Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik geloof dat de Duitsers vooral kiezen voor links naast de 1. Dan nog even los van mechanismen waarbij je de pook moet optillen/indrukken zonder dat je echt een gevoel krijgt dat je er iets mee doet ![]() ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ander type versnellingsbak, waarschijnlijk. Keuze van de locatie is vaak direct afhankelijk van het ontwerp van de versnellingsbak, want er zijn verschillende manieren om een (achteruit)versnelling te ontwikkelen
![]() ![]() Hoewel die veiligheidmechanismen zoals optillen/indrukken e.d. onderdeel van de pook is en op zich daar wel een standaard voor gekozen kan worden ![]()
|
Dat zou ik alleen overwegen als er het getal 500+ aan verbonden zit. Dat is ofwel het aantal PKs van de motor, of dat is dan mijn leeftijd
![]()
|
![]() |
Automaat is wel heel erg relaxed hoor. Zit een beetje te spieden naar een Volvo S40 op gas, met een automaat.
![]() Vanmorgen alleen maar een vrachtwagenchauffeur die doorreed nadat hij 3 auto's had geraakt. Gelukkig hebben we het kenteken genoteerd, dus die idioot zal vast vlug te grazen worden genomen. Ik ben toch wel heftig voorstander van een totaalverbod op vrachtvervoer als het gesneeuwd heeft. Die gozers denken serieus allemaal dat ze onsterfelijk zijn. Kutvolk, met hun gesein en gekleef, terwijl zij ook wel zien dat het niet sneller gaat... |
![]() |
|
meh, automaat vind ik een beetje... hmja. Nee gewoon niet.
Ik was net een wegpiraat want ik ontdekte dat het vrij glad was, dus maar even met ene kleine omweg over het industrieterrein naar huis gegle- ik bedoel gereden.
|
Ik kan mijn indenken dat automaat wel iets is als je regelmatig in de file staat - of met een behoorlijk geavanceerde bak aan de slag gaat in een wagen met flink vermogen - maar over het algemeen heb ik liever handschakelen
![]() Ik heb afgelopen nacht een soort van stoplichtsprintje gedaan (op de A59, als je dan de A28 op wil wordt dat geregeld met stoplichten dus geen kwetsbare verkeersdeelnemers) ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Kunnen ze niet eens een nieuwe campagne starten, in de trant van: De ruitenwissers bedien je niet met het rempedaal. Of: Regen is niet dodelijk, idioot rijden wel.
Manmanmanmanman, wat een dramatische figuren op de weg altijd als het een beetje spettert ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Nou ja, ik weet niet hoe goed jouw banden zijn als het regent/nat is, maar de winterbanden onder de Colt zijn echt dra-ma-tisch als het nat is. Grip bestaat dan gewoon niet meer. Dat gaat echt nergens over. Beter gaat het snel weer sneeuwen, dan heb ik tenminste nog wat aan die krengen
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Rustig rijden is prima, zeker als het weer wat minder is. Maar zo lang er geen plassen op de weg liggen hoef je echt geen 20-30 km/h onder de Vmax te gaan rijden ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ook met gloednieuwe voorbanden wil de 121 best snel in een plas voor een verkeerslicht even staan glibberen voordat hij van zijn plaats komt
![]() Regio Amsterdam is trouwens echt prima te doen als je er pas rond drie uur 's nachts hoeft te zijn ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Overigens los van dit snap ik niet dat sommige banden die hier verkocht worden überhaupt toegestaan zijn op de weg. Ik heb ooit eens Nankang banden gemonteerd gehad onder een auto. Levensduur had ik niets over te klagen, die dingen waren zo hard dat ze waarschijnlijk wel 10 jaar mee konden, maar grip deden ze niet aan ![]() Ze deden het zelfs slechter dan de totaal versleten Michelins (< 1mm profiel) waar ze voor in de plaats kwamen ![]()
Laatst gewijzigd op 08-01-2013 om 11:19. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja de winterbanden hebben we gekocht via de oom van Pluis, in de winter dat er nergens meer winterbanden voorradig waren en toen lagen er qua zomerbanden echt dramadingen onder. Die dingen waren zelfs slecht als het mooi weer was
![]() Nu ligt er Minerva onder (ook nog nooit van gehoord) en als het daadwerkelijk koud is, sneeuwt ofzo dan zijn het prima banden. Als het nat is of wat warmer, dan zijn het waardeloze krengen ![]() ![]() ![]() Mijn referentieband waarmee ik dat allemaal vergelijk voor wat betreft de Colt is de Bridgestone B250 die er nu onder liggen als zomerband. Prima dingen zijn dat. Je merkt alleen wel dat de Colt bakken onderstuur heeft, maar met die Bridgestones ben je tenminste geen gevaar op de weg ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik las het al ja. Hoe kun je dat nou niet doorhebben zeg?
![]() ![]() Vandaag kreeg ik een groot licht seintje van een zwarte Touran. Meneer reed zonder verlichting (busje was te oud om dagrijlichten te hebben) en kwam uit een mistbank. Geen idee waarom hij seinde want ze stonden niet te flitsen/laseren (ook niet met een kliko of verbouwde aanhangwagen) en mijn beide dimlichten werkten prima... Misschien wou hij graag dat iedereen zonder verlichting door de mist heen ging rijden? Als een soort sociaal experiment ofzo ![]() |
![]() |
|
Begin van de nacht hoorde ik hier in de straat een scooter rijden, ik weet nog dat ik dacht 'die zal wel koude handjes hebben'. Op datzelfde moment hoorde ik een flinke klap gevolgd door een schurend geluid en vervolgens een hoop gescheld. Was meneer op zijn plaat gegaan
![]() Hoorde hem een aantal minuten later weer verder rijden, dus ik denk dat het allemaal wel mee viel ![]()
|
Verwijderd
|
Niet helemaal het goede topic maar what the hell.
Stoepband geraakt (vrij hard), voorband lek. Ik reed een parallelweg op en de stoep lag onder de sneeuw, gewoon finaal verkeerd ingeschat, ik dacht dat er alleen sneeuw lag, hele stoepband niet gezien tot ik er tegen zat ![]() ![]() het ding wat in deze krikset rechtsboven zit. Een ijzeren staafje met een hoekje, zodat je de dopjes van de bouten kunt wippen. Ik heb met blote handen geprobeerd, met sleutels, met een schroevedraaier, maar ik kreeg het er niet vanaf ![]() ![]() ![]() Weet iemand hoe zo'n ding heet zodat ik een nieuwe kan kopen? Waarschijnlijk werkt een imbussleuteltje ook straks thuis ff proberen... Anyways, op het reservewiel ("gewone" zomerband) verder gereden, heb het idee dat de auto alle kanten op trekt maar hij is natuurlijk niet uitgelijnd meer. Ook hoor je opeens allemaal rare geluiden en voel je van alles. Lekker psychologisch effect ![]() |
![]() |
|
Ik heb zo'n ding nooit eerder gezien, of het is me nooit opgevallen
![]() Welke dopjes, van welke bouten? Bedoel je dit soort kapjes (wielmoerkapjes)? ![]() Of zulke (naafkappen): ![]() Beide verwijder ik zelf altijd met een kleine schroevendraaier, uiteraard uitkijken met krassen maken. Een naafkap zit vaak vastgeklikt, dus je moet even weten hoe en waar het klikmechanisme zit. Wielmoerkapjes kun je er normaal zo afschuiven zonder klik of gereedschap, als je er geen grip op kunt krijgen kun je ze voorzichtig met een schroevendraaiertje losduwen (niet in gaat prikken). En als ze echt hardnekkig zijn voorzichtig met een klein tangetje er af pakken.
|
Verwijderd
|
Wielmoerkapjes! en ik kreeg ze er met de hand echt niet vanaf, ook niet met prutsen met sleutel of schroevedraaier. Misschien door de kou of zo (niet dat ik daar de logica van inzie maar goed
![]() Er zit bij mij een opening in het kapje waar je iets achter kan haken om ze er uit te trekken alleen had ik niets met een haakje... |
![]() |
|
Als je je kriksetje weer compleet wilt maken kun je met je krikset even langs de dealer gaan, die kan aan de hand van type en bouwjaar in no-time het missende onderdeeltje terug vinden in het systeem.
Overigens kan het geen kwaad je auto na zo'n voorval even te laten checken door iemand. Gebeurt vaak dat er niets aan de hand is, maar het komt regelmatig voor dat er iets verbuigt of breekt aan de ophanging door zo'n klap.
|
Ik kon gisteren maar ternauwernood een auto ontwijken. Hij stond op de linkerbaan bij het stoplicht en ik rechts. Tien meter na de bocht is een kort afritje met stoplicht, verder gaan er twee banen rechtdoor zonder stoplicht. Hij haalt me in door de buitenbocht, om vervolgens twee banen opzij te komen met een vaart. Maar op de rechterlijn van mijn baan moest hij vol in de ankers, omdat er al een auto op het uitvoegstrookje stond. Gelukkig was de linkerbaan leeg, anders was ik er gegarandeerd tegenaan gegaan. Op zulke capriolen kun je niet anticiperen...
|
![]() |
|
![]() |
Op de afrit naar huis, werd ik danig op mijn bumper gezeten door een opgefokte passat. Die afrit eindigt met een stoplicht, dus ik liet me gewoon uitrollen. Maar meneer vond dat niet snel genoeg, dus hij haalde mij over de vluchtstrook in, waarbij hij slipte en de vangrail (en zijn rechterkant) fors raakte.
Ik kon gelukkig nog wat naar links uitwijken. En toch maar even naar 's mans gezondheid (en gezonde verstand) geinformeerd. Waagde de lul ook nog te zeggen dat het mijn schuld was. Na hem verteld te hebben dat hij wat mij betreft zichzelf de volgende keer dood mocht rijden, ben ik maar vertrokken. Wat een tuig. |
![]() |
|
Wat een vent, feniks, zeker nadat je nog netjes vraagt hoe het met hem is.
![]() Gisteren had ik onderweg naar mijn vriend een auto achter me zitten, die constant zat te bumperkleven, drukken en dan weer remmen. Ik kon niet inhalen vanwege een vrachtwagen voor me. Uiteindelijk had die vent zo'n haast, dat ie gewoon letterlijk over de rotonde is heen gereden. Verder geen hoge rotonde (geluk voor hem), maar echt.
|
Verwijderd
|
Misschien toch even verstandig om 0900-8844 te bellen feniks, je wilt niet dat die vent in zijn achterlijkheid aangifte tegen je doet wegens doorrijden na een ongeluk. Wel echt een tegenvaller zulke mensen ja...
Ik had vandaag ook iemand die rotondes niet snapte. Ze gaf richting aan naar rechts, maar dat is bij Zwolle CS een afslag naar het busstation waar je met de auto niet mag komen. Daarop besloot mevrouw maar om stil te gaan staan en te wachten tot het verkeer achter haar van de rotonde af was (waarbij ze geluk had dat iedereen de afslag moest hebben die ze net niet blokkeerde). Daarna reed ze achteruit en toen weer vooruit naar de volgende afslag. Harder dan 30 heb ik haar niet zien rijden en toen ze aanstalten maakte om heel slecht te parkeren ben ik er maar langs gegaan omdat er verder toch niks reed. Typisch iemand die heeft leren rijden in een dorp, niet in een stad (niet dat Zwolle nu zo'n stad is qua verkeer, maar toch al snel veel drukker dan de dorpjes hier omheen). |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk niet dat dat kan, leren rijden in een dorp. Sowieso moet je in Nederland leren rijden via een rijschool en gezien de examencentra altijd bij een stad in de buurt zitten en je daar ook duidelijk testen, is er geen instructeur die je in een dorp waar over het algemeen niet eens stoplichten staan, zal opleiden. Sowieso zou dat wel opvallen tijdens een examen. Ik woonde ook vrij ver van een stad af, daarom werden lessen van 2uur of gecombineerd met andere leerlingen gegeven zodat we genoeg tijd daar doorbrachten en niet alleen bezig waren met heen en terug rijden.
Wat wel heel goed mogelijk is, is dat ze niet uit de buurt is en sowieso niet gewend aan steden. Als je mij in utrecht of Nijmegen zet, haal ik ook rare dingen uit omdat ik soms echt geen idee heb van hoe het precies in elkaar zit. Als je nooit met speciale busbanen te maken krijgt en je hebt al veel meer aandacht nodig omdat je niet precies weet hoe je moet rijden, dan kan het zij dat je die oprijdt per ongeluk (zelf gehad). En parkeren, tja als je nooit hoeft te fileparkeren vanwege de zeeën van ruimte die je gewend bent, dan gaat dat ook niet meer vanzelf. Ook een nieuwe auto kan daarin meespelen. Of sensoren die het begeven ^^ |
![]() |
|
Waar je leert rijden (zowel voor als na je examen), maakt echt wel uit. Ik ben ook zo iemand die leerde rijden in een dorp, en een extra lange les moest nemen om naar een stad met turborotondes enz. te gaan. Ik heb pas enigszins leren stads-rijden toen ik zelf in een stad woonde. En dan nog ben ik in onbekende steden blij met navigatie, zodat ik al van te voren een idee heb over waar voorsorteren en zo.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik snap dat je dingen niet gewend bent, ik ben zelf iemand die bijna nooit in steden hoeft te zijn met de auto (overigens gaan steden die ik ken prima), dus ik ben er erg slecht in. Maar als je niet in een stad hebt leren rijden, dan lijkt mij dat toch een gebrek van de rijschool te zijn en dan vind ik het knap dat je slaagt voor een rij-examen in een stad, tenzij je de routes allemaal op voorhand uit je hoofd hebt geleerd ofzo.
|
![]() |
||
Citaat:
En iets groter, maar nog steeds niet echt steden: Terneuzen, Roosendaal, Hoogeveen. Met een half uurtje examentijd kom je dan niet ver ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|