Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2012, 15:00
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Maakt niet zoveel uit, vanaf 2014 wordt een boel van dat spul toch minder waard
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Advertentie
Oud 30-10-2012, 16:19
feniks
feniks is offline
Is dat zo?
Gaat een DS in best wel mooie staat dan ineens zijn waarde verliezen?
Oud 30-10-2012, 16:23
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik denk dat dit soort normaal toegankelijk type oldtimer meer zijn aantrekkingskracht, en daarbij waarde, gaat verliezen als je er 300-600 euro per jaar voor moet gaan betalen om er wat plezierritjes mee te rijden.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 30-10-2012, 17:26
feniks
feniks is offline
Gaan ze de wegenbelasting er weer op invoeren?

Wat een bende gelegaliseerde dieven zijn het ook
Oud 30-10-2012, 18:39
Verwijderd
Dat gaan ze zeker! Ik gok dat het zal leiden tot een toename van het aantal geschorste auto's
Oud 30-10-2012, 18:57
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dat zijn ze wel van plan volgens het regeerakkoord; vrijstelling van MRB op oldtimers wordt opgeheven per 2014, (zogenaamd) vanwege milieuoverwegingen Aangezien er niets verder over in staat kunnen we voor het gemak aannemen dat dit op het moment voor alle oldtimers gaat gelden. In 2013 zou er meer over bekend moeten worden dus dat wacht ik eerst wel af - sowieso kan voor die tijd de 96 toch nog de geest geven en moet hij ook nog een keer voor de APK

Maar dit is met name te danken aan de lui die de laatste jaren (buitenlandse) jaren '80 bakken zijn gaan rijden die niets met oldtimers of liefhebberij te maken hebben, maar vooral met voordelig veel kilometers maken in een bak die verder prima mee kan met het moderne verkeer maar toevallig MRB-vrijstelling heeft De liefhebber die het puur voor de hobby doet en sporadisch ritten voor de ervaring van het rijden maakt - en een onevenredig flink bedrag erin pompt om ze rijdend te houden of volledig op te knappen - is hiermee het bokje. Mijn 96 is misschien niet de mooiste om te zien, maar ik rijd er maar zo'n 2000 km per jaar mee en die 600 euro aan MRB die ik dan over 2 jaar moet betalen heb ik dus niet meer liggen om hem dan weer door de APK te krijgen (wat praktisch mijn onderhoudsbudget is). Een echte oldtimer is namelijk zelden voordeliger, en straks worden de kosten gewoon te hoog voor een boel mensen om het leuk of rendabel te houden.

Dus een boel oldtimers gaan dan in waarde dalen - dan heb ik het niet over bakken van 30k of zo of die in concoursstaat verkeren en alleen gebruikt worden voor shows. Verzamelaars moeten dan kiezen tussen de auto stallen muv een paar maanden in het jaar of de rest gewoon verkopen. En het heeft een erg negatief effect op de aangrenzende oldtimermarkt; restauratie- en revisiebedrijven en onderdelenshops krijgen minder klanten, dus minder inkomsten en daar gaat ook weer minder van naar de staat. Een boel oldtimers die normaal de moeite waard zijn worden dan minder interessant, worden geschorst of verkocht en dan geëxporteerd of gedemonteerd voor onderdelen. Dus de inkomsten die de overheid hiermee dénkt te behalen uit MRB zullen dan vies tegenvallen omdat het gebruik van oldtimers fors zal afnemen. Het enige lichtpuntje is dat al die 'slimme' import-bak rijders straks met een auto zitten waar ze teveel voor hebben betaald want 'wegenbelastingvrij' en die ze dan tegen fors verlies moeten verkopen omdat diesel en LPG ook duurder worden en die importbakken eigenlijk gewoon luxe, zware wagens zijn en dus een kapitaal extra gaan kosten
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 30-10-2012, 19:54
Verwijderd
Ik vind het op zich een vrij logisch besluit. Het is niet alsof die auto's niet doen wat auto's doen, namelijk vervuilen Die hele 'oldtimer economie', tsja, volgens mij vrij verwaarloosbaar. Ze zullen het ook wel hebben doorgerekend gok ik zo
Het is echter nog lang tot 2014, dus misschien komt er ook nog wel een 'uitzonderingspositie' voor de écht oude bakken van 30 - 40 jaar geleden ofzo.
Oud 30-10-2012, 20:15
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Mja, punt is dat de liefhebber niet zo significant veel toevoegt aan vervuiling vanwege beperkt gebruik en de (veelal correcte) aanname dat er een 'gewone' eerste auto is. Daarom zijn ze in eerste instantie vrijgesteld. Dit in tegenstelling tot de mensen die een 'oldtimer' dagelijks gebruiken vanwege het economische voordeel.
O, en vergeet niet dat ze eerst lekker de maximumsnelheid omhoog hebben gegooid - wat op een boel plekken aantoonbaar meer vervuiling heeft opgeleverd - en nu gaan zeggen dat de oldtimer voor veel vervuiling zorgt

Een groot deel van die branche draait op hobby, niet noodzaak zoals bij een auto voor dagelijks gebruik. Gespecialiseerde zaken gaan dat echt wel voelen als de hobbyist niet meer het geld (ervoor over) heeft om onderhoud te bekostigen als dat ergens anders naartoe gaat. Dat merken ze nu al. Ze zullen ongetwijfeld wel een afname ingecalculeerd hebben, maar ik kan je garanderen dat die aan de veel te optimistische kant zit. De hobbyist gaat sterk minderen, en de veelgebruiker vindt z'n 'oldtimer' niet meer rendabel en gaat een goedkoper wagentje rijden waarvan de belasting, het verbruik en de onderhoudskosten een stuk lager zijn.

Ik snap dat ze meer centjes willen hebben en het misbruik van de regeling aan banden willen leggen, maar om dan gelijk maar alle oldtimers over één kam te scheren is dan wel behoorlijk onzinnig
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 30-10-2012, 20:18
Verwijderd
Mja, wat ik al zei: tussen nu en 2014 kan nog een hoop gebeuren, dus wellicht dat er nog iets veranderd gaat worden. Een nieuw kabinet of 2 ofzo.
Oud 30-10-2012, 22:38
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik mag eigenlijk hopen dat we ook eens een stabiel kabinet houden; vooralsnog kunnen we beter oldtimers in de ban doen dan nog 2 keer een kabinet moeten kiezen zodat er ondertussen niets van echt belang zou gebeuren

FEHAC en KNAC zijn ook meteen in verweer gegaan hiertegen, o.a. met een petitie die ik hier even subtiel wegwerk, dus ik denk dat de grootste kans is dat ze een compromis van een grens van 30-35 jaar willen gaan bereiken Sowieso is bijv. een auto van voor 1960 verre van geschikt om regelmatig of ver mee te karren, het zou wel extreem kortzichtig zijn eigenlijk om het bij dat enkele statement te houden Voor mij persoonlijk wacht ik het gewoon af totdat de plannen rond zijn, ergens laat in 2013 waarschijnlijk.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 30-10-2012, 23:34
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Helaas, daar gaan mijn plannen om goedkoop een jaren 80 diesel-mobiel te rijden
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 01-11-2012, 22:54
Ivo
Ivo is offline
Ik verwacht ook dat er nog wel een compromis gesloten wordt, met een flink hogere leeftijdsgrens (35 of 40 jaar). En misschien gaan ze ook wel de datum van eerste toelating in Nederland gebruiken, om verdere import tegen te gaan.

Overigens vind ik het opmerkelijk, met het onlangs gesloten akkoord waarbij voor auto's op LPG en diesel nog wel de brandstoftoeslag betaald moet worden is het ook al niet meer zo aantrekkelijk om een 87-er Benz op diesel of LPG te gaan rijden. En op benzine zijn ze door het hoge aantal liters per kilometer niet zo aantrekkelijk voor de veel-rijder.

Persoonlijk treft het mij niet zo hard. De 'daily' zou me 216 euro per jaar gaan kosten aan MRB, de 2e wagen zodra die niet meer geschorst is (i.v.m. wachtende restauratie) komt op 164 euro. Die totaal 35 euro per maand zijn de kosten niet om het er dan maar bij te laten. Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je een paar Amerikanen of oude Volvo's hebt staan het toch wel pijn in de portemonnee gaat doen als je ze af en toe wil laten rijden, en pijn in het hart als je ze uit financiële overwegingen het hele jaar geschorst binnen laat staan.
Oud 03-11-2012, 21:45
Verwijderd
Even tussendoor, dit heb ik dus al-tijd met Audi's. Wel merk ik dat een A8-rijder vaak wat méér afstand houdt, zal wel zijn omdat die het toch al gemaakt heeft
Oud 05-11-2012, 22:03
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Of een A3, als je je in US-markt bevindt



Tijd om te krabben Ik was met de 126 bij mijn ouders en ik had niet verwacht dat ik dat al vanavond moest, dus moest ik even een krabber lenen
De verwarming erin is ook vrij bagger; je kunt min of meer kiezen tussen een blower die koude lucht van buiten tegen het raam blaast (wat wel vrij goed werkt), of de verwarming wat gewoon een afvoer van warme lucht van de motor is, en dat dus al bij de handrem al de auto in geblazen wordt ipv dat het de ventilatieroosters volledig bereikt. Alleen als je de blower gebruikt komt er veel meer koude lucht in de auto dan er warme lucht van achteren kan stromen, en als je de blower uitziet wordt het - uiteindelijk - lauw maar beslaat de voorruit weer
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 06-11-2012, 08:58
Verwijderd
Jeetje Kiet dat klinkt nog dramatischer dan de Colt Daar is gewoon standaard alles beslagen aan de binnenkant als het een beetje vochtig en koud is. We hadden ook een zeempje in de auto liggen daarvoor Helaas geen idee meer waar die is gebleven. Ventilatie doet het wel goed, maar het duurt wel 5 - 10 minuten voordat de voorruit ontwasemt is.
Oud 06-11-2012, 12:17
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
vochtvreter in de auto zetten
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 07-11-2012, 09:48
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ach, het maakt het avontuurlijk De 121 heeft hetzelfde als de Colt, maar zonder airco duurt het natuurlijk sowieso lang om ramen te ontwasemen. De 96 is nog veel erger door de lekkage her en der, daar kan in de winter soms nog een behoorlijke plak ijs aan de binnenkant op de ramen zitten

Gisteren viel het weer eens op hoe slecht mensen nog gebruik maken van hun richtingaanwijzers. Een bakwagen sneed mij behoorlijk af bij Zwolle bij het inhalen van een vrachtwagen doordat hij geen richting aangaf maar gewoon ging, en ging net zo onverwacht later weer naar rechts. Toen ben ik 5 km harder gaan rijden en dreigde hij zich klem te rijden achter de volgende vrachtwagen - en toen gingen de richtingaanwijzers opeens wel aan Vond-ie volgens mij niet zo leuk dat hij toen alsnog moest wachten
En mensen die bij een drukke linkerbaan in het midden gaan rijden ter hoogte van de onvoldoende plek tussen twee auto's, en gewoon langzaam opzij gaan van 'ik ga hier gewoon tussen, of je het nu wilt of niet'
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 07-11-2012, 16:24
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Nadat mijn vriend mij gisteren op internet een filmpje had laten zien van een kettingbotsing op de A12 (met dashboardcam opgenomen, op een stuk waar ik ook vaak kom) ben ik me weer extra bewust van de gevaren van onvoldoende afstand houden en te weinig vooruitkijken. Er zijn echt veel mensen die totaal geen besef hebben van afstand en mensen die totaal niet vooruit kijken, waardoor er daar achter gevaarlijke situaties ontstaan.

En vanochtend reed er een busje op de middelste baan, terwijl rechts leeg was. Links was vol, want iedereen wilde dat busje voorbij. Toen besloot het busje ook maar naar links te gaan? Iedereen achter hem mocht toen dus op de rem en een aantal hebben hem toen rechts ingehaald, voor hij weer naar de middelste baan opschoof. En nog steeds was rechts leeg.
Oud 08-11-2012, 06:41
feniks
feniks is offline
Gisteren op wel heel bijzondere wijze klem gezet
Iemand had bij het inparkeren zijn bumper over mijn trekhaak gedrukt. Gelukkig was het een buurtgenoot, dus kon ik makkelijk even aanbellen. Wilde die gozer dat ik op het schadeformulier invulde dat het mijn schuld was, omdat mijn auto niet exact in het parkeervak stond
Zijn oplossing om de auto maar los van de mijne te rijden (de mij dan weer riskant leek) was ook al zo'n stommiteit, want hij trok daarbij zijn hele achterbumper los... Wat een genante vertoning.
Oud 08-11-2012, 09:00
Verwijderd
Even de krik gebruiken leek hem geen beter plan? Wat een malloot
Oud 09-11-2012, 18:00
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
De vrachtwagenchauffeur die zijn bak verloor tegen een viaduct op de A50. Wat een eind heb ik om moeten rijden. Maar gelukkig zijn er geen doden gevallen.
Oud 12-11-2012, 08:48
feniks
feniks is offline
Vandaag zat ik in de spits voor een audi, zo'n snelle weet je wel. En die vent kleefde niet eens. Ik was helemaal perplex. Netjes afstand houden, keurig wachten tot ik aan de kant was en niet seinen of gek doen. Dat heb ik nog niet vaak meegemaakt
Oud 12-11-2012, 11:48
Verwijderd
Gisteren iemand die niet besefte dat rechts gewoon voorrang had en dus bijna tegen me opzat. Gelukkig kon ik tijdig remmen, waarna hij giftig kijkend om me heen reed.

