Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2013, 09:43
Qimm
Qimm is offline
Fazanten op balkonnen gaat 'em ook niet worden ben ik bang De vogeltjes laten dingen uit de voederbakjes op de grond vallen en daar komt hij op af. Om dat aan te moedigen heb ik nu ook wat kippenvoer gestrooid op die plek
Oud 25-01-2013, 09:43
Verwijderd
Wij hebben een keer een fazant in de tuin gehad. Met 3 katten met hoge ruggen en dikke staarten eromheen die te bang waren om aan te vallen
Oud 25-01-2013, 09:44
Verwijderd
Fazanten zijn zo leuk!
Wij zijn al een uur onderweg naar Tilburg, eerst lunchen met mijn zusje in haar nieuwe kamer en dan door naar een of ander dorp en de nieuwe schuiftrombone van mijn vriendje ophalen. Ben benieuwd!
Oud 25-01-2013, 09:44
Verwijderd
Haha nee, zou een beetje zielig zijn als er een fazant over mijn balkon zou scharrelen.

En wat leuk dat je er extra kippenvoer voor strooit
Oud 25-01-2013, 10:42
Verwijderd
Ik lig nog steeds in bed Maar goeiemorgen in ieder geval.
Oud 25-01-2013, 10:53
Miekje*
Miekje* is offline
Goedemorgen iedereen! Ik kom zojuist van de tandarts, waar ik een wortelkanaalbehandeling heb gehad En nu heb ik een noodvulling, wat betekent dat ik nog maar een halve kies over heb en er kauwgom in zit. En ik was vergeten wat te eten van tevoren, dus nu ben ik heel behoedzaam Goedemorgen! in mijn andere mondhoek aan het gieten.
Oud 25-01-2013, 10:58
Verwijderd
Ai dat klinkt pijnlijk...
Oud 25-01-2013, 11:00
Miekje*
Miekje* is offline
Nou, ik voel nu nog niks, want de verdoving is nog niet uitgewerkt De tandarts heeft me wel alvast gewaarschuwd dat ik er goed last van kan krijgen, dus ik heb al bij voorbaat een pak ibuprofen gekocht.
Oud 25-01-2013, 11:09
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
mijn nieuwe baantje bevalt uitstekend en ik vind het weerwolfspel VET SPANNEND
Oud 25-01-2013, 11:27
Miekje*
Miekje* is offline
Wat is je nieuwe baantje, fizzle? Of heb ik eroverheen gelezen?
Oud 25-01-2013, 11:35
Verwijderd

Oud 25-01-2013, 11:37
Miekje*
Miekje* is offline
Emg, facebook zeker?
Oud 25-01-2013, 11:38
Verwijderd
Myeah.
Oud 25-01-2013, 11:40
Miekje*
Miekje* is offline
Echt, ik ben er geloof ik steeds meer content mee dat ik geen FB-account heb, als ik dat zo van anderen hoor/lees. Facebookruzies, ongewenste foto's, domme statusupdates, etc.

Q, heb je al een eventuele oplossing bedacht/gevonden voor mijn schermbesturingsflips?
Oud 25-01-2013, 11:44
Verwijderd
Yeah, ik heb een handjevol opties gevonden, waarvan de meesten wel vrij snel te checken danwel uit te sluiten zijn. Roep maar wanneer het schikt.
Oud 25-01-2013, 11:50
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Yeah, ik heb een handjevol opties gevonden, waarvan de meesten wel vrij snel te checken danwel uit te sluiten zijn. Roep maar wanneer het schikt.
Geen idee :') Straks? Dan ga ik toch appeltaart bakken, kan ik m'n laptop aan laten staan met TeamViewer aan.
Oud 25-01-2013, 11:57
Verwijderd
Sure. Knal er maar een PM tegenaan met de login als je zo ver bent
Oud 25-01-2013, 12:02
Miekje*
Miekje* is offline
Ok
Oud 25-01-2013, 12:13
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Goeiemorgen!
Oud 25-01-2013, 12:32
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Wat is je nieuwe baantje, fizzle? Of heb ik eroverheen gelezen?
Ja een beetje extended kraamzorg. Echt te gek. Net als wat ik bij de thuiszorg deed, maar dan zonder de ellende die oude mensen vaak met zich meedragen beetje opruimen, beetje mensen hun huis gezellig maken, beetje chillen, beetje met kinderen spelen.
Oud 25-01-2013, 12:49
Verwijderd
Studieboek meldt over hoestende kinderen:

"Hoesten is het pathofysiologische verschijnsel waarbij het kind eerst diep inademt, vervolgens de glottis sluit en thoracale en abdominale spieren aanspant en ten slotte de glottis snel en stootsgewijs opent waarbij lucht op explosieve wijze ontsnapt"
Oud 25-01-2013, 12:50
Verwijderd
Ik vraag me af voor wie die uitleg er staat.
Oud 25-01-2013, 12:50
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Voor zangers?
Oud 25-01-2013, 12:55
Verwijderd
Het staat in een boek voor artsen "kleine kwalen bij kinderen"

Voor al die artsen die dachten "oh, wat zit dat kind steeds lucht door zijn glottis te stoten, wist ik maar hoe dat heette"
Oud 25-01-2013, 13:03
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ohja, koffie natuurlijk. Volgens mij weet ik zelfs hoe het pak er uit ziet
Cacao (de autocorrect van mijn telefoon suggereert nu CAC40 ??) van Blooker natuurlijk! Wit/bruin pak met een silhouet van een vrouwenhoofd er op!
Oud 25-01-2013, 13:05
Verwijderd
Oe ik verrek van de honger maar ik weet niet of ik soep ga eten die ik gisteren gemaakt heb (met dank aan Para) of toch voor eieren met spek ga FWP FTW!
Oud 25-01-2013, 13:06
Martiño
Martiño is offline
En ik heb de hele nacht moeten kotsen buhhh wat heb ik slecht geslapen!!
Oud 25-01-2013, 13:17
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Het staat in een boek voor artsen "kleine kwalen bij kinderen"

Voor al die artsen die dachten "oh, wat zit dat kind steeds lucht door zijn glottis te stoten, wist ik maar hoe dat heette"
Ja heerlijk dat soort dingen toch
Oud 25-01-2013, 13:24
Verwijderd
Ik vraag me af of een medische terminologie onderlegde alien met deze uitleg in staat zou zijn een hoestend kind te herkennen.
Oud 25-01-2013, 13:27
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja de enige niet-medici die het zouden begrijpen aan de hand van die uitleg zouden waarschijnlijk zangers of blazers zijn Hoewel die natuurlijk ook gewoon anatomie en fysiologie krijgen, dus dan telt dat eigenlijk ook al niet meer he?
Oud 25-01-2013, 13:27
Verwijderd
wij gaan weer van meubels veranderen
Oud 25-01-2013, 13:28
Verwijderd
En ook die wisten ook zo wel wat hoesten is, neem ik aan
Oud 25-01-2013, 13:28
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja maar als het een raadspelletje was waarbij je alleen de beschrijving krijgt
Oud 25-01-2013, 13:30
Verwijderd
Ohja als jeopardy-vraag ofzo
Oud 25-01-2013, 13:51
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ja de enige niet-medici die het zouden begrijpen aan de hand van die uitleg zouden waarschijnlijk zangers of blazers zijn Hoewel die natuurlijk ook gewoon anatomie en fysiologie krijgen, dus dan telt dat eigenlijk ook al niet meer he?
En gymdocenten
Oud 25-01-2013, 13:51
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ohja als jeopardy-vraag ofzo
Het antwoord is... "Wat is hoesten?"
Oud 25-01-2013, 13:53
Verwijderd
Sarah naamzoek: als mijn arts mij zei dat ik een medicijn krijg met de ene merknaam, en ik krijg van de apotheek hetzelfde werkzame bestanddeel, maar van een ander merk, is dat dan erg? Ik weet dat overstappen van de een naar de ander niet zomaar gaat, dus geheel inwisselbaar zullen ze niet zijn...
Oud 25-01-2013, 13:56
Carn
Carn is offline
niet-onderbouwde aanname, maar het klinkt n beetje alsof je paracetamol hebt van de AH en van de Kruidvat, het ding is hetzelfde maar met een andere sticker er op
Oud 25-01-2013, 14:00
Verwijderd
Is die uitleg niet gewoon bedoeld om inzichtelijk te maken wat er precies gebeurt bij hoesten?
Oud 25-01-2013, 14:01
Verwijderd
Citaat:
niet-onderbouwde aanname, maar het klinkt n beetje alsof je paracetamol hebt van de AH en van de Kruidvat, het ding is hetzelfde maar met een andere sticker er op
Dat weet ik, en als het zo zat zou ik er niet om vragen. Het is op recept, hè. Misschien moet ik maar even bellen.
Oud 25-01-2013, 14:03
Carn
Carn is offline
Dat lijkt me sowieso een goed idee
Oud 25-01-2013, 14:11
Verwijderd
In principe moet dat gewoon kunnen. Sommige mensen krijgen van het ene merk bijwerkingen (vooral maagdarmklachten) die ze van het andere merk niet krijgen, door de hulpstoffen, maar als de dosis en de werkzame stof en het type (tablet, capsule, etc) hetzelfde is, kun je gewoon van de ene over op de andere.
Oud 25-01-2013, 14:13
Verwijderd
Citaat:
In principe moet dat gewoon kunnen. Sommige mensen krijgen van het ene merk bijwerkingen (vooral maagdarmklachten) die ze van het andere merk niet krijgen, door de hulpstoffen, maar als de dosis en de werkzame stof en het type (tablet, capsule, etc) hetzelfde is, kun je gewoon van de ene over op de andere.
Hmmm ja. Ik krijg nogal tegenstrijdige informatie want in uitleg van de belangenvereniging staat weer dat je niet zomaar kunt overstappen bla bla bla. Maar goed, het zal wel goed zitten, ik ga alleen even vragen of dit bewust was, of een foutje.
Oud 25-01-2013, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Is die uitleg niet gewoon bedoeld om inzichtelijk te maken wat er precies gebeurt bij hoesten?
Het is gewoon het format van het boek: elk hoofdstuk begint met een definitie van de titel, en dit hoofdstuk heet nu eenmaal 'hoesten'.
Oud 25-01-2013, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Het is gewoon het format van het boek: elk hoofdstuk begint met een definitie van de titel, en dit hoofdstuk heet nu eenmaal 'hoesten'.
Lekker, van die consequente boeken.
Oud 25-01-2013, 14:17
Verwijderd
't Heeft natuurlijk ook te maken met dat stomme preferentiebeleid van zorgverzekeraars.
Oud 25-01-2013, 14:22
Verwijderd
Ja, klopt. Apotheken zitten onder de plak bij verzekeraars, want als je als apotheek niet zuinig bent zegt de verzekeraar 'oh dan werken we toch gewoon niet meer met jullie samen' en moeten alle patiënten bij die apotheek steeds al hun medicijnen voorschieten aan de verzekering, terwijl de apotheek doorgaans wel klantvriendelijk wil blijven.
Oud 25-01-2013, 14:25
Verwijderd
Doordat Minoes de hele tijd over mijn toetsenbord loopt, is dit naar mijn mentor verzonden: Beste mevrouw Jakddfn
Oud 25-01-2013, 14:29
Verwijderd
Oud 25-01-2013, 14:30
Verwijderd
Soms is het alsof katten het extra doen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten