Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2013, 22:04
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Nou, ik spreek met een keel-r en volgens LP met een 'kankah-harde'-g en er is toch echt wel een duidelijk verschil hoor. Ik snap echt niet hoe men een 'g' kan horen in een keel-r.
Oud 24-02-2013, 22:04
Verwijderd
Engelengelaat lust geen opium
Oud 24-02-2013, 22:06
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik heb overigens de rollende-r geleerd door héél vaak 'kadentebedootje' achter elkaar te zeggen
Oud 24-02-2013, 22:09
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik zeg soms een rollende r (want dat moest van m'n moeder ) maar ook wel af en toe een keel-r. Dan vind ik mezelf heel stom Goois praten
Oud 24-02-2013, 22:10
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik heb overigens de rollende-r geleerd door héél vaak 'kadentebedootje' achter elkaar te zeggen
Ja, bij mij werkt het niet echt. Ik weet wat ik doen moet, maar die tong vooraan tegen je gehemelte houden voelt heel onnatuurlijk
Oud 24-02-2013, 22:12
Verwijderd
Ik heb een zender gevonden waar The Red Carpet Show wordt uitgezonden en de ondertiteling is bedroevend slecht.
Oud 24-02-2013, 22:13
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik zong KvK altijd mee met het bijbehorende gooische accent en ik neem snel accenten over. Dan was ik in Heerlen opgenomen en klaagden mijn Maastrichtse vriendinnen dat ik boers klonk. Of dan was ik met veel Brabanders opgenomen en dan klaagde mijn vriendinnen dat het écht niet kon om als Limburger Brabants te praten
Oud 24-02-2013, 22:19
sanni
sanni is offline
Citaat:
Ik heb een zender gevonden waar The Red Carpet Show wordt uitgezonden en de ondertiteling is bedroevend slecht.
Ben je er nu al achter waar ze de oscars uitzenden? Zo niet bij ziggo op 101 want film1 doet weer uitzenden.

Broer als broeg hoor ik ook niet zo.
Oud 24-02-2013, 22:21
Verwijderd
vooral die laatste
Oud 24-02-2013, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Ik zong KvK altijd mee met het bijbehorende gooische accent en ik neem snel accenten over. Dan was ik in Heerlen opgenomen en klaagden mijn Maastrichtse vriendinnen dat ik boers klonk. Of dan was ik met veel Brabanders opgenomen en dan klaagde mijn vriendinnen dat het écht niet kon om als Limburger Brabants te praten
Dat heb ik ook! Ik heb als noord-limburgse in midden-Limburg stage gelopen en op school gezeten en als ik dan thuiskwam kreeg ik te horen dat ik belachelijk praatte. Of op vakantie, dan nam ik het Belgische accent over. Maar nu woon ik al anderhalf jaar in het oosten en heb dat accent nog steeds niet over genomen. Mijn vriendje woont al zestien jaar ofzo hier en hij had, als hij Nederlands sprak, bijna geen Limburgs accent meer. Nu wonen we anderhalf jaar samen en spreken we dagelijks Limburgs en hij kreeg te horen dat zijn Limburgse accent weer flink te horen was
Oud 24-02-2013, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Ben je er nu al achter waar ze de oscars uitzenden? Zo niet bij ziggo op 101 want film1 doet weer uitzenden.

Broer als broeg hoor ik ook niet zo.
Ja, op 12, het etalagakanaal ofzo, is de red Carpet show. Ik vind dat wel prima vermaak voor op de achtergrond. Film1 zendt die niet uit. Ik weet niet zeker of ik half drie ga halen
Oud 24-02-2013, 22:27
Verwijderd
Ik moest hier buitensporig hard om lachen.
Oud 24-02-2013, 22:27
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Dat heb ik ook! Ik heb als noord-limburgse in midden-Limburg stage gelopen en op school gezeten en als ik dan thuiskwam kreeg ik te horen dat ik belachelijk praatte. Of op vakantie, dan nam ik het Belgische accent over. Maar nu woon ik al anderhalf jaar in het oosten en heb dat accent nog steeds niet over genomen. Mijn vriendje woont al zestien jaar ofzo hier en hij had, als hij Nederlands sprak, bijna geen Limburgs accent meer. Nu wonen we anderhalf jaar samen en spreken we dagelijks Limburgs en hij kreeg te horen dat zijn Limburgse accent weer flink te horen was
Spreek je ook echt Limburgs dan? Dus niet alleen het accent?

Ik ken echt niemand die dagelijks dialect spreekt, terwijl ik mijn hele leven al in Drenthe en Groningen woon Mijn opa spreekt wel Gronings, maar doet dat nauwelijks. Mijn beppe sprak Fries, maar dat is natuurlijk een taal () en ze leeft al jaren niet meer. Verder spreekt iedereen die ik ken gewoon semi-ABN.
Oud 24-02-2013, 22:30
Verwijderd
Een tijdje terug kreeg ik een vreselijk boek, de urenfabriek. Het gaat over een meisje dat op de Zuid-as bij een groot advocatenkantoor gaat werken en hoe eng dat is en bla.

Nu heb ik komenden woensdagen college op een groot advocatenkantoor, het vak heet de civielrechtelijke aspecten van koop van een onderneming, maar in advocatentaal heet dat due dillegence. Ik moet allemaal contracten doorlezen en er fouten in zoeken en dat meisje in het boek werkte ook op de afdeling due dillegence en nu voel ik me heel erg en ben ik bang dat de grote boze advocaten ook naar tegen mij gaan doen
Oud 24-02-2013, 22:32
Chick Rock
Chick Rock is offline
Maar sann, jij bent veel te leuk om naar tegen te doen! Als ze chagrijnig zijn knipper je even verleidelijk met je wimpers, lach je koket en dan vinden ze je geweldig
Oud 24-02-2013, 22:32
Chick Rock
Chick Rock is offline
Zo. En nu moet ik echt op bed gaan. Of nou ja. Eerst een nieuwe afvalzak dingesen en de keuken een beetje opruimen. Enzo.
Oud 24-02-2013, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Maar sann, jij bent veel te leuk om naar tegen te doen! Als ze chagrijnig zijn knipper je even verleidelijk met je wimpers, lach je koket en dan vinden ze je geweldig
Ik denk dat het niet werkt en dat ik ze alleen in kan palmen door alles te lezen, maar mijn god het zijn 100 documenten en die krijg ik nooit gelezen voor woensdag en ik moet ook nog een reader afhalen van een van de partners en die lezen en

Oud 24-02-2013, 22:34
Verwijderd
IK BEN NOG NIET KLAAR VOOR DE GROTEMENSENWERELD. :paniek:
Oud 24-02-2013, 22:37
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik denk dat het niet werkt en dat ik ze alleen in kan palmen door alles te lezen, maar mijn god het zijn 100 documenten en die krijg ik nooit gelezen voor woensdag en ik moet ook nog een reader afhalen van een van de partners en die lezen en

Jawel joh! Heel veel goed lezen én af en toe koket lachen als je iets niet begrijpt. Dan willen ze je vast overal mee helpen

Citaat:
IK BEN NOG NIET KLAAR VOOR DE GROTEMENSENWERELD. aniek:
*roosvicee geeft*
Oud 24-02-2013, 22:38
Verwijderd
En nu moet ik me ook nog druk gaan maken over wat ik aan doe naar college, seriously. ISSUES.
Oud 24-02-2013, 22:38
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oja, bed. En keuken. Adios amigos! Of nee, farvel!
Oud 24-02-2013, 22:39
Verwijderd
Trusten CR!
Oud 24-02-2013, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Spreek je ook echt Limburgs dan? Dus niet alleen het accent?
Ja! Ik ben opgevoed in het Limburgs dialect en spreek dat ook met vrijwel iedereen uit Limburg - familie, vrienden, schoonfamilie en dus ook met mijn vriendje. We moeten er soms wel aan wennen hoor, als er iemand op bezoek is dan hebben we wel de neiging om dialect te praten met dingen als "Pak jij nog even wat drinken?" of "Heb je er nog aan gedacht die brief te posten?" maar over het algemeen doen we dan alles netjes in het Nederlands Nu woon ik in Twente en het Twents dialect lijkt wel een beetje op het Limburgs, met een beetje fantasie. Tijdens mijn stage met dementerenden was er een vrouw die Twents sprak en helemaal in haar eigen wereld zat en in paniek was omdat de koeien nog binnen gezet moesten worden en de tafel moest gedekt worden en de kinderen moesten bij de buren opgehaald worden etc., en toen ben ik in het Limburgs tegen haar beginnen te praten. We hebben toen een heel gesprek gehad over de koeien, de schuur die verbouwd moest worden, hoe oud de kinderen waren, dat haar man bijna thuis zou komen, wat ze zou gaan koken - zij in het Twents en ik het Limburgs

Citaat:
IK BEN NOG NIET KLAAR VOOR DE GROTEMENSENWERELD. aniek:
Dan doe je alsof iedereen clownskleren aan heeft en in zingen/dansen uit kan barsten alsof het de musical van je leven is - dan valt het vast wel mee!
Oud 24-02-2013, 22:46
Verwijderd
brabo's zeggen ook altijd SJEL ipv gel (voor in je haar). Zeg jij dat ook etma?
Oud 24-02-2013, 22:51
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
brabo's zeggen ook altijd SJEL ipv gel (voor in je haar). Zeg jij dat ook etma?
Ja, maar dat zeggen ze bij mij in de familie ook.

Overigens ben ik een papegaai en kan ik alle letters op alle manieren uitspreken en gooi ik er in een gesprek vaak zomaar een accent doorheen. Gewoon, omdat 't kan!
Oud 24-02-2013, 22:52
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Oh ja , Sann: Je bent tantoetof en kkslim en je kan ALLes! Zet 'm op MEIS!
Oud 24-02-2013, 22:54
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Oh dat zeg ik ook, 'zjel' en daar ben ik wel eens flink om uitgelachen, maar ik wist écht niet dat je dat in het ABN anders uitsprak
Oud 24-02-2013, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Je vergeet SCHAT.
Verwijderd
Thanks guys <3
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Zo had ik het ook altijd over mijn beurs, ik had geen idee dat je dat in Huilland een portemonnee hoort te noemen, tot ik hier door huisgenootjes vreemd werd aangekeken om vervolgens uitgelachen te worden
Oud 24-02-2013, 22:57
Verwijderd
Wie weet dit, want ik vraag het me al een tijdje af:

Hoe zit het met televisie-uitzendingen in een land met tijdsverschil? Zie nu dat de Oscars worden uitgezonden om 7 uur eastern, en 4 uur pacific time, maar betekent dat dat voor de pacific-mensen alle live-events dus al zo vroeg beginnen?

Met gewone series kan ik me nog voorstellen dat het uitgezonden wordt om 7/p en 7/e, maar aan de andere kant, dan moet je tv weten waar je je bevindt?
Verwijderd
Je kan het Sanne

En ik ga ook slapen trusten!
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Dit ja! Je kunt het!
Oud 24-02-2013, 22:58
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Oh dat zeg ik ook, 'zjel' en daar ben ik wel eens flink om uitgelachen, maar ik wist écht niet dat je dat in het ABN anders uitsprak
Achjoh, de Fransozen spreken 't ook uit als 'zjel'. Hoe fucking cares.
Ik ben regelmatig belachelijk gemaakt om hoe ik cola zeg.
en m'n vader lachte me uit om hoe soms ik 'nooit' zeg.
(Blijkbaar met een boerse/Dordtse 'oi' ipv een Rotterdamse 'oooi')
Oud 24-02-2013, 23:00
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
je vergeet schat.
Nee hoor, WIJFFIE!
Oud 24-02-2013, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Zo had ik het ook altijd over mijn beurs, ik had geen idee dat je dat in Huilland een portemonnee hoort te noemen, tot ik hier door huisgenootjes vreemd werd aangekeken om vervolgens uitgelachen te worden
Ja Zo heb ik het nog een hele tijd gehad met "Hij is er goed aan" en "Ik ben net aangefietst" Het kost me nu soms nog moeite
Oud 24-02-2013, 23:01
Verwijderd
Oh en lief forum, help me herinneren dat ik morgen ECHT mijn kamer op ga ruimen.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Oh en lief forum, help me herinneren dat ik morgen ECHT mijn kamer op ga ruimen.
Ik ben morgen heel de dag niet thuis, dus zet een alarm op je foon met 'Hee trut, opruimen!' oid.
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Oh, het was ook meer als grapje hoor, een plagerijtje.
Oud 24-02-2013, 23:06
Verwijderd
Snebbel, dat van die beurs?Hahaha, dat snap ik wel hoor
Oud 24-02-2013, 23:07
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ja Zo heb ik het nog een hele tijd gehad met "Hij is er goed aan" en "Ik ben net aangefietst" Het kost me nu soms nog moeite
Wat betekent 'hij is er goed aan' dan?

Ik weet niet meer van wie ik het verhaal hoorde, maar een brabo'er belde 'savonds zijn hollandse familie en vertelde dat hij net was aangereden en dus wat later was. Familie in shock 'wat is er gebeurd '.
Oud 24-02-2013, 23:09
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Snebbel, dat van die beurs?Hahaha, dat snap ik wel hoor
Ja ik reageerde nog op trimmie maar was een beetje sloom Maar dat ze me uitlachten om 'zjel' en 'beurs' was een plagerijtje
Oud 24-02-2013, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Wat betekent 'hij is er goed aan' dan?

Ik weet niet meer van wie ik het verhaal hoorde, maar een brabo'er belde 'savonds zijn hollandse familie en vertelde dat hij net was aangereden en dus wat later was. Familie in shock 'wat is er gebeurd '.
Hij zit goed in z'n vel, is goed gehumeurd, zoiets.

Ja, dat heb ik ook wel eens gehad Ik had me de kroegentocht bij de intro vantevoren met een meisje afgesproken en ik zou haar bellen als ik thuis weg zou fietsen. Dus ik belde haar met de mededeling "Ik ben net aangefietst" en zij was helemaal in paniek

Jongens hoe maak je het beeld van een laptop ook alweer kleiner? Ik wil Candy Crush doen maar het spelletje past net niet op mijn scherm en dat is irritant
Oud 24-02-2013, 23:11
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik had ook niet verwacht dat er een groep boze burgers met hooivorken voor je deur stond omdat je toevallig 'zjel' zegt ipv 'djel'.
Oud 24-02-2013, 23:13
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik had ook niet verwacht dat er een groep boze burgers met hooivorken voor je deur stond omdat je toevallig 'zjel' zegt ipv 'djel'.
Nee, maar het was ook niet dat ze me er echt mee pesten en me niet mochten, dat bedoelde ik
Oud 24-02-2013, 23:14
Verwijderd
Ik wil heel graag de Oscars zien, maar ben nu al heel moe. En ik moet morgen om een uur gaan trainen, ik vermoed dat mijn instructeur me weer gaat afslachten. DILEMMA.
Oud 24-02-2013, 23:16
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Wat doe je eigenlijk voor sport Ingegerd? Of was jij nou degene die aan pentjak-silat deed?
Oud 24-02-2013, 23:18
Verwijderd
Nee. Ik heb een tijd capoeira getraind, maar dat heeft stilgelegen, bijna een half jaar