Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2013, 20:41
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb geen talen op mijn CV! Maar goed, ik kan ook moeilijk schrijven dat ik steenkolen Duits kan natuurlijk
Oud 29-01-2013, 20:43
Verwijderd
Mijn Duits is beperkt tot zoiets als 'jawohl, jawohl, grosse tetten neunundneunzig luftballons hoezee hoezee'.

En ik kan beter Russisch dan Engels. Vooral dat ik in het Russisch veel beter mijn gevoelens kan uiten, en ik kan ook nog Russisch praten als ik droom en (slaap-)dronken ben, en, ik weet niet. Russisch is gewoon deel van het systeem (op dezelfde manier als Nederlands), en Engels niet echt. Ik weet niet hoe (en of) ik dat verschil aan moet geven.
Oud 29-01-2013, 20:44
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Zo jongens, ik ben weer productief genoeg geweest. Eén was is gedaan, zit in de droger, de tweede zit in de wasmachine, handdoeken opgevouwen en in de kast gelegd en mijn bed verschoond, dus die is nu weer ziekte-vrij.
En ik heb McDonald's gegeten met mijn moeder en het was heel gezellig
Oud 29-01-2013, 20:44
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik heb staan:

Vaardigheden
Talen: Zeer goede beheersing van Nederlands en Engels.
Oud 29-01-2013, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geen talen op mijn CV! Maar goed, ik kan ook moeilijk schrijven dat ik steenkolen Duits kan natuurlijk
jij kunt toch best aardig Duits? meer dan de meeste mensen die 'Duits: basis' erop hebben staan. Ach, dan maak je maar veel taalfouten, dan moet je er ook geen 'vloeiend' bij zetten maar iets als 'voldoende voor gebruik in alledaagse situaties' ofzo
Oud 29-01-2013, 20:47
Verwijderd
En wat voor andere dingen staan er bij jullie bij 'vaardigheden'?
Oud 29-01-2013, 20:49
Verwijderd
Ik heb talen/vaardigheden er niet op staan, omdat mijn Duits en Frans te slecht is om in mijn werk te gebruiken, en ik mijn studie niet gehaald zou hebben als ik geen Engels zou hebben gekund, dus het spreekt een beetje voor zich.
Oud 29-01-2013, 20:51
Verwijderd
Mijn kopjes zijn Persoonlijke informatie, Opleiding, Scripties, Cursussen, Werkervaring, Nevenactiviteiten en Hobby's en interesses.
Oud 29-01-2013, 20:52
Verwijderd
Bij vaardigheden heb ik ook talen staan en dat ik om kan gaan met word enzo()
Oud 29-01-2013, 20:53
Verwijderd
Ik kan omgaan met ehhh notitieboekjes.
Oud 29-01-2013, 20:54
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
jij kunt toch best aardig Duits? meer dan de meeste mensen die 'Duits: basis' erop hebben staan. Ach, dan maak je maar veel taalfouten, dan moet je er ook geen 'vloeiend' bij zetten maar iets als 'voldoende voor gebruik in alledaagse situaties' ofzo
Ik kan me wel redden, ik spreek beter Duits als er Duits tegen mij gesproken wordt, maar om nou te zeggen dat het echt goed is, nee. Gelukkig zijn Duitsers snel tevreden, als je het maar probeert
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
En wat voor andere dingen staan er bij jullie bij 'vaardigheden'?
Citaat:
Taalvaardigheid
Nederlands: mondeling uitstekend, schriftelijk uitstekend.
Engels: mondeling goed, schriftelijk goed.

Computervaardigheden

Zeer ervaren met: MS Word, internet en e-mail.
Ervaren met: MS Excel en PowerPoint.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb volgens mij niet eens een CV.
Oud 29-01-2013, 20:55
Verwijderd
OH ja, ik heb ook opleidingen, werkervaring, nevenactiviteiten en vaardigheden. Geen hobby's en interesses. Kennelijk heb ik die niet
Oud 29-01-2013, 20:55
Verwijderd
Ik ben vooral heel erg trots op mijn nevenactiviteiten
Oud 29-01-2013, 20:56
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Wat valt er onder nevenactiviteiten?
Verwijderd
Oh hmmm. Ik kan helemaal niet zoveel, geloof ik. Of ja, weinig relevante dingen.

Is het nuttig om mijn muziekskills te vermelden?
Verwijderd
Ik heb er ook alleen Literatuur en Muziek staan en eigenlijk is dat misschien net te weinig om het kopje te rechtvaardigen. Eerst stond er ook Theater bij maar ik speel geen toneel meer en ga ook zelden naar het theater. Als je iets bij hobby's en interesses hebt staan en bij het gesprek zeggen ze 'oh ja, vertel daar wel eens wat meer over' dan moet je dat wel kunnen.
Oud 29-01-2013, 20:57
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb geen kopje werkervaring dus mijn nevenactiviteiten zijn heel belangrijk
Verwijderd
Alles wat geen werkervaring of opleiding is maar wat je wel veel ervaring heeft gegeven . Bij mij staat er dus dat ik 4 keer heb meegedaan aan een politiek simulatiespel waarvan ik er 2 georganiseerd heb

Als ik ga wedstrijdsturen ga ik dat er ook bij zetten. Als ik het niet ga doen ga ik duizend commissies doen op mijn eigen vereniging en dat zet ik er dan ook allemaal bij. En dan BAM twee bachelors aan de uni en dan heb ik een fucking goed cv. Vind ik zelf
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Taalvaardigheid:
Nederlands: Vloeiend
Engels: Vloeiend

Computervaardigheden:
Dingen vinden met google, typen in Word, MS Paint.
Oud 29-01-2013, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Wat valt er onder nevenactiviteiten?
Clubjes en commissies enzo.
Oud 29-01-2013, 20:58
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Trimm, ik zou je zo aannemen

Speaking of, toen ik op CS was eigenlijk vergeten te vragen, maar weet jij of jullie nog personeel zoeken (op DH CS of Leiden of where ever)?
Oud 29-01-2013, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Computervaardigheden:
Dingen vinden met google, typen in Word, MS Paint.
Staat dat er echt zo?

Mijne moet nu ook nog in het Engels. En ik kan eigenlijk helemaal niet zoveel met computers. Ik kan inderdaad typen in word. En ik kan grafiekjes maken met google documenten, want dat heb ik geleerd bij informatiekunde.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Clubjes en commissies enzo.
Oh, die heb ik niet /forever alone
Verwijderd
Citaat:

Speaking of, toen ik op CS was eigenlijk vergeten te vragen, maar weet jij of jullie nog personeel zoeken (op DH CS of Leiden of where ever)?
Leiden sowieso wel.
Oud 29-01-2013, 21:00
Verwijderd
Informatiekunde is trouwens wel het zinlooste vak wat ik ooit heb gehad. Het verslaat zelfs ANW (waar ik het leukste project ooit heb gedaan) en Veiligheid.
Verwijderd
En vrijwilligerswerk kan ook als nevenactiviteit gelden
Verwijderd
Citaat:
Informatiekunde is trouwens wel het zinlooste vak wat ik ooit heb gehad. Het verslaat zelfs ANW (waar ik het leukste project ooit heb gedaan) en Veiligheid.
Zelfs Veiligheid?
Verwijderd
Oh, ze zoeken in Leiden bij praktisch elke formule nog mensen
Oud 29-01-2013, 21:01
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik zou vloeiend duits en engels erop zetten, en moedertaal nederlands.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Leiden sowieso wel.
Bij de Bux ja? Of bedoel je op het station in het algemeen?
Citaat:
En vrijwilligerswerk kan ook als nevenactiviteit gelden
Oh, dat staat gewoon tussen mijn werkervaring. Maar het was dan ook "vrijwillig".
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik zou ook op mijn CV zetten dat ik de tweede dame heb gezongen in een Conservatoriumproductie van de Zauberflöte.
Oud 29-01-2013, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Zelfs Veiligheid?
O maar bij Veiligheid deden we nu en dan iets nuttigs. Wat je moet doen als je zonder mobiel in een bos zit en iemand heeft iets gebroken, bijvoorbeeld. En hoe je een verband moet aanleggen. En wat je moet doen als je in een brandend huis op de zevende verdieping zit. En hoe je een kind een gasmasker op moet doen (niet! red niet eerst het kind! dan gaan jullie allebei dood!). En hoe je een stad moet belegeren.

De onderdelen over het leger waren minder nuttig.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Oh, ze zoeken in Leiden bij praktisch elke formule nog mensen
PM mij die site eens, ik ben hem weer eens kwijt.
Verwijderd
Citaat:

Oh, dat staat gewoon tussen mijn werkervaring. Maar het was dan ook "vrijwillig".
Ik bedoelde bij het station in het algemeen, maar bij de Bux toevallig ook ja.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik vind CV's best kut. Staat je hele 'belangrijke' werkleven op papier, alsof dat zoveel zegt over iemand. Er wordt standaard om gevraagd in vacatures, maar bij een sollicitatie letten ze toch meer op je vaardigheden dan op hoeveel voorzitterschapjes en baantjes je hebt gehad. Heb er iig nog nooit ene flikker aan gehad.
Verwijderd
Ik had een keer een Duitse patient die geen Engels kon. Gelukkig was dat in het ziekenhuis en heeft een van de verpleegkundigen getolkt, want mijn medisch Duits gaat niet verder dan tut es weh
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Staat dat er echt zo?
Citaat:
Ik heb volgens mij niet eens een CV.

Citaat:

Uuuh, We hebben altijd wel mensen nodig, maar het proces van mensen aannemen gaat allemaal via via, dus je moet een CV ed opsturen via de website en dan gaat het allemaal via de grote baas.

edit:Ze zoeken bij ons iemand voor tussen de 10-20 uur in de week.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb het fucking koud terwijl ik aan het begin van yoga steeds bijna letterlijk omviel van de hitte.
Oud 29-01-2013, 21:03
Verwijderd
Citaat:

Ja, het verschilt een beetje wat voor soort vrijwilligerswerk het is, natuurlijk.
Oud 29-01-2013, 21:03
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oja, vrijwilligerswerk moet natuurlijk nog wel op m'n cv
Oud 29-01-2013, 21:04
Verwijderd
Citaat:
De onderdelen over het leger waren minder nuttig.
Daarbij moesten we namelijk allemaal tabellen overschrijven over de sterktes van verschillende troepen, en wie van wanneer tot wanneer hoofd was van welke eenheid. En allemaal mensen met onderscheidingen.

Dat was écht heel erg zinloos.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik bedoelde bij het station in het algemeen, maar bij de Bux toevallig ook ja.

Citaat:
Ik vind CV's best kut. Staat je hele 'belangrijke' werkleven op papier, alsof dat zoveel zegt over iemand. Er wordt standaard om gevraagd in vacatures, maar bij een sollicitatie letten ze toch meer op je vaardigheden dan op hoeveel voorzitterschapjes en baantjes je hebt gehad. Heb er iig nog nooit ene flikker aan gehad.
Ja, eens.
Citaat:

Uuuh, We hebben altijd wel mensen nodig, maar het proces van mensen aannemen gaat allemaal via via, dus je moet een CV ed opsturen via de website en dan gaat het allemaal via de grote baas.
Grazie
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik besloot vanmiddag met een klasgenoot dat er meer drama nodig was naar aanleiding van dat iemand probeerde de alarmbeveiligde nooduitgangen te openen. Dus toen gingen we stagefighten door de schoolgangen en dat was grappig.
Oud 29-01-2013, 21:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ja, het verschilt een beetje wat voor soort vrijwilligerswerk het is, natuurlijk.
Ik heb gecollecteerd voor een stichting. Dat was natuurlijk niet vrijwillig, want ik ben gekke Henkie niet.

Oh, ik heb vorig jaar (niet afgelopen jaar, want toen was ik gewoon aan het werk) wel gecollecteerd voor de Dierenbescherming, dat was wel echt vrijwillig. Dat moet ik er misschien ook even opzetten, dat was ik helemaal vergeten
Oud 29-01-2013, 21:06
Verwijderd
Maak je CV nou niet te uitgebreid. Op de brief word je vaak uitgenodigt en het CV is vaak extra informatie.

Doe dit kort, zakelijk en in zet het in volgorde van nu tot vroeger.

Persoonsgegevens
Opleiding
Werkervaring
Stages
Nevenactiviteiten
Referentie (kan ook in bijlage)

Hobbys en al die andere bullshit interesseert ze echt vrij weinig. En de competentie van word of excel kun je wanneer gevraagd ook in de brief zetten. Less is more
Oud 29-01-2013, 21:06
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik heb gecollecteerd voor een stichting. Dat was natuurlijk niet vrijwillig, want ik ben gekke Henkie niet.

Oh, ik heb vorig jaar (niet afgelopen jaar, want toen was ik gewoon aan het werk) wel gecollecteerd voor de Dierenbescherming, dat was wel echt vrijwillig. Dat moet ik er misschien ook even opzetten, dat was ik helemaal vergeten
Moet collecteren erop ja? Dat heb ik ook nog gedaan.
Oud 29-01-2013, 21:07
Verwijderd
Ach, als je 21 bent is ongeveer alles wat je erop kan zetten meestal wel aan te raden . Als je ouder wordt en voor echte banen gaat solliciteren moet je toch gewoon je cv aanpassen op de vacature ? Zo heeft mijn moeder het me ten minste geleerd.
Oud 29-01-2013, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Moet collecteren erop ja? Dat heb ik ook nog gedaan.
Moet niet, mag wel
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten