Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik weet zeker dat als ik kinderen zou hebben die zichzelf pijn doen en er niet met me over durven te praten ik dat vreselijk zou vinden. Heb je niet een goede vriendin met wie je kunt praten? Of bel de Kindertelefoon, dat kun je anoniem doen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Het gaat er in de eerste plaats om dat je je verhaal tegen iemand kwijt kunt. Nu blijf je er maar mee rondlopen en ik weet dat dat erg kut is. Je huisarts kan je mss voorstellen om eens met een therapeut of een psychiater te gaan praten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Als je doorgaat met snijden zal er vroeg of laat iemand achter komen en ook teleurgesteld zijn dat je het niet verteld hebt.
Ik moet zeggen dat ik het moeilijk vind om iets te zeggen wat jou zou helpen. Ik denk dat de meeste mensen die de stap zetten tot zichzelf pijn doen, dit moeilijk na één keer kunnen stoppen. Maar goed, wat mij hielp (toen ik ook echt wilde stoppen, het begint bij motivatie) was papier volkrassen met pen, verkreukelen en verscheuren. En op momenten dat ik de neiging had tot beschadigen, mezelf dit toe te staan maar pas na een uur. Dan heb je nog een uur bedenktijd of je denkt het echt nodig te hebben en voorkom je impulsieve acties. Bij mij waren na een uur de heftigste emoties alweer gezakt en had ik andere manieren gevonden om dat uur door te komen waardoor ik het (meestal) niet meer nodig had. Ondanks dat ik weet dat het toch niet zal helpen wil ik je zeggen dat het je alleen maar meer ellende op gaat leveren. Echt, ik heb enorme spijt. Wat je nu doet heeft consequenties voor de rest van je leven. Hoewel het misschien onterecht is, een groot deel van de mensen zal altijd denken dat je zwak bent en een aansteller.
|
Niemand kan je dwingen om er over te praten als je dat niet wilt maar heb je alleen je zelf maar mee. Ik heb jaren terug ontdekt dat mijn zus het ook deed. Ik moest beloven om het niet tegen onze ouders te zeggen en dat heb ik ook niet gedaan. Maar toen ze het maar bleef doen heb ik haar na een hele tijd zover gekregen dat we samen naar de huisarts zijn gegaan. Daar hebben we mee gepraat en die heeft haar doorverwezen naar een psychiater. Daar is ze een keer of 6 naar toe geweest en ze heeft toen ook een tijdje antidepressiva gehad en dat heeft echt super goed geholpen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar zie gwn geen andere oplossing |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
En als je de adrenaline van het snijden nodig hebt om rustig te worden, zijn er ook manieren om adrenaline te krijgen die je niet beschadigen. Bijvoorbeeld gaan hardlopen, harde muziek opzetten en daarop mee zingen of in een kussen slaan. Dat zijn al gezondere manieren om met zo veel spanning om te gaan.
Begrijp ik nu goed dat je op het moment niet naar school gaat, maar naar een dagopvang, omdat het op school niet goed met je ging? Misschien kun je op de dagopvang tegen een van de begeleiders vertellen dat je, als je in het weekend thuis zit, je vaak opgesloten voelt en het gevoel hebt dat je gek wordt. Je hoeft er niet bij te vertellen dat je de neiging hebt om te gaan snijden als je daar niet klaar voor bent. Dan kan je samen met diegene een plan maken voor wat je in het weekend kunt doen om te voorkomen dat je dat opgesloten gevoel krijgt. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Als je niet wil vertellen dat je jezelf snijdt, kun je wel vertellen wat je dwars zit.
Als het bijvoorbeeld nog steeds niet goed gaat in je klas, dan kun je wel aan iemand vertellen dat je je heel ongelukkig voelt door de klas. En dat je daar graag hulp bij wil, bijvoorbeeld overplaatsing naar een andere school, extra bijlessen, een wekelijks gesprekje met de vertrouwenspersoon van school, iemand die je helpt je agenda te plannen, etc. Net naar gelang wat het is wat jou zo ongelukkig maakt. Je hoeft dus niet te vertellen over het snijden, maar wel wat de oorzaak er van is. Als dat niet wordt opgelost, blijf je je ongelukkig voelen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
heb sinds gister iets nieuws van plaats van snijden an me haar trekken maar niet zo dat ik ze eruit trek @ balance ik zit niet meer op school soort van sta alleen ingeschreven nog ben nog wel leerplichtig Laatst gewijzigd op 17-11-2012 om 16:46. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik lees hier wel vaker over en dan verbaas ik me er over hoe iemand hier bij komt om te doen. waarom snijden waarom niet afreageren op anderen (doen veel mensen maar is natuurlijk niet goed) of jezelf juist verwennen in plaats van straffen (emotie-eten, doen ook veel mensen en is niet goed)
niet om je belachelijk te maken ofzo maar af en toen denk ik wel eens hoe komen je hersens op zulk soort random dingen terecht? en doe je dit omdat je verdrietig bent, boos bent (op jezelf), of rustiger worden zoals je zei? als je het hier niet op het forum durft te zetten (ik las dat je je er voor schaamde) mag je he ook wel pm'en. ik ben namelijk erg benieuwd. voel je niet verplicht hoor ![]() mij lijkt het beste om een alternatief te zoeken. je ben jezelf nu aan het aanwennen dat je rustigger word van snijden. op begeven moment kan je dan niet meer zonder zoals rokers. wen jezelf iets anders aan. bijv als je rustig wilt worden rustige muziek luisteren en warme melk drinken (dat ontspant) of als je agressie kwijt wilt je kussen door de kamer gooien ne zolang tot je moe word of een rondje om je huis rennen. je kan beter daar aan verslaafd raken dan iets slechts. succes! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Mensen, het is toegestaan om AM te noemen en ik vind het prima dat dit een topic is wat gaat over alternatieven voor AM maar noem alsjeblieft niet teveel details over het snijden omdat dit triggerend kan werken voor mensen die daar gevoelig voor zijn
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
nog wat interessants: 1938: Karl Menninger suggereerde dat automutilatie een poging zou kunnen zijn om zichzelf te genezen. Hij schreef: "Lokale zelfdestructie is een vorm van gedeeltelijke zelfmoord om volledige zelfmoord te voorkomen". Menninger heeft dit gedrag in vier categorieën ingedeeld: neurotisch, psychotisch, organisch en religieus. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
wat is her verschil tussen neurotisch psychotisch en die andere 2 als je het wilt uit leggen dan |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik zou gewoon naar een psycholoog gaan. niks om je voor te schamen die mensen krijgen waarschijnlijk dagelijks iemand zoals jij ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
jezelf snijden muddercutter | 7 | 18-02-2015 14:29 | |
Psychologie |
[stelling] Het idee snijden komt voor de behoefte! Verwijderd | 17 | 07-06-2002 21:20 | |
Psychologie |
tips om niet te snijden.... punk mae | 35 | 06-03-2002 21:15 | |
Psychologie |
Is snijden in? Proud | 14 | 04-03-2002 13:08 | |
Verhalen & Gedichten |
Snijden! !poisonmind~ | 7 | 18-09-2001 16:10 |