| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
![]() Als een echte Don
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
?
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Hoi allen!
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Ja mijn ouders hebben ook zo'n pan. Dat werkt wel ja. In mijn oude huis waren er wel fatsoenlijke pannen voor dit klusje. Maarja! Die waren niet van mij! En de spatels ook niet!
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
|
||
Verwijderd
|
Ik kan echt niet goed zonder vlees
.Citaat:
.Sowieso zijn koekenpannen die normaal zijn bij ons zeldzaam, want ze gingen er een keer gangtennis mee spelen. Ja, met koekenpannen en tennisballen ja .
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nu zit ik na te denken of biologisch vlees echt zoveel beter is, (vaak is het ook alleen maar biologisch voer voor de koeien, maar worden ze bijvoorbeeld met transporteren alsnog slecht behandeld). Maar goed biologisch vlees is toch eigenlijk te duur voor mijn budget, dus het zal in de praktijk dan sowieso heel weinig worden. |
|
|
|
|
|
Dat is écht niet moeilijk. Ik was als mini-Snebbel ook altijd dol op vlees, maar er zijn zoveel lekkere vegetarische dingen, dat ik het nooit heb gemist. Ja behalve toen ik een vreselijk droge schijf kreeg en mijn moeder rookworst at bij de stamppot. Toen heb ik een hapje rookworst genomen
Maar dat is al een aantal jaar geleden en tegenwoordig bestaat er vegetarische rookworst! Maar voor de rest heb ik nooit verlekkerd gekeken naar het eten van mijn omnivorische medemensen.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Met vleeseten zelf heb ik geen problemen, wel met de productie ervan. Dus vandaar dat ik nog na zit te denken over wat ik nog mag van mezelf (wel in een restaurant? Wel bij andere mensen, zodat ik niet meebetaal aan de industrie?) zonder dat het al te hypocriet of inconsequent wordt. Of te onhaalbaar. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
.Maar ik eet dan ook al veel vleeswaren op brood en flink veel vlees bij het avondeten. En dan nog heb ik er altijd zin in
|
|
|
|
|
|
Ik weet niet eens meer hoe vlees smaakt, zo lang heb ik het niet gegeten. Eén keer at ik een hap broodje gezond waar per ongeluk ham op zat, en toen dacht ik dat de kaas naast vis had gelegen ofzo. Ik herkende de smaak niet eens. Maar er zijn wel soorten vlees die ik erg lekker vind ruiken, zoals inderdaad rookworst.
|
|
|
|
Ik weet het inderdaad ook niet meer. De structuur kan ik me wel nog herinneren, maar de smaak niet. Soms vragen mensen of bijvoorbeeld de vegapaté net zo smaakt als de vlees-variant, maar daar kan ik nooit antwoord op geven. Ik weet wel dat veel vleeseters ook de vegapaté erg lekker vinden, dus dat zeg ik dan maar. Op de kliniek is iedereen nu fan van de vegapaté. Stiekem wel jammer want dan is ie sneller op
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
|
Ik wil op zich al best lang eens minder bioindustrie-vlees kopen, want heel vaak haal ik goedkoop rundergehakt, kipfilet of shoarma.
Biologisch vlees is ook maar een deceptie, als je ziet hoe weinig verschil er is met bio-industrie. Dus als er goede vleesvervangers zijn of alternatieven, eet ik dat net zo graag. Alleen Valess is niet te vreten; droge, gore meuk is het. Ik wil wel eens proberen of tempeh lekker te krijgen is.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|||
|
Citaat:
maar alsnog kan je spul met een deksel langer bewaren.Citaat:
|
|
|
|
Een via-via-kennis had dit gesprek met zijn oma:
"Oma, ik ben homo." "Is dat dat je geen vlees eet?" "Nee, dat is dat ik op mannen val." "Oh... Nou, da's maar goed ook, want je moet wel genoeg vlees eten."
|
|
|
|
Vandaag weer iets moois gekocht bij Europa's oudste stripantiquariaat, Lambiek. Wat een prettige winkel is dat toch. Rommelige stapels strips, kettingrokende mannen achter de kassa, kopje koffie bij het rondneuzen. Er was een moeder die vroeg of ze ook iets hadden dat geschikt was voor haar zoontje van vier.
"Mevrouw, er bestaan geen strips voor jongetjes van vier. Die kunnen nog niet lezen."
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||||
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sinds een paar jaar is biologisch vlees betaalbaar en makkelijk te krijgen, dus ben ik overgestapt. Deels omdat ik het lekker vind natuurlijk, maar vooral omdat je elke keer dat je afrekent bij de kassa 'stemt' over wat je als consument wil hebben. Als ik helemaal geen vlees koop zeg ik alleen maar "ik wil niks te maken hebben met X". Als ik biologisch vlees haal zeg ik: "ik wil niks te maken met X, maar maak vooral meer van Y". Dat heeft meer invloed, denk ik. Van de vleesvervangers had je vroeger ook maar twee/drie dingskes, en nu een hele wand |
|
![]() |
|
|