Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2012, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Het student-zijn is geen vrijbrief om ongestoord en onbestraft overlast te veroorzaken wat mij betreft, ook niet als je de overlast van tevoren hebt aangekondigd.
Mwah, het is toch een beetje geven en nemen, niet?
Advertentie
Oud 10-12-2012, 21:17
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Het student-zijn is geen vrijbrief om ongestoord en onbestraft overlast te veroorzaken wat mij betreft, ook niet als je de overlast van tevoren hebt aangekondigd.
Nou dit was toch extreem overdreven. De avondklok hier is 22:30, dus het had pas een half uur stil moeten zijn. En we zitten regelmatig in de tuin wat te drinken, ook ver na twaalven, ze kwamen nu alleen aan de deur omdát het was aangekondigd. Beetje jammer.
Oud 10-12-2012, 21:17
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Mwah, het is toch een beetje geven en nemen, niet?
Zeker, en een klein beetje lawaai af en toe is natuurlijk geen wereldramp. Maar ik stoor me een beetje aan de houding "je kunt overlast verwachten als je naast studenten woont en hebt dan geen recht te klagen". Het gaat niet enkel om wat er hier net werd gezegd, ik erger me in het algemeen nogal aan die houding van sommige studenten, die lijken te vinden dat ze alles maar kunnen maken en denken weinig na over hoe dat vervelend kan zijn voor anderen.

Godsamme, wat voel ik me nu een oud zeikwijf
Oud 10-12-2012, 21:19
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nou dit was toch extreem overdreven. De avondklok hier is 22:30, dus het had pas een half uur stil moeten zijn. En we zitten regelmatig in de tuin wat te drinken, ook ver na twaalven, ze kwamen nu alleen aan de deur omdát het was aangekondigd. Beetje jammer.
Ik bedoelde jou niet specifiek hoor. Ik kan me uiteraard goed voorstellen dat het jammer is als er geklaagd wordt op zo'n moment.
Oud 10-12-2012, 21:22
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja we zijn gewoon in de tuin tot 12u doorgegaan (de kroegen stromen dan zelfs nog vol en het is dan ALTIJD herrie, we wonen in de binnenstad ) en daarna hebben we de deuren dicht gedaan.

Maar het waren dus andere studenten die klaagden he, er wonen vrijwel alleen studenten in deze straat. En ze maken zelf dus ook de hele tijd herrie. Ja deze specifieke vast niet.
Maar goed Ik ben zelf ook helemaal geen overlastert en ik snap je prima. Maar ik hou ook niet van klagen en ook niet van klagende mensen.
Oud 10-12-2012, 21:25
Miekje*
Miekje* is offline
Monsteropdracht is klaarrrr
Oud 10-12-2012, 21:26
Verwijderd
Ik ga morgen met een klasgenote, op haar verzoek, naar de stad om schoenen te kopen. ZIE MIJ EENS INTEGREREN OO OOO OOOOOOO
Oud 10-12-2012, 21:29
Verwijderd
er is hieronder een nieuw persoon komen worden. Aan haar huis grenst het wasmachinehok (voor algemeen gebruik). Na een week hing er een brief in het portiek of we aub 's avonds niet meer wilde wassen omdat mevrouw er zo'n last van had.
Ik snap dat je zoiets best hoort, maar hallo, na een week al zeiken, wen d'r gewoon even aan.
Vroeger was mijn slaapkamer ook naast het washok. Ja, dat hoor je, maar het is niet oorverdovend hard ofzo.
En dan zit ze wel te verkondigen dat mensen wat verdraagzamer moeten zijn en dat we nu eenmaal in het centrum wonen dus je ALTIJD wel iets hoort hier.
Oud 10-12-2012, 21:36
Tink*
Tink* is offline
Ja en wanneer moet je dan wassen als je overdag werkt? ;x
Oud 10-12-2012, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Zeker, en een klein beetje lawaai af en toe is natuurlijk geen wereldramp. Maar ik stoor me een beetje aan de houding "je kunt overlast verwachten als je naast studenten woont en hebt dan geen recht te klagen". Het gaat niet enkel om wat er hier net werd gezegd, ik erger me in het algemeen nogal aan die houding van sommige studenten, die lijken te vinden dat ze alles maar kunnen maken en denken weinig na over hoe dat vervelend kan zijn voor anderen.

Godsamme, wat voel ik me nu een oud zeikwijf
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar ik ga altijd uit van wederzijdse redelijkheid met dit soort dingen. Kinderlijk naïef, wellicht
Oud 10-12-2012, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Ik ga morgen met een klasgenote, op haar verzoek, naar de stad om schoenen te kopen. ZIE MIJ EENS INTEGREREN OO OOO OOOOOOO
Goed zo Kat Maar schoenen kopen met een klasgenote, veel succes.
Oud 10-12-2012, 21:40
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Maar het waren dus andere studenten die klaagden he, er wonen vrijwel alleen studenten in deze straat. En ze maken zelf dus ook de hele tijd herrie. Ja deze specifieke vast niet.
Maar goed Ik ben zelf ook helemaal geen overlastert en ik snap je prima. Maar ik hou ook niet van klagen en ook niet van klagende mensen.
Ik klaag dus nooit omdat ik een mietje ben en een socially awkward penguin als het op dit soort dingen aankomt. Maar als er echt sprake is van overlast vind ik het absoluut terecht om te klagen.

Citaat:
Daar heb je natuurlijk gelijk in. Maar ik ga altijd uit van wederzijdse redelijkheid met dit soort dingen. Kinderlijk naïef, wellicht
Bijzonder naïef
Oud 10-12-2012, 21:42
Verwijderd
Ga dan niet tussen studenten wonen Natuurlijk kun je je er boos om maken dat een ander lawaai maakt en ook al heb je gelijk, alsnog sta je daar een beetje te miepen en ben jíj niet gelukkig met al dat lawaai
Oud 10-12-2012, 21:43
Verwijderd
Mijn vriendje had zo'n briljant idee. Zo stom dat ik daar nooit zelf aan heb gedacht . Om me eens te laten testen op een allergie omdat ik het hele jaar door verkouden ben.
Oud 10-12-2012, 21:48
Miekje*
Miekje* is offline
Wij hebben hier geen last van geluidsoverlast. Alle buren hier zijn 40+ en we wonen in nieuwbouwhuizen (2000 gebouwd) met spouwmuren /dorp.
Oud 10-12-2012, 21:48
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ga dan niet tussen studenten wonen Natuurlijk kun je je er boos om maken dat een ander lawaai maakt en ook al heb je gelijk, alsnog sta je daar een beetje te miepen en ben jíj niet gelukkig met al dat lawaai
Succes om in Groningen niet tussen studenten te wonen Dat is echt schier onmogelijk. En verder heb je uiteraard heel erg gelijk, dus doorgaans probeer ik me er niet al teveel aan te ergeren. Soms gaat dat goed, andere keren wat minder
Oud 10-12-2012, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Ja en wanneer moet je dan wassen als je overdag werkt? ;x
overdag slaap ik maar ik doe de was hier niet, dat doet mijn huisgenoot. En zij werkt veel slaapdiensten en dubbele diensten, dus we vinden het vervelend beperkt te worden.
Oud 10-12-2012, 21:50
Verwijderd
Je weet toch dat studenten over het algemeen wel laat op zijn en ook wel eens een feestje geven lijkt me. En je kunt altijd bij de oude bewoners informeren daarover.

Je gaat toch ook niet boven een kroeg wonen en dan zeuren dat er geluid is?
Oud 10-12-2012, 21:53
Miekje*
Miekje* is offline
Frayne, een dinnie van mij ging naar Leeuwarden, laatst. Ze vond het een leuke stad en beschreef het als een 'groot dorp'
Oud 10-12-2012, 21:55
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Je weet toch dat studenten over het algemeen wel laat op zijn en ook wel eens een feestje geven lijkt me. En je kunt altijd bij de oude bewoners informeren daarover.

Je gaat toch ook niet boven een kroeg wonen en dan zeuren dat er geluid is?
Ik heb het niet over eens wat geluid van een feestje met licht geluidsoverlast. Ik heb het over excessief lawaai. Zoals een groep studenten die onder mijn raam op straat gaat barbecueën, rook die rechtstreeks bij mij naar binnen waait, schreeuwende lui en keiharde muziek. Dat vind ik niet normaal.

En nogmaals, aan studenten ontkom je niet in Groningen. Dat maakt het fijn levendig -en daarom hou ik ook van Groningen- maar je treft ook de vervelende brallers, die menen dat de regels niet op hen van toepassing zijn.
Oud 10-12-2012, 21:55
Verwijderd
Ik zou het niet een groot dorp noemen. Wel grotendeels lelijk . Alhoewel de Prinsentuin uitermate chill is <3 verder zitten er heel sporadisch wel leuke dingetjes ja.
Oud 10-12-2012, 21:56
Verwijderd
Citaat:
overdag slaap ik maar ik doe de was hier niet, dat doet mijn huisgenoot. En zij werkt veel slaapdiensten en dubbele diensten, dus we vinden het vervelend beperkt te worden.
Daarom moet die vrouw er maar aan wennen. Sowieso, 's nachts de was doen, vet relaxt
Oud 10-12-2012, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het niet over eens wat geluid van een feestje met licht geluidsoverlast. Ik heb het over excessief lawaai. Zoals een groep studenten die onder mijn raam op straat gaat barbecueën, rook die rechtstreeks bij mij naar binnen waait, schreeuwende lui en keiharde muziek. Dat vind ik niet normaal.

En nogmaals, aan studenten ontkom je niet in Groningen. Dat maakt het fijn levendig -en daarom hou ik ook van Groningen- maar je treft ook de vervelende brallers, die menen dat de regels niet op hen van toepassing zijn.
Mensen zijn ook onverdraagzaam. Ik kan je nu al vertellen dat als wij aankondigen een huisfeest te geven, het vervolgens niet doen er alsnog politie wordt gebeld .
Oud 10-12-2012, 21:57
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik zou het niet een groot dorp noemen. Wel grotendeels lelijk . Alhoewel de Prinsentuin uitermate chill is <3 verder zitten er heel sporadisch wel leuke dingetjes ja.
Een goede vriendin van me woonde een paar jaar in Leeuwarden voor haar studie en vond het een vreselijke stad Ik heb nooit zo goed begrepen waarom (ik geloof dat ze juist de dorpse mentaliteit, enige bekrompenheid, niet waardeerde), maar ja, ik heb er dan ook nooit gewoond.
Oud 10-12-2012, 21:57
Verwijderd
Oh, haha. Mijn vader zegt net: 'Als er hier aangekondigd wordt dat er een vliegoefening wordt gehouden, wordt er ook geklaagd als de vliegtuigen niet vliegen, dat zie je dan later in de krant staan.'
Oud 10-12-2012, 21:59
Chick Rock
Chick Rock is offline
Nou, mij hoor je niet klagen als het uitermate rustig en stil is op straat 's nachts

Ik ben me er overigens wel van bewust dat ik wat gevoeliger ben voor geluid dan de gemiddelde mens, en er sneller slecht door slaap.
Oud 10-12-2012, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Bijzonder naïef
Zo ben ik
Oud 10-12-2012, 22:02
Miekje*
Miekje* is offline
Ik vind deze smiley een beetje een uitstraling van melancholie hebben <3
Oud 10-12-2012, 22:04
Verwijderd
Wij hebben ook geen overlast! T enige dat echt huul vervelend is dat de buurvrouw drie hondjes heeft en als zij weg is, blaffen die beesten constant. Ik ben nog in dubio of ik daar iets van ga zeggen. Ze is vrij veel weg, ook 's avonds. Heel irritant. Verder woont boven ons een stel, hij geeft gitaarles aan huis, op z'n laatst tot half tien en dat vind ik ook niet vervelend. Ook niet overdag, want dan pingelt hij er ook nog wel eens op los. zijn vriendin hoor ik heel erg sporadisch op de saxofoon maar ook dat stoort me niet, eigenlijk. Mijn vriendje hoort eigenlijk helemaal niks van dit alles.
Oud 10-12-2012, 22:05
Verwijderd
Nee, maar het is meer dat mensen gaan klagen om het ene geluidje wat ze dan misschien horen van een huisfeest (of een vogel), of een keer een schreeuw van iemand die naar huis gaat ofzo alleen maar omdat ze wéten dat er een huisfeest is.
Oud 10-12-2012, 22:06
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nee, maar het is meer dat mensen gaan klagen om het ene geluidje wat ze dan misschien horen van een huisfeest (of een vogel), of een keer een schreeuw van iemand die naar huis gaat ofzo alleen maar omdat ze wéten dat er een huisfeest is.
En dat vind ik uiteraard ook dikke onzin. Luister, ik heb het niet over de mensen die zeuren om niks. Ik heb het over echte overlast onder het mom van "wij zijn studenten en dan moet je maar rekening houden met lawaai".
Oud 10-12-2012, 22:06
Chick Rock
Chick Rock is offline
Maar goed, volgens mij heb ik dat al zo'n drie keer gezegd
Oud 10-12-2012, 22:10
Verwijderd
Thuis. Zo'n lange dag. Zo koud Uithof zo ver /stuk.
Verwijderd
Ja, maar volgens mij ging het op zich over mensen die überhaupt aan het klagen waren, en niet zo zeer over de houding 'wij zijn studenten en daar hou je maar rekening mee'.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Inderdaad, om 23:00u was ons huisfeestje echt nog niet luid
Oud 10-12-2012, 22:13
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oke, in dat geval, negeer maar wat ik heb gezegd.
Oud 10-12-2012, 22:14
Verwijderd
Sann hoe ging je tentamen?
Oud 10-12-2012, 22:16
Verwijderd
Ik had er twee. Die van vanmiddag ging goed, superleuk tentamen ook /nerd. Die van net was een stuk lastiger, vooral omdat ik nogal stuk was van vanaf vanochtend 8 uur leren, tot 13.00 toen tentamen maken, toen van half 4 tot 19.00 weer leren en toen nog van 19.30 tot 21.30 tentamen maken.

Maar goed, ik hoop er het beste van, eerste sowieso gehaald, tweede met een beetje geluk ook wel, maar geen 8 en ik wilde graag een 8
Oud 10-12-2012, 22:17
Verwijderd
Lalalala, CR *boks*. Ik ga ook stoppen met studeren en pas in september weer verder .
Oud 10-12-2012, 22:18
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Lalalala, CR *boks*. Ik ga ook stoppen met studeren en pas in september weer verder :bloos:.
Haha aaaw :non-studie-boks:
Oud 10-12-2012, 22:19
Miekje*
Miekje* is offline
Heeft iemand mijn nieuwe haar al gezien?
Oud 10-12-2012, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Lalalala, CR *boks*. Ik ga ook stoppen met studeren en pas in september weer verder .
Maar je hoopt wel voor september weer beter te zijn, toch?
Oud 10-12-2012, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Ja Ik vond het leuk, niet heel opvallend anders, maar wel leuk. Als je je haar op ongelijke lengte laat knippen, dan lijkt het altijd een beetje alsof het krult <3
Oud 10-12-2012, 22:23
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja Ik vond het leuk, niet heel opvallend anders, maar wel leuk. Als je je haar op ongelijke lengte laat knippen, dan lijkt het altijd een beetje alsof het krult <3
Dankje ^^ En mijn haar krult op een of andere manier altijd een beetje als het niet gespleten is (oftewel: gewoon gezond) is Slag, zeg maar. Als ik nodig naar de kapper moet, gaat die eruit.
Oud 10-12-2012, 22:23
Verwijderd
Oh en ik vind dat als je de muziek zo hard hebt dat de buren er last van hebben en ze al meerdere keren hebben aangegeven dat ze er last van hebben en het dan toch hard blijven draaien bijzonder asociaal /latetrain
Oud 10-12-2012, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Dikke prima. Hier kan LP nog een ferme punt aan zuigen.
Oud 10-12-2012, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Haha aaaw on-studie-boks:
Beetje apart wel maar ik denk niet dat ik zo'n kans nog een keer krijg om echt goed rust te pakken en een keertje écht goed te herstellen.

Citaat:
Maar je hoopt wel voor september weer beter te zijn, toch?
Ja, zeker. Maar omdat ik al 4 jaar lang zo aan het kloten ben omdat ik waarschijnlijk de vorige keer niet goed heb uitgeziekt. Dus nou ja, dan is dit de ideale kans.
Oud 10-12-2012, 22:28
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dikke prima. Hier kan LP nog een ferme punt aan zuigen.
Ahw, dat vind ik zielig voor LP Maar bedankt voor het compliment, heur!
Oud 10-12-2012, 22:29
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Beetje apart wel maar ik denk niet dat ik zo'n kans nog een keer krijg om echt goed rust te pakken en een keertje écht goed te herstellen.

Ja, zeker. Maar omdat ik al 4 jaar lang zo aan het kloten ben omdat ik waarschijnlijk de vorige keer niet goed heb uitgeziekt. Dus nou ja, dan is dit de ideale kans.
Ik vind het een heel verstandige beslissing, voor zover ik inzicht in de situatie heb natuurlijk. Knap van je, dat was vast geen makkelijke beslissing
Oud 10-12-2012, 22:29
Verwijderd
Leuk haar Miekje
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten