Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2012, 16:40
Rick5000
Rick5000 is offline
Hey allemaal,

Ik heb een probleem.
Afgelopen woensdag tijdens economie hadden wij onze toets teruggekregen, en ik had een vraag, dus ik ging naar de docent.
Onderweg daarnaartoe, zaten een paar mensen uit mijn klas met k.... te schelden tegen mij, zonder reden, gewoon even stoer doen en mij kapot schelden.

Dus ik zeg het 1x terug, omdat ik het helemaal zat was. Ik ben nu niet de meest populaire in de klas, dus iedereen vind het dus heel erg erg van mij dat ik Kk (en dan iets met chemo terug) zij. 2 meisjes hun opa waren eraan overleden, dus ik heb mijn excuses aangeboden en het goedgemaakt.

Maar 1 van hun mag mij absoluut niet, en probeert mij er nog bij te naaien.
Dus nu is zij naar de mentor gegaan, nu moet ik dus voor straf (omdat ik chemo terug zij) een werkstuk erover maken.

Dit vind ik natuurlijk niet goed, en wil naar mijn ouders gaan. Echter heeft mijn vader zelf een chemokuur gehad, en vind ik het niet echt leuk om met m'n ouders erover te beginnen.

Wat moet ik nu doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2012, 16:45
Em.
Em. is offline
Ga naar je mentor? Leg dan de situatie uit. Misschien kun je iets veranderen aan de situatie met je klasgenootjes.

En als je vader zélf met chemospul te maken heeft gehad, maakt dat wel makkelijker uit te leggen dat je inziet dat je niet met kanker zou moeten schelden óf dat je ondanks dat toch vindt dat het moet kunnen omdat (...).

En moet je een werkstuk maken over kanker of over het schelden ermee?

En ik snap eigenlijk niet waarom jij boos wordt omdat klasgenootjes met kanker schelden (?) en het dan weer terugdoet? Als je er kapot door gaat en je het kut vindt, scheldt er dan ook niet mee, want dan doe je net zo dom.
Oud 26-11-2012, 16:52
Rick5000
Rick5000 is offline
M'n mentor heeft juist die straf opgelegd, dus ik denk niet dat ik het kan veranderen.
Ik heb er zelf niet zo'n hekel aan, ik vind het erg maar als iemand het tegen mij zegt boeit het mij niets. Die gozers irriteren mij al anderhalf jaar lang, en ik werd het wel zat. Ik moet een werkstuk maken over een chemokuur wat het doet, hoe het gaat e.d

Als ik zeg dat m'n vader het heeft gehad (wat ik al zei) dan zegt ze alleen maar: "dan vind ik het al helemaal erg als je ermee scheld.

Durf niet echt met m'n mentor te praten, ze zeikt me altijd af e.d, en als ik m'n ouders erbij betrek krijg ik ook gezeur, want ik heb al met een bepaalde docent problemen, omdat ik bijv. een toets niet af mog maken omdat ik later was door een andere les (dat even terzijde)

Zelf scheld ik er niet mee, maar het ging zo in de klas

Rick je bent echt een kk .... met je kk kop ...
enz

Dus ik zei terug: houd je bek je bent zelf een kk kind kijk naar je hoofd, heb je n chemokuur gehad ofzo.

Want zo gingen ze dus ook tegen mij doen. Voorbeeld:

Iemand in de klas zegt het. Niets aan de hand.
Ik zeg het. Iedereen vind het erg en ik krijg straf.

Ben zowat de minst-geliefde in de klas, 't gaat nooit zo makkelijk als je denkt.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2012, 16:59
Em.
Em. is offline
Juist omdát je mentor de straf heeft opgelegd, is dat de persoon waar je heen moet als je de straf niet eerlijk vindt oid. Verder: zulke problemen hoor je niet op te lossen door te schelden (dat werkt ook niet, maar dat heb je vast wel gemerkt) maar door er bijvoorbeeld met je mentor over te praten en met de mensen die dat doen (dat is een volwassen manier in ieder geval ). En door bij voorbaat te zeggen 'ja maar ze zeuren toch' en 'dit gaat toch niet helpen' kom je al helemaal geen steek verder. Praten, je probleem uitleggen, openstaan voor een oplossing en daarmee aan meewerken (ook aan delen die voor jou niet zo leuk zijn), dat maakt dat mensen bereid zijn naar je te luisteren en je te helpen. Vinden dat mensen stom zijn, zeiken en met kanker schelden werkt niet. Dan gaan mensen je alleen maar meer tegenwerken (of dat gevoel zul je in ieder geval krijgen ).

En wat vind je precies onterecht aan de straf? Vind je dat je niet gestraft moet worden omdat je met kanker scheld? Of ben je gefrustreerd dat jij (naar jouw idee: weer) de lul bent en de andere mensen er wel mee wegkomen?
Oud 26-11-2012, 17:07
Rick5000
Rick5000 is offline
Ja, ik vind het nogal niet eerlijk dat ik straf krijg, en ik niet.
Dat meisje scheld er zelf ook mee.
Ik scheld er nooit mee, en juist die ene keer krijg ik weer straf, het is altijd zo al geweest.
Ook de straf slaat nergens op, iemand zegt het waar iedereen bij staat, dan is het grappig. Zeg ik het, nee hoor dan is het heel erg.

Met de mensen die het doen valt niet te praten, dan is het juist grappig als ik erop reageer. Ik heb 3 cursussen gevolgd over sociale vaardigheden, maar dat vind ik nog steeds moeilijk (stil zijn tijdens uitleg e.d)

Ik ga morgen met haar praten, maar ik denk niet dat het gaat lukken. Ze heeft ook gezegd dat degene die het weer zegt, intern geschorsd wordt (haar man is de coordinator, dus dat zal vast wel gaan lukken).

Wat moet ik nu dan doen? Het alvast aan mijn ouders vertellen, of morgen praten, en als het dan niet werkt zeggen?
13 December hebben wij gesprekken (resultaten) maar er mogen ook andere onderwerpen aan bod komen. Dit word er dus een van.

Het werkstuk moet ik over een week inleveren, dus uitstellen tot na het gesprek gaat niet. Een werkstuk maken kan ik prima (4 a 5 kantjes moest het zijn, hoofdstukkenindeling e.d) maar hierom slaat het nergens op. Ik heb nog genoeg te doen (leren voor toetsen, huiswerk maken)

Ook sta ik nogal gigantisch voor lul voor de klas (ik ben niet anders gewend), tijdens de mentorles ging ze midden in de klas staan, even voor de hele klas vertellen:

(tegen mij)

"Zo jij krijgt van mij straf"
'waarom'
(omdat ik kk zei)
Ging er maar niet tegenin (dus bijv. ze scheld er zelf ook mee, het was niet eens tegen haar bedoeld e.d)

Dus ook de hele klas 'zo Rick, lekker werkstuk maken'
Dat meisje ook helemaal blij toen ik dat werkstuk moest maken, want ze ging de hele tijd huilen (logisch) maar overdreef wel. Op twitter overal berichten van iedereen hoe erg het wel niet is, wat voor .... lul ik ben e.d
Met citaat reageren
Oud 26-11-2012, 19:50
arPos
arPos is offline
gezellige boel in die klas
wat deed die leraar dan?
Oud 26-11-2012, 19:59
miska66
miska66 is offline
Beste Rick,

school is oneerlijk. Dat is het, en zal het altijd blijven. Er zijn dus momenteel twee optie's voor jou:

1 - Je accepteert deze keer je verlies en schrijft dit werkstuk. De volgende keren kun je in je achterhoofd houden dat jij (hopelijk) zelf wel beter weet en dit maar laat gaan.
2 - Je accepteert dit niet en gaat er over in gesprek. Niet alleen met je ouders maar ook met je afdelingsleider en mentor. Vraag een gesprek aan. Zorg er in ieder geval dat dit dan via de mail gaat want dan heb je het zwart op wit.

Als je met je ouders en afdelingsleider in gesprek gaat, geef dan aan dat je weet dat je fout zit. Maar als je ook rustig uit kunt leggen dat jij vind dat de andere twee meiden ook schuld hebben omdat zij begonnen, dan geloof ik niet dat er een probleem zal ontstaan. Zoek een compromis. Geef aan dat jij zelf weet verstandiger te moeten zijn maar dat je impulsief handelde en vindt dat de daad van de twee dames in kwestie ook niet ongestraft kan blijven.

Mijn advies is om voor optie twee te gaan. Wel zo rechtvaardig. Kies je hier voor, schrijf dan alsnog dat opstel. Toont aan dat je weet wat wel en niet kan en geeft je eventueel nieuwe inzichten?

Het is aan jou om te besluiten.

Succes, hou ons op de hoogte !

Luca
Met citaat reageren
Oud 26-11-2012, 20:17
Rick5000
Rick5000 is offline
Citaat:
gezellige boel in die klas
wat deed die leraar dan?
niets

Ik ga morgen met haar praten, en dan post ik het resultaat hier wel.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2012, 21:00
Verwijderd
Jaja. JIJ scheld hier met kanker. JIJ. Ja, JIJ. Ben JIJ je daar van bewust dat JIJ hier iets fout doet en misschien zij ook maar JIJ ook.

Je kunt dat niet goedpraten door te zeggen 'hij doet het ook dan mag ik het ook'.

Sorry voor mijn felle reactie, maar volgens mij is het gewoon je eigen schuld.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2012, 21:18
Rick5000
Rick5000 is offline
Als je goed leest, snap je waarom, en is het niet mijn schuld.
Denk eerlijk gezegd niet dat je alles gelezen hebt, en gelijk bent gaan posten na 2 zinnen lezen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2012, 22:00
Em.
Em. is offline
Het is anders wél jouw verantwoordelijkheid dat je schold met kanker en chemo. Een straf daarvoor vind ik ook niet onterecht, want je hebt het wel gedaan. Je bent niet overgenomen door marsmannetjes die woorden in je mond legden en waar je verder niets aan kon doen of zoiets. Wat je wél onterecht kan vinden, is dat het bij de andere mensen niet opgemerkt is en dat zij geen straf hebben.
Oud 26-11-2012, 22:25
Rick5000
Rick5000 is offline
Dat is dus een van de redenen waarom ik het niet eerlijk vind.
Ik ga dus wel even morgen met haar praten, maar er valt waarschijnlijk niets te doen..

Heb ook m'n excuses al 3-4x aangeboden aan dat meisje, maar ze wil het niet aannemen. Daarna helemaal zielig doen en dan zorgen dat ik straf krijg (met opzet, echt heel erg overdrijven bij m'n mentor)
Met citaat reageren
Oud 26-11-2012, 23:15
bloodyb
bloodyb is offline
Ik vind het nogal raar dat die 2 meisjes over jou zijn gaan klagen. Ze moeten toch ook hebben gehoord dat die anderen in de klas tegen jou begonnen? En daar hebben ze niks over gezegd tegen jouw mentor? Dat lijkt me niet helemaal eerlijk. Jij hebt ten slotte nog excuses gemaakt en ik neem aan dat die andere jongen(s) dat niet hebben gedaan. Mss moet je het er toch maar weer eens met je mentor over hebben. En vraag eens aan dat meisje dat jouw excuses niet wil waarom ze niks over die andere jongens heeft gezegd, maar vraag het op een normale manier zonder een nieuwe ruzie te beginnen.
Oud 27-11-2012, 13:46
Rick5000
Rick5000 is offline
Mentor was niet aanwezig, zat in een vergadering.
Morgen dus proberen, het laatste uur dus gelijk tijd zat.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 14:21
miska66
miska66 is offline
Citaat:
Heb ook m'n excuses al 3-4x aangeboden aan dat meisje, maar ze wil het niet aannemen. Daarna helemaal zielig doen en dan zorgen dat ik straf krijg (met opzet, echt heel erg overdrijven bij m'n mentor)
Dus in principe is het een wedstrijdje zielig doen tussen jou en de dame in kwestie?
Oud 27-11-2012, 15:15
Rick5000
Rick5000 is offline
Nee
Ik vind het dus gewoon oneerlijk dat ik straf krijg als ik iets zeg, en als een ander het zegt dat het wel goed is.
Ook de straf is overdreven, een werkstuk omdat ik iets TERUG zei
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 16:59
mltmpje
mltmpje is offline
ik denk dat je het toch aan je ouders moet zeggen !
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 17:23
Rick5000
Rick5000 is offline
Hoe moet ik dit dan precies gaan uitleggen?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 17:25
Verwijderd
Laat ze het topic lezen?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 17:33
Rick5000
Rick5000 is offline
Dat ga ik dus niet doen
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 17:39
arPos
arPos is offline
Citaat:
Jaja. JIJ scheld hier met kanker. JIJ. Ja, JIJ. Ben JIJ je daar van bewust dat JIJ hier iets fout doet en misschien zij ook maar JIJ ook.

Je kunt dat niet goedpraten door te zeggen 'hij doet het ook dan mag ik het ook'.

Sorry voor mijn felle reactie, maar volgens mij is het gewoon je eigen schuld.
Wat een overtrokken reactie, natuurlijk is het een behoorlijk vreselijk woord om mee te schelden maar het is ook behoorlijk ingeburgerd, ik merk zelfs dat ik het weleens gebruik ondanks dat ik er zelf een enorme hekel aan heb om het te horen.

De juiste straf zou zijn dat TS en de andere 2 gezamelijk een werkstuk moeten maken om zo naast nadenken ook aan teambuilding te werken, maarja de jeugd is nogal kinderachtig tegenwoordig dus of dat zou helpen weet ik niet.
Oud 27-11-2012, 18:53
Attention
Attention is offline
TS ik vind jou echt enorm triest. Dat jij gaat huilen omdat je een werkstuk moet maken over ..... en zij niet. JE HEBT GEWOON PECH! Gewoon dat werkstuk maken en als zij dat weer doet, professioneler op reageren. En niet als een domme gans ook gaan schelden want dan krijg je dit.

Ikzelf ben ook lang niet altijd braaf op school maar gewoon je straf maken. en inleveren. en bij het gesprek hierop terugkomen. en uiteindelijk win jij
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 19:18
Rick5000
Rick5000 is offline
Ik heb echt geeen tijd om voor maandag een werkstuk te maken, ik heb huiswerk, ben altijd zowat 15.40 uit, moet leren ....

Dat ik triest ben kan wel, maar hoe jij nu overkomt is echt triest.
Nu even normaal?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 19:21
Em.
Em. is offline
Als je geen tijd hebt voor straf, moet je niet schelden! En je zit wel heeeel vol met dingen als je niet even een werkstuk tussendoor kan maken over een onderwerp waar je al veel van weet.
Oud 27-11-2012, 19:33
Rick5000
Rick5000 is offline
Citaat:
Als je geen tijd hebt voor straf, moet je niet schelden! En je zit wel heeeel vol met dingen als je niet even een werkstuk tussendoor kan maken over een onderwerp waar je al veel van weet.
'onderwerp waar je al veel van weet'

?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-11-2012, 19:34
Verwijderd
Als je vader kanker heeft gehad dan neem ik aan dat je er wel het een en ander van weet.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2012, 19:46
Attention
Attention is offline
Citaat:
Ik heb echt geeen tijd om voor maandag een werkstuk te maken, ik heb huiswerk, ben altijd zowat 15.40 uit, moet leren ....

Dat ik triest ben kan wel, maar hoe jij nu overkomt is echt triest.
Nu even normaal?
Dit is normaal. Dat ik zo reageer is puur om jou duidelijk te maken dat je gewoon je werkstuk moet gaan maken en moet inleveren. en helaas pindakaas als je geen tijd hebt. dan moet je tijd maken. Had het nou maar niet gedaan.

Laatst gewijzigd op 27-11-2012 om 19:54.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2012, 01:39
arPos
arPos is offline
Citaat:
Dan heb je dus zeeën van tijd, in mijn laatste 3 jaar was ik dagelijks tot 18:10 op school.

Jeugd van tegenwoordig
Oud 28-11-2012, 09:47
Verwijderd
Gebrek aan tijd is bullshit, iedereen heeft 24 uur per dag en er zijn genoeg scholieren die het zwaarder hebben. Gewoon even niet forummen en je straf als een man ondergaan. Even een werkstukje schrijven, want het hoeft niet bijzonder goed te zijn en dan heb je wel weer genoeg geboet. Dit hele topic kost meer tijd dan wat je anders kwijt was geweest aan je werkstuk. De wijze les hieruit?

Niet lullen maar poetsen. En nou aan het werk
Met citaat reageren
Oud 28-11-2012, 15:44
Silvano08
Silvano08 is offline
Je hebt het zekf over je gehaald door terug te schelden. Als jij ervoor kiest om je te verlagen tot hun trieste niveau moet je er de gevolgen maar van inzien.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2012, 20:16
Rick5000
Rick5000 is offline
Werkstuk moet 4-5 pagina's zijn, gaat wel lukken.
Heb het uitgelegd, ze gaat met diegene praten.

Uurtje werk denk ik?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2012, 20:35
Verwijderd
Ga ermee bezig, dan kom je er vanzelf achter.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 18:39
Verwijderd
4-5 pagina's lukt wel, lettergrootte 32
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Je hebt het zekf over je gehaald door terug te schelden. Als jij ervoor kiest om je te verlagen tot hun trieste niveau moet je er de gevolgen maar van inzien.
Mee eens. Dat iemand met k tegen jou scheld, pleit jou niet vrij. Zou diegene nog eerder een klap geven dan op die manier terugschelden.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 19:49
arPos
arPos is offline
jaja, natuurlijk....
Oud 29-11-2012, 20:17
Verwijderd
Citaat:
jaja, natuurlijk....
Je gelooft me niet?! vuil k..

Nee, maar serieus, wat is er?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2012, 07:34
arPos
arPos is offline
vind het gewoon moeilijk te geloven dat al die schijnheiligjes hier nooit schelden, goed misschien lukt het je kanker te vermijden (mij dus niet altijd ondanks dat er ook bij mij naasten op een onprettig manier aan zijn komen te overlijden) maar dan heb je nog tiefus, of een scala aan andere scheldwoorden die dan geen ziekten zijn maar ook niet netjes.

En dan komt daarbij, zelfs al scheld je nu niet meer, tja hoe oud ben jij nu, en hoe oud de TS, als ik naar mijzelf kijk en mezelf vergelijk op mijn 15de/16de en nu (25) dan zie ik een groot verschil met name op het vlak van schelden en sociale beleefdheid.

Alles bij elkaar genomen vind ik het niet heel vreemd dat iemand na uitgefoeterd te zijn zelf maar ook eens iets zegt wat niet hoort (en dan zeker catagorie middelbare), en dan vind ik de reacties in de topic een beetje overtrokken, zeker aangezien de leraar in die les blijkbaar alleen oog voor de reactie had en niet de aanleiding.
Oud 01-12-2012, 09:44
Verwijderd
Ik scheld nooit met kanker, maar als ik dat zou doen en mijn leraar betrapt mij daarop en wil mij een straf geven, zal ik gewoon die straf moeten ondergaan. Je moet verantwoordelijkheid nemen voor je eigen gedrag.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2012, 10:19
Verwijderd
Ik vind dat die meisjes ook straf moeten krijgen. Zij hebben er ook mee gescholden en stellen zich erna aan alsof ze heel lief zijn. Zo'n mensen kan ik niet uitstaan en die verdienen het ook om een werkstuk te maken.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2012, 10:32
Verwijderd
Die meisjes hebben er niet mee gescholden.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2012, 10:38
Verwijderd
Oeps je hebt gelijk. Die mensen die ermee scholden dan.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2012, 15:21
Verwijderd
Ja, natuurlijk, maar TS kan niet zeggen 'ja zij deden het ook dus ik mag het ook' das een excuus wat echt niet geldt.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2012, 10:23
Verwijderd
Ja maar alleen hem straf geven vind ik ook niet eerlijk.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2012, 12:12
Schrödinger
Schrödinger is offline
Maak het werkstuk gewoon, en betoog daarin dat mensen die huilen over schelden met kanker whiners zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2012, 18:41
manneke123
manneke123 is offline
Het enigste advies wat ik kan geven trek niks aan van ze.
Blijf jezelf en tel tot 10 want de pesters gaan vrijuit en jij wordt gestraft dus probeer het in te houden (terugschelden)
En maak gewoon je werkstuk het is ook voor jezelf intressant.
6 hoofdstukken is vaak genoeg beetje door werken 1,5 uur werk.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 17:53
Rick5000
Rick5000 is offline
Heb werkstuk gemaakt, 1 uur werk.
Dat werkstuk was goed.

Wat wel zielig is, is dat ze mijn ouders een hele mail heeft gestuurd, en gezegd dat er veel mee gescholden wordt, en dat ik gestrafd ben (andere niet)

Een vd leerlingen uit mn klas is sinds 2 jaar genezen van kk, maar nu moet ik t mn ouders dus ook vertellen (die weten t nog niet).

Wat zielig van haar, ik heb straf en de rest niet. Ook heb ik zogenaamd de conrector met markie nageroepen (hij heet mark) en dat heb ik helemaal niet gedaan (samen met een andere leering)?

Pff wat een gezeur. Geen idee hoe ik dit moet gaan uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2012, 18:09
Verwijderd
Nou, uitleggen dat iemand naar je aan het schelden was en dat je het toen terug deed ? Ik zou er wel direct even bij zeggen dat je absoluut niet beweerd dat jij niet de schuldige bent, want anders reageren ze waarschijnlijk net als wij, met zeggen dat je zelf ook gewoon fout zat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten