Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2012, 19:31
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Lp, ik denk dat niet zozeer het muziek draaien pauper wordt gevonden maar het uitschelden van iemand die netjes komt vragen of het zachter mag.
Hij heeft hem niet stijf gescholden maar wel duidelijk gemaakt dat hij niet zo moest zeiken.
Overigens was dat ook niet echt iets om over naar huis te schrijven, maar hij laat ons nu wel met rust. In mijn oude straat had ik een buurman die 12 jaar lang met liefde elke dag kwam aanbellen om te zeiken (over muziek of fout geparkeerde auto's of wat dan ook).
Oud 10-12-2012, 19:32
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Lp, ik denk dat niet zozeer het muziek draaien pauper wordt gevonden maar het uitschelden van iemand die netjes komt vragen of het zachter mag.
Nouja, beiden is natuurlijk een beetje pauper. Je woont in een flat, en dan moet je gewoon rekening houden met je buren, als je dat niet kunt moet je in een hutje op de hei gaan wonen (hoewel je dan weer met al die dieren en stiltegebieden zit...). Natuurlijk kan je het niet doorhebben, maar er is een grens waarbij je echt wel weet dat je buren er zeker last van hebben, ook al is het 5 uur 's middags.
Daarna uitschelden is al helemaal geen stijl natuurlijk.
Oud 10-12-2012, 19:32
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb niet gezegd dat er gescholden werd. Mijn vader ging gewoon uit zijn panty. Dat kan hij ook wel eens zonder te kankeren

Hij is trouwens zelf ook geen heilige wat betreft overlast.
Oud 10-12-2012, 19:33
Verwijderd
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hoooooooly shit
Verwijderd
Citaat:
Dit heb ik zowel de dove bejaarde als het voormalige gezinnetje ook op het hart gedrukt. Vooral laten wéten als iets je niet zint.

Vooralsnog is er maar één keer in vijf of zes jaar tijd gebitcht; over mijn katten die loopgraven schijnen te maken in de tuin van de hoogbejaarde En nu houd ik ze maar binnen. Of onder begeleiding naar buiten. Ah, nog één nachtvorstje en 't is waarschijnlijk wel een beklonken zaak. Woon ik tussen twee lege huizen in
Oud 10-12-2012, 19:34
Verwijderd
Sodekanker, dan heb je de broek ook wel vol, zeg
Oud 10-12-2012, 19:35
Verwijderd
Nouja, aan de andere kant, als je nooit je buren wil horen moet je net zo goed in een hutje op de hei gaan wonen. Maar dat is nog geen reden om onbeleefd te gaan doen
Oud 10-12-2012, 19:37
Verwijderd
Wat was die site ook alweer waar allemaal van die "pittige korte kapsels'' stonden met vette stereotyperingen erbij? Ik kan hem niet meer vinden
Oud 10-12-2012, 19:37
Verwijderd
Ik heb m'n tong verbrand
Oud 10-12-2012, 19:38
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn vader heeft hem gezegd dat hij moet ophouden met overdag aanbellen voor de muziek, dat het geen bejaardenflat is en dat, als zijn kleinkinderen liggen te slapen, hij dat ook niet kan ruiken en dus ook geen rekening met iedereen kan houden.
Ofzo. Maar mijn pa roept zelf altijd dat hij problemen heeft met autoriteit. Ofzo. Whatever. Maar zoiets kan hij nou eenmaal niet normaal doen, hij springt dan gelijk uit zijn vel. Je moet hem eens zien als hij je twee keer heeft geprobeerd iets uit te leggen en je snapt het dan nog niet.
Oud 10-12-2012, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Nouja, aan de andere kant, als je nooit je buren wil horen moet je net zo goed in een hutje op de hei gaan wonen. Maar dat is nog geen reden om onbeleefd te gaan doen
Ik hoorde mijn vorige buurvrouw geregeld op hakken lopen, vanwege dat graflaminaat waar te weinig demping in zat. Maar ach. Hakken zijn wel sexeh, zéker in combinatie met haar, dus dat mocht

Citaat:
Ik heb m'n tong verbrand
Oud 10-12-2012, 19:45
Verwijderd
Ik klaag nooit over geluidsoverlast. Er wordt bij ons ook nooit geklaagd over geluidsoverlast, behalve door buurtbewoners tijdens huisfeesten. Alhoewel die niet klagen, die bellen gewoon direct de politie, want ze schijnen te denken dat je niet met ons kan praten.
Oud 10-12-2012, 19:46
Verwijderd
Ik klaag wel eens over geluidsoverlast, maar het is dan ook midden in de nacht.
Oud 10-12-2012, 19:47
Verwijderd
Dan klaag ik er eigenlijk ook nooit over . Bij huisfeesten klaag je niet, dat is gewoon zo. Dat doe je gewoon niet. En bij niet-huisfeesten haal ik er eigenlijk altijd mijn schouders over op en ga ik slapen.
Oud 10-12-2012, 19:49
Verwijderd
In het appartement ging ik regelmatig de buurman vragen of hij zijn koptelefoon wou gebruiken omdat hij muziek draaide waar ik echt niet bij kon studeren. Nu heb ik maar 1 buurman en die hoor ik nooit. In de zomer kwam zijn zoon een keer waarschuwen voor ern tuinfeest, toen stonden ze alleen te praten en was het om elf uur op zaterdagavond afgelopen.
Oud 10-12-2012, 19:51
Verwijderd
onze buren maken geluids en stinkoverlast.

Deze was toch blauwe een paar uur geleden?!
Oud 10-12-2012, 19:51
Verwijderd
En de overburen zijn een keer komen vragen of onze vrienden die avond niet voor onze deur zouden gaan staan praten als ze eigenlijk naar huis zouden gaan. Ik wist niet dat ze dat deden en let er sindsdien op dat ze dat nooit doen, want dat zou ik ook vervelend vinden.
Oud 10-12-2012, 19:52
Verwijderd
Citaat:
wel. In elk geval rechtssociologen. Ondoordacht, kort door de bocht en ongenuanceerde poep. En nu moet ik op die manier een wet analyseren en dat lukt echt heel slecht. /SOG.
Dat heb ik dan weer nooit gehad
Oud 10-12-2012, 19:52
Verwijderd
Citaat:
In het appartement ging ik regelmatig de buurman vragen of hij zijn koptelefoon wou gebruiken omdat hij muziek draaide waar ik echt niet bij kon studeren. Nu heb ik maar 1 buurman en die hoor ik nooit. In de zomer kwam zijn zoon een keer waarschuwen voor ern tuinfeest, toen stonden ze alleen te praten en was het om elf uur op zaterdagavond afgelopen.
Wat een wildebrasjes!

En het is hier, waar ik woon, altijd superrustig. Veel oudjes achter me (in van die malle seniorenbungalows) Volgens mij ben ik ook een heel fijne buurman om te hebben. In het algemeen, gewoon
Oud 10-12-2012, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Wat was die site ook alweer waar allemaal van die "pittige korte kapsels'' stonden met vette stereotyperingen erbij? Ik kan hem niet meer vinden
http://loldutchpeople.tumblr.com/ ?
Oud 10-12-2012, 19:56
Verwijderd
Ja, het is hier ook vrij rustig. Veel pasgepensioneerden en gezinnen met kinderen van rond de tien. De andere buren van mijn buurman zijn net aan de derde lichting gezinnen begonnen (als in, ze hebben een baby)
Oud 10-12-2012, 19:59
Verwijderd
Oh en aan de andere kant zit een busbaan, veel mensen klagen over geluidsoverlast van de hybride bussen maar ik hoor ze alleen als ik er op let.
Oud 10-12-2012, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Sodekanker, dan heb je de broek ook wel vol, zeg
Ik denk dat dat wel redelijk een kleurenpalet oplevert ja.
Oud 10-12-2012, 20:05
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik klaag nooit over geluidsoverlast. Er wordt bij ons ook nooit geklaagd over geluidsoverlast, behalve door buurtbewoners tijdens huisfeesten. Alhoewel die niet klagen, die bellen gewoon direct de politie, want ze schijnen te denken dat je niet met ons kan praten.
Mijn ervaring is dat bij (studenten)feestjes niet altijd, maar in een significant aantal gevallen klagende buren belachelijk werden gemaakt, achter hun rug om zodra ze weg waren of als ze pech hadden gewoon in hun gezicht. En ik kan me ook wel voorstellen als je een huisfeest met tientallen studenten in het pand naast je hebt niet iedereen daar even makkelijk op afstapt.

Maar het ligt gewoon een beetje aan de situatie. Je weet natuurlijk wel dat je naast een studentenpand woont, aan de andere kant is een briefje/belletje een paar dagen voor het feestje meestal ook wel zo netjes.
Oud 10-12-2012, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Mijn ervaring is dat bij (studenten)feestjes niet altijd, maar in een significant aantal gevallen klagende buren belachelijk werden gemaakt, achter hun rug om zodra ze weg waren of als ze pech hadden gewoon in hun gezicht. En ik kan me ook wel voorstellen als je een huisfeest met tientallen studenten in het pand naast je hebt niet iedereen daar even makkelijk op afstapt.

Maar het ligt gewoon een beetje aan de situatie. Je weet natuurlijk wel dat je naast een studentenpand woont, aan de andere kant is een briefje/belletje een paar dagen voor het feestje meestal ook wel zo netjes.
Mjah, wij sturen altijd briefjes rond met een telefoonnummer van iemand die enigszins nuchter gaat blijven . Bovendien zijn ze wel aan het zeiken want wij mogen de deuren en ramen niet open hebben (deuren worden afgesloten naar het balkon toe, als in, de deurklinken gaan eruit) en ramen worden vastgezet met tie rips. Dan is het geluid naar buiten echt niet helemaal weg, maar wij wonen verdorie wel op de 8e en ik heb een keer beneden gestaan en dat hoor je echt niet meer. Ja, als je erop gaat letten misschien.

Maar het is ook wat je zegt. Die flat staat er al sinds 1965 geloof ik en is altijd een studentenflat geweest. Iets zegt me dat de meeste mensen naast ons er niet sinds 1965 wonen, dus je weet waar je naast zit. Het is niet dat die flat ineens is opgekocht en een studentenflat werd
Verwijderd
Als je zo'n huisfeest geeft is een briefje in de bus bij omwonenden met telefoonnummer erbij voor overlast niet meer dan normaal lijkt mij
Verwijderd
En ja, dan krijg je wel dat je achter je rug om belachelijk wordt gemaakt. En terecht wat mij betreft.
Verwijderd
Citaat:
Dat heb ik dan weer nooit gehad
houden zo!
Oud 10-12-2012, 20:13
Verwijderd
Citaat:
http://www.pittigkortkapsel.nl/!

// Heeft iemand hier een mp3'tje van Dragostea Din Tei dat hij (m/v) me wil mailen? Ik weet vrij zeker dat ik hem ergens op cd heb, maar ik ben hem kwijt.
Oud 10-12-2012, 20:13
Verwijderd
Mijn ouders hebben ruzie met de buren en daarom draaien ze expres hard muziek.
Oud 10-12-2012, 20:18
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
En ja, dan krijg je wel dat je achter je rug om belachelijk wordt gemaakt. En terecht wat mij betreft.
Wacht maar tot je zelf 40 bent!
Oud 10-12-2012, 20:18
Verwijderd
Ohnee, Ingegerd, dat was hem niet! Volgens mij heb ik hem niet in mijn favorieten opgeslagen.
Oud 10-12-2012, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Wacht maar tot je zelf 40 bent!
Als ik 40 ben ben ik niet zo achterlijk om naast een studentenflat te gaan wonen en te verwachten dat er geen geluidsoverlast is

Zelfde als van die stomme mensen die naast het circuit gaan wonen en dan gaan zeggen 'Ja, je hebt hier zoveel motorlawaai.'
Oud 10-12-2012, 20:20
Verwijderd
Nee het was geen tumblr!
Oud 10-12-2012, 20:21
Verwijderd
Ok! Deze is trouwens ook de moeite waard
Oud 10-12-2012, 20:30
Carn
Carn is offline
Ik heb nog geen feestje gehad in mn nieuwe crib maar zodra dat gaat plaatsvinden gooi ik bij de naaste (boven)buren een briefje door de deur met "hoi dan en dan is het feest en kan het laat en herrie worden, kom vooral zelf even een biertje doen, we proberen het rustig te houden maar alvast excuses voor mogelijke overlast"
Oud 10-12-2012, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nog geen feestje gehad in mn nieuwe crib maar zodra dat gaat plaatsvinden gooi ik bij de naaste (boven)buren een briefje door de deur met "hoi dan en dan is het feest en kan het laat en herrie worden, kom vooral zelf even een biertje doen, we proberen het rustig te houden maar alvast excuses voor mogelijke overlast"
Al zou ik er dan last van ondervinden, ik zou dan toch iets hebben van "Ach, fuck it, laat ze lekker 'n keertje." Leven en laten leven, weet je.
Oud 10-12-2012, 20:33
Verwijderd
HOOFDDORP - Content met een PEGI-leeftijdsclassificatie van 18 of hoger is op het eShop-kanaal van de Wii U alleen te bekijken tussen twaalf en vier uur 's nachts.

Oud 10-12-2012, 20:34
Tink*
Tink* is offline
In mijn vorige studentenhuis hadden we een buurvrouw die kwam klagen omdat het stuur van onze fietsen teveel uitstak. :') En omdat we te hard van het afstapje naar het balkon afstapten. Ja eh, hou je bek ofzo.
Oud 10-12-2012, 20:35
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wij hadden laatst een feestje en we hadden bij alle buren briefjes in de bus gedaan de ochtend van tevoren, met een telefoonnummer erop en alles. Om 23:00u stonden ze al aan de deur van ja eh er staan mensen in de tuiin te praten en we hebben er last vannnn

ja eh doos er is een feest

We wonen tussen de studentenhuizen he, waaronder een veritascomplex.
Oud 10-12-2012, 20:37
Carn
Carn is offline
Ja dat is dan idd wat raar, als je weet dat je omgeven bent door studenten(woningen). Dat is hier wat minder, en ik heb het idee dat het ook allemaal wel mee zal vallen zolang maar niet buiten in de tuin om 3 uur snachts nog lawaai staat te maken.
Oud 10-12-2012, 20:46
Verwijderd
Sommige mensen zeuren om alles.
Oud 10-12-2012, 20:54
Chick Rock
Chick Rock is offline
Het student-zijn is geen vrijbrief om ongestoord en onbestraft overlast te veroorzaken wat mij betreft, ook niet als je de overlast van tevoren hebt aangekondigd.
Oud 10-12-2012, 20:58
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
HOOFDDORP - Content met een PEGI-leeftijdsclassificatie van 18 of hoger is op het eShop-kanaal van de Wii U alleen te bekijken tussen twaalf en vier uur 's nachts.

Nou, daar kan ik echt niet meer om lachen, ik vind het gewoon . Ook al zo stom met uitzending gemist tegenwoordig... Hallo, hier wonen geen kinderen hoor, ga weg, ik kan zelf wel besluiten of ik naakte mensen wil zien.
Oud 10-12-2012, 20:59
Martiño
Martiño is offline
Irritante betutteling
Oud 10-12-2012, 21:02
Carn
Carn is offline
och, Wii U. Who cares.
Oud 10-12-2012, 21:03
Martiño
Martiño is offline
Oud 10-12-2012, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Ofzo. Maar mijn pa roept zelf altijd dat hij problemen heeft met autoriteit. Ofzo. Whatever. Maar zoiets kan hij nou eenmaal niet normaal doen, hij springt dan gelijk uit zijn vel. Je moet hem eens zien als hij je twee keer heeft geprobeerd iets uit te leggen en je snapt het dan nog niet.
van wie zou ik het toch hebben.
Oud 10-12-2012, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Nou, daar kan ik echt niet meer om lachen, ik vind het gewoon . Ook al zo stom met uitzending gemist tegenwoordig... Hallo, hier wonen geen kinderen hoor, ga weg, ik kan zelf wel besluiten of ik naakte mensen wil zien.
Tsja. Dat vindt ieder weldenkend mens. Jammer dat er zo weinig van zijn
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten