Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2012, 12:32
Qimm
Qimm is offline
De achteruit lijkt soms moeilijk doen om het moeilijk doen hoor

Hoe moeilijk kan het zijn dat uniform te houden?
Oud 11-12-2012, 18:54
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik kneep 'm daarstraks behoorlijk toen ik een boze vrachtwagenchauffeur in m'n nek had hijgen, al bumperklevend en knipperend met groot licht. Oké, wat ik deed pakte ook niet handig uit, maar dat kwam door de auto voor me. Op een bijna lege snelweg invoegen, dan houd ik er geen rekening mee dat iemand halverwege de invoegstrook ineens vol gas loslaat. Dus ik moest op de rem en paste naar mijn idee nog net tussen de auto en de vrachtwagen. Daarna werd de afstand weer fors groter, tot we in de file terecht kwamen. En toen ging meneer zitten vervelen. Fijn, als je geen kant op kunt.
Oud 11-12-2012, 19:33
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik kneep 'm daarstraks behoorlijk toen ik een boze vrachtwagenchauffeur in m'n nek had hijgen, al bumperklevend en knipperend met groot licht. Oké, wat ik deed pakte ook niet handig uit, maar dat kwam door de auto voor me. Op een bijna lege snelweg invoegen, dan houd ik er geen rekening mee dat iemand halverwege de invoegstrook ineens vol gas loslaat. Dus ik moest op de rem en paste naar mijn idee nog net tussen de auto en de vrachtwagen. Daarna werd de afstand weer fors groter, tot we in de file terecht kwamen. En toen ging meneer zitten vervelen. Fijn, als je geen kant op kunt.
Je had ook even een stukje vluchtstrook als invoegstrook kunnen gebruiken, voor een vrachtwagen is het érg vervelend om af te moeten remmen

Niet dat ik zijn gedrag goedkeur
Oud 11-12-2012, 19:48
KIET
KIET is offline
Citaat:
De achteruit lijkt soms moeilijk doen om het moeilijk doen hoor

Hoe moeilijk kan het zijn dat uniform te houden?
Inderdaad Ik had te maken met a) 'traditioneel' rechtsonder (121), b) indrukken en 'in zijn 4' (126 - en die bak is al zo vaag), c) ring op de pook optillen en rechtsonder (Ka), d) ring op de pook optillen en 'in z'n 1' (Kalos) en e) uittrekken en soort van 'in z'n 2' (96 - hoewel dat sowieso al een andere constructie is natuurlijk)

Ik geloof dat de Duitsers vooral kiezen voor links naast de 1. Dan nog even los van mechanismen waarbij je de pook moet optillen/indrukken zonder dat je echt een gevoel krijgt dat je er iets mee doet
Oud 11-12-2012, 21:21
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Je had ook even een stukje vluchtstrook als invoegstrook kunnen gebruiken, voor een vrachtwagen is het érg vervelend om af te moeten remmen

Niet dat ik zijn gedrag goedkeur
Ja, toen ik ingevoegd was, kwam ik ook tot de conclusie dat ik dat beter had kunnen doen, maar helaas schatte ik de situatie in die ene seconde anders in. En een km verder ofzo begon de file, dus afremmen moest hij toch. Het was onhandig van mij, maar ik had dat al lang door, daar had ik zijn gesein en gebumperkleef echt niet voor nodig. En dan te bedenken dat er gewoon een jonge meid in de auto voor me zat... waarom die zo reed, is me een raadsel.
Oud 12-12-2012, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad Ik had te maken met a) 'traditioneel' rechtsonder (121), b) indrukken en 'in zijn 4' (126 - en die bak is al zo vaag), c) ring op de pook optillen en rechtsonder (Ka), d) ring op de pook optillen en 'in z'n 1' (Kalos) en e) uittrekken en soort van 'in z'n 2' (96 - hoewel dat sowieso al een andere constructie is natuurlijk)

Ik geloof dat de Duitsers vooral kiezen voor links naast de 1. Dan nog even los van mechanismen waarbij je de pook moet optillen/indrukken zonder dat je echt een gevoel krijgt dat je er iets mee doet
Volvo en Renault hebben in heel veel modellen de R ook naast de 1 zitten. Ring optillen en naar linksvoor tillen. Al zie ik wel op steeds meer nieuwe Renault (en Dacia/Nissan) modellen de R rechtsonder zitten. Vraag me af waarom ze dat nu weer hebben veranderd
Oud 13-12-2012, 11:14
KIET
KIET is offline
Ander type versnellingsbak, waarschijnlijk. Keuze van de locatie is vaak direct afhankelijk van het ontwerp van de versnellingsbak, want er zijn verschillende manieren om een (achteruit)versnelling te ontwikkelen Ontwerp van een bak die naar de achterwielen moet is ook al anders dan die van eentje die naar de voorwielen moet en zo. Net zoals je ook verschillende variaties in nokkenassen en distributie hebt. Dus dat is naar eigen inzicht van de fabrikant

Hoewel die veiligheidmechanismen zoals optillen/indrukken e.d. onderdeel van de pook is en op zich daar wel een standaard voor gekozen kan worden
Oud 13-12-2012, 11:21
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Hoewel die veiligheidmechanismen zoals optillen/indrukken e.d. onderdeel van de pook is en op zich daar wel een standaard voor gekozen kan worden
Ga je toch automaat rijden
Oud 13-12-2012, 11:31
KIET
KIET is offline
Dat zou ik alleen overwegen als er het getal 500+ aan verbonden zit. Dat is ofwel het aantal PKs van de motor, of dat is dan mijn leeftijd
Oud 13-12-2012, 13:09
feniks
feniks is offline
Automaat is wel heel erg relaxed hoor. Zit een beetje te spieden naar een Volvo S40 op gas, met een automaat.

Vanmorgen alleen maar een vrachtwagenchauffeur die doorreed nadat hij 3 auto's had geraakt. Gelukkig hebben we het kenteken genoteerd, dus die idioot zal vast vlug te grazen worden genomen.

Ik ben toch wel heftig voorstander van een totaalverbod op vrachtvervoer als het gesneeuwd heeft. Die gozers denken serieus allemaal dat ze onsterfelijk zijn. Kutvolk, met hun gesein en gekleef, terwijl zij ook wel zien dat het niet sneller gaat...
Oud 13-12-2012, 22:24
Qimm
Qimm is offline
meh, automaat vind ik een beetje... hmja. Nee gewoon niet.

Ik was net een wegpiraat want ik ontdekte dat het vrij glad was, dus maar even met ene kleine omweg over het industrieterrein naar huis gegle- ik bedoel gereden.
Oud 16-12-2012, 11:52
KIET
KIET is offline
Ik kan mijn indenken dat automaat wel iets is als je regelmatig in de file staat - of met een behoorlijk geavanceerde bak aan de slag gaat in een wagen met flink vermogen - maar over het algemeen heb ik liever handschakelen

Ik heb afgelopen nacht een soort van stoplichtsprintje gedaan (op de A59, als je dan de A28 op wil wordt dat geregeld met stoplichten dus geen kwetsbare verkeersdeelnemers) En tot zéker 40 km kon ik nog een BMW 330 bijbenen - toen moest ik schakelen en was hij soort van weg
Oud 17-12-2012, 09:56
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ik kan mijn indenken dat automaat wel iets is als je regelmatig in de file staat - of met een behoorlijk geavanceerde bak aan de slag gaat in een wagen met flink vermogen - maar over het algemeen heb ik liever handschakelen
in dat soort gevallen kan ik me het wel indenken ja, maar ik sta nooit in de file en ik heb ook niet de ambitie en pk-monster te willen hebben, dus voor mij blijft een automaat een beetje meh-
Oud 22-12-2012, 11:37
MTpower
MTpower is offline
Kunnen ze niet eens een nieuwe campagne starten, in de trant van: De ruitenwissers bedien je niet met het rempedaal. Of: Regen is niet dodelijk, idioot rijden wel.

Manmanmanmanman, wat een dramatische figuren op de weg altijd als het een beetje spettert
Oud 22-12-2012, 21:05
Qimm
Qimm is offline
:')

Super slogans!!
Oud 22-12-2012, 21:35
Verwijderd
Nou ja, ik weet niet hoe goed jouw banden zijn als het regent/nat is, maar de winterbanden onder de Colt zijn echt dra-ma-tisch als het nat is. Grip bestaat dan gewoon niet meer. Dat gaat echt nergens over. Beter gaat het snel weer sneeuwen, dan heb ik tenminste nog wat aan die krengen
Oud 22-12-2012, 21:47
Qimm
Qimm is offline
maar je kunt ook veilig rustig rijden ipv dat hele zenuwachtige en onvoorspelbare, ik herken wel welke bestuurders MT bedoelt denk ik.
Oud 23-12-2012, 10:11
feniks
feniks is offline
Dat plus verlichting.

Waarom mensen toch en masse rondrijden met stelselmatig te hoog afgestelde (xenon) verlichting is mij werkelijk een raadsel. Echt.
Oud 23-12-2012, 15:09
Verwijderd
Citaat:
maar je kunt ook veilig rustig rijden ipv dat hele zenuwachtige en onvoorspelbare, ik herken wel welke bestuurders MT bedoelt denk ik.
dat zeker, maar er zit wel een verschil tussen compleet zenuwachtig en onvoorspelbaar en gewoon veilig rustig rijden. De een vindt iets anders veilig dan de ander, dat bedoelde ik meer
Oud 27-12-2012, 07:30
Verwijderd
Vriendelijk verzoek aan de mensen op de A2: Hou gewoon eens rechts en rij niet met 110 op de een na linkerrijstrook als je daar 130km/u mag. Dat is niet fijn voor anderen
Oud 27-12-2012, 17:12
feniks
feniks is offline
Ja, en degene die daar opgewekt rechts langsraasde, was ik
Oud 28-12-2012, 07:55
Verwijderd
Dat kon niet, het was er te druk voor
Oud 06-01-2013, 18:05
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Nou ja, ik weet niet hoe goed jouw banden zijn als het regent/nat is, maar de winterbanden onder de Colt zijn echt dra-ma-tisch als het nat is. Grip bestaat dan gewoon niet meer. Dat gaat echt nergens over. Beter gaat het snel weer sneeuwen, dan heb ik tenminste nog wat aan die krengen
Mijn banden zijn apk-afkeur en dan heb ik er ook nog eens maar 2 en toch presteren een heleboel 4-wielers het nog om ontzettend in de weg te gaan rijden
Rustig rijden is prima, zeker als het weer wat minder is. Maar zo lang er geen plassen op de weg liggen hoef je echt geen 20-30 km/h onder de Vmax te gaan rijden
Oud 06-01-2013, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Mijn banden zijn apk-afkeur en dan heb ik er ook nog eens maar 2 en toch presteren een heleboel 4-wielers het nog om ontzettend in de weg te gaan rijden
Rustig rijden is prima, zeker als het weer wat minder is. Maar zo lang er geen plassen op de weg liggen hoef je echt geen 20-30 km/h onder de Vmax te gaan rijden
Met dat laatste ben ik het niet helemaal eens sinds ik met deze banden heb gereden. Ik had laatst in z'n 3, met 50km/u, op een enigszins nattige ondergrond nog wielspin. Dat zegt denk ik genoeg
Oud 07-01-2013, 12:46
KIET
KIET is offline
Ook met gloednieuwe voorbanden wil de 121 best snel in een plas voor een verkeerslicht even staan glibberen voordat hij van zijn plaats komt Moet altijd met een beetje beleid.

Regio Amsterdam is trouwens echt prima te doen als je er pas rond drie uur 's nachts hoeft te zijn
Oud 07-01-2013, 20:26
Verwijderd
Vandaag was het droog. Ook wielspin en nee, ik trek niet overdreven snel of vol gas op. Ik geef altijd max 25% gas binnen bebouwde kom. Tijd om die krengen weer eens om te laten leggen, of voor lekkere fijne sneeuw en hagel en vorst enzo
Oud 08-01-2013, 08:24
Qimm
Qimm is offline
Ben je mal, voor 8 uur 's morgens is het nog helemaal niet nodig om je lichten aan te doen. Gaat er ook nog zo'n geschift mens naar je zitten knipperen
Oud 08-01-2013, 11:13
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Vandaag was het droog. Ook wielspin en nee, ik trek niet overdreven snel of vol gas op. Ik geef altijd max 25% gas binnen bebouwde kom. Tijd om die krengen weer eens om te laten leggen, of voor lekkere fijne sneeuw en hagel en vorst enzo
Misschien banden kopen van > €40,-

Overigens los van dit snap ik niet dat sommige banden die hier verkocht worden überhaupt toegestaan zijn op de weg. Ik heb ooit eens Nankang banden gemonteerd gehad onder een auto. Levensduur had ik niets over te klagen, die dingen waren zo hard dat ze waarschijnlijk wel 10 jaar mee konden, maar grip deden ze niet aan
Ze deden het zelfs slechter dan de totaal versleten Michelins (< 1mm profiel) waar ze voor in de plaats kwamen .

Laatst gewijzigd op 08-01-2013 om 11:19.
Oud 08-01-2013, 15:05
Verwijderd
Ja de winterbanden hebben we gekocht via de oom van Pluis, in de winter dat er nergens meer winterbanden voorradig waren en toen lagen er qua zomerbanden echt dramadingen onder. Die dingen waren zelfs slecht als het mooi weer was
Nu ligt er Minerva onder (ook nog nooit van gehoord) en als het daadwerkelijk koud is, sneeuwt ofzo dan zijn het prima banden. Als het nat is of wat warmer, dan zijn het waardeloze krengen Helaas lijkt het er ook op dat het geen winter gaat worden dit jaar

Mijn referentieband waarmee ik dat allemaal vergelijk voor wat betreft de Colt is de Bridgestone B250 die er nu onder liggen als zomerband. Prima dingen zijn dat. Je merkt alleen wel dat de Colt bakken onderstuur heeft, maar met die Bridgestones ben je tenminste geen gevaar op de weg
Oud 14-01-2013, 13:23
KIET
KIET is offline
Mevrouw was op weg naar de luchthaven in Brussel, zo'n 90 km van huis
Oud 14-01-2013, 13:28
Verwijderd
Ik las het al ja. Hoe kun je dat nou niet doorhebben zeg?

Vandaag kreeg ik een groot licht seintje van een zwarte Touran. Meneer reed zonder verlichting (busje was te oud om dagrijlichten te hebben) en kwam uit een mistbank. Geen idee waarom hij seinde want ze stonden niet te flitsen/laseren (ook niet met een kliko of verbouwde aanhangwagen) en mijn beide dimlichten werkten prima... Misschien wou hij graag dat iedereen zonder verlichting door de mist heen ging rijden? Als een soort sociaal experiment ofzo
Oud 15-01-2013, 21:13
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mevrouw was op weg naar de luchthaven in Brussel, zo'n 90 km van huis
[afbeelding]
Bij TopGear hadden ze ook eens een leuke routebeschrijving gekregen van de RAC, zal hem eens opzoeken

[Edit]
Gevind!
Oud 18-01-2013, 12:08
MTpower
MTpower is offline
Begin van de nacht hoorde ik hier in de straat een scooter rijden, ik weet nog dat ik dacht 'die zal wel koude handjes hebben'. Op datzelfde moment hoorde ik een flinke klap gevolgd door een schurend geluid en vervolgens een hoop gescheld. Was meneer op zijn plaat gegaan
Hoorde hem een aantal minuten later weer verder rijden, dus ik denk dat het allemaal wel mee viel
Oud 18-01-2013, 22:08
Verwijderd
In het donker op een provinciale weg met zijn vieren naast elkaar fietsen met donkere kleding en zonder verlichting. Want doodgereden worden is natuurlijk zoveel cooler dan opvallen in het donker, toch?
Oud 24-01-2013, 10:30
Verwijderd
Niet helemaal het goede topic maar what the hell.

Stoepband geraakt (vrij hard), voorband lek. Ik reed een parallelweg op en de stoep lag onder de sneeuw, gewoon finaal verkeerd ingeschat, ik dacht dat er alleen sneeuw lag, hele stoepband niet gezien tot ik er tegen zat Nu had ik toen ik de auto kocht wel snel ff gekeken of er een reservewiel en krik bij zat, maar ik heb niet de hele krikset gecontroleerd. Dus wat ontbreekt er?

het ding wat in deze krikset rechtsboven zit. Een ijzeren staafje met een hoekje, zodat je de dopjes van de bouten kunt wippen. Ik heb met blote handen geprobeerd, met sleutels, met een schroevedraaier, maar ik kreeg het er niet vanaf nu was mijn vader vandaag toch vrij dus die heb ik maar uit bed gebeld dopjes er uit en in 20 minuutjes bandje vervangen.

Weet iemand hoe zo'n ding heet zodat ik een nieuwe kan kopen? Waarschijnlijk werkt een imbussleuteltje ook straks thuis ff proberen...

Anyways, op het reservewiel ("gewone" zomerband) verder gereden, heb het idee dat de auto alle kanten op trekt maar hij is natuurlijk niet uitgelijnd meer. Ook hoor je opeens allemaal rare geluiden en voel je van alles. Lekker psychologisch effect
Oud 24-01-2013, 11:56
MTpower
MTpower is offline
Ik heb zo'n ding nooit eerder gezien, of het is me nooit opgevallen

Welke dopjes, van welke bouten?
Bedoel je dit soort kapjes (wielmoerkapjes)?

Of zulke (naafkappen):

Beide verwijder ik zelf altijd met een kleine schroevendraaier, uiteraard uitkijken met krassen maken.
Een naafkap zit vaak vastgeklikt, dus je moet even weten hoe en waar het klikmechanisme zit. Wielmoerkapjes kun je er normaal zo afschuiven zonder klik of gereedschap, als je er geen grip op kunt krijgen kun je ze voorzichtig met een schroevendraaiertje losduwen (niet in gaat prikken). En als ze echt hardnekkig zijn voorzichtig met een klein tangetje er af pakken.
Oud 24-01-2013, 12:38
Verwijderd
Wielmoerkapjes! en ik kreeg ze er met de hand echt niet vanaf, ook niet met prutsen met sleutel of schroevedraaier. Misschien door de kou of zo (niet dat ik daar de logica van inzie maar goed ).
Er zit bij mij een opening in het kapje waar je iets achter kan haken om ze er uit te trekken alleen had ik niets met een haakje...
Oud 24-01-2013, 12:46
MTpower
MTpower is offline
Als je je kriksetje weer compleet wilt maken kun je met je krikset even langs de dealer gaan, die kan aan de hand van type en bouwjaar in no-time het missende onderdeeltje terug vinden in het systeem.

Overigens kan het geen kwaad je auto na zo'n voorval even te laten checken door iemand. Gebeurt vaak dat er niets aan de hand is, maar het komt regelmatig voor dat er iets verbuigt of breekt aan de ophanging door zo'n klap.
Oud 24-01-2013, 13:04
Verwijderd
Hij moet toch al voor een grote beurt binnenkort, zal het er meteen bij vermelden. Thanks voor de tips.
Oud 25-01-2013, 05:14
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik kon gisteren maar ternauwernood een auto ontwijken. Hij stond op de linkerbaan bij het stoplicht en ik rechts. Tien meter na de bocht is een kort afritje met stoplicht, verder gaan er twee banen rechtdoor zonder stoplicht. Hij haalt me in door de buitenbocht, om vervolgens twee banen opzij te komen met een vaart. Maar op de rechterlijn van mijn baan moest hij vol in de ankers, omdat er al een auto op het uitvoegstrookje stond. Gelukkig was de linkerbaan leeg, anders was ik er gegarandeerd tegenaan gegaan. Op zulke capriolen kun je niet anticiperen...
Oud 25-01-2013, 15:41
feniks
feniks is offline
Op de afrit naar huis, werd ik danig op mijn bumper gezeten door een opgefokte passat. Die afrit eindigt met een stoplicht, dus ik liet me gewoon uitrollen. Maar meneer vond dat niet snel genoeg, dus hij haalde mij over de vluchtstrook in, waarbij hij slipte en de vangrail (en zijn rechterkant) fors raakte.
Ik kon gelukkig nog wat naar links uitwijken. En toch maar even naar 's mans gezondheid (en gezonde verstand) geinformeerd.
Waagde de lul ook nog te zeggen dat het mijn schuld was. Na hem verteld te hebben dat hij wat mij betreft zichzelf de volgende keer dood mocht rijden, ben ik maar vertrokken.

Wat een tuig.
Oud 26-01-2013, 06:33
Missy
Missy is offline
Wat een vent, feniks, zeker nadat je nog netjes vraagt hoe het met hem is.

Gisteren had ik onderweg naar mijn vriend een auto achter me zitten, die constant zat te bumperkleven, drukken en dan weer remmen. Ik kon niet inhalen vanwege een vrachtwagen voor me. Uiteindelijk had die vent zo'n haast, dat ie gewoon letterlijk over de rotonde is heen gereden. Verder geen hoge rotonde (geluk voor hem), maar echt.
Oud 26-01-2013, 20:47
Verwijderd
Misschien toch even verstandig om 0900-8844 te bellen feniks, je wilt niet dat die vent in zijn achterlijkheid aangifte tegen je doet wegens doorrijden na een ongeluk. Wel echt een tegenvaller zulke mensen ja...

Ik had vandaag ook iemand die rotondes niet snapte. Ze gaf richting aan naar rechts, maar dat is bij Zwolle CS een afslag naar het busstation waar je met de auto niet mag komen. Daarop besloot mevrouw maar om stil te gaan staan en te wachten tot het verkeer achter haar van de rotonde af was (waarbij ze geluk had dat iedereen de afslag moest hebben die ze net niet blokkeerde). Daarna reed ze achteruit en toen weer vooruit naar de volgende afslag. Harder dan 30 heb ik haar niet zien rijden en toen ze aanstalten maakte om heel slecht te parkeren ben ik er maar langs gegaan omdat er verder toch niks reed.
Typisch iemand die heeft leren rijden in een dorp, niet in een stad (niet dat Zwolle nu zo'n stad is qua verkeer, maar toch al snel veel drukker dan de dorpjes hier omheen).
Oud 26-01-2013, 23:12
Verwijderd
Ik denk niet dat dat kan, leren rijden in een dorp. Sowieso moet je in Nederland leren rijden via een rijschool en gezien de examencentra altijd bij een stad in de buurt zitten en je daar ook duidelijk testen, is er geen instructeur die je in een dorp waar over het algemeen niet eens stoplichten staan, zal opleiden. Sowieso zou dat wel opvallen tijdens een examen. Ik woonde ook vrij ver van een stad af, daarom werden lessen van 2uur of gecombineerd met andere leerlingen gegeven zodat we genoeg tijd daar doorbrachten en niet alleen bezig waren met heen en terug rijden.
Wat wel heel goed mogelijk is, is dat ze niet uit de buurt is en sowieso niet gewend aan steden. Als je mij in utrecht of Nijmegen zet, haal ik ook rare dingen uit omdat ik soms echt geen idee heb van hoe het precies in elkaar zit. Als je nooit met speciale busbanen te maken krijgt en je hebt al veel meer aandacht nodig omdat je niet precies weet hoe je moet rijden, dan kan het zij dat je die oprijdt per ongeluk (zelf gehad). En parkeren, tja als je nooit hoeft te fileparkeren vanwege de zeeën van ruimte die je gewend bent, dan gaat dat ook niet meer vanzelf. Ook een nieuwe auto kan daarin meespelen. Of sensoren die het begeven ^^
Oud 27-01-2013, 07:35
Hawahaai
Hawahaai is offline
Waar je leert rijden (zowel voor als na je examen), maakt echt wel uit. Ik ben ook zo iemand die leerde rijden in een dorp, en een extra lange les moest nemen om naar een stad met turborotondes enz. te gaan. Ik heb pas enigszins leren stads-rijden toen ik zelf in een stad woonde. En dan nog ben ik in onbekende steden blij met navigatie, zodat ik al van te voren een idee heb over waar voorsorteren en zo.
Oud 27-01-2013, 11:14
Verwijderd
Ik snap dat je dingen niet gewend bent, ik ben zelf iemand die bijna nooit in steden hoeft te zijn met de auto (overigens gaan steden die ik ken prima), dus ik ben er erg slecht in. Maar als je niet in een stad hebt leren rijden, dan lijkt mij dat toch een gebrek van de rijschool te zijn en dan vind ik het knap dat je slaagt voor een rij-examen in een stad, tenzij je de routes allemaal op voorhand uit je hoofd hebt geleerd ofzo.
Oud 27-01-2013, 12:14
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
en dan vind ik het knap dat je slaagt voor een rij-examen in een stad, tenzij je de routes allemaal op voorhand uit je hoofd hebt geleerd ofzo.
Er zijn in Nederland ook praktijkexamencentra in plaatsen zoals Winschoten, Lichtenvoorde en Hoorn.

En iets groter, maar nog steeds niet echt steden: Terneuzen, Roosendaal, Hoogeveen.

Met een half uurtje examentijd kom je dan niet ver
Oud 27-01-2013, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Ik snap dat je dingen niet gewend bent, ik ben zelf iemand die bijna nooit in steden hoeft te zijn met de auto (overigens gaan steden die ik ken prima), dus ik ben er erg slecht in. Maar als je niet in een stad hebt leren rijden, dan lijkt mij dat toch een gebrek van de rijschool te zijn en dan vind ik het knap dat je slaagt voor een rij-examen in een stad, tenzij je de routes allemaal op voorhand uit je hoofd hebt geleerd ofzo.
Ik denk dat je onderschat hoeveel gehuchten en dorpen er in Nederland zijn. Zeker in Noordoost Nederland. Als je in - ik noem maar iets - Lemelerveld woont, kom je niet snel in de buurt van een stad. Dan leer je dus ook gewoon rijden in een dorp en de directe omgeving daarvan. Voor het examen ga je naar Deventer, Almelo of Zwolle. Ook niet bepaald steden.
Oud 27-01-2013, 12:19
Verwijderd
Half uur? Is dat veranderd? Ik dacht dat dat een uur was. Maar dan kom je inderdaad niet ver.
Hmm, dat valt me allemaal best tegen dan. En ik was juist zo trots op Nederland tov België ivm rijlessen
Oud 27-01-2013, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Half uur? Is dat veranderd? Ik dacht dat dat een uur was. Maar dan kom je inderdaad niet ver.
Hmm, dat valt me allemaal best tegen dan. En ik was juist zo trots op Nederland tov België ivm rijlessen
Praktijkexamen duurt 55 minuten volgens het CBR.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten