Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2012, 17:32
Verwijderd
Kat, hoe gaat eht vandaag met jou ?
Advertentie
Oud 20-11-2012, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Kat, hoe gaat eht vandaag met jou ?
Wel redelijk. Ik heb mijn excuses aangeboden aan iedereen met wie ik ruzie had, dus ze vinden me weer aardig, en ik heb heel erg veel geslapen vannacht, dus ik heb een beetje energie. Verder had ik vandaag wel heel veel pijn en ik zag sterretjes, maar dat kon de pret niet drukken. En ik heb heel veel goede punten terug. Dus het leven is wodka-wodka.

O, en ik ben opeens zo BATS best wel afgevallen, dat is ook wel prettig.

En met jou?
Oud 20-11-2012, 17:48
Verwijderd
Mwah. Matigjes. Keelontsteking is nu ook leuk doorgekomen.
Oud 20-11-2012, 17:51
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Zo, naar de kapper geweest, al mijn haar eraf!
Oud 20-11-2012, 17:53
Verwijderd
Alles ?
Oud 20-11-2012, 18:03
Verwijderd
Pics. Mijn haar is trouwens ook weer kort.
Oud 20-11-2012, 18:05
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Huh Fizz0l, sinds wanneer ben je 20? Heb ik een topic gemist?

Kusje!

edit: oh wat, 7 maart al :')
wow dat is nog eens een late train
Oud 20-11-2012, 18:09
Verwijderd
Had je eerder je leeftijd niet aanstaan? Want het valt me nu pas op.
Oud 20-11-2012, 18:09
Verwijderd
mijn haar is ook weer kort
Oud 20-11-2012, 18:10
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Alles ?
Veel
Citaat:
Pics. Mijn haar is trouwens ook weer kort.
Ik ben bezig met prachtige voor en na foto's!
Oud 20-11-2012, 18:38
Verwijderd
ik heb een uitnodiging voor een feestje gekregen van een meisje waar ik niet echt meer mee omga. Zal ik gaan of niet? ik heb geen zin, maar uit beleefdheid
Oud 20-11-2012, 18:44
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nee, je moet nooit iets doen waar je geen zin in hebt.
Oud 20-11-2012, 18:51
Verwijderd
Nee.
Oud 20-11-2012, 18:53
Verwijderd
Teh fuck is dat ineens met kort haar in combinatie met vrouwen

// Aww. Arthur is bij de DA voor castratie. Het is ineens een stuk rustiger in huis.
Oud 20-11-2012, 19:00
Verwijderd
Ik schrijf een referentie voor een oudwerknemer en nu moet ik twee telefoontjes beantwoorden over de referentie Wat vragen ze dan? Ik ben echt clueless.
Oud 20-11-2012, 19:01
Verwijderd
ongens ik kreeg dit in mijn schoomail, wat moet ik hiervan denken>???

Ohhh .... Yes, I have interested know more about your offer!!
I am not against new acquaintances with interesting and intelligent person.
My name is Mary. I'm single girl and I'm ready change my life. I am
interested to find a life partner - it should be a man intelligent, decent,
responsible, caring, and - most importantly - sincerely interested in me!
I send you my photo and wait for your response to my personal mailbox:

My best wishes, Mary
Oud 20-11-2012, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Ik schrijf een referentie voor een oudwerknemer en nu moet ik twee telefoontjes beantwoorden over de referentie Wat vragen ze dan? Ik ben echt clueless.
Uh functieomschrijvingen, rol in het team (ook persoonlijk), zoiets? Stressbestendigheid, flexibiliteit, blabla.
Citaat:

My best wishes, Mary
Niks, muts.
Oud 20-11-2012, 19:06
Verwijderd
Sadye, ik heb een nigeriaanse loterij gewonnen. Wat moet ik daarvan denken?
Oud 20-11-2012, 19:06
Verwijderd
Citaat:

My best wishes, Mary
Spam.
Oud 20-11-2012, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Als je geld overmaakt naar een Western Union-account is er niets aan het handje
Oud 20-11-2012, 19:08
Verwijderd
wel schattig dat er nog mensen zijn die twijfelen wat ze dan moeten doen, daarom is het nog een beetje lucratieve business natuurlijk
Oud 20-11-2012, 19:13
Verwijderd
Citaat:
wel schattig dat er nog mensen zijn die twijfelen wat ze dan moeten doen, daarom is het nog een beetje lucratieve business natuurlijk
Poosje terug kwam ik een heel fraaie phishingmail tegen van "Blizzard", perfect Engels, mooi opgemaakt in HTML (hoewel ik nog steeds van mening ben dat mail plain text hoort te zijn </oldbee>) met kunstige plaatjes und so weiter. Tsja, als nubstick kan ik me wel voorstellen dat je denkt "Jeetjemina, SNEL INLOGGEN voor het gierend uit de klauwen escaleert!!1" En ach, als 0,5% van de ontvangers reageert is dat natuurlijk drie keer de hoofdprijs voor die gaylords
Oud 20-11-2012, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Als je geld overmaakt naar een Western Union-account is er niets aan het handje
Oud 20-11-2012, 19:19
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Teh fuck is dat ineens met kort haar in combinatie met vrouwen

