Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2013, 22:29
Eclipse12
Eclipse12 is offline
Hallo

Ik erger me al bijna me hele leven lang ( ben 16 jaar ) kapot aan me vader.
Ik kan die man niet uitstaan en telkens als ik naar hem kijk dan zou ik het liefst een mes door zijn keel steken.

Hij is geen vredig persoon en ik gun hem een pijnlijke dood. Ik kan dan ook niet wachten tot hij dood gaat /
Hij heeft nog nooit in zijn leven iets positiefs gezegd over mij. Telkens als die met familie praat zegt die wel eens iets negatiefs over me. Ik kan echt niet beschrijven hoe graag ik hem zou vermoorden.

Zodra ik 18 ben. ben ik ook weg hier en ga ik lekker alleen wonen.
Alleen weet k nu niet of ik het deze 2 jaar nog ga volhouden zonder hem iets aangedaan hebben

Oja wij leven van een kleine uitkering van 900 euro per maand en we wonen zelf in appartement waarvan de huur 1300 bedraagt.
Ik ben degene die mijn weekenden opoffert om te zorgen dat alles betaald kan worden en dat er eten op tafel komt, ik heb mijn uitgaansleven ervoor gegeven zodat ik me moeder maar het beste kan geven wat er bestaat. maar dat blijkt die man niet te waarderen. .

als ik naar jeugdzorg ga kan ik dan ervoor zorgen dat ik bij een andere gezin terecht kom of dat ik nu al opmezelf kan wonen ?

Ik heb zo'n erge haat gevoelens over hem en kan hem niet uitstaan, telkens als ik naar hem kijk wil ik hem gewoon iets aan doen.

overigens, telkens als ik hem zie dan zie ik hem als een normaal persoon die ik op straat zou tegenkomen. Ik voel geen ene druppeltje liefde voor hem .

zo dat is eruit

Laatst gewijzigd op 05-02-2013 om 22:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2013, 23:18
bloodyb
bloodyb is offline
Zo, dat liegt er niet om! Je zegt dat hij geen vredig persoon is, betekent dat dat hij zijn handen niet thuis kan houden? En hoe gaat hij met je moeder om en evt. andere broers of zussen? Mijn eerste idee zou zijn dat jullie eens met een gezinstherapeut zouden kunnen gaan praten maar ik weet niet of jij daar zin in hebt.....
Oud 06-02-2013, 00:23
Eclipse12
Eclipse12 is offline
Citaat:
Zo, dat liegt er niet om! Je zegt dat hij geen vredig persoon is, betekent dat dat hij zijn handen niet thuis kan houden? En hoe gaat hij met je moeder om en evt. andere broers of zussen? Mijn eerste idee zou zijn dat jullie eens met een gezinstherapeut zouden kunnen gaan praten maar ik weet niet of jij daar zin in hebt.....
nee hij doet alleen zo tegen miij.

hij houd ze handen thuis omdt hij weet dat die niks kan beginnen tegen me.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 08:07
hookee
hookee is offline
Citaat:
Oja wij leven van een kleine uitkering van 900 euro per maand en we wonen zelf in appartement waarvan de huur 1300 bedraagt.
Dat heeft 'ie dan mooi voor elkaar, hij wil dus zijn vrouw (en jou, en zichzelf) blijkbaar wel iets moois geven om in te wonen maar kan het zelf niet opbrengen. Ik neem aan dat hij dit eerder wel kon maar dat hij onlangs ontslagen is?
Me dunkt dat hij ook gefrustreerd is over deze situatie maar het niet wil botvieren op z'n vrouw... Verhuizen naar een goedkoop appartementje in Pietluttelstein zal je ook niemand waarderen. Zie aldaar de kronkel waarin je vader zich bevindt, hij is zuur en gewoon geen aardig persoon (dat zal ook niet zo gauw veranderen). Het lijkt me inderdaad verstandig eens met z'n allen te gaan praten met een gezinstherapeut, die kan misschien ook eens kijken naar de financiële situatie.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 10:30
Verwijderd
Moeilijke situatie. Die 2 jaar kan heel lang aanvoelen of juist heel kort. Dat ligt aan net aan de acties die jij gaat ondernemen. Dat je moet werken op 16 jarige leeftijd om te zorgen dat er eten op tafel is vind ik heel erg. Denk er wel aan dat je niet de enige bent in zo'n situatie, dus voel je aub niet alleen.

Het is ook belangrijk om erover te praten zodat het niet steeds in je blijft opgesloten tot je barst. Dat je je verhaal hier vertelt is een goede stap. Heb je misschien iemand waar je er over kan praten? Een vriend, vriendin, neef, nicht o.i.d.?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 10:47
Eclipse12
Eclipse12 is offline
Citaat:
Dat heeft 'ie dan mooi voor elkaar, hij wil dus zijn vrouw (en jou, en zichzelf) blijkbaar wel iets moois geven om in te wonen maar kan het zelf niet opbrengen. Ik neem aan dat hij dit eerder wel kon maar dat hij onlangs ontslagen is?
Me dunkt dat hij ook gefrustreerd is over deze situatie maar het niet wil botvieren op z'n vrouw... Verhuizen naar een goedkoop appartementje in Pietluttelstein zal je ook niemand waarderen. Zie aldaar de kronkel waarin je vader zich bevindt, hij is zuur en gewoon geen aardig persoon (dat zal ook niet zo gauw veranderen). Het lijkt me inderdaad verstandig eens met z'n allen te gaan praten met een gezinstherapeut, die kan misschien ook eens kijken naar de financiële situatie.
Nee hij heeft nooit een baan gehad.
Ik zal nooit naar een gezinstherapaut gaan, die dingen zijn bullshit en heeft geen zin.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 17:36
Pluis
Pluis is offline
Jeugdzorg plaatst niemand zomaar uit huis. Ze gaan eerst in het gezin kijken en praten en proberen met extra hulp de boel op de rit te krijgen. Pas als het echt naar is thuis (als in: onveilig) dan word je uit huis geplaatst. Op jezelf gaan wonen met extra hulp kan, maar ook dat is geen vetpot en zeker geen vrijheid blijheid want ook dan bemoeit jeugdzorg zich elke dag uitgebreid met je. Nu kan je nog eens laat thuiskomen als je daar zin in hebt, dat kan dan niet meer.
Je pa vermoorden is natuurlijk wel heel erg overdreven, hij verliest niet ineens z'n recht op leven alleen omdat hij onaardig doet.
Oud 09-02-2013, 09:22
hookee
hookee is offline
Citaat:
Nee hij heeft nooit een baan gehad.
Dan mag jij me eens uitleggen hoe jullie ooit in een huis met een huur van 1300 Euro komen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2013, 17:13
igfy
igfy is offline
Ik vind het persoonlijk nogal een sterk verhaal. Naast de huur moet er namelijk ook nog gas-electra-water betaald worden en nog een aantal belastingen die deels kwijtgescholden kunnen worden als je geen inkomen hebt. Verder moeten jullie nog eten en kleding hebben, hebben jullie misschien wel een telefoon, en spullen die af en toe kapot gaan. Ook zijn erg nog zorgverzekeringen nodig. Met een huur van hoger dan 1300 krijg je geen huurtoeslag, maar wel zorgtoeslag. Kom ik uit op een inkomen van ongeveer 1050 euro in de maand, terwijl ik de totale kosten op minimaal 1600 schat (en dan ben ik nog heel voorzichtig).

Dit betekent dat jij ruim 500 euro per maand moet verdienen zodat jullie het hoofd boven water kunnen houden, terwijl je ook nog naar school gaat. Ik weet niet hoeveel je verdient, maar als 16-jarige moet je hier wel een volle week voor werken. Hoe kwamen jouw ouders rond voordat jij oud genoeg was om te werken?
Oud 11-02-2013, 21:16
Verwijderd
Als die moeder wel gewoon werkt kan dat allemaal wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten