Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Me dunkt dat hij ook gefrustreerd is over deze situatie maar het niet wil botvieren op z'n vrouw... Verhuizen naar een goedkoop appartementje in Pietluttelstein zal je ook niemand waarderen. Zie aldaar de kronkel waarin je vader zich bevindt, hij is zuur en gewoon geen aardig persoon (dat zal ook niet zo gauw veranderen). Het lijkt me inderdaad verstandig eens met z'n allen te gaan praten met een gezinstherapeut, die kan misschien ook eens kijken naar de financiële situatie. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Moeilijke situatie. Die 2 jaar kan heel lang aanvoelen of juist heel kort. Dat ligt aan net aan de acties die jij gaat ondernemen. Dat je moet werken op 16 jarige leeftijd om te zorgen dat er eten op tafel is vind ik heel erg. Denk er wel aan dat je niet de enige bent in zo'n situatie, dus voel je aub niet alleen.
Het is ook belangrijk om erover te praten zodat het niet steeds in je blijft opgesloten tot je barst. Dat je je verhaal hier vertelt is een goede stap. Heb je misschien iemand waar je er over kan praten? Een vriend, vriendin, neef, nicht o.i.d.? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zal nooit naar een gezinstherapaut gaan, die dingen zijn bullshit en heeft geen zin. |
![]() |
|
Jeugdzorg plaatst niemand zomaar uit huis. Ze gaan eerst in het gezin kijken en praten en proberen met extra hulp de boel op de rit te krijgen. Pas als het echt naar is thuis (als in: onveilig) dan word je uit huis geplaatst. Op jezelf gaan wonen met extra hulp kan, maar ook dat is geen vetpot en zeker geen vrijheid blijheid want ook dan bemoeit jeugdzorg zich elke dag uitgebreid met je. Nu kan je nog eens laat thuiskomen als je daar zin in hebt, dat kan dan niet meer.
Je pa vermoorden is natuurlijk wel heel erg overdreven, hij verliest niet ineens z'n recht op leven alleen omdat hij onaardig doet.
|
Ik vind het persoonlijk nogal een sterk verhaal. Naast de huur moet er namelijk ook nog gas-electra-water betaald worden en nog een aantal belastingen die deels kwijtgescholden kunnen worden als je geen inkomen hebt. Verder moeten jullie nog eten en kleding hebben, hebben jullie misschien wel een telefoon, en spullen die af en toe kapot gaan. Ook zijn erg nog zorgverzekeringen nodig. Met een huur van hoger dan 1300 krijg je geen huurtoeslag, maar wel zorgtoeslag. Kom ik uit op een inkomen van ongeveer 1050 euro in de maand, terwijl ik de totale kosten op minimaal 1600 schat (en dan ben ik nog heel voorzichtig).
Dit betekent dat jij ruim 500 euro per maand moet verdienen zodat jullie het hoofd boven water kunnen houden, terwijl je ook nog naar school gaat. Ik weet niet hoeveel je verdient, maar als 16-jarige moet je hier wel een volle week voor werken. Hoe kwamen jouw ouders rond voordat jij oud genoeg was om te werken?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
ik wil dit gewoon ergens kwijt Frank G. | 5 | 23-11-2008 20:37 | |
Verhalen & Gedichten |
-Verhaal- Redhair | 430 | 21-09-2005 13:54 | |
Werk, Geld & Recht |
Mijn vader eist zijn spullen terug Daantje_0705 | 21 | 12-09-2005 10:00 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
Psychologie |
Binnenkort is mijn vader dood Verwijderd | 65 | 26-03-2003 17:36 | |
Psychologie |
me moeder gaat zo een depressie krijgen denk ik pompelmoesappeltje | 2 | 02-02-2002 18:51 |