// Aww. Arthur is bij de DA voor castratie. Het is ineens een stuk rustiger in huis.
Als jouw haar zo lang is als mijn haar was, weet je waarom. Eerder dan dat heb je geen recht om te zeuren over andermans haar
Oud 20-11-2012, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Poosje terug kwam ik een heel fraaie phishingmail tegen van "Blizzard", perfect Engels, mooi opgemaakt in HTML (hoewel ik nog steeds van mening ben dat mail plain text hoort te zijn </oldbee>) met kunstige plaatjes und so weiter. Tsja, als nubstick kan ik me wel voorstellen dat je denkt "Jeetjemina, SNEL INLOGGEN voor het gierend uit de klauwen escaleert!!1" En ach, als 0,5% van de ontvangers reageert is dat natuurlijk drie keer de hoofdprijs voor die gaylords
Op m'n werkmail krijg ik vrij veel mails met 'Uw factuur is nog niet betaald, u vindt de factuur in de bijlage" en dat is dan een of ander smerig bestand met virussen en shizzle
Oud 20-11-2012, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Ik sprak een tijdje terug met een Britse man van rond de 80, die 120k verloren was aan spam. Waaronder tweemaal rond de 20-30k aan twee afzonderlijke Nigeriaanse prinsen.

Tja, als je eens per jaar zo'n man treft dan heb je al best een aardig jaarinkomen, als oplichter..
Oud 20-11-2012, 19:26
Verwijderd
Haha stoppen er net uit.

Dit schijtbeest had blijkbaar iets teveel gesnoept aan de kabel van de koelkast. Ik heb hem het raam uitgegooid.
Verwijderd
Citaat:
Op m'n werkmail krijg ik vrij veel mails met 'Uw factuur is nog niet betaald, u vindt de factuur in de bijlage" en dat is dan een of ander smerig bestand met virussen en shizzle
Ha ja, daar kreeg ik er ook een boel van op m'n Irrelevant-catchall .zip.exe-bijlages en zo Alsof ik de extenties van "bekende" bestandsformaten niet laat weergeven
Verwijderd
En onder de koelkasty maar schoongemaakt
Oud 20-11-2012, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Ik sprak een tijdje terug met een Britse man van rond de 80, die 120k verloren was aan spam. Waaronder tweemaal rond de 20-30k aan twee afzonderlijke Nigeriaanse prinsen.

Tja, als je eens per jaar zo'n man treft dan heb je al best een aardig jaarinkomen, als oplichter..
Je zou toch denken dat je na de eerste keer nooit meer wat overmaakt ;x
Oud 20-11-2012, 19:27
Carn
Carn is offline
Citaat:
HTML (hoewel ik nog steeds van mening ben dat mail plain text hoort te zijn </oldbee>)
want?
Oud 20-11-2012, 19:29
Carn
Carn is offline
Citaat:
die lui sturen gewoon die shit naar bv info@-elkebedrijfsnaamdiemenkanvinden-.nl, als er van de 10.000 ongeveer 100 mensen in trappen dan is dat al dikke winst qua spookfacturen en/of virii
Oud 20-11-2012, 19:29
Carn
Carn is offline
OMG DATABASE ERROR Jon naamzoek WE GAAN ER AAN
Oud 20-11-2012, 19:30
Verwijderd
Citaat:
geld
Oud 20-11-2012, 19:32
Verwijderd
Citaat:
want?
Phishing, security, bandbreedte, esthetica, 't werkt niet altijd foutloos met de beschikbare parser.
Oud 20-11-2012, 19:35
Carn
Carn is offline
Citaat:
Phishing, security, bandbreedte, esthetica, 't werkt niet altijd foutloos met de beschikbare parser.
phishing: hoezo anders dan bij plain txt?
security: hoezo anders dan bij plain txt?
bandbreedte: fair enough, maar dat is in deze tijden geen issue meer
esthetica: da's nogal relatief.
niet foutloos: kwestie van goed emailproof HTMLen en testen
Oud 20-11-2012, 19:37
Verwijderd
Citaat:
ik wilde er heel ironisch op ingaan en met mijn engels pronken. maar dat is nutteloos.
Oud 20-11-2012, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Je zou toch denken dat je na de eerste keer nooit meer wat overmaakt ;x
Ja, dat was ook mijn eerste vraag. Hij zei dat zijn geloof in de goedheid van de mens niet wilde kwijtraken door zulk soort dingen.
Verwijderd
Citaat:
bandbreedte: fair enough, maar dat is in deze tijden geen issue meer
esthetica: da's nogal relatief.
niet foutloos: kwestie van goed emailproof HTMLen en testen
Phishing: Bijvoorbeeld.. Je ziet de URL van een "betrouwbare" site staan die je echter doorlinkt naar níet de site van -bijvoorbeeld- de ING-bank. Daar is de <a href> goed voor

Security: Verbinding maken met websites om """images""" op te halen.

Bandbreedte: Mm, de pragmaticus in me is dat met je eens, de purist echter minder

Esthetica: Ja, dat is subjectief. Maar toch is dat wat ik vind

Foutloosheid: Tsja, dat gebeurt lang niet altijd.

Maar je mag het van harte met me oneens zijn, hoor
Miekje*
Miekje* is offline
Vilt gekocht om mijn surprise te gaan maken
Oud 20-11-2012, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Omdat plain text plain is, en HTML niet. Daar kun je kwalijke dingen in verstoppen.

Of dat makkelijk (en/of makkelijk te voorkomen) is daargelaten, een duidelijk verschil is er wel.
Oud 20-11-2012, 19:54
Carn
Carn is offline
Citaat:
Phishing: Bijvoorbeeld.. Je ziet de URL van een "betrouwbare" site staan die je echter doorlinkt naar níet de site van -bijvoorbeeld- de ING-bank. Daar is de <a href> goed voor

Security: Verbinding maken met websites om """images""" op te halen.

Bandbreedte: Mm, de pragmaticus in me is dat met je eens, de purist echter minder

Esthetica: Ja, dat is subjectief. Maar toch is dat wat ik vind

Foutloosheid: Tsja, dat gebeurt lang niet altijd.

Maar je mag het van harte met me oneens zijn, hoor
Qua phishing, daar zijn spamfilters voor En een image doet verder niets, dus dat risico snap ik niet, een img src blijft gewoon een image. Het is niet dat het opeens een executable is die automatisch wat gaat doen. Dat het van minder betrouwbare bronnen afkomt is een andere zaak (waar gelukkig veel aan gedaan wordt), maar dat heeft verder niet veel met de mechaniek te maken lijkt me. Als je trouwens klaagt over bandbreedte dan is een HTML emailtje alsnog peanuts vergeleken met allerlei streaming media, complexe database-driven websites en whatnot tegenwoordig ;P

Enfin, mijn werk bestaat ongeveer voor 20% uit het designen en maken en implementeren van e-mailtemplates voor varia grote bedrijven, zodoende ben ik altijd wel benieuwd naar dat soort uitspraken Verder vind ik wel dat een overdaad aan images nooit goed is tenzij je heel bewust daar iets mee wil bereiken ivm een specifiek design ofzo.

Maar e-mail is, mits goed geïmplementeerd, een uitstekend (papiervervangend!) marketing- en procescommunicatiekanaal met veel grotere mogelijkheden qua segmentatie en personalisatie
Oud 20-11-2012, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat was ook mijn eerste vraag. Hij zei dat zijn geloof in de goedheid van de mens niet wilde kwijtraken door zulk soort dingen.
Wat tragisch.
Oud 20-11-2012, 19:58
Carn
Carn is offline
Citaat:
Omdat plain text plain is, en HTML niet. Daar kun je kwalijke dingen in verstoppen.

Of dat makkelijk (en/of makkelijk te voorkomen) is daargelaten, een duidelijk verschil is er wel.
Ja, dat weet ik. Sterker nog, je kan best wat smerige dingen uithalen met e-mails; ongeacht het formaat. Het is niet zo dat plain text automagisch secure is ofzo. Als iedereen ging wandelen ipv autorijden dan waren er zeer waarschijnlijk ook minder verkeersdoden, maar dat lijkt me nou niet echt een reden om te zeggen dat autorijden een slechte zaak is.
Oud 20-11-2012, 20:01
Miekje*
Miekje* is offline
Etmakas, wat is je avatar?
Oud 20-11-2012, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat weet ik. Sterker nog, je kan best wat smerige dingen uithalen met e-mails; ongeacht het formaat. Het is niet zo dat plain text automagisch secure is ofzo. Als iedereen ging wandelen ipv autorijden dan waren er zeer waarschijnlijk ook minder verkeersdoden, maar dat lijkt me nou niet echt een reden om te zeggen dat autorijden een slechte zaak is.
Oh, ik weet er verder niet genoeg van om een mening te hebben over wat 'beter' is, hoor. En smerige streken zijn meer een kwestie van intentie dan van materiaal, dat is zeker waar.

Maar je vroeg wat er anders was, wat impliceerde dat je vindt dat er (op het gebied van veiligheid) geen verschil tussen zit, en dat is niet waar.
Oud 20-11-2012, 20:20
Carn
Carn is offline
Citaat:
Maar je vroeg wat er anders was, wat impliceerde dat je vindt dat er (op het gebied van veiligheid) geen verschil tussen zit, en dat is niet waar.
Zo gesteld, natuurlijk. Dan is het hele concept van een hyperlink eigenlijk ook niet 100% veilig. Elke functionaliteit boven het minimaal nodige is een risico en een exploit als het gaat om kwaaddoeners; maar dat is inherent aan techniek helaas
Oud 20-11-2012, 20:34
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ik ben moe.
Oud 20-11-2012, 20:34
Carn
Carn is offline
idem.
Oud 20-11-2012, 20:38
Miekje*
Miekje* is offline
Om 9 uur maar even een concert kijken en ondertussen bezig aan mijn surprise. Goed avondje

Regels voor berichten