Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2013, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Ik kan hier op zich in meegaan, maar hebben we er überhaupt al bij stilgestaan dat het ook reverse kan zijn? Ik bedoel, zoals Little Phoebe al heeft opgesomd noemt tuttebel 3 mensen, terwijl ze er maar eentje heeft kunnen opvragen. Sadye, sann en Schrödinger. Het kan natuurlijk goed dat de wolven dachten, tja ze zit er helemaal naast met sann, dus als we haar opvreten, dan verdenkt iedereen sann. Terwijl sann wellicht helemaal niet slecht is.
Het kan nog best eens zo zijn dat de wolven haar hebben opgehangen puur en alleen omdat ze zei dat ze Snebbeltje niet slecht ziet zijn. Wellicht was het gewoon een lucky shot omdat ze die hint hebben gezien en heeft het verder helemaal niets te maken met sann.

Daarom ben ik toch meer geneigd om voor Sadye te gaan, omdat ik denk dat ze verrader is (en als ze dat niet is, sorry hoor, maar erg hard gaan we haar niet missen als ze van plan is zo debiel te spelen). Vooral omdat ik bang ben dat we in een naar plannetje van de wolven trappen met sann.
Maar de wolven wisten niet dat Tuttebel ziener was. Tenzij Sann wolf blijkt te zijn, dan was het natuurlijk vrij duidelijk. Als Sann geen wolf is, was dit wel een bizar goede gok.
Advertentie
Oud 30-01-2013, 17:39
Verwijderd
Ik ga mee op sadye dus doe maar +1 onder haar naam
Oud 30-01-2013, 17:46
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Meh, ik heb een duffe kop vandaag en ook geen tijd, over een kwartier reallife weerwolven. Ik stem nu en stem op sann.
Oud 30-01-2013, 18:07
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
sann
Schrödinger1
Little Phoebe2
Etmakas3
Klaverhap6
Sadye7
Uomi9
Snebbeltje12
Tink*13

Sadye
Vowel4
Fantôme5
Frayne8
sann10
Owain199811

Niet gestemd
bloodyb

Dit zou nu het stemlijstje moeten zijn, correct me if I'm wrong!

Laatst gewijzigd op 30-01-2013 om 21:13.
Oud 30-01-2013, 18:43
Tink*
Tink* is offline
Ik ben hier alleen om te stemmen en heb geen tijd om iets door te lezen ivm bruidskapsels voor een mattie dus ik stem mee op sann.
Oud 30-01-2013, 19:36
Verwijderd
Little Phoebe ik bedoelde dat ik op sadye ging stemmen
Oud 30-01-2013, 21:12
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oh oeps, verkeerd gelezen
Oud 30-01-2013, 22:33
Fantôme
Fantôme is offline
F5f5f5
Oud 30-01-2013, 22:51
Verwijderd
Had Martino niet zelf gezegd pas morgenochtend uitslag te kunnen posten ?
Oud 30-01-2013, 22:56
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Had Martino niet zelf gezegd pas morgenochtend uitslag te kunnen posten ?
O
Oud 30-01-2013, 23:47
Spelleider
Spelleider is offline
Wat een ongeduld! Zal ik maar tot morgenochtend wachten?
Oud 30-01-2013, 23:51
Spelleider
Spelleider is offline
Hangronde 3

1. Owain1998
2. Frayne
3. fizzle-fluffy (heks)
4. Little Phoebe
5. sann
6. Uomi
7. Snebbeltje
8. Quintiano (weerwolf/geliefde)
9. Etmakas
10. Sadye
11. tuttebel (ziener)
12. Tink*
13. bloodyb
14. Klaverhap
15. Fantôme
16. Schrödinger
17. Vowel
18. Röps (geliefde)
19. Deus ex machina (cupido)

Blauw: opgehangen door de dorpelingen
Rood: opgegeten door de wolven
Magenta: gestorven aan liefdesverdriet

De dorpelingen kozen voor Sadye, die gewoon onschuldig blijkt te zijn... Helaas geen goede keuze dus... En morgen zal er weer een slachtoffer van de wolven vallen!
Oud 30-01-2013, 23:55
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Whut?!
Oud 31-01-2013, 00:26
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
8 zeiden op sann te stemmen, 5 op sadye. Er zitten nog 3 wolven in het spel.

- Als die drie wolven alledrie in het lijstje van sann staan, zou het 5-5 worden. Dan moet de leerlingheks of de verrader overgestapt zijn op Sadye.
- Óf 2 wolven onder sann, 1 onder sadye, dan is het 6-4 en de leerlingheks én de verrader zijn overgestapt op Sadye.
óf bloodyb moet alsnog gestemd hebben op sadye. Dan was het 8-6,
- 3 wolven onder sann,
- of 2 onder sann en 1 onder sadye + leerlingheks of verrader overgestapt;
- of 1 wolf onder sann, 2 onder Sadye + leerlingheks én verrader overgestapt.
of als bloodyb wolf is:
- andere twee wolven onder sann + leerlingheks en/of verrader overgestapt
- of 1 wolf onder sann, 1 onder sadye + leerlingheks en verrader overgestapt

Blijkbaar wilden de wolven en verrader en leerlingheks sann niet doodhebben, wat sann uitermate verdacht maakt. En als sann weerwolf is lijken mij vowel, fantome, frayne en owain vrijgepleit. (in de veronderstelling dat bloodyb niet gestemd heeft). In het lijstje onder sann zouden dan nog 4 dorpelingen+aanverwanten zitten waarvan 1 sadye was. Of als bloodyb wolf is nog 5 dorpelingen+aanverwanten.

Ik hoop dat ik alles zo goed heb uitgewerkt
Oud 31-01-2013, 05:06
Verwijderd
Oke, die zag ik niet aankomen. Wát een domme zet. Hier moet toch vrij makkelijk uit te halen zijn wiens stemmen nep zijn icm ronde 1 en ronde 2. Ik moet nu naar m'n werk, maar ik hoop dat ik tussendoor stemlijstjes kan vergelijken. Omnomnom. DAAAG WOLVEN, SUKKELS
Oud 31-01-2013, 06:50
Fantôme
Fantôme is offline
Interessant... Sorry Sadye! Maar dat jij geen verrader/wolf bent zegt wel weer een hoop over de vorige rondes....
En ik opende het topic met 'nou ben benieuwd of Sann inderdaad weerwolf was.. dit zag ik ff niet aankomen...
Oud 31-01-2013, 08:57
Verwijderd
Haha, wat is dit nou weer voor uitslag

Dit was het lijstje:

Spoiler

Het lijkt me sowieso wel handig om te weten óf en wat Bloodyb gestemd heeft. Dus bloodyb, laat even iets van je horen. Of je hebt niet gestemd omdat je niet hoefde te stemmen (en dus wolf bent). Maar daar heb ik verder nog niet zoveel aanwijzingen voor. Als sta je in ronde 1 veilig alleen en in ronde 2 in het verkeerde rijtje.

Vanzelfsprekend zijn de mensen onder sann nu dus weer een stukje verdachter (en ja, daar sta ik ook). Ik wil deze mensen even benoemen met wat me aan hen opvalt. Ik probeer per ronde één punt te geven als iemand verdacht is, dan heb ik voor mezelf iets meer overzicht.

Schrödinger (2,5)
Zowel in de tweede als de derde ronde heeft hij als eerste gestemd. Nadat hij zijn stem door heeft gegeven heeft hij weinig tot niks meer laten horen (wel aangekondigd dat hij een leven had.
In ronde 1 stemt hij op Deus, en staat dus in een goed rijtje. Aan de andere kant zou het gelijkspel tussen Deus en hem of Snebbeltje geweest zijn, en hebben de wolven niet voor hem gekozen, wat hem weer verdachter maakt.
In ronde 2 stemt hij op Snebbeltje, die er uiteindelijk niet uitgaat, terwijl ze wel de meeste stemmen had.
In ronde 3 stemt hij sann, die er dus ook niet uitgaat.

LP (2 punten)
Ook zij stemt de eerste ronde op Deus, wat dus in haar voordeel zou zijn.
In de tweede ronde stemt ze Snebbeltje, in haar nadeel.
In de derde ronde stemt ze Sann, in haar nadeel.
Verder is LP me nog niet zo opgevallen. Ze nam het stemlijstje van Vowel over, wat meestal wel een positief gevoel oproept, maar dat zou net zo goed reverse kunnen zijn.

Etmakas (1 punt)
1e ronde: Stemt Snebbeltje, weinig over te zeggen.
2e ronde: Stemt Fizzle, in haar voordeel.
3e ronde: Stemt Sann, in haar nadeel.
Ook Etmakas is me verder nog niet echt uitdrukkelijk positief/negatief opgevallen.

Klaverhap (2 punten)
1e ronde: Stemt als 8e en enige op Tuttebel, dat dus een veilige stem is.
2e ronde: Stemt Fizzle, voordeel.
3e ronde: Stemt Sann, nadeel.

Uomi (1 punt)
Ik weet van mezelf natuurlijk dat ik een dorpeling ben, maar voor jullie zal ik dit ook opschrijven.
1e ronde: Stemt eerst Sadye, wijzigt nadat gedacht wordt dat Sadye een stem heeft om het gelijkspel te maken.
3e ronde: Stemt Sann, nadeel.

Snebbeltje (1,5 punt)
1e ronde: Stemt Deus, wat in haar voordeel is. Het kan echter dat ze zelf in het gelijkspel zat en dus niet gekozen is door de wolven, wat haar een beetje verdacht maakt.
2e ronde: Stemt Fizzle, in haar voordeel.
3e ronde: Stemt Sann, in haar nadeel.
Wat er bij Snebbeltje echter opvalt is dat het lijkt alsof ze al twee rondes door het oog van de naald kruipt, en in de derde hangronde al bijna helemaal niet meer genoemd wordt. Het lijkt me interessant om Snebbeltje op te hangen, en als ze wolf is te zien wie haar beschermd heeft en als ze dorpeling is te zien wie ons in haar richting stuurde.

Tink (2 punten)
1e ronde: Stemt op Deus, voordeel.
2e ronde: Stemt op Snebbeltje, nadeel.
3e ronde: Stemt op Sann, nadeel.
In het begin van het spel had ik een negatief onderbuikgevoel over Tink, maar dit is afgenomen en nu valt ze me niet meer speciaal in positieve of negatieve zin op.

Nu wil ik toch ook nog even verder gaan met de mensen die Sadye gestemd hebben, dan is het compleet.

Vowel (0 punten)
1e ronde: Stemt Snebbeltje, weinig over te zeggen.
2e ronde: Stemt relatief vroeg op Fizzle, voordeel.
3e ronde: Stemt Sadye, voordeel.
Vowel komt op mij totaal niet verdacht over. Bovendien doet ze de stemlijstjes, wat meestal wel vertrouwen oplevert, al kan dit natuurlijk ook weer reverse zijn.

Fantôme (1 punt)
1e ronde: Stemt Schrödinger, weinig over te zeggen.
2e ronde: Stemt vroeg op Snebbeltje, nadeel. Als Snebbeltje echter wolf blijkt te zijn, dan spreekt dit Fantôme wel enigszins vrij, want de kans is groot dat er mensen met je mee gaan als je zo vroeg stemt. Andersom geldt ook, natuurlijk.

Frayne (1 punt)
1e ronde: Stemt random, en blijft veilig alleen staan.

sann (1 punt)
1e ronde: Wijzigt van Sadye naar Snebbel voor gelijkspel (en omdat blijkt dat Sadye waarschijnlijk een stem heeft).
2e ronde: Stemt Snebbel, nadeel.
Sann wordt wel verdacht door de ziener, wat natuurlijk negatief blijft. Ook lijkt het er hier op dat wolven (+verrader/heks) haar liever niet uit het spel hebben.

Owain1998 (2 punten)
1e ronde: Stemt niet / te laat.
2e ronde: Stemt Snebbeltje, nadeel.
Owain is natuurlijk niet echt actief, en als hij iets zegt is dit vaak niet inhoudelijk. Wat ik hier echter mee moet, weet ik niet zo goed.

bloodyb (3 punten)
1e ronde: Stemt random, alleen en dus veilig.
2e ronde: Stemt heel laat op Snebbeltje, nadeel.
3e ronde: Stemt niet.
Als er een onervaren verrader in het spel zit, zou dit ook best goed bloodyb kunnen zijn. Hij stem veilig, laat en niet en zou dus makkelijker op iemand anders kunnen stemmen dan dat hij zegt.

Oké, dit was zo'n beetje mijn analyse. Mensen die ik er op dit moment liever uit zou willen hebben zijn sann, bloodyb en Snebbeltje. Sann omdat ze door de ziener verdacht wordt en in deze ronde 'gered' wordt, bloodyb omdat het lijkt alsof hij te veilig 'stemt' en daardoor makkelijk van stem kan veranderen en Snebbeltje omdat ze al zo vaak door het oog van de naald is gekropen en ik denk dat haar dood best wel wat informatie zou kunnen opleveren.

