Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2012, 11:21
missx1234
missx1234 is offline
hoi ik ben niet aan de pil, en heb 1 dag na mijn menstruatie me vriend afgetrokken en hij mij gevingerd. er kan sperma bij me vagina zijn gekomen. we hebben verder geen gemeenschap gehad. kan ik nu wel zwanger geworden zijn? of ben ik nog helemaal niet vruchtbaar?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2012, 11:23
Pluis
Pluis is offline
Nee je kan niet zwanger worden van aftrekken en vingeren, als hij jou daarmee zwanger wil maken dan moet hij echt een vol kwakje zaad op zijn vinger hebben en die dan in jou stoppen, en het lijkt me niet dat een jongen dat doet.
En natuurlijk ben je wel vruchtbaar.
Oud 02-05-2012, 11:33
Martiño
Martiño is offline
Hoe denk je dan dat er sperma in je vagina gekomen is? Zat er sperma op de vingers van je vriend?

De kans dat je zwanger bent is waarschijnlijk wel vrij klein, dus geen reden voor echte paniek. Als je echt totale zekerheid wil hebben kun je een morning after pil gebruiken, die kun je tot 72 uur na de seks gebruiken, maar werkt het beste als je hem zo snel mogelijk inneemt. Je kunt de morning after pil bij elke apotheek krijgen (ook bij de dienstapotheek na sluitingstijd van de normale apotheken). Als het al te laat is voor de MAP kun je over een tijdje een zwangerschapstest doen om het zeker te weten (maar nogmaals: ik denk niet dat je zwanger kan zijn, die kans is echt enorm klein, tenzij je vriend echt met zijn vingers sperma in jouw vagina heeft gestopt).

Verder is het misschien handig om de volgende keer dat jullie iets doen te zorgen dat je sowieso alles goed afdroogt en even goed oplet. Gebruik een condoom en/of de pil (of een spiraaltje of prikpil, etc) als jullie echt seks gaan hebben. Denk er aan dat de pil beschermt tegen zwangerschap, maar niet tegen SOA!
Oud 02-05-2012, 12:37
Verwijderd
En sowieso, voor de volgende keer: als je al zo ver bent dat je elkaar vingert en aftrekt, is het wel hoog tijd om eens over anticonceptie te gaan nadenken.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 22:48
missx1234
missx1234 is offline
Bedankt allemaal voor de reacties!

Ik heb geen morning after pil gehaald, ik hoop maar dat ik gewoon weer ongesteld word..en ik ga deze week nog aan de pil
Met citaat reageren
Oud 05-05-2012, 10:22
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Als je aan de pil gaat, is het makkelijk als je daarmee begint op de eerste dag van je ongesteldheid. Dan ben je meteen beschermd tegen zwangerschappen, anders moet je het nog een maand met condooms doen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2012, 12:52
missx1234
missx1234 is offline
Bedankt! ben toch telkens nog bang dat ik toch zwanger ben..
heb rare geluiden in me buik, maar dit kan natuurlijk ook spanning zijn.
Hoe kan ik het merken? en wat kan ik er anders nog aan doen? ik durf niet naar me moeder te gaan..
het is nu 8 dagen geleden gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2012, 13:07
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Bedankt! ben toch telkens nog bang dat ik toch zwanger ben..
heb rare geluiden in me buik, maar dit kan natuurlijk ook spanning zijn.
Hoe kan ik het merken? en wat kan ik er anders nog aan doen? ik durf niet naar me moeder te gaan..
het is nu 8 dagen geleden gebeurd.
Zet het uit je hoofd: je bent niet zwanger.
De kans dat er sperma in je vagina is gekomen en dat je daarvan zwanger bent geraakt is sowieso al nihil. Plus als je gewoon een normale cyclus hebt van 28 dagen, is de dag na je ongesteldheid ook nog eens een dag waarop je het minst vruchtbaar bent.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2012, 13:34
missx1234
missx1234 is offline
oke ik zou het uit me hoofd zetten. bedankt voor je reacties
Met citaat reageren
Oud 05-05-2012, 14:05
Pluis
Pluis is offline
En een zwangerschap maakt geen geluid in je buik, dat zijn je darmen.
Oud 05-05-2012, 15:14
missx1234
missx1234 is offline
ja maar heb van alles op google gelezen, ook dat rammelende darmen een symptoom zijn..
Met citaat reageren
Oud 05-05-2012, 15:35
Martiño
Martiño is offline
Ja, en rammelende darmen zijn ook een symptoom van een hoop andere dingen. Maak je nu niet zo druk, of doe een zwangerschapstest.
Oud 05-05-2012, 16:52
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Dan in ieder geval nog niet na 8 dagen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2012, 18:22
missx1234
missx1234 is offline
okee.. (:
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 17:10
xliefmeisjex
xliefmeisjex is offline
nee dat kan niet, als sperma in aanraking komt met lucht gaan de cellen binnen 2 minuten dood.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 17:11
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
nee dat kan niet, als sperma in aanraking komt met lucht gaan de cellen binnen 2 minuten dood.
dat is niet waar, zo snel droogt het niet eens op.
Oud 08-05-2012, 13:49
missx1234
missx1234 is offline
wat nou als ik al 2 dagen steken heb in me onderbuik en hard gevoel heb. (lijkt op me blaas)
het is nu 11 dagen geleden. Na hoelang heb je eventueel zwangerschapsverschijnselen?
en wanneer kan je een test doen? als je overtijd bent?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2012, 14:00
Martiño
Martiño is offline
Iedereen in dit topic zegt dat je bijna onmogelijk zwanger kan zijn, stop eens met zo te stressen en je te focussen op het mogelijk zwanger zijn

Een zwangerschapstest kun je doen vanaf de dag waarop je normaal gesproken ongesteld had moeten worden. Maar je wordt hoogstwaarschijnlijk ongesteld, dus dan weet je ook dat je niet hoeft te testen. Tot die tijd kun je er toch niks aan doen, dus dan heeft het ook geen zin om je druk te maken.
Oud 08-05-2012, 14:08
missx1234
missx1234 is offline
Citaat:
Iedereen in dit topic zegt dat je bijna onmogelijk zwanger kan zijn, stop eens met zo te stressen en je te focussen op het mogelijk zwanger zijn

Een zwangerschapstest kun je doen vanaf de dag waarop je normaal gesproken ongesteld had moeten worden. Maar je wordt hoogstwaarschijnlijk ongesteld, dus dan weet je ook dat je niet hoeft te testen. Tot die tijd kun je er toch niks aan doen, dus dan heeft het ook geen zin om je druk te maken.
haha sorry. oke dan horen jullie binnenkort wel dat het toch niks was
Met citaat reageren
Oud 08-05-2012, 23:34
Severus
Severus is offline
Als je zó erg zit te stressen, kan je menstruatie door de stress uitblijven, waardoor je alleen nog maar méér gaat stressen... met een soort van vicieuze cirkel tot gevolg.

Kalmeer jezelf en houd je met andere dingen bezig. Als je tóch overtijd blijkt te zijn, dan een zwangerschapstest halen. Ik ben er vrijwel 100% van overtuigd dat deze negatief zal zijn.

In de tussentijd stappen ondernemen om aan de pil te gaan, dus alvast met je huisarts overleggen. Wel inderdaad wachten met het innemen van de pil tot je daadwerkelijk ongesteld bent, zoals anderen al hadden gezegd.
Oud 09-01-2013, 22:27
xxx23
xxx23 is offline
En hoe is het nou afgelopen ? Niet zwanger ?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 00:35
Guarnere
Guarnere is offline
Lekker ouwe koeien uit de sloot halen.

Maar als je het echt wilt weten: ze is inmiddels 8,5 maand zwanger en ze is uitgerekend op de 28ste. Het wordt een jongetje!

Srsly gurl!? Ga recente topics lezen en daarop reageren :')
Met citaat reageren
Oud 11-01-2013, 01:20
Martiño
Martiño is offline
Jouw reactie voegt anders ook weinig toe. Als je niks zinvols te zeggen hebt, reageer dan ook niet.
Oud 24-01-2013, 13:47
xxx23
xxx23 is offline
Ja zeg dan gewoon niks als je niks beters te zeggen hebt,
En bemoei je er niet mee
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten