the man hadn't been drinking and he doesn't know whether charges will be filed.
Oud 22-10-2012, 00:24
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Etmakas ik snap je verhaal echt helemaal niet. Wat is een focus enzo?
Oud 22-10-2012, 01:42
Cherry Springs
Citaat:
Ik was bang dat het aan mij lag.
Oud 22-10-2012, 06:52
Verwijderd
Citaat:
Een tovertruc. Maar zoals ik zei, dat is verder niet zo relevant voor het verhaal.
Oud 22-10-2012, 10:17
Cherry Springs
Dus een van de zeven bloemen die je van je vriend kreeg, en die nu nog bij hem staan, is weg, en dat waardeer je niet?
Oud 22-10-2012, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Dus een van de zeven bloemen die je van je vriend kreeg, en die nu nog bij hem staan, is weg, en dat waardeer je niet?
Het gaat er niet om dat er een bloem weg is, het gaat erom dat er opeens nog maar zes zijn, en we begrijpen niet hoe het kan. Zes bloemen is een voorteken voor de dood.
Oud 22-10-2012, 13:54
Noedelhap
Noedelhap is offline
Gisteren liep er een kruisspin over de grond waar ik was, en toen besloot ik hem even op te pakken en buiten weg te gooien. Dus ik pak hem op aan een pootje, hij spartelt en begint over mijn hand te lopen, begint ie vervolgens in mijn vinger te bijten als een malle!

Wat ik dan wel weer kan waarderen is het idee dat de meeste v-leden nu zo voor hun scherm zitten:

Oud 22-10-2012, 15:30
Verwijderd
Oud 22-10-2012, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Gisteren liep er een kruisspin over de grond waar ik was, en toen besloot ik hem even op te pakken en buiten weg te gooien. Dus ik pak hem op aan een pootje, hij spartelt en begint over mijn hand te lopen, begint ie vervolgens in mijn vinger te bijten als een malle!

Wat ik dan wel weer kan waarderen is het idee dat de meeste v-leden nu zo voor hun scherm zitten:

[afbeelding]
Ik had vorige week een oorwurm in mijn koffie, en dat merkte ik pas toen ie achter in mijn mond lag.
Oud 22-10-2012, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Ik had vorige week een oorwurm in mijn koffie, en dat merkte ik pas toen ie achter in mijn mond lag.
Oud 23-10-2012, 17:20
Verwijderd
Mijn anti-roosshampoo werkt schijnbaar niet meer.. Nu sneeuwt het zo ongeveer als ik met mijn hand door mijn haar ga.
Oud 23-10-2012, 22:33
Cherry Springs
De scharrel van een vriendin van mij woont in het huis waar ik zojuist heb gehospiteerd en het was heel genant dat ik niet doorhad wie hij was tot hij uiteindelijk zei dat ik de groetjes moest doen aan haar. Ik ben kennelijk zo slecht met gezichten dat ik zelfs als iemand zijn naam noemt, zegt dat hij Sziget (daar speelde het zich af) leuk vindt en vagelijk hint naar dat hij me wel al kent, ik nog niet doorheb wie iemand is. Weinig geslaagd.

Regels voor berichten