EDIT: Nu ik het nog een keer bekijk, zou het ook wel eens kunnen dat Schrödinger stille wolf zou kunnen zijn.
Oud 31-01-2013, 09:02
Vowel
Vowel is offline
Holy shit, wat een rare uitslag. Ten eerste wil ik even weten van bloodyb of hij inderdaad niet heeft gestemd, want dat kan erg veel verschil maken in de conclusie die we hieraan gaan verbinden, maar goed, in de veronderstelling dat bloodyb inderdaad niet heeft gestemd is er maar heel weinig mogelijk.

Even de lijstjes erbij pakken hoor.

Hangronde 3.

sann
Schrödinger1
Little Phoebe2
Etmakas3
Klaverhap6
Sadye7
Uomi9
Snebbeltje12
Tink*13

Sadye
Vowel4
Fantôme5
Frayne8
sann10
Owain199811

Niet gestemd
bloodyb

Het meest voor de hand liggende (wat klinkt dit dom, want het is een ontzettend stomme tactiek ) is dat alle wolven onder sann staan en de verrader later is geswitcht van sann naar Sadye.

Wat eventueel nog zou kunnen is dat er 2 wolven onder sann staan, eentje onder Sadye en dat de verrader én de heks zijn geswitcht naar sann, maar dit lijkt me al minder waarschijnlijk omdat de heks helemaal geen informatie heeft en dus eigenlijk niet kan weten wie ze moet dekken.

Er zijn nog veel meer opties, zoals Snebbeltje al heeft aangegeven, maar het is voornamelijk giswerk op dit moment. Ik weet dat er een mogelijkheid is dat er een wolf onder Sadye staat, maar het lijkt me voor dit moment het handigst om eerst in het rijtje van sann te gaan zoeken naar bad guys, omdat er daar nu eenmaal heel veel staan.

Ik heb nog een andere theorie, maar ik moet nu eerst even douchen, dus die ga ik hier zo nog even neerzetten.

Vorige ronden:
Spoiler

Laatst gewijzigd op 31-01-2013 om 09:46.
Oud 31-01-2013, 09:43
Verwijderd
Even alleen maar: WTF? Jongens dafuq ? Ik ga er later even over nadenken.
Oud 31-01-2013, 09:46
Vowel
Vowel is offline
Over mijn andere theorie: Ik bedacht opeens dat sann best eens wolf kon zijn en dat ze samen hadden besloten om sann op te offeren zodat de rest van de wolven buiten verdenking kwamen te staan. Maar als ze met een onervaren verrader te maken hadden, dan had die het plannetje wellicht niet begrepen en is uiteindelijk geswitcht naar Sadye. Maar in dit geval moet ook de heks zijn geswitcht, of bloodyb moet uiteindelijk toch hebben gestemd. Ik weet het, deze theorie is een beetje out there, maar het is mogelijk. Vooral omdat de ziener sann heeft genoemd en er een grote kans was dat sann er sowieso uit zou gaan. Dan konden de wolven hebben gedacht dat het opofferen van sann wel slim was.
Oud 31-01-2013, 10:21
Verwijderd
Ik kan weinig meer over het lijstje zeggen, alles is geloof ik wel door Snebbeltje en Vowel en Uomi gezegd. Er zijn gewoon verschillende mogelijkheden.

3 wolven onder Sann, tsja, ik weet het niet. Rare actie gewoon als het echt zo zou zijn. Ik zou graag eerst van bloodyb wat willen horen, als we niets horen of alleen maar iets vaags dan gaan mijn verdenking als eerste richting hem.
Oud 31-01-2013, 10:25
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dit is raar. Alle theorieën zijn inmiddels al genoemd toen ik nog op 1 oor lag, dus het lijkt me vrij nutteloos om dat nog te gaan herhalen. Ik vind het stom dat bloodyb niks laat horen, doe dan gewoon niet mee, nu weten wij niet of het lijstje klopt.
Oud 31-01-2013, 10:45
bloodyb
bloodyb is offline
Ik heb op Sann gestemd.
Oud 31-01-2013, 11:01
Verwijderd
Waarom meld je dat nu pas?

Ik dacht in eerste instantie dat het niet zou kunnen, maar het kan wel natuurlijk . Maar dan moeten alle slechten wel ongeveer onder Sann staan. 3 stemmen vallen dan weg, want dat zijn wolven. Dan staat het nog 6 stemmen bij Sann en 5 tegen Sadye. Dan zal alleen de verrader gewisseld hebben, de heks niet want de heks weet immers niet meer dan wij wie de wolven zijn. Dat lijkt dan het meest logische scenario?

Offffff, er staan 2 wolven onder Sann (7 stemmen dan) en 1 wolf onder Sadye (4 stemmen) en dan moeten de verrader en heks allebei hun stem gewijzigd hebben. Dat is minder logisch lijkt me?
Oud 31-01-2013, 11:02
Verwijderd
Dus op papier zijn er 9 stemmen op sann en 5 op Sadye ..
edit: ik reageer later wat zinvoller, heb nu mn handen vol, maar ik moest even wtf'en
Oud 31-01-2013, 11:25
Verwijderd
Oke, het meest waarschijnlijk lijkt mij dat zowel de verrader als de heks op papier onder sann staan maar in werkelijkheid op Sadye hebben gestemd. Dit omdat het er toch heel erg op leek (lijkt) dat sann wolf is, dus daar is de heks dan ook van uitgegaan lijkt me. Op deze manier konden er twee wolven op hun medewolf "stemmen", om hun asses te coveren. Dus onder sann: verrader, heks en twee wolven. Onder Sadye: 1 wolf. Ik ga er nog maar even vanuit dat die ene wolf sann is.
Wie mij het meeste opvalt onder sann is Schrodinger. Hij blijft erg op de achtergrond, waar het het veiligst is voor een wolf. Wel zorgt hij ervoor dat hij als (een van de) eerste stemt, wat risky kan zijn voor iemand met geen stem, maar het is wel meestal een veilige stem.
Oud 31-01-2013, 12:14
Fantôme
Fantôme is offline
Ik wil graag dat Snebbeltje de volgende ronde hangt en daarna Sann ofzo.

Snebbeltje Kruipt in hangronde één en twee door het oog van de naald.
In hangronde twee hebben de wolven zich dus als een 2-1 verdeeld over de rijtjes. 2 wolven in het ene lange rijtje en twee wolven in de andere. De theorie dat er een wolf los stond om makkelijker te verdelen gaat niet op, Sadye is dorpeling. Echter, dit wil niet zeggen dat het op die manier verdelen (2x lang rijtje en één los) de voorkeur had van de wolven, op die manier valt er namelijk het minst op te maken uit de rijtjes. Aanvankelijk stonden behalve Sadye ook Tuttebel los en Snebbeltje. Tuttebel bleek ziener en Snebbeltje moest wel wijzigen om in ieder geval de indruk te wekken dat ze uit lijfsbehoud wijzigde naar Fizzle. In mijn ogen is Snebbeltje dus de wolf onder Fizzle en Sann één van de wolven onder Snebbeltje (daar kom ik zo op terug).

Wanneer de wolven zich zo hebben verdeeld dat er twee onder snebbeltje staan en één onder fizzle, levert dit 6 echte stemmen voor Snebbeltje op (de heks zal namelijk niet hebben gestunt in deze ronde, ze moest uit lijfsbehoud wel op snebbeltje stemmen) en eveneens 6 echte stemmen oor Fizzle op. Het werd géén gelijkspel. Dit betekent dat we de verrader óók onder Snebbeltje moeten zoeken, waarbij ik Tink* een redelijke kandidaat vindt, maar hiervan ben ik nog niet overtuigd. Mede omdat Tink in ronde één onder Deus stond en hij dorpeling bleek, de stem van de verrader lijkt wel nodig om dat gelijkspel te realiseren waarvan iig Deus onderdeel uitmaakte.

Dan onze beste Sann.
Sann lijkt genoemd te worden door de ziener en de afgelopen hangronde is wel heel opvallend. Het lijkt alsof sommige onder ons (wolfjes en een fijne verrader dus en misschien een heks die ook overtuigd is van Sann's wolfzijn) erg hun best doen om Sann nog een nachtje extra te laten smullen van een dorpeling.
Het wekt bovendien de suggestie (de laatste ronde) dat Sann onschuldig is omdat alle wolven wel onder Sann zullen staan en Sann uiteraard onder Sadye staat.
Er zijn echter tenminste twee scenario's waarin Sann nog prima wolf kan zijn.

Met Sann als wolf hou je 4 echte stemmen op Sadye over en 7 echte stemmen op Sann. Als de verrader onder Sann stond en naar Sadye overstapte, wordt het 5 echte stemmen op Sadye en 6 echte stemmen op Sann. Als we vervolgens een heks hebben die ook vermoedt dat Sann wolf is, zal die ook gezegd hebben op Sann te stemmen maar over zijn gegaan naar Sadye. Dat maakt 6 op Sadye en 5 op Sann waardoor Sadye eruit ligt.

Een ander scenario is het volgende. Bloodyb heeft niet op Sann gestemd maar op Sadye (omdat hij heks of verrader is dan) en degene die heks/verrader is (afhankelijk van wat Bloodyb dan zou zijn) is ook geswitcht van Sann naar Sadye. Ook dan ligt Sadye eruit.

Het scenario dat Bloodyb eigenlijk niet heeft gestemd maar zegt op Sann te hebben gestemd omdat hij bang is anders irritant geworden te worden kan ook nog. Dit zou 6 echte stemmen voor Sann maken en 4 echte stemmen voor Sadye. Als dan de heks en verrader van Sann naar Sadye wisselen hebben we Bloodyb niet eens nodig om het scenario rond te maken.

Hoe dan ook, met de kennis die we nu hebben ben ik er voor om eerst die Snebbeltje eens op te hangen want die komt er al veel te veel rondes mee weg en daarna Sann. en misschien is er iemand zo briljant iets te organiseren waardoor we in de komende hangrondes de laatste wolf kunnen ontmaskeren?
Oud 31-01-2013, 12:16
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Oke, het meest waarschijnlijk lijkt mij dat zowel de verrader als de heks op papier onder sann staan maar in werkelijkheid op Sadye hebben gestemd. Dit omdat het er toch heel erg op leek (lijkt) dat sann wolf is, dus daar is de heks dan ook van uitgegaan lijkt me. Op deze manier konden er twee wolven op hun medewolf "stemmen", om hun asses te coveren. Dus onder sann: verrader, heks en twee wolven. Onder Sadye: 1 wolf. Ik ga er nog maar even vanuit dat die ene wolf sann is.
Wie mij het meeste opvalt onder sann is Schrodinger. Hij blijft erg op de achtergrond, waar het het veiligst is voor een wolf. Wel zorgt hij ervoor dat hij als (een van de) eerste stemt, wat risky kan zijn voor iemand met geen stem, maar het is wel meestal een veilige stem.
Eens met jouw post.
Het laatste stuk onder Schrodinger; hij is me ook al opgevallen ja.
Oud 31-01-2013, 15:37
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik ben stiller omdat ik bezoek heb!

Als ik een slechterik was ging ik natuurlijk niet als eerste staan op iemand die nu duidelijk door verrader/wolven beschermd wordt hè slimmerikjes.
Oud 31-01-2013, 16:13
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ik ben stiller omdat ik bezoek heb!

Als ik een slechterik was ging ik natuurlijk niet als eerste staan op iemand die nu duidelijk door verrader/wolven beschermd wordt hè slimmerikjes.
Oud 31-01-2013, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Het scenario dat Bloodyb eigenlijk niet heeft gestemd maar zegt op Sann te hebben gestemd omdat hij bang is anders irritant geworden te worden kan ook nog. Dit zou 6 echte stemmen voor Sann maken en 4 echte stemmen voor Sadye. Als dan de heks en verrader van Sann naar Sadye wisselen hebben we Bloodyb niet eens nodig om het scenario rond te maken.
Ik vind dit een best wel logisch scenario, ja. Dat wilde ik even benadrukken.

Citaat:
Oh sorry, men was vast even vergeten dat je technische natuurkunde studeert!

En verder heb ik geloof ik niks te zeggen dat niet al gezegd is. Behalve dat ik niet zo rouwig ben om dit resultaat. Interessante stemlijstjes en we zijn met Sadye niet echt een wolvenjager verloren ofzo.
Oud 31-01-2013, 20:10
Tink*
Tink* is offline
Ik probeerde al te puzzelen met de lijstjes uit de eerdere rondes maar het is nog net iets te vroeg om daar echt iets nuttigs over te kunnen zeggen, je hebt nu nog zoveel mogelijkheden. Ik vind het lastig om te zeggen hoeveel de heks en de verrader nog hebben gewisseld en gedekt. Ik vond Sann iig vanaf het begin al een beetje verdacht, maar uit onderbuikgevoel. Alleen dat wilde ik al eens zeggen, alleen dan is het zo snel alsof ik de ziener zou zijn en dat wilde ik ook niet. Verder kon ik het ook nergens op baseren. Maar als sann's stem in ronde 1 echt nep is en niemand die heeft gedekt zou het iig gelijkspel kunnen zijn tussen Snebbeltje met drie stemmen en Deus met drie stemmen (sowieso Deus want die lag eruit, misschien niet Snebbeltje, maar goed: theorie...) dus dan zou het dat één stem onder Deus nep is. Daar staan met mij nog Schrödinger, LP en Snebbeltje. Ik ben nu ook wel heel benieuwd wat Snebbeltje nu is het Schrödinger vertrouw ik ook niet helemaal.

Citaat:
Juh, maar andersom hoeft het ook niet te betekenen dat ze sann gezien heeft. 't kan wel goed en wat LP zegt vind ik wel een plausibele theorie, dat ze sann opvraagt omdat ze elkaar kennen. Maar na de eerste hangronde kan ik me ook voorstellen dat ze Schrödinger of mij heeft gecheckt. Ze maakte Schrö niet echt overtuigend verdacht (pleitte hem ook niet vrij) dus ik verwacht minder dat ze zijn functie heeft opgevraagd. De woorden dat ze van mij 'niet zo ziet' dat ik weerwolf zou zijn vind ik wel opvallend en ik weet natuurlijk van mezelf dat ik geen wolf ben. Maar goed, ik weet niet hoeveel jullie dat waard vinden uit mijn mond.
Ik vind het geen slecht idee om sann op te hangen om de eerste theorie te testen.
Dit vind ik een verdachte post. Ook al zeg je wel 'wat jullie dat waard vinden uit mijn mond' om het te ontkrachten. Het is een beetje 'te' jezelf vrij pleiten in mijn ogen.

Maar er is dus flink bedrogen deze ronde. Ik ga na de eetronde (als we weer iemand weten, of de wolven moeten al op de wolfsbane stuiten, want die is er ook nog steeds!) of ik duidelijker kan krijgen wie er nou precies gekloot hebben en wie dus wie is van de mogelijke scenario's die al eerder zijn genoemd door iemand.
Oud 31-01-2013, 21:24
Spelleider
Spelleider is offline
Eetronde 3

1. Owain1998
2. Frayne
3. fizzle-fluffy (heks)
4. Little Phoebe
5. sann
6. Uomi
7. Snebbeltje
8. Quintiano (weerwolf/geliefde)
9. Etmakas
10. Sadye
11. tuttebel (ziener)
12. Tink*
13. bloodyb
14. Klaverhap
15. Fantôme
16. Schrödinger
17. Vowel
18. Röps (geliefde)
19. Deus ex machina (cupido)

Blauw: opgehangen door de dorpelingen
Rood: opgegeten door de wolven
Magenta: gestorven aan liefdesverdriet

Er zijn geen doden gevallen vanavond. Morgen zijn de dorpelingen weer aan zet.
Oud 31-01-2013, 21:40
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Yes
Oud 31-01-2013, 22:02
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik stem sann.
Oud 31-01-2013, 22:18
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik weet dat ik dood ben enzo, maar waarom staat er geen functie achter Sadye in de spelleiderlijst? Als ze gewoon dorpeling is dan moet er toch dorpeling achter haar staan?
Oud 31-01-2013, 22:45
Fantôme
Fantôme is offline
nice Bane, goeie tovenaar, luie wolven?

Ik stem Snebbeltje. Ik zal vrijdag laat (ik ga snachts op wintersport) nog kijken of de uitslag al bekend is. Als Snebbeltje inderdaad doodgaat, stem ik op zondag voor Sann en geef ik ook die stem al door. Als Sann dood gaat (neem toch aan dat we één van deze twee nu ophangen toch?) stem ik nog een keer op Snebbeltje. Ik verwacht zaterdag de hele dag in de auto te zitten en moet zondag uitvinden hoe het zit met WiFi in Frankrijk, dus geef dit alvast door, mochten daar wel moeilijkheden mee zijn.
Oud 31-01-2013, 23:16
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Ik weet dat ik dood ben enzo, maar waarom staat er geen functie achter Sadye in de spelleiderlijst? Als ze gewoon dorpeling is dan moet er toch dorpeling achter haar staan?

Omdat ze een dorpeling is en de rest van de doden tot op dit moment nog niet. Ik vond het niet nodig.
Oud 01-02-2013, 07:31
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Omdat ze een dorpeling is en de rest van de doden tot op dit moment nog niet. Ik vond het niet nodig.
duidelijk
Oud 01-02-2013, 07:38
Vowel
Vowel is offline
Mooie uitslag.

Wat vinden we ervan een gelijkspel tussen Snebbeltje en sann te maken?
Oud 01-02-2013, 09:43
Verwijderd
Het kan. Ik had eigenlijk gezegd bloodyb te stemmen, en nog steeds doe ik dat liever. Inactieve speler die constant in de verkeerde rijtjes staat, niks toelicht en soms niet eens even genoeg tijd kan opbrengen (zogenaamd) om zijn stem door te geven in het topic?
Oud 01-02-2013, 13:24
Verwijderd
Ik stem weer op sann, zelfde reden als vorige ronde.
Oud 01-02-2013, 13:38
Verwijderd
Ik ben wel voor een gelijkspel tussen Sann en Snebbeltje inderdaad. Frayne heeft wel gelijk over bloodyb, die staat inderdaad in de verkeerde rijtjes, maar die kunnen we volgende ronde ook nog wel ophangen, daar komt niet zoveel informatie uit vrij, denk ik.

Om het gelijkspel goed te laten beginnen stem ik nu op Snebbeltje.
Oud 01-02-2013, 13:39
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik stem op sann, ik ga toch liever op het oordeel van de ziener af.
Oud 01-02-2013, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Ik stem op sann, ik ga toch liever op het oordeel van de ziener af.
Dit, ja. Ik vind Snebbeltje best heel verdacht hoor, maar als ik moet kiezen tussen Sann en Snebbel, dan ga ik voor Sann. De ziener was tegen haar én de hele dark side lijkt haar te beschermen (zie vorige hangronde).

Dus nu lijkt het me tijd om haar maar eens écht op te gaan hangen.
Oud 01-02-2013, 16:28
Verwijderd
En als we klaar zijn met Sann, heeft het eigenlijk mijn voorkeur om bloodyb op te hangen boven Snebbeltje. We weten niet wat ze stemt, ze voegt niets toe (en kan in haar stilte wel vanalles verbergen), en die onzekere factor zorgt er ook voor dat er nog een onzekere factor in onze stemlijstjes komt. Of ze nou slecht is of niet, dat soort dingen speelt wolven ook in de hand.
Oud 01-02-2013, 16:31
Verwijderd
Nou ja, ik ga nu niet in mijn eentje op Bloodyb stemmen, want dat is nogal nutteloos. In dat geval ga ik wel mee met gelijkspel maken tussen Snebbeltje en Sann, en ga ik nu dus voor Snebbel om het weer wat gelijk te maken.
Oud 01-02-2013, 16:53
Verwijderd
Sorry jongens, ik ben veel drukker dan verwacht. Ik stem Snebbel, logischerwijs. Ik hoop vanavond laat nog te leven en tijd te hebben om te posten, al zal ik er dan wel uit liggen. In dat geval wil ik nog even zeggen Schrodinger uitermate verdacht te vinden.

Sorry voor mijn niet zo'n leuke spel. Volgende keer maak ik het goed. Kusjes.

Edit: ik ben nu aan het werk, vandaar nu geen lange post. En het is druk. Bluh.
Oud 01-02-2013, 17:16
Verwijderd
Even een stemlijstje. Ik garandeer niet dat ik hem tot 20.30 om de vijf minuten vernieuw, maar hee:

Sann
Schrödinger (1)
Klaverhap (3)
Little Phoebe (5)
Etmakas (6)
Bloodyb (9)

Snebbeltje
Fantôme (2)
Uomi (4)
Frayne (7)
Sann (8)
Tink* (10)
Vowel (11)

Niet gestemd:
Owain1998
Snebbeltje

Laatst gewijzigd op 01-02-2013 om 18:57.
Oud 01-02-2013, 17:17
bloodyb
bloodyb is offline
Ik stem op Sann.

Regels voor berichten