En 's avonds reed ik op cruisecontrol achter iemand die ik in wou halen, maar er kwam iemand op de linkerbaan wat harder aanrijden. Dus ik bleef braaf even hangen zodat hij links voorbij kon en zodra hij voorbij was, schoof ik snel naar links, want mijn voorganger kwam erg dichtbij. En ja, ik kwam dus kort achter hem te rijden, maar als hij gewoon door was blijven rijden was hij een paar seconden later al stukken voor mij. Ik weet niet wat hem bezielde, maar zonder aanleiding trapt hij op de rem (er was niks voor hem), dus ik ook vol in de remmen en dan geeft hij weer volle bak gas om weg te spurten. Waar was dat voor nodig? Het was niet alsof ik al 5 minuten liep te kleven en ik had duidelijk gewacht om hem niet te hinderen.
Oud 14-11-2012, 20:27
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik. Ik dacht dat ik nog wel even die ene vrachtwagen in kon halen voor de afrit. Er zat geen verkeer direct voor de vrachtwagen en het rijtje auto's links reed goed door. Helaas ging de voorste auto van het rijtje totaal onnodig behoorlijk op de rem, waardoor we achteraan het rijtje vol in de ankers moesten en daarna heuvelop weer op moesten trekken. Dat ging niet snel genoeg, dus moest ik me tot achter de vrachtwagen remmen, toen tussenvoegen en daarna door naar de uitvoegstrook. Niet echt fraai
Oud 22-11-2012, 06:31
feniks
feniks is offline
Toch wel een paar lompe horken weer meegemaakt.
Bij de invoeg strook op een snelweg, werd ik tot mijn grote schrik, rechts over de vluchtstrook ingehaald. Die zag ik echt niet aankomen.
Ik geef meteen toe, een bestelbus is niet de meest snelle auto, maar we waren pas aan het begin, of meneertje audi moest er al rechts langs.

En in de file een ezel die keihard langs de vluchtstrook raasde. Zonder signalen, dus totaal onterecht. Tot een vrachtwagenchauffeur hem klem reed, tot mijn plezier.
Oud 22-11-2012, 10:52
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
..een ezel die keihard langs de vluchtstrook raasde.
Ezels horen dan ook niet OP de vluchtstrook, die mogen hooguit in de berm grazen.
Oud 22-11-2012, 12:09
feniks
feniks is offline
Oud 22-11-2012, 16:39
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Mensen waren bizar vriendelijk en oplettend vandaag zeg. Overal werd ruimte voor mij gemaakt, geen klevers, niemand die me dood wilde rijden. Zo mag het vaker
Misschien dat ze wat medelijden hadden, want het was KOUD ondanks het zonnetje
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 22-11-2012, 22:30
Verwijderd
Niet echt een wegpiraat, maar wel iemand die niet aan het opletten was. Er stond iemand op de linkerrijstrook die voor linksaf was, en die moest blijkbaar rechtdoor, want zijn pinker stond aan naar rechts, nu was het heel erg druk, dus ik remde af en liet een gat vallen waar hij tussen kon. Geen reactie. Pinker gaat af. Ik begin gas te geven, pinker gaat weer aan en er is lichte beweging naar rechts, ja hallo, nu zit ik zowat naast je, dus blijf waar je bent idioot! Ik heb ook voor een keer geclaxonneerd en een beweging gemaakt van 'wat wil je nou'.

En zelf nam ik een verkeerde baan van een rotonde met verhoogde tussenstukken, maar daar heb ik niemand mee gestoord, alleen mezelf ^^
Oud 22-11-2012, 22:47
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Toch wel een paar lompe horken weer meegemaakt.
Bij de invoeg strook op een snelweg, werd ik tot mijn grote schrik, rechts over de vluchtstrook ingehaald. Die zag ik echt niet aankomen.
Ik geef meteen toe, een bestelbus is niet de meest snelle auto, maar we waren pas aan het begin, of meneertje audi moest er al rechts langs.

En in de file een ezel die keihard langs de vluchtstrook raasde. Zonder signalen, dus totaal onterecht. Tot een vrachtwagenchauffeur hem klem reed, tot mijn plezier.
Dat eerste heb ik ook een paar keer bij de A59 meegemaakt, gewoon direct al bij de eerste meters na het opdraaien van de invoegstrook Er rijdt kennelijk wat opgefokt spul in de buurt van Breda rond

En dat laatste hadden we een paar maanden terug bij rondweg van Berlijn; dikke file, en allemaal mensen die wel 'het laatste stukje' (van een kilometer of zo) via de vluchtstrook dachten de kunnen/mogen. Helaas stonden er dan verderop een paar borden en zo half op en konden ze niet echt verder, en liet niemand ze er meer tussen
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 25-11-2012, 18:21
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Blehhh, het waait een beetje en mensen weten het gas meteen niet meer te vinden. 60-70 Waar 100 toegestaan, om te huilen
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 28-11-2012, 13:41
feniks
feniks is offline
Ik, want een suzuki alto met een 1.0 motor is nu eenmaal wat minder snel dan een BMW met een 1,6 turbo motor. Ik schrok mezelf wezenloos toen ik wilde inhalen, en de auto's achter me toch echt veel sneller dichtbij waren dan ik had voorzien. Of eigenlijk: dat ik minder snel vooruit kon met die alto
Oud 02-12-2012, 00:40
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Bijna de auto van mijn moeder in puin gereden omdat ik teveel aan de pook (en de positie van de achteruit-versnelling) van de huurauto gewend was geraakt In de huurauto moest het ringetje rond de pook opgetild worden en dan in/naast z'n 1. In de auto van mijn moeder het ringetje optillen en dan rechtsonder. Ik had hem dus gewoon in z'n 1 gezet en kwam er op net genoeg centimeters afstand van de auto pal voor mij achter dat ik niet achteruit ging
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 03-12-2012, 22:33
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Een Audi dit keer; 3-baans weg met uitvoegstrook.
Ik rij op de middelste baan en alle auto's naast mij op de rechterbaan schoven naar rechts de uitvoegstrook op. Ik kijk, geef richting aan en ga naar rechts. Stuift er een Audi tussen mij en de uitvoegers door om over het verdrijvingsvlak af te slaan om vervolgens de voorste uitvoeger af te snijden.
Ik hoop dat meneer geschrokken was van de geringe ruimte die hij ter beschikking had. Desondanks vermoed ik niet dat hij z'n gedrag zal aanpassen; ééncelligen hebben geen leercurve.
Oud 04-12-2012, 10:02
Verwijderd
Ik word altijd zo moe van mensen die ruimte om in te voegen negeren. Dan zie je dat 2 rijstroken moeten samenvoegen en het is file. Als ik dan op de juiste rijstrook zit, laat ik ruimte voor mij over zodat daar makkelijk een auto tussen kan. Dan heb je van die mensen die dat negeren omdat ze nog per se 2 auto's verder willen rijden en hem daar tussen proppen
Oud 04-12-2012, 12:12
feniks
feniks is offline
Tuurlijk mevrouwtje in je Alto. Als er iemand op het zeebrapad loopt, moet je nog een dot gas geven om er voor langs te razen.
Ik heb geen morele bezwaren tegen het feit dat ik een deuk in je auto trapte. Tenslotte kostte het mij een tas vol appels.
Oud 05-12-2012, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Ik word altijd zo moe van mensen die ruimte om in te voegen negeren. Dan zie je dat 2 rijstroken moeten samenvoegen en het is file. Als ik dan op de juiste rijstrook zit, laat ik ruimte voor mij over zodat daar makkelijk een auto tussen kan. Dan heb je van die mensen die dat negeren omdat ze nog per se 2 auto's verder willen rijden en hem daar tussen proppen
Ja, dat vind ik ook irritant. En dan een heel end over het verdrijvingsvlak moeten omdat het plekje vóór mij niet goed genoeg was.
Oud 05-12-2012, 14:42
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
Tsja, en de volgende die reageert vindt het weer vervelend dat automobilisten honderd meter voor de verdrijvingsvlakken al invoegen. Het is immers al file en ongebruikt asfalt levert nog meer file op. Het is ook niet makkelijk.
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 05-12-2012, 14:47
Verwijderd
Ik kwam dit filmpje laatst tegen op youtube:


Echt, wtf
Oud 05-12-2012, 15:04
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
Wat is het probleem dan? Die vrachtwagen van rechts, of dat de snellere auto hem voorbijgaat waar het nog net kan?
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 05-12-2012, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Tsja, en de volgende die reageert vindt het weer vervelend dat automobilisten honderd meter voor de verdrijvingsvlakken al invoegen. Het is immers al file en ongebruikt asfalt levert nog meer file op. Het is ook niet makkelijk.
Je kunt ook gewoon naast het gemaakte gaatje blijven rijden met dezelfde snelheid en bij het einde van de invoegstrook in dat gaatje gaan!
Oud 05-12-2012, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Wat is het probleem dan? Die vrachtwagen van rechts, of dat de snellere auto hem voorbijgaat waar het nog net kan?
Die vrachtwagen rijdt zwaar door rood.
Oud 06-12-2012, 13:36
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ah, die gast heeft tegenwoordig ook achterop een camera zitten? Volgens mij heeft hij een heel topic op Autoweek met - meestal - wat sullige onhandigheden.

Maar die vrachtwagen is echt even oei, ja Ook omdat je hem waarschijnlijk pas op het laatst ziet door die andere die afslaat. Niet dat ik de actie van die BMW ook nou direct socialiteit vind uitstralen


Gisteren stond er een Ampera in ons dorp geparkeerd. Maar ja, wel pontificaal op twee vakken, en dan later zie je zo'n mens erin rondrijden zonder verlichting in grauw weer of richting aangeven. Dan krijg ik toch het idee dat die er niet in is gaan rijden omdat ze er zuinig mee overweg kan Da's gewoon zonde.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 06-12-2012, 21:57
feniks
feniks is offline
De vrachtwagenchauffeur die vanmorgen per se sneller wilde dan de file, en al drukkend en seinend zichzelf een weg baande over de A 28.

Onbehoorlijke klootviool.
Oud 07-12-2012, 18:47
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dat viel mij met de mist ook op. Heel treintje automobilisten dat door dichte mist, 1,5 week terug, echt niet harder kon dan 70 of zo want er was soms maar een meter of 30 zicht.

Vrachtwagen trekt lekker met 90 voorbij
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 07-12-2012, 19:30
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
De sneeuwschuiver die over het viaduct reed waar ik onderdoor reed
Oud 11-12-2012, 08:20
feniks
feniks is offline
Ik weet dat ik dit eigenlijk niet moet vertellen. Maar ik vond het te hilarisch.

Ik had mijn auto naar de garage gebracht, om mijn ruitenwissers en mijn lampen te laten vervangen.
De jongen die deze klus kreeg, was een leerling-monteur, en die zat vreselijk te hannessen met die ruitenwissers.
De verlichting ging hem prima af.

Toen het klaar was, zou hij de auto wel even buiten zetten. Dus na 3 minuten kwam hij met een rood hoofd vragen of mijn auto wel een achteruit had.



Hij kon hem niet vinden

Voor een automonteur in opleiding toch een beetje een afgang, zo voelde hij dat zelf ook geloof ik
Oud 11-12-2012, 09:30
Verwijderd
aaahh, wat een schattige leerlingmonteur
Oud 11-12-2012, 11:43
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Die bizarre hoeveelheid variaties op één versnelling gaat ook helemaal nergens over Ik heb in november in 6 auto's gereden met 5 verschillende manieren om hem in de achteruit te zetten... Wat, zoals ik eerder al aangaf, daardoor bijna één keer mis ging
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 11-12-2012, 12:03
feniks
feniks is offline
Ik kan me inderdaad best voorstellen dat dat soms verwarrend werkt. Zeker als je dan een auto tegenkomt die geen aanduidingen heeft staan op de (niet originele) pook
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag - deel 7
Hawahaai
409 09-02-2015 09:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.