Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Studieboek meldt over hoestende kinderen:
"Hoesten is het pathofysiologische verschijnsel waarbij het kind eerst diep inademt, vervolgens de glottis sluit en thoracale en abdominale spieren aanspant en ten slotte de glottis snel en stootsgewijs opent waarbij lucht op explosieve wijze ontsnapt" |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Sarah naamzoek: als mijn arts mij zei dat ik een medicijn krijg met de ene merknaam, en ik krijg van de apotheek hetzelfde werkzame bestanddeel, maar van een ander merk, is dat dan erg? Ik weet dat overstappen van de een naar de ander niet zomaar gaat, dus geheel inwisselbaar zullen ze niet zijn...
|
![]() |
|
niet-onderbouwde aanname, maar het klinkt n beetje alsof je paracetamol hebt van de AH en van de Kruidvat, het ding is hetzelfde maar met een andere sticker er op
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
In principe moet dat gewoon kunnen. Sommige mensen krijgen van het ene merk bijwerkingen (vooral maagdarmklachten) die ze van het andere merk niet krijgen, door de hulpstoffen, maar als de dosis en de werkzame stof en het type (tablet, capsule, etc) hetzelfde is, kun je gewoon van de ene over op de andere.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, klopt. Apotheken zitten onder de plak bij verzekeraars, want als je als apotheek niet zuinig bent zegt de verzekeraar 'oh dan werken we toch gewoon niet meer met jullie samen' en moeten alle patiënten bij die apotheek steeds al hun medicijnen voorschieten aan de verzekering, terwijl de apotheek doorgaans wel klantvriendelijk wil blijven.
|
![]() |
|
|