Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2012, 20:41
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Uit principe.
Oud 25-11-2012, 20:41
Verwijderd
Noedelhap als dank voor je hulp krijg je hier een (voor het internet verkleinde) foto van mij uit mijn tijd als mafiabaas!

Oud 25-11-2012, 20:43
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Oh, ik heb nooit problemen met de meergranenmix van de AH hoor! Die lukken heel prima bij mij . Maar het kan best wel gewoon de pan zijn hoor want dat is echt heel belangrijk bij pannenkoeken.
Ja de pan en mijn spatel waren sowieso verschrikkelijk. Ik heb meteen een mail naar sinterklaas gestuurd voor wat extra wensen op mijn verlanglijst Maar goed te weten dat de meergranenmix (en het recept) verder prima is, ga ik dat verder niet veranderen.
Oud 25-11-2012, 20:44
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Noedelhap als dank voor je hulp krijg je hier een (voor het internet verkleinde) foto van mij uit mijn tijd als mafiabaas!

[afbeelding]

Als een echte Don
Oud 25-11-2012, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Ja de pan en mijn spatel waren sowieso verschrikkelijk. Ik heb meteen een mail naar sinterklaas gestuurd voor wat extra wensen op mijn verlanglijst Maar goed te weten dat de meergranenmix (en het recept) verder prima is, ga ik dat verder niet veranderen.
Nouja, misschien had je een slecht pak! Dat kan ook. Wat was er mis met de pannenkoeken dan ?
Oud 25-11-2012, 20:49
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Nouja, misschien had je een slecht pak! Dat kan ook. Wat was er mis met de pannenkoeken dan ?
Ze werden niet gaar van binnen. Ik heb de pit lager gezet en dat hielp wel iets, maar ja.. ik kan het moeilijk uitleggen! Het zal wel vooral de pan geweest zijn. Te dikke bodem ofzo, te hoge rand (wat het omkeren veel moeilijker maakte) en mijn spatels waren veel te dik om eronder te komen. Maar goed, de pannenkoeken bleven vrij degerig, wat het omkeren ook niet makkelijker maakte, terwijl ze wel redelijk donker werden. Ik doe normaal gesproken meer ei in pannenkoekenbeslag dan ze hier in het recept zeiden, dus dacht dat dat misschien ook nog een probleem was.
Oud 25-11-2012, 20:51
Verwijderd
Als je eenmaal een goede pannenkoekenpan hebt moet je die aanbidden.
Oud 25-11-2012, 20:51
Verwijderd
Hmm, klinkt alsof het beslag inderdaad wat te dik ook was misschien! Maar ik doe er meestal wat meer melk bij dan ze willen, omdat ik heel erg hou van dunne pannenkoeken .
Oud 25-11-2012, 20:52
Verwijderd
Ben je vegetarier geworden Stefenootje?
Oud 25-11-2012, 20:53
Verwijderd
Ik gebruik ook altijd meergranenmix van de AH en ik doe er een extra ei in!
Oud 25-11-2012, 20:55
Chick Rock
Chick Rock is offline
Hoi allen!

Citaat:
Die mix vind ik altijd wel prima Zoals de anderen zeggen, de pan is heel belangrijk. Ik heb de pan van mijn beppe geërfd, een goed zware ouderwetse gietijzeren pan <333
Oud 25-11-2012, 20:55
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Nou, dan ga ik pas weer bakken met een nieuwe pan en spatel en dan doe ik een extra ei erbij! Want zo heb ik het geleerd van toppannenkoekenbakker pappa.
Oud 25-11-2012, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Ben je vegetarier geworden Stefenootje?
Ik ben me aan het orienteren. Wil in ieder geval geen bio-industrievlees meer eten. Misschien alleen nog biologisch vlees, en dan soms.
Oud 25-11-2012, 20:57
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Hoi allen!

Die mix vind ik altijd wel prima Zoals de anderen zeggen, de pan is heel belangrijk. Ik heb de pan van mijn beppe geërfd, een goed zware ouderwetse gietijzeren pan <333
Hoi!

Ja mijn ouders hebben ook zo'n pan. Dat werkt wel ja. In mijn oude huis waren er wel fatsoenlijke pannen voor dit klusje. Maarja! Die waren niet van mij! En de spatels ook niet!
Oud 25-11-2012, 21:00
Verwijderd
Bizar genoeg hebben wij in ons studentenhuis gewoon twee goede pannenkoekenpannen . Superhandig.
Oud 25-11-2012, 21:02
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik ben me aan het orienteren. Wil in ieder geval geen bio-industrievlees meer eten. Misschien alleen nog biologisch vlees, en dan soms.
Ik heb zelf de redenering dat ik prima zonder vlees kan (qua gezondheid en al het andere ook) en dat ik het dan wreed vind dat die beesten voor mij zouden moeten sterven. Maar biologisch vlees vind ik al een stuk beter dan gewoon vlees. Soms overweeg ik om vlees te eten als het op het punt van weggegooid worden staat, want dan is een beest helemaal voor niets gestorven, maar dat kan ik dan toch niet.
Oud 25-11-2012, 21:03
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Bizar genoeg hebben wij in ons studentenhuis gewoon twee goede pannenkoekenpannen . Superhandig.
Is dat bizar? Juist in een studentenhuis moeten fatsoenlijke pannenkoekenpannen zijn! En in de studentenhuizen waar ik woonde was dat ook altijd zo. Maar nu woon ik helemaal alleen en heb ik geen goede pannenkoekenpan
Oud 25-11-2012, 21:05
Verwijderd
Ik kan echt niet goed zonder vlees .

Citaat:
Is dat bizar? Juist in een studentenhuis moeten fatsoenlijke pannenkoekenpannen zijn! En in de studentenhuizen waar ik woonde was dat ook altijd zo. Maar nu woon ik helemaal alleen en heb ik geen goede pannenkoekenpan
Nou, wij eten het nooit als avondeten, want we zijn met te veel om pannenkoeken voor de te gaan bakken en bovendien vallen meer dan de helft van de pannen ook van ellende uit elkaar! Allemaal giften van ouders die de pannen anders hadden weggegooid .

Sowieso zijn koekenpannen die normaal zijn bij ons zeldzaam, want ze gingen er een keer gangtennis mee spelen. Ja, met koekenpannen en tennisballen ja .
Oud 25-11-2012, 21:06
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Goed zeg
Oud 25-11-2012, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Ik heb zelf de redenering dat ik prima zonder vlees kan (qua gezondheid en al het andere ook) en dat ik het dan wreed vind dat die beesten voor mij zouden moeten sterven. Maar biologisch vlees vind ik al een stuk beter dan gewoon vlees. Soms overweeg ik om vlees te eten als het op het punt van weggegooid worden staat, want dan is een beest helemaal voor niets gestorven, maar dat kan ik dan toch niet.
Het gaat er mij niet zozeer om dat het beest 'voor mij' sterft, maar wel dat ik door het kopen van normale kip of gehakt 'meedoe' aan de bio-industrie, en dat mag ik gewoon écht niet meer van mezelf.

Nu zit ik na te denken of biologisch vlees echt zoveel beter is, (vaak is het ook alleen maar biologisch voer voor de koeien, maar worden ze bijvoorbeeld met transporteren alsnog slecht behandeld).

Maar goed biologisch vlees is toch eigenlijk te duur voor mijn budget, dus het zal in de praktijk dan sowieso heel weinig worden.
Oud 25-11-2012, 21:09
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Dat is écht niet moeilijk. Ik was als mini-Snebbel ook altijd dol op vlees, maar er zijn zoveel lekkere vegetarische dingen, dat ik het nooit heb gemist. Ja behalve toen ik een vreselijk droge schijf kreeg en mijn moeder rookworst at bij de stamppot. Toen heb ik een hapje rookworst genomen Maar dat is al een aantal jaar geleden en tegenwoordig bestaat er vegetarische rookworst! Maar voor de rest heb ik nooit verlekkerd gekeken naar het eten van mijn omnivorische medemensen.
Oud 25-11-2012, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Ik kan echt niet goed zonder vlees
Ik ook niet hoor. Ik zou het een stuk makkelijker vinden als ik echt zou walgen van vlees en het echt zou zien als 'lijk op m'n bord', maar dat is niet zo.
Met vleeseten zelf heb ik geen problemen, wel met de productie ervan.

Dus vandaar dat ik nog na zit te denken over wat ik nog mag van mezelf (wel in een restaurant? Wel bij andere mensen, zodat ik niet meebetaal aan de industrie?) zonder dat het al te hypocriet of inconsequent wordt. Of te onhaalbaar.
Oud 25-11-2012, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Dat is écht niet moeilijk. Ik was als mini-Snebbel ook altijd dol op vlees, maar er zijn zoveel lekkere vegetarische dingen, dat ik het nooit heb gemist. Ja behalve toen ik een vreselijk droge schijf kreeg en mijn moeder rookworst at bij de stamppot. Toen heb ik een hapje rookworst genomen Maar dat is al een aantal jaar geleden en tegenwoordig bestaat er vegetarische rookworst! Maar voor de rest heb ik nooit verlekkerd gekeken naar het eten van mijn omnivorische medemensen.
Ik kan er nu al moeilijk mee omgaan dat ik weinig vlees naar binnen krijg. Echt dramatisch. En ik weet dat vegetarische dingen lekker zijn, maar die vind ik alleen lekker als ik verder genoeg vlees binnen krijg .

Maar ik eet dan ook al veel vleeswaren op brood en flink veel vlees bij het avondeten. En dan nog heb ik er altijd zin in
Oud 25-11-2012, 21:16
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik weet niet eens meer hoe vlees smaakt, zo lang heb ik het niet gegeten. Eén keer at ik een hap broodje gezond waar per ongeluk ham op zat, en toen dacht ik dat de kaas naast vis had gelegen ofzo. Ik herkende de smaak niet eens. Maar er zijn wel soorten vlees die ik erg lekker vind ruiken, zoals inderdaad rookworst.
Oud 25-11-2012, 21:19
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik weet het inderdaad ook niet meer. De structuur kan ik me wel nog herinneren, maar de smaak niet. Soms vragen mensen of bijvoorbeeld de vegapaté net zo smaakt als de vlees-variant, maar daar kan ik nooit antwoord op geven. Ik weet wel dat veel vleeseters ook de vegapaté erg lekker vinden, dus dat zeg ik dan maar. Op de kliniek is iedereen nu fan van de vegapaté. Stiekem wel jammer want dan is ie sneller op
Oud 25-11-2012, 21:20
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik ben wel in een ratelbui zeg! haha
Oud 25-11-2012, 21:21
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik ga nog maar gauw even fiedelen. Rust voor jullie!
Oud 25-11-2012, 21:25
Verwijderd
Okee, tijd om mijn laptop weer weg te doen! Kusjes!
Oud 25-11-2012, 21:32
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik weet het inderdaad ook niet meer. De structuur kan ik me wel nog herinneren, maar de smaak niet. Soms vragen mensen of bijvoorbeeld de vegapaté net zo smaakt als de vlees-variant, maar daar kan ik nooit antwoord op geven. Ik weet wel dat veel vleeseters ook de vegapaté erg lekker vinden, dus dat zeg ik dan maar. Op de kliniek is iedereen nu fan van de vegapaté. Stiekem wel jammer want dan is ie sneller op
Welke paté is dat?
Oud 25-11-2012, 21:33
Verwijderd
Ik heb nu deze ,

maar het is een heel klein 'worstje' voor 1,49, met ook nog een hele hoop toevoegingen, dus ik weet het niet. Sowieso zijn al die vleesvervangers natuurlijk kunstmatig geproduceerd.
Oud 25-11-2012, 21:39
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik heb nu deze [afbeelding]
,

maar het is een heel klein 'worstje' voor 1,49, met ook nog een hele hoop toevoegingen, dus ik weet het niet. Sowieso zijn al die vleesvervangers natuurlijk kunstmatig geproduceerd.
Die heb ik ook eens gehad, maar ik vond het zo vervelend dat je dat spul niet kunst afsluiten. Ik eet het niet elke dag, dus gaat het niet zo snel op. In dat opzicht is Tartex wel handig, zit in afsluitbare blikjes en tubes Bestaat ook in B-merk variant.
Oud 25-11-2012, 21:44
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik wil op zich al best lang eens minder bioindustrie-vlees kopen, want heel vaak haal ik goedkoop rundergehakt, kipfilet of shoarma.
Biologisch vlees is ook maar een deceptie, als je ziet hoe weinig verschil er is met bio-industrie.
Dus als er goede vleesvervangers zijn of alternatieven, eet ik dat net zo graag.

Alleen Valess is niet te vreten; droge, gore meuk is het. Ik wil wel eens proberen of tempeh lekker te krijgen is.
Oud 25-11-2012, 21:47
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik wil wel graag meer tofoe eten. Dat maak ik zelf eigenlijk nooit.
Oud 25-11-2012, 21:48
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Die heb ik ook eens gehad, maar ik vond het zo vervelend dat je dat spul niet kunst afsluiten. Ik eet het niet elke dag, dus gaat het niet zo snel op. In dat opzicht is Tartex wel handig, zit in afsluitbare blikjes en tubes Bestaat ook in B-merk variant.
Ach, dichtflappen en tegen iets aanleggen zodat het redelijk afgesloten blijft, of een stukje huishoudfolie omheen doen. Of in een boterhamzakje stoppen. Dichtnieten is niet aan te raden.
Oud 25-11-2012, 21:49
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik wil wel graag meer tofoe eten. Dat maak ik zelf eigenlijk nooit.
Ik kreeg dat niet krokant gebakken. Dus misschien lukt tempeh wel, dat is ook soja toch? Maar anders van structuur.
Oud 25-11-2012, 21:51
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ach, dichtflappen en tegen iets aanleggen zodat het redelijk afgesloten blijft, of een stukje huishoudfolie omheen doen. Of in een boterhamzakje stoppen. Dichtnieten is niet aan te raden.
Dat werkt in principe wel ja maar alsnog kan je spul met een deksel langer bewaren.

Citaat:
Ik kreeg dat niet krokant gebakken. Dus misschien lukt tempeh wel, dat is ook soja toch? Maar anders van structuur.
Ik bak het ook niet krokant eigenlijk.
Oud 25-11-2012, 21:57
Turk February
Turk February is offline
Een via-via-kennis had dit gesprek met zijn oma:

"Oma, ik ben homo."
"Is dat dat je geen vlees eet?"
"Nee, dat is dat ik op mannen val."
"Oh... Nou, da's maar goed ook, want je moet wel genoeg vlees eten."
Oud 25-11-2012, 21:57
Verwijderd
Citaat:

"Oma, ik ben homo."
wat
Oud 25-11-2012, 21:59
Turk February
Turk February is offline
Vandaag weer iets moois gekocht bij Europa's oudste stripantiquariaat, Lambiek. Wat een prettige winkel is dat toch. Rommelige stapels strips, kettingrokende mannen achter de kassa, kopje koffie bij het rondneuzen. Er was een moeder die vroeg of ze ook iets hadden dat geschikt was voor haar zoontje van vier.

"Mevrouw, er bestaan geen strips voor jongetjes van vier. Die kunnen nog niet lezen."
Oud 25-11-2012, 22:05
Verwijderd
Turk, ik vind je avatar niet echt avatar-geschikt!
Oud 25-11-2012, 22:06
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

"Oma, ik ben homo."
Oud 25-11-2012, 22:10
Carn
Carn is offline
Citaat:

"Oma, ik ben homo."
en oma's hebben altijd gelijk!
Oud 25-11-2012, 22:10
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Turk, ik vind je avatar niet echt avatar-geschikt!
Zoek jij eens een betere, dan!
Oud 25-11-2012, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Zoek jij eens een betere, dan!
Goed. Nog voorkeuren?
Oud 25-11-2012, 22:21
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Goed. Nog voorkeuren?
Het moet Wodan zijn en op Sinterklaas lijken.
Oud 25-11-2012, 22:22
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Welke paté is dat?
Die Stefenootje postte!

Citaat:
Boterhamzakje of klein afsluitbaar bakje eromheen
Citaat:
Ik wil op zich al best lang eens minder bioindustrie-vlees kopen, want heel vaak haal ik goedkoop rundergehakt, kipfilet of shoarma.
Biologisch vlees is ook maar een deceptie, als je ziet hoe weinig verschil er is met bio-industrie.
Dus als er goede vleesvervangers zijn of alternatieven, eet ik dat net zo graag.

Alleen Valess is niet te vreten; droge, gore meuk is het. Ik wil wel eens proberen of tempeh lekker te krijgen is.
Ik denk dat je die 'oude' Valess-dingen bedoelt, die zijn inderdaad gortdroog en bah, maar die nieuwere dingen hebben een paneerlaagje er omheen en zijn gevuld. Die zijn wel lekker (maar ook duur dus).
Oud 25-11-2012, 22:23
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik moet altijd zo hard lachen om jouw posts, Kat
Oud 25-11-2012, 22:23
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Die Stefenootje postte!

Boterhamzakje of klein afsluitbaar bakje eromheen
Ik ga 'm toch maar weer eens proberen dan
Oud 25-11-2012, 22:25
Verwijderd
Citaat:
Waarom was je eerst wel vegetariër en nu niet meer?
Omdat je destijds (~12 jaar geleden) geleden alleen maar bioindustrievlees had en ik daar niet aan wilde meewerken.

Sinds een paar jaar is biologisch vlees betaalbaar en makkelijk te krijgen, dus ben ik overgestapt. Deels omdat ik het lekker vind natuurlijk, maar vooral omdat je elke keer dat je afrekent bij de kassa 'stemt' over wat je als consument wil hebben. Als ik helemaal geen vlees koop zeg ik alleen maar "ik wil niks te maken hebben met X". Als ik biologisch vlees haal zeg ik: "ik wil niks te maken met X, maar maak vooral meer van Y". Dat heeft meer invloed, denk ik.

Van de vleesvervangers had je vroeger ook maar twee/drie dingskes, en nu een hele wand
Oud 25-11-2012, 22:29
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
http://www.goingbranded.com/weirdest...lla-marketing/

Regels voor berichten