Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2012, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het even voor je uitgerekend Als je voor dat hoe eigen risico zou gaan, zou je aan premie €924 p/j betalen (tegenover €1164 p/j). Mocht je nou ineens heel vee pech hebben en dat eigen risico helemaal nodig hebben (voordat er vergoed wordt) verlies je €260 p/j.
Hm, dat is eigenlijk best weinig.
Advertentie
Oud 20-12-2012, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Hey, flikker even een eindje op, jij
Hehehehehhehehhee
Oud 20-12-2012, 20:52
Verwijderd
Medicatie is wel eigen risico toch?
Oud 20-12-2012, 20:53
Verwijderd
BWEH, ik geloof nooit dat ik 350 euro uit ga geven, dus dan kan ik net zo goed 850 doen, maar ja dan zul je zien dat ik 1 januari onder een bus loop
Oud 20-12-2012, 20:54
Verwijderd
Citaat:
fysiotherapie is wel nuttig om erin te hebben als je jong bent, maar meestal heb je juist als je jong bent niet eeuwig fysiotherapie nodig. Zoals ouderen wel eens het hele jaar lang elke week fysio hebben, dat heb je niet zo snel. Maar omdat jongeren weer wel vaak blessures oplopen en iedereen rugpijn kan krijgen, en je juist als je jong bent graag zo snel mogelijk weer 100% wil kunnen functioneren, is er wel een relatief grote kans dat áls je al iets anders dan huisartsenzorg nodig hebt, dat fysiotherapie is.
Ik heb dus daadwerkelijk voor 800 euro fysiotherapie gehad afgelopen jaar. Heb het nu eigenlijk ook nodig, maar daarmee wacht ik op volgend jaar omdat mijn ouders anders nogal veel moeten betalen. En ik zit niet in Leiden en mijn fysiotherapeut wel .
indigo
indigo is offline
Citaat:
Medicatie is wel eigen risico toch?
Meeste medicatie wel, sommige dingen zitten in de basisverzekering. Maar ik ben dus aan mijn medicijnen alleen al ongeveer 150 euro per jaar kwijt, dus ik twijfel een beetje of ik wel mijn eigen risico zal verhogen. Zijn er ook verzekeringen die no-claimkorting hebben of mag dat niet voor zorgverzekering?
Verwijderd
Citaat:
Meeste medicatie wel, sommige dingen zitten in de basisverzekering. Maar ik ben dus aan mijn medicijnen alleen al ongeveer 150 euro per jaar kwijt, dus ik twijfel een beetje of ik wel mijn eigen risico zal verhogen. Zijn er ook verzekeringen die no-claimkorting hebben of mag dat niet voor zorgverzekering?
Mag niet meer, omdat te veel mensen deden HA IK GA NIET WANT DAN KRIJG IK GELD.
Oud 20-12-2012, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Ik heb dus daadwerkelijk voor 800 euro fysiotherapie gehad afgelopen jaar. Heb het nu eigenlijk ook nodig, maar daarmee wacht ik op volgend jaar omdat mijn ouders anders nogal veel moeten betalen. En ik zit niet in Leiden en mijn fysiotherapeut wel .
ja, bijzondere gevallen hou je altijd
Oud 20-12-2012, 20:56
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
hehehehehhehehhee
ik fint jouw niet meer liev en sagt
Oud 20-12-2012, 20:57
indigo
indigo is offline
Citaat:
Ik ging even zoeken en bij Menzis krijg je, bij de aanvullende verzekeringen ExtraVerzorgd3 en -4 alle behandelingen van fysiotherapie vergoed. Maar ik weet niet of de kosten daarvan opwegen tegen de kosten van je fysio.
Oud 20-12-2012, 20:57
Verwijderd
Ik moet er misschien ook nog mee bezig. Ik heb nu gewoon menzis basisverzekering maar ik kan via allerlei collectieve artsendingen een verzekering krijgen.
Oud 20-12-2012, 20:58
indigo
indigo is offline
Ja Sarah wat voor collectieve artsendingen? Want ik ben nu nog collectief verzekerd via de RUG, waar ik echt al lang niet meer studeer maarja . (Ik heb ook Menzis en dat bevalt eigenlijk wel prima, maar vooral door die korting.)
Oud 20-12-2012, 20:59
indigo
indigo is offline
Citaat:
Ik ging even zoeken en bij Menzis krijg je, bij de aanvullende verzekeringen ExtraVerzorgd3 en -4 alle behandelingen van fysiotherapie vergoed. Maar ik weet niet of de kosten daarvan opwegen tegen de kosten van je fysio.
Oh ExtraVerzorgd3 kost 36 euro per maand dus dat lijkt wel de moeite!
Oud 20-12-2012, 21:00
Lorelei
Lorelei is offline
Hm. Mijn laptopgeluid doet het gewoon normaal als ik geen oordopjes ingeplugd heb. En mijn oordopjes doen het gewoon normaal als ze in iets anders dan m'n laptop zijn ingeplugd. Maar als ik m'n oordopjes in m'n laptop plug gaat het fout. Hoe los ik dat op?
Oud 20-12-2012, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Ja Sarah wat voor collectieve artsendingen? Want ik ben nu nog collectief verzekerd via de RUG, waar ik echt al lang niet meer studeer maarja . (Ik heb ook Menzis en dat bevalt eigenlijk wel prima, maar vooral door die korting.)
Via de VVAA in elk geval, maar wat ik er zo snel van kan vinden is dat niet echt heel goedkoop want het heeft wel een hoog eigen risico. En eh, ik geloof dat er nog meer dingen waren. Vast ook wel via het ziekenhuis waar je gaat werken, trouwens
Oud 20-12-2012, 21:02
Verwijderd
Ja eigen risico moet je, wanneer gebruikt, in 1x aan je zorgverzekering betalen, termijnen is dus niet mogelijk.
Oud 20-12-2012, 21:02
indigo
indigo is offline
VVAA vond ik niet echt goedkoop idd. En ja, ook via het ziekenhuis idd, even kijken of dat iets oplevert. Ik heb al 7 jaar niks aan mijn zorgverzekering veranderd .
Oud 20-12-2012, 21:03
Verwijderd
Blub issues. Ik ga morgen papa wel bellen, die weet vast raad.
Oud 20-12-2012, 21:05
Verwijderd
Citaat:
ik fint jouw niet meer liev en sagt
*knuffel* Ik zal stoppen met je te plagen

Mijn concentratievermogen is weg
Oud 20-12-2012, 21:06
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
BWEH, ik geloof nooit dat ik 350 euro uit ga geven, dus dan kan ik net zo goed 850 doen, maar ja dan zul je zien dat ik 1 januari onder een bus loop
Maar dan verlies je dus maximaal 260 euro. Dat is toch wel te overzien?

Citaat:
Ja eigen risico moet je, wanneer gebruikt, in 1x aan je zorgverzekering betalen, termijnen is dus niet mogelijk.
Wat raar, als je een laag inkomen hebt kan dat toch nooit?
Oud 20-12-2012, 21:07
Chick Rock
Chick Rock is offline
Lorelei, was die 350 euro echt telefoonrekening? /nieuwsgierig
Oud 20-12-2012, 21:08
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Lorelei, was die 350 euro echt telefoonrekening? /nieuwsgierig
230. Maar ja. Helaas wel.
Oud 20-12-2012, 21:09
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
230. Maar ja. Helaas wel.
Oeps!
Oud 20-12-2012, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Maar dan verlies je dus maximaal 260 euro. Dat is toch wel te overzien?

Wat raar, als je een laag inkomen hebt kan dat toch nooit?
Dan moet je dus een eigen risico van 350 euro nemen
Verwijderd
Ach, mijn ouders moeten het uitzoeken wat het voordeligste is . Zij betalen het uiteindelijk.
Lorelei
Lorelei is offline
Ja. Duur foutje.
Oud 20-12-2012, 21:11
Verwijderd
DIe goede oude tijd dat mijn ouders alles nog betaalden
Oud 20-12-2012, 21:11
indigo
indigo is offline
Ai Lorelei, hoe dat zo? Was je in het buitenland ofzo?
Oud 20-12-2012, 21:12
Verwijderd
Citaat:
DIe goede oude tijd dat mijn ouders alles nog betaalden
Ik koester het ook heel erg.
Oud 20-12-2012, 21:13
Verwijderd
zo, ik mag nog 1 chocoladekerstbal en dan ga ik douchen
Oud 20-12-2012, 21:13
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik koester het ook heel erg.
Ik ook ja
Oud 20-12-2012, 21:14
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ai Lorelei, hoe dat zo? Was je in het buitenland ofzo?
Nee. Wat er gebeurd is, is dat ik een paar maanden geleden nog 1800 belminuten overhad. Toen heb ik mijn bundel volledig naar beneden geschroefd en die minuten langzaam opgemaakt. En toen deze maand waren die overige minuten (blijkbaar) op. Bovendien had ik deze maand een bovengemiddeld aantal telefoontjes en smsjes (die bovendien 3x zo duur waren als in m'n eerdere bundel en dat wist ik niet) en moest ik aan t begin van de maand ook nog naar eoa instantie bellen waar ik een tijd mee aan de telefoon heb gezeten. Dat in combinatie met een volledig uitgeklede bundel (de minuten uit m'n bundel waren volgens mij na 1 telefoontje naar m'n moeder of zo al op ) viel nogal duur uit.
Oud 20-12-2012, 21:17
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nee. Wat er gebeurd is, is dat ik een paar maanden geleden nog 1800 belminuten overhad. Toen heb ik mijn bundel volledig naar beneden geschroefd en die minuten langzaam opgemaakt. En toen deze maand waren die overige minuten (blijkbaar) op. Bovendien had ik deze maand een bovengemiddeld aantal telefoontjes en smsjes (die bovendien 3x zo duur waren als in m'n eerdere bundel en dat wist ik niet) en moest ik aan t begin van de maand ook nog naar eoa instantie bellen waar ik een tijd mee aan de telefoon heb gezeten. Dat in combinatie met een volledig uitgeklede bundel (de minuten uit m'n bundel waren volgens mij na 1 telefoontje naar m'n moeder of zo al op ) viel nogal duur uit.
Zoiets heb ik ook eens gehad ja, viel minder duur uit gelukkig. Erg vervelend!
Oud 20-12-2012, 21:17
Verwijderd
Mijn conclusie is dat die 850 euro eigen risico de betere deal is, maar dat ik zeker moet weten dat ik dat heb en ik ben bang dat ik dat nou net niet heb op het moment dat het nodig is. Als mijn ouders nou toezeggen dat ze me dat wel willen voorschieten als het nodig is ben ik eruit en als ze dat niet willen dan doe ik nog een jaartje 350 en zet ik volgend jaar m'n eigen risico omhoog.
Oud 20-12-2012, 21:21
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Zoiets heb ik ook eens gehad ja, viel minder duur uit gelukkig. Erg vervelend!
Mja. Het was even schrikken. Ik zit ook bepaald niet in een financiele situatie die zulke grapjes aankan Maar goed, het zij zo. Ik heb wel meteen m'n bundel aangepast.
Oud 20-12-2012, 21:25
Verwijderd
waarom is matige melkchocola altijd zo veel lekkerder wanneer het hol is?

goed, trusten!
Oud 20-12-2012, 21:27
indigo
indigo is offline
Omdat het dan naast de smaak ook nog het knapperige heeft. Net zoals sla best waterig kan zijn maar door de knapperigheid toch prima kan zijn om te eten. Welterusten!
Oud 20-12-2012, 21:28
Verwijderd
Weltrusten Sarah!
Oud 20-12-2012, 21:29
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Mijn conclusie is dat die 850 euro eigen risico de betere deal is
Natuurlijk is dat de betere deal, scheelt belachelijk veel premie. De kans dat je onder een auto komt, is nihil. En dan heb je wel andere zorgen aan je hoofd dan die 850,-.
Oud 20-12-2012, 23:02
Verwijderd
la di da 3000 woordjes
Oud 20-12-2012, 23:04
Verwijderd
Lekker bezig Joris
Oud 20-12-2012, 23:04
Verwijderd
Ik ben stiekem met iets anders bezig dan ik van plan was, maar wel nuttig
Oud 21-12-2012, 00:03
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hoi, de optredens waren vet en de bands supergoed
Oud 21-12-2012, 00:25
Verwijderd
3360/4000 even slapen en morgen afmaken
Oud 21-12-2012, 01:44
Noedelhap
Noedelhap is offline
Nachtploeg present?
Oud 21-12-2012, 01:59
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja!
Oud 21-12-2012, 02:00
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Hallo!
Oud 21-12-2012, 02:01
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb net Cabin in the Woods gekeken. Toepasselijk en FUCKING vet. Maar echt FUCKING.
Oud 21-12-2012, 02:01
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik wil die ook kijken, maar ik durf niet
Oud 21-12-2012, 02:08
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik luister de cd die ik vorig jaar voor mijn vriendje had gemaakt met kerst. Ik ben best goed en ik vind dat ik op de Dag des Oordeels best zoiets over mezelf mag zeggen

Regels voor berichten