Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2013, 10:07
Verwijderd
Goeiemorgen!

Minoes is op oorlogspad. Ze heeft al een bord van de tafel afgegooid. Die is nu kapot. En ze heeft een plantje uit pot gehaald, nu ligt er overal drek.
Advertentie
Oud 12-01-2013, 12:44
Verwijderd
Argh, nog even en de batterij van m'n trimmer is zó fubar dat 't etappewerk gaat worden
Oud 12-01-2013, 12:50
Verwijderd
ik had vanochtend bagels met roerei gemaakt. Volgens het recept moesten er voor 2 personsn 4 eieren, 4 eiwitten en een ons ham in. Dus ik zit voorlopig nog wel even vol
Oud 12-01-2013, 13:00
Verwijderd
Voor twee personen is dat toch goed te doen? Of ben ik nou zo'n veelvraat.
Oud 12-01-2013, 13:04
Verwijderd
Het is wel te doen, maar het vult wel best wel.
Oud 12-01-2013, 13:05
Verwijderd
er zaten natuurlijk ook nog andere dingen in, namelijk 50 cc room, 75 cc melk, een ons tomaatjes, gegrilde peterselie en natuurlijk bagels.
Oud 12-01-2013, 13:08
Verwijderd
Oud 12-01-2013, 13:09
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hallo allemaal! Ik heb een hele toffe beker gekregen van mijn zus, die maakt er nu traditie van een foute beker voor me mee te nemen als ze op vakantie gaat en mijn verjaardagscadeau, omdat zij minder beheersing had dan ik, een rode pruik om mee te chatrouletten
Oud 12-01-2013, 13:11
Verwijderd
Citaat:
er zaten natuurlijk ook nog andere dingen in, namelijk 50 cc room, 75 cc melk, een ons tomaatjes, gegrilde peterselie en natuurlijk bagels.
Meet je dat ook strikt af? Eigenlijk kom ik nooit veel verder dan "een plens", "een scheutje" en/of "een haffel"
Oud 12-01-2013, 13:16
Verwijderd
Ik lees vaak dat je 'een haffel' zegt, maar ben je ervan bewust dat het 'een handvol' betekent? Zo ja, dan lijkt jouw eten me oneetbaar met die handen zout die je overal in gooit
Oud 12-01-2013, 13:17
Verwijderd
En ik gebruik wel een maatbekertje voor vloeibare dingen, maar de ons tomaatjes heb ik niet afgewogen, ik heb gewoon de helft van een 250g bakje gepakt.
Oud 12-01-2013, 13:17
Verwijderd
er moesten ook 12 blaadjes peterselie in, maar die heb ik niet geteld. Ik denk dat ik er meer had.
Oud 12-01-2013, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Ik lees vaak dat je 'een haffel' zegt, maar ben je ervan bewust dat het 'een handvol' betekent? Zo ja, dan lijkt jouw eten me oneetbaar met die handen zout die je overal in gooit
Maar ik gebruik amper zout over het algemeen En een haffeltje is in Quintianoland over het algemeen een bergje met de diameter van 'n 50-eurocent muntstuk in een soort van kuipje in je hand
Oud 12-01-2013, 13:29
Verwijderd
vind ik nog niet 'amper zout' al zie ik in de zoekfunctie wel dat je het vooral in het kookwater gooit. Dat zal het dan zijn

Citaat:
Gewoon 'n minuutje of 7 koken, afgieten, scheut citroensap d'r over, klontje boter d'r bij, nog 30 seconden op laag vuur de boter laten smelten en zachtjes door de roosjes roeren en smullen maar. Voor het koken wel een haffel zout d'r bij doen, aardappel-stylo. Maak daar een kipfiletje bij of zo, wat aardappeltjes en c'est tout.
Citaat:
Overigens plemp ik de eieren gewoon in koud water, haffeltje zout, medium vuur, cokewekkert op 16m en dat levert altijd prima hardgekookte eitjes op zonder barsten Het wordt een stuk simpeler als je niet van zachte dooiers houdt. Of, zoals mijn lieve moeder, van snoteieren. Oh, FORFEND. Ik word onpasselijk van het idee alleen al.
Citaat:
Ik snipper twee grote uiten héél fijn en fruit dat samen met een paar teentjes knoflook. Dan plemp ik de zuurkool er bij, samen met wat laurierblaadjes en geplette jeneverbessen. Voeg ook een flinke scheut witte wijn d'r bij (droog). Lekker zachtjes laten stoven, ruim een half uur of zo. Dan eventjes wat spekkies helemaal uitbakken en in een kommetje er bij houden. Schil de aardappelen, lekker koken met een haffeltje zout. Ik gebruik meestal 500gr zuurkool op 1.5kg aardappelen, by the way. Maak even een botermelksausje (klont boter in een kopje melk laten smelten). Nou, als de aardappels klaar zijn afgieten, gooi de zuurkool er bij, stampen maarrrr! Net zo lang/veel warme botermelk er bij doen tot het zo smeuiïg is als je 'm hebben wilt. Daarna de spekjes d'r doorheen, goed omscheppen en klaar.
Oud 12-01-2013, 13:32
Verwijderd
Ja, dat zeg ik. Kookwater moet wel zout zijn, maar voor de rest vermijd ik zout eigenlijk. Het staat ook nooit op tafel omdat het nooit nodig is. Ik vind zout eten ook nooit echt lekker, tenzij het van 'n uitgebakken spekkie komt en zo.
Oud 12-01-2013, 13:32
Verwijderd
Ik heb duisent verschillende kruiden, nee ik denk eerder 35 ofzo, en de die hebben allemaal een labeltje op het dekseltje, behalve de zout en peper want dat zijn doorzichtige molentjes, dus die herken je zo wel. En ik heb nu al drie keer gehad dat twee vrienden van me (dezelfde twee steeds) bij mij thuis knoflooksaus gingen maken en een kwartier samen fronsend voor de kruidenla stonden voordat ze toch maar aan mij kwamen vragen of ik geen zout en peper had de laatste twee keer ook echt een paar weken van elkaar vandaan.
Oud 12-01-2013, 13:33
Verwijderd
Ik maak kookwater eigenlijk nooit zout. Wat is het doel daarvan? Behalve dan een hoger kookpunt, want dat hoeft van mij niet.
Oud 12-01-2013, 13:34
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik doe het ook altijd. Geen idee waarom, maar zo is me dat geleerd
Oud 12-01-2013, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Ik maak kookwater eigenlijk nooit zout. Wat is het doel daarvan? Behalve dan een hoger kookpunt, want dat hoeft van mij niet.
Nou, bijvoorbeeld aardappelen worden dan wel érg flauw, als je ze zonder zout kookt. Bijna beyond het punt van correctie met andere 'zoutige' elementen in le dish. En bij eieren is het handig omdat die shit dan sneller stolt áls het al kapot gaat.
Oud 12-01-2013, 13:41
Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb vandaag al 3 keer overgegeven
Oud 12-01-2013, 13:43
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik vind Lorelei haar naam mooi Ik denk wel dat ik dat de mooiste naam vind voor een meisje. En Rowan voor een jongen.
Jeetje
Oud 12-01-2013, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Ben je Frans aan het studeren? Of toch zwanger? ;d;d;;D;d;;d;d;;D:;
Oud 12-01-2013, 13:45
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ben je Frans aan het studeren? Of toch zwanger? ;d;d;;D;d;;d;d;;D:;
Frans?

En nee, niet zwanger.
Oud 12-01-2013, 13:46
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Griep te pakken? Beterschap in ieder geval!
Oud 12-01-2013, 13:47
Verwijderd
Citaat:
Frans?

En nee, niet zwanger.
Het was een grapje over het succesvolle verleden van het Franse leger
Oud 12-01-2013, 13:48
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Griep te pakken? Beterschap in ieder geval!
Denk 't. Dank je!

Ik heb er totaal geen zin in en totaal geen tijd voor. Wel goed voor de lijn, though.

Citaat:
Het was een grapje over het succesvolle verleden van het Franse leger
Dat is te moeilijk voor mij op dit moment hoor
Oud 12-01-2013, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Denk 't. Dank je!

Ik heb er totaal geen zin in en totaal geen tijd voor. Wel goed voor de lijn, though.
Maar niet zo best voor 't glazuur op je tanden Beterschap chick!
Oud 12-01-2013, 13:51
Verwijderd
Oh ik eet nooit gekookte aardappelen dus dat zou ik niet weten behalve in stamppot ofzo, maar dan zitten er ook andere dingen bij.
Verwijderd
Citaat:
Hallo allemaal! Ik heb een hele toffe beker gekregen van mijn zus, die maakt er nu traditie van een foute beker voor me mee te nemen als ze op vakantie gaat en mijn verjaardagscadeau, omdat zij minder beheersing had dan ik, een rode pruik om mee te chatrouletten
niet hét cadeau maar een deel daarvan
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Maar niet zo best voor 't glazuur op je tanden Beterschap chick!
Nee, en ik maak t nog net iets erger door op stukjes kandijsuiker te sabbelen omdat dat het enige is dat niet direct weer eruit komt
Oud 12-01-2013, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Oh ik eet nooit gekookte aardappelen dus dat zou ik niet weten behalve in stamppot ofzo, maar dan zitten er ook andere dingen bij.
Nou ja, als ik aardappelen niet kook maar pof, dan gebruik ik er wel wat zeezout bij op bord. Dat dan weer wel.
Oud 12-01-2013, 13:59
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Wel goed voor de lijn, though.
Always look on the bright side of life
Oud 12-01-2013, 14:03
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik ga maar weer eens een seizoen House kijken Alleen een beetje jammer dat ik niet vanuit bed tv kan kijken. Dat vond ik aanvankelijk niet zo'n probleem, anders lag ik toch veel te laat 's avonds nog tv te kijken en dat is niet goed voor mijn nachtrust. Maar nu ik toch iets bedlegeriger ben, is het een groot nadeel
Oud 12-01-2013, 14:06
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
niet hét cadeau maar een deel daarvan
Oh, for real?
Oud 12-01-2013, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Ik ga maar weer eens een seizoen House kijken Alleen een beetje jammer dat ik niet vanuit bed tv kan kijken. Dat vond ik aanvankelijk niet zo'n probleem, anders lag ik toch veel te laat 's avonds nog tv te kijken en dat is niet goed voor mijn nachtrust. Maar nu ik toch iets bedlegeriger ben, is het een groot nadeel
Oh, heb je nog niet alles gezien van House, dan? Of doe je een re-run?
Oud 12-01-2013, 14:31
Verwijderd
tijd om te lunchen!
Oud 12-01-2013, 14:34
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Oh, heb je nog niet alles gezien van House, dan? Of doe je een re-run?
Ik geloof dat ik bij seizoen 6 of 7 ben blijven steken. Ik ben nu 7 aan het downen.
Oud 12-01-2013, 14:43
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Tering, ik keek net in de spiegel, man ik zie er uit als een wandelend lijk zo bleek
Oud 12-01-2013, 14:45
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ah, House is binnen
Oud 12-01-2013, 14:50
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik krijg continu schokken als ik metaal aanraak en ik heb ernstig het vermoeden dat het met mijn stoel te maken heeft. Het is een stoffen stoel en ik denk dat door de wrijving als ik beweeg, ik elektrisch geladen raak van dat ding. Weet iemand een goede oplossing om niet meer continu die schokken te krijgen?
Oud 12-01-2013, 14:52
Verwijderd
Handdoek op je stoel leggen?
Oud 12-01-2013, 14:52
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Je voeten op de vloer zetten voor je iets aanraakt. Zonder schoenen.

Ik ben ook statisch als een malle en zeker in de winter (krijg soms zelfs stroom van water ), schoenen uit in huis, liefste ook niet op tapijt blijven.
Oud 12-01-2013, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Ik geloof dat ik bij seizoen 6 of 7 ben blijven steken. Ik ben nu 7 aan het downen.
Ahh, nice! Je hebt nog twee seizoenen voor de boeg Ik zou willen dat ik dat kon zeggen. The joys to be had.

Citaat:
Ik krijg continu schokken als ik metaal aanraak en ik heb ernstig het vermoeden dat het met mijn stoel te maken heeft. Het is een stoffen stoel en ik denk dat door de wrijving als ik beweeg, ik elektrisch geladen raak van dat ding. Weet iemand een goede oplossing om niet meer continu die schokken te krijgen?
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...triciteit.html
Oud 12-01-2013, 14:53
Verwijderd
ik kreeg in het ziekenhuis telkens de hele winter schokjes van de trapleuningen, vet irritant.
Oud 12-01-2013, 14:55
Verwijderd
Zo maar 'ns naar de winkel, er moet straks toch wat gekookt worden. En de katten hebben Natvoer Zaterdag, niet te vergeten!
Oud 12-01-2013, 14:58
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Dank u allen! Dat zijn handige tips
Oud 12-01-2013, 14:59
Verwijderd
oeh, tot 20 januari 25% korting op foto-albums, dat is wel een goede motivatie om het deze week af te maken
Oud 12-01-2013, 15:04
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
ik kreeg in het ziekenhuis telkens de hele winter schokjes van de trapleuningen, vet irritant.
Ik krijg ze van alles, roltrapbanden, kassabanden, de koelkast, de deurpost, fucking water..
Oud 12-01-2013, 15:17
Martiño
Martiño is offline
Het komt waarschijnlijk door de wrijving die je kleding met de stoffen stoelbekleding maakt, dus je kunt misschien andere kleren proberen, of een andere stoel.

edit: oh haha, latetrain
Oud 12-01-2013, 15:18
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik van de deurklinken labjassen + bureaustoelen = bliksem

Regels voor berichten