Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2013, 20:46
Fantôme
Fantôme is offline
Volgens mij zijn er een aantal reeele opties (voor alle mensen die altijd één zin van mij quoten en dan zeggen dat dat niet waar is, zonder de rest te lezen: NIET waterdicht, ik post gewoon wat mij reeel lijkt!).

Er zijn nog drie wolven over. Wellicht vonden zij het veilig om één wolf per lang rijtje te laten staan en één wolf los te laten staan. Dit los staan kon ook wel omdat aanvankelijk 3 mensen 'los' stonden, namelijk Snebbeltje, Tuttebel en Sadye. Uiteindelijk stond alleen Sadye los. Als Sadye wolf is, betekent dit 7 'stemmen' voor Snebbeltje en 6 'stemmen' voor Fizzle. In dat geval zal de verrader ook onder Snebbeltje hebben gestaan en zijn gewijzigd naar Fizzle, waardoor het 6 stemmen voor Snebbeltje en 7 voor Fizzle wordt, wat verklaart dat Fizzle eruit ligt. In dat geval staan er twee slechteriken onder Snebbeltje, een wolf en een verrader. De stem van Fizzle was echt. Vooralsnog ga ik er vanuit dat Sann echt is (geen reden meer haar te verdenken gezien Fizzle slechts heks bleek). En voor mezelf kan ik uiteraard zeggen dat mijn eigen stem echt is.

Dan blijven Schrodinger, LP, Owain, Tink en bloodyb over waarvan ik LP tot nu toe het minst verdacht heb gevonden, in hoeverre je daarover kunt spreken. Die namen zet ik even onderaan neer, om te kijken of er namen zijn die vaker voorkomen. + Sadye dus in haar mogelijke wolfrol

Een tweede scenario is dat er twee wolven onder Snebbeltje zijn gaan staan en één wolf onder Fizzle fluffy is gaan staan. De verrader kan dan ook onder Snebbeltje hebben gestaan maar gestemd hebben op Fizzle.
Dat zou namelijk nog maar 5 echte stemmen voor Snebbeltje zijn en ineens 7 echte stemmen voor Fizzle, wat verklaart dat ze eruit ligt. Dat de verrader zou zijn blijven staan op Snebbeltje, als deze daar stond, kan niet want dan was het gelijkspel geworden, maar dat terzijde.

Als een van bovenstaande scenario's klopt en de verrader naar Fizzle geswitcht is, zegt dit ook iets over Snebbeltje en is zij imo de mogelijke wolf in het rijtje onder Fizzle Fluffy. Haar naam gaat dus ook even naar onder.

Een ander scenario is imo dat Sadye de verrader is. .
Met twee wolen onder Snebbeltje en één wolf onder Fizzle zou het gelijkspel zijn geweest. Sadye kan dan in het echt op Fizzle hebben gestemd, wat de uitslag 7 tegen 6 maakt en deze uitslag verklaart. Sadye's naam gaat ook even naar onder.

Als ik het dan even vergelijk met ronde 1, waarin na een gelijkspel Deus ex Machina eruit vloog.
Het was dan gelijkspel tussen Deus ex Machina en Snebbeltje of tussen Deus ex Machina en Schrodinger.
Tussen alle 3 gelijkspel lijkt me minder voor de hand liggen.
Wat hier opvalt is dat Sadye wederom alleen staat (net als deze ronde), een handige verraderspositie, vooral als het twee keer voorkomt. (oh shit, op die manier kan er dus nog makkelijk gezorgd zijn voor gelijkspel tussen drie. Als Deus bijv. naar Schrodinger ging en de verrader los stond en naar Snebbeltje ging. Maar als dat zo is, staat er ook nog één wolf los. )

Het zou iig interessant zijn als ik het zo lees om Sadye eens op te hangen.
Ik zie iig scenario's waarin ze wolf of verrader kan zijn en als we weten wát ze is, geeft dat gelijk weer nieuwe info in welke volgorde er mensen opgehangen zouden moeten worden. Bovendien heb ik niet de indruk dat als we verkeerd gokken, dat een heel groot verlies is.

Schrodinger (2), LP (2), Owain (2), Tink (2), Bloodyb (2) (en voor jullie: Fantome (2))
Snebbeltje (1), Sadye (3)
Oud 28-01-2013, 20:48
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Vergeet de verrader niet!
Oud 28-01-2013, 20:48
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Vergeet de verrader niet!
die vergeet ik niet toch?
Oud 28-01-2013, 20:51
tuttebel
tuttebel is offline
ik wel ok dat laat mijn noob-ness weer blijken. fantome's theorie lijkt mijn magere theorie te zijn maar dan aangevuld met de verrader-mogelijkheden, ik ga m even doorlezen.
Oud 28-01-2013, 21:08
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik doelde op tuttebel ja. Zulke theorieën als Fantome kan ik niet bedenken, maar ik geloof dat het wel allemaal klopt. Dat maakt Sadye toch wel verdacht. Toch eerder als verrader dan als wolf, want ik geloof wel dat ze een stem heeft. Schrö is er voor mij als verdachte bijgekomen om wat tuttebel (en ook om wat fantome) zei.

Ik heb hoofdpijn gekregen van dit spelletje morgen meld ik me weer.
Oud 28-01-2013, 21:14
tuttebel
tuttebel is offline
ik zie dat fantome haar theorie wel klopt, zover ik het kan begrijpen. voor mezelf even om het makkelijker te maken:

scenario 1:
3 wolven onder snebbel, verrader onbelangrijk

scenario 2:
2 wolven onder snebbel, 1 weerwolf (sadye) onder owain,verrader staat bij fizzle

scenario 3:
2 wolven onder snebbel, 1 weerwolf onder fizzle, verrader verhuisde van snebbel naar owain

scenario 4:
1 wolf onder snebbel, 1 onder owain (sadye) en 1 onder fizzle, de verrader verhuisde van snebbel naar fizzle.

en dan zijn er nog wel wat scenario's te bedenken misschien
Oud 28-01-2013, 21:14
Verwijderd
Even lijstjes neuken hoor.

In ronde 1 lijkt het me voor de hand liggen dat de wolven hebben verspreid, dus in de 3 rijtjes 1, en 1 los.

Schrodinger
Fantome
Q. (wolf)
Uomi
Rops (dorpeling)

Fantome en Uomi reken ik voorlopig geen wolf want spreidingstheorie

Snebbel:
Vowel
Tut
Etmakas
Sann

1 wolf tussen deze 4.

Deus:
Schro
LP
Tink
Snebbel

Hier ook 1.

En 1 los:

Fizzle (heks), Sadye, Klaverhap, bloody b.

Fizzle stemde mogelijk anders dan gezegd. Dan is de verrader er ook nog. Lastig te zeggen tussen wie het dan gelijkspel was. Als de wolven gespreid stonden zou ik als verrader niet coveren. Dan was het dus inderdaad tussen Schro, Snebbel en Deus gelijkspel. Behalve dat Deus' stem er natuurlijk ook nog is. Hm. KAK. Dat maakt het verdomd lastig.

Oke, maakt verder niet uit, het blijft logisch dat de wolven zouden spreiden, imo.

Ronde 2:
Snebbeltje
Schrödinger1
Fantôme2
fizzle-fluffy6
sann10
Little Phoebe12
Owain199813
Tink*16
bloodyb18

fizzle-fluffy
Vowel4
Klaverhap8
Frayne11
Etmakas14
Snebbeltje15
tuttebel17
Uomi

Sadye alleen. Verdacht, prima plek voor verrader (nog even in m'n achterhoofd houdend dat ze mogelijk een stem heeft, zie ronde 1).

Wederom logisch dat wolven zouden spreiden: 2 onder Snebbel (gezien uitslag) 1 onder Fizzle:

6-6 zou het dan zijn.

Mogelijke opties zijn dan:
- 3 wolven onder Snebbel
- Verrader = Sadye, en die heeft op Fizzle gestemd
- Verrader onder Snebbel, verrader gewijzigd naar Fizzle

(Dat zijn de opties toch?)

Schrödinger1
Fantôme2
fizzle-fluffy6 (heks)
sann10
Little Phoebe12
Owain199813
Tink*16
bloodyb18

Uit deze lijst zijn dan minimaal 2 mensen slecht, wellicht 3.

Ervan uitgaande dat Fantomes stem echt is (want ronde 1 spreidingstheorie (zeker niet waterdicht, I know)) ga ik de posts van Schrodinger, LP, Owain, Tink en Bloodyb nog eens goed doornemen.

Ik ben met Fantome dat het hangen van Sadye wel eens waardevolle info op zou kunnen leveren.

Tot slot wil ik er nog even op wijzen dat het op z'n minst opvallend is dat Snebbel al twee rondes net door het oog van de naald glipt.
Oud 29-01-2013, 07:09
Vowel
Vowel is offline
Nou, dan hadden we toch gelijk dat fizzle aan het hinten was naar de wolven, al was ze dan geen verrader. En stiekem is het ook wel beter dat de leerling heks is geworden i.p.v. verrader, want een verrader is veel gevaarlijker, aangezien de heks geen info heeft. Goede uitslag.

Fantôme heeft heel goed uiteengezet wat de opties zijn, ik ben het er ook helemaal mee eens, en dank je trouwens, dat scheelt mij weer werk. Sann is wat mij betreft weer even buiten verdenking (niet 100% natuurlijk, want ww-spel ), want fizzle had nooit kunnen weten of sann wolf was.

Ik wil eerst de eetronde afwachten, want ik ben wel benieuwd wat de wolven nu gaan doen. Maar ik denk dat ik ook voor Sadye of Snebbetltje ga. Sadye omdat ze twee keer alleen stond (en in de afgelopen ronde als enige alleen stond), en Snebbeltje om de reden die sann gaf. Ze overleeft het toch steeds weer, dat kan duiden op veel hulp.

Dan nog even de lijstjes.

Hangronde 1:
Spoiler

Hangronde 2:
Spoiler
Oud 29-01-2013, 07:26
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ik doelde op tuttebel ja. Zulke theorieën als Fantome kan ik niet bedenken, maar ik geloof dat het wel allemaal klopt. Dat maakt Sadye toch wel verdacht. Toch eerder als verrader dan als wolf, want ik geloof wel dat ze een stem heeft. Schrö is er voor mij als verdachte bijgekomen om wat tuttebel (en ook om wat fantome) zei.

Ik heb hoofdpijn gekregen van dit spelletje morgen meld ik me weer.
Als Sadye verrader is, maakt dat jou ook verdacht
Oud 29-01-2013, 09:12
Verwijderd
Interessante uitslag.

In de meeste theorieën zie ik terug dat de verrader (of dat nou Sadye is, of iemand die onder Snebbeltje staat), heeft geswitcht van Snebbeltje weg. In principe is dit niet zo heel handig, omdat dan de lijstjes niet meer kloppen en wij iets op het spoor zouden kunnen komen. Een reden voor de verrader om dit toch te doen zou kunnen zijn dat Snebbeltje wolf is, niet? In combinatie met het feit dat ze al twee rondes door het oog van de naald schijnt te kruipen, maakt haar dit wel verdacht, ondanks dat ik haar qua gedrag niet direct heel verdacht vond.

Dat het gelijkspel was in de eerste ronde (ook al weten we niet of dat tussen Schrödinger of Snebbeltje en Deus was, om misschien alledrie) en dat Deus werd opgehangen is, pleit natuurlijk ook niet helemaal voor Snebbeltje (ook niet voor Schrödinger trouwens).

Dat Snebbeltje en Schrödinger allebei wolf zouden zijn, lijkt me niet zo aannemelijk, omdat ze beiden onder Deus stonden in de eerste ronde. Natuurlijk weten we nog niet zoveel over deze ronde, omdat de verrader er in zit, Fizzle mogelijk met haar stem heeft geklooit en Deus stem onbekend is.
Oud 29-01-2013, 09:22
tuttebel
tuttebel is offline
Ik ben benieuwd naar Sadye's uitleg voor haar eenzame stemmen!

Verder vind ik behalve de newbees, Tink en Schrodinger nogal stil. Reden?
Oud 29-01-2013, 10:54
Verwijderd
Yo, ik lig een beetje ziekjes in bed, dus geen lang verhaal. Ik ben blij dat fizzle er uit ligt.

Voor mezelf krijg ik het idee dat we eventueel met onervaren verrader spelen, vanwege afgelopen ronde. Dat zou Sadye inderdaad kunnen zijn.

Als ik thuis ben en een laptop heb reageer ik wel wat uitgebreider!
Oud 29-01-2013, 13:18
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:

Ik ben de komende dagen wat minder actief omdat het soms lijkt alsof ik een leven heb.
Oud 29-01-2013, 14:20
Verwijderd
mijn uitleg: ik vond dat het nodig was. Owain moest er gewoon uitgestemd worden en mijn eerste stem was zo, omdat het de eerste ronde was en er gewoon iemand uit moest.
Oud 29-01-2013, 14:23
tuttebel
tuttebel is offline
Maar als er verder niemand op diegene stemt heeft het toch geen zin om daar te blijven staan? Dan verander je je stem toch later nog?
Oud 29-01-2013, 14:24
Verwijderd
Nee ik niet.
Oud 29-01-2013, 14:27
Verwijderd
Maar, het ging hier over de tweede ronde. Jij hebt het over de eerste ronde...

Verder, wtf ? Serieus, je stemt als enige op iemand wat compleet nutteloos is want dan kun je bijna net zo goed niet stemmen, bovendien geef je er niet eens een echt serieuze verdenking voor ('Ik stem op hem want hij draagt niets bij') en zeg je later nog eens dat je fizzle wel verdacht vind. Maar je wisselt je stem dan niet... Als je haar verdacht vond waarom dan niet op haar stemmen?
Oud 29-01-2013, 14:29
Verwijderd
omdat spelers die nutteloos zijn er als eerste uit moeten.
Oud 29-01-2013, 14:29
Verwijderd
Uh, het lijkt me toch logischer om mensen van wie je bijna zeker weet dat ze slecht zijn er eerst uit te gooien ?
Oud 29-01-2013, 14:31
Verwijderd
maar ik wist het niet zeker, ik dacht het.
Verwijderd
En als je per se 'nutteloze' spelers eruit wil hebben, dan probeer je daar toch mensen op mee te krijgen? Als blijkt dat een eenzame stem geen zin heeft, waarom verander je hem later dan niet?
Verwijderd
Er staat bijna zeker. Ik vind het een beetje een vaag verhaal, en sowieso best wel verdacht.
Oud 29-01-2013, 14:33
Verwijderd
ik weethet niet.
Oud 29-01-2013, 14:35
Verwijderd
Hey ik kan pas vanavond rond 21:00 weer online omdat ik naar een verjaardag moet

Laatst gewijzigd op 29-01-2013 om 20:38.
Oud 29-01-2013, 17:20
Tink*
Tink* is offline
Citaat:

Ik werk meer dan fulltime dus ik ben sowieso van 22.30-17.30 nooit online doordeweeks. En vaak heb ik ook 's avonds eten bij vrienden dus dan ben ik daar tussendoor er wel even, maar dan maak ik niet constant post, vaak maar één of twee.

Verder vind ik de discussie hierboven vreemd. Nutteloze spelers die weinig posten zijn irritant, maar niet per definitie slecht. Ik vind het niet altijd wijs om een ronde te verspillen aan zo iemand. Toch denk ik dat Sadyes post vooral te wijten zijn aan nieuwheid in het spel. Verder heb ik van Owain nog niet echt wat inhoudelijks gezien, behalve excuses en 'afmeldingen'.

Ik heb zelf in ieder geval het gevoel dat ik Fantome kan vertrouwen, omdat ze veel theorieën die ik dan in één zin probeer te zeggen nog even duidelijk uiteenzet en dus ook heeft. Ik ben nog steeds benieuwd naar de functie van Snebbeltje, maar eerst de eetronde maar afwachten.
Oud 29-01-2013, 19:07
tuttebel
tuttebel is offline
ik snap het zeker als je moet werken, ik werk zelf ook. maar ik vond de discussie over owain en bloodyb´s afwezigheid nogal oneerlijk, omdat de meer bekende forummers ook niet veel zeggen.

ik ben benieuwd naar de eetronde...
Oud 29-01-2013, 21:11
Spelleider
Spelleider is offline
The Magic Mirror Crack'd from Side to Side

Ja... dus weer geen verhaal ik heb zowaar een leven naast het forum... Het spijt me echt want ik had een super thema in gedachten maar het mag even niet zo zijn.

Eetronde 2

1. Owain1998
2. Frayne
3. fizzle-fluffy (heks)
4. Little Phoebe
5. sann
6. Uomi
7. Snebbeltje
8. Quintiano (weerwolf/geliefde)
9. Etmakas
10. Sadye
11. tuttebel (ziener)
12. Tink*
13. bloodyb
14. Klaverhap
15. Fantôme
16. Schrödinger
17. Vowel
18. Röps (dorpeling/geliefde)
19. Deus ex machina (dorpeling/cupido)

Blauw: opgehangen door de dorpelingen
Rood: opgegeten door de wolven
Magenta: gestorven aan liefdesverdriet

De wolven hebben de dorpelingen een gevoelige klap toegebracht. De ziener is uitgeschakeld, en omdat de heks gisteren is opgehangen staat de leerling ook al aan hun kant. De dorpelingen hebben dus steeds minder bondgenoten.
Kan het tij nog gekeerd worden? Morgen wordt er weer gehangen!*

*morgenavond ben ik waarschijnlijk niet thuis. De uitslag komt pas laat of in de ochtend. Indien dit problematisch is verwijs ik je graag door naar de klachtenafdeling.
Oud 29-01-2013, 21:12
Verwijderd
Noes
Oud 29-01-2013, 21:13
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oei
Oud 29-01-2013, 21:14
Verwijderd
Oud 29-01-2013, 21:14
Verwijderd

Het lijkt erop dat de wolven wel iets in de gaten hadden, waarom zou je anders een onervaren speler opeten?
Oud 29-01-2013, 21:18
Fantôme
Fantôme is offline
Fuck
Hadden ze mazzel of heeft Tuttebel wel iets kunnen zien en dit ook grmwld? Ik ga haar posts naar eens lezen...
Oud 29-01-2013, 21:28
tuttebel
tuttebel is offline
Volgende x blijf ik langer in leven! Succes dorpelingen!
Oud 29-01-2013, 21:30
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
ik snap de reden om op snebbeltje te stemmen ook niet echt, maar ik post zelf dan ook redelijk voorzichtig

ik verdenk sann dus mijn stem gaat toch op haar! ik ben vanavond nog online dus ik kan eventueel nog wijzigen als iemand met goede argumenten komt
Citaat:
ja dat klopt, maar dan heb je dus de leerling verrader die eventueel om de hoek komt kijken!
als de leerling er niet in zat dan ging ik met je mee op fizzle, maar nu denk ik toch sann. voor mij is van alle personen in het spel op het moment sann het meest verdacht (op fizzle na dan), niet dat ze ontzettend verdacht is, maar van andere spelers kan ik nog minder zeggen.
Citaat:
interessante uitslag! ik had al een idee dat er weerwolven onder snebbel stonden. vond dat iedereen ook erg snel overtuigd was van haar 'schuld', Misschien dat de weerwolven ons hebben geprobeerd haar richting op te krijgen? Schrodinger was de eerste die zei op haar te stemmen en daarna leken veel mensen snel overtuigt. Misschien is snebbel wel een weerwolf en is het allemaal terecht, maar ik zie het nog niet zo!

weet niet zo goed wie te verdenken verder. sann lijkt vrijgepleit maar ook ik heb mijn onderbuikgevoelens bij haar! sorry sann, maar je bent nog niet clean voor mij!
Sann is een terugkerend onderwerp na de eerste eetronde, ik denk dat ze sann heeft opgevraagd. Zou ik ook niet zo gek vinden, want tuttebel en sann kennen elkaar natuurlijk en toen ik ziener was, vroeg ik ook eerst iemand die ik goed/beter kende op.

Maar ze noemt ook Schrodinger, die er de eerste ronde zonder kleerscheuren vanaf kwam (maar we weten niet zeker tussen wie het gelijkspel was).

Citaat:
ik zie dat fantome haar theorie wel klopt, zover ik het kan begrijpen. voor mezelf even om het makkelijker te maken:

scenario 1:
3 wolven onder snebbel, verrader onbelangrijk

scenario 2:
2 wolven onder snebbel, 1 weerwolf (sadye) onder owain,verrader staat bij fizzle

scenario 3:
2 wolven onder snebbel, 1 weerwolf onder fizzle, verrader verhuisde van snebbel naar owain

scenario 4:
1 wolf onder snebbel, 1 onder owain (sadye) en 1 onder fizzle, de verrader verhuisde van snebbel naar fizzle.

en dan zijn er nog wel wat scenario's te bedenken misschien
Echter noemt ze Sadye hier ook weerwolf.

Sann, Schrodinger of Sadye dus.
Oud 29-01-2013, 21:31
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
aiaiai. Zometeen tuttebels posts goed gaan doornemen.
Oud 29-01-2013, 21:36
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oud 29-01-2013, 21:37
Schrödinger
Schrödinger is offline
Tuttebel "verdenkt" sann, lijkt me duidelijk dus. Verder "ziet ze niet" dat Snebbeltje verdacht is, dus dat lijkt haar wel vrij te pleiten. Ik stem sann.
Oud 29-01-2013, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Tuttebel "verdenkt" sann, lijkt me duidelijk dus. Verder "ziet ze niet" dat Snebbeltje verdacht is, dus dat lijkt haar wel vrij te pleiten. Ik stem sann.
Tuttebel heeft maar één iemand op kunnen vragen, toch? Dat ze dus 'niet ziet' dat Snebbeltje verdacht is, pleit haar nog niet vrij. Het is niet alsof ze geen wolf kan zijn, maar dat Tuttebel haar gewoon nog niet gezien heeft.
Oud 29-01-2013, 21:57
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Juh, maar andersom hoeft het ook niet te betekenen dat ze sann gezien heeft. 't kan wel goed en wat LP zegt vind ik wel een plausibele theorie, dat ze sann opvraagt omdat ze elkaar kennen. Maar na de eerste hangronde kan ik me ook voorstellen dat ze Schrödinger of mij heeft gecheckt. Ze maakte Schrö niet echt overtuigend verdacht (pleitte hem ook niet vrij) dus ik verwacht minder dat ze zijn functie heeft opgevraagd. De woorden dat ze van mij 'niet zo ziet' dat ik weerwolf zou zijn vind ik wel opvallend en ik weet natuurlijk van mezelf dat ik geen wolf ben. Maar goed, ik weet niet hoeveel jullie dat waard vinden uit mijn mond.
Ik vind het geen slecht idee om sann op te hangen om de eerste theorie te testen.
Oud 29-01-2013, 22:09
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik stem sowieso op sann.
Oud 30-01-2013, 06:13
Verwijderd
Ik denk dat Sann weerwolf is. Het is de enige manier waarop ik kan verklaren dat Tuttebel is opgegeten. Als ze het mis had wat betreft sann, en maar wat riep, was ze voor niemand een bedreiging geweest. Al haar andere verdachtmakingen zijn ergens op gebaseerd. Bovendien is het inderdaad logisch als ze sann heeft opgevraagd, want ze kennen elkaar.

Ik stem op sann, want wolven moet je in een wit busje stoppen, ontvoeren () en ophangen!
Oud 30-01-2013, 07:38
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Tuttebel heeft maar één iemand op kunnen vragen, toch? Dat ze dus 'niet ziet' dat Snebbeltje verdacht is, pleit haar nog niet vrij. Het is niet alsof ze geen wolf kan zijn, maar dat Tuttebel haar gewoon nog niet gezien heeft.
Klopt, mijn slecht. Dat spreekt Snebbeltje dus niet vrij.
Oud 30-01-2013, 08:11
Vowel
Vowel is offline
Ten eerste wil ik even zeggen dat deze discussie mijn WTF-reactie wel heeft doen opkomen, hoor.
Spoiler

Sadye, je moet echt even na gaan denken, want ik geloof gewoon echt niet dat jij niet snapt dat een eenzame stem op iemand die niet verdacht is (hij is alleen irritant en afwezig) ontzettend nutteloos is als er al andere verdachten zijn met veel meer stemmen. Je had net zo goed niet kunnen stemmen, dat had niets uitgemaakt.

Wegens bovenstaande heb ik het idee dat we te maken hebben met een onervaren verrader. Ze weet enigszins dat het slim is om buiten rijtjes te staan, want dan kun je "onopgemerkt" je stem veranderen om een wolf te helpen, maar ze heeft geen idee hoe ze met haar rol moet omgaan.

Citaat:
Ik denk dat Sann weerwolf is. Het is de enige manier waarop ik kan verklaren dat Tuttebel is opgegeten. Als ze het mis had wat betreft sann, en maar wat riep, was ze voor niemand een bedreiging geweest. Al haar andere verdachtmakingen zijn ergens op gebaseerd. Bovendien is het inderdaad logisch als ze sann heeft opgevraagd, want ze kennen elkaar.

Ik stem op sann, want wolven moet je in een wit busje stoppen, ontvoeren () en ophangen!
Ik kan hier op zich in meegaan, maar hebben we er überhaupt al bij stilgestaan dat het ook reverse kan zijn? Ik bedoel, zoals Little Phoebe al heeft opgesomd noemt tuttebel 3 mensen, terwijl ze er maar eentje heeft kunnen opvragen. Sadye, sann en Schrödinger. Het kan natuurlijk goed dat de wolven dachten, tja ze zit er helemaal naast met sann, dus als we haar opvreten, dan verdenkt iedereen sann. Terwijl sann wellicht helemaal niet slecht is.
Het kan nog best eens zo zijn dat de wolven haar hebben opgehangen puur en alleen omdat ze zei dat ze Snebbeltje niet slecht ziet zijn. Wellicht was het gewoon een lucky shot omdat ze die hint hebben gezien en heeft het verder helemaal niets te maken met sann.

Daarom ben ik toch meer geneigd om voor Sadye te gaan, omdat ik denk dat ze verrader is (en als ze dat niet is, sorry hoor, maar erg hard gaan we haar niet missen als ze van plan is zo debiel te spelen). Vooral omdat ik bang ben dat we in een naar plannetje van de wolven trappen met sann.

Ik zet voor nu mijn stem op Sadye. Net als Schrödinger heb ik opeens een leven, dus ik kan niet veel online zijn vandaag, maar ik zal later nog even komen checken en dan kan ik eventueel wijzigen als mensen er echt op tegen zijn, of als er opeens betere theorieën zijn.

Misschien moet iemand anders straks even de lijstjes overnemen, want ik ben er sowieso een paar uur niet, maar dit is hem tot nu toe:

Hangronde 3

sann
Schrödinger1
Little Phoebe2
Etmakas3

Sadye
Vowel4
Fantôme5

Niet gestemd
Owain1998
Frayne
sann
Uomi
Snebbeltje
Sadye
Tink*
bloodyb
Klaverhap

Vorige ronden:
Spoiler

Laatst gewijzigd op 30-01-2013 om 08:51.
Oud 30-01-2013, 08:44
Fantôme
Fantôme is offline
Ik ga mee op Sadye om eerder genoemde redenen.
Oud 30-01-2013, 11:17
Verwijderd
Ik stem op sann. Tuttebel heeft op weinig subtiele wijze kenbaar gemaakt dat ze sann verdacht vond. Kwam natuurlijk perfect uit voor de wolven, de leerling is nét vergeven en tuttebel heeft nog geen andere rollen op kunnen vragen, dus ze hebben haar onschadelijk gemaakt door in feite sann op te offeren.
Oud 30-01-2013, 13:34
Verwijderd
Ik stem op Sann, door de redenen die al eens genoemd zijn.
Oud 30-01-2013, 14:25
Verwijderd
Ik ga voor Sadye, misschien krijgen we weer een verassing als met fizzle en kunnen we weer wat uit de lijstjes halen. En sorry voor inactiviteit, met een hoofd vol snot en een pijnlijke keel is nadenken stom
Oud 30-01-2013, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Ik stem op sann. Tuttebel heeft op weinig subtiele wijze kenbaar gemaakt dat ze sann verdacht vond. Kwam natuurlijk perfect uit voor de wolven, de leerling is nét vergeven en tuttebel heeft nog geen andere rollen op kunnen vragen, dus ze hebben haar onschadelijk gemaakt door in feite sann op te offeren.
Ik krijg inderdaad ook de indruk dat de wolven Sann wel willen opofferen, in ruil voor de ziener, maar dat is niet echt op feiten gebaseerd. Daarbij wil ik wel even benadrukken dat het lijkt alsof Snebbeltje nu weer een beetje buiten schot is, en dat zou (als ze wolf is) de wolven natuurlijk ook wel goed kunnen uitkomen. Tot slot ben ik het ook met Vowel eens dat Sadye (als eventuele verrader) ophangen ook niet zo'n slecht idee is, als ze geen verrader blijkt te zijn is er nog niet zoveel verloren als ze op deze manier blijft spelen.

Kortom, ik zou eigenlijk Snebbeltje, Sann en Sadye (3 S'en, hoe toevallig ) eruit willen hebben. Ik weet alleen nog niet zo goed in welke volgorde.
Oud 30-01-2013, 16:07
Verwijderd
Vooralsnog stem ik op Sann, omdat ik liever een mogelijke wolf eruit zou hebben dan een mogelijke verrader, maar als er straks rijtjes dichter bij elkaar gebracht moeten worden, dan wil ik mijn stem nog best switchen (naar Sadye of Snebbeltje, that is).
Oud 30-01-2013, 16:07
Verwijderd
Sorry jongens, ik ben met heel veel bezig maar niet zo erg met het weerwolfspel

Allereerst: zuur van de ziener. Allertweedst: zuur dat ze mij noemt, ik ben namelijk geen wolf. Maar goed, dat zien jullie wel als ik eruit lig, want ik zou ook op mij stemmen als ik jullie was. Ten derde: [ARCHONT] alsof wolven mij zouden opofferen [/ARCHONT]. Ten vierde, ik stem op Sadye, ik gaf hierboven al aan het met Fantome eens te zijn en obviously lijfsbehoud. Ten vijfde: ik probeer straks nog even een monsterpost te maken, hopelijk hebben jullie er wat aan als ik eruit lig na vanavond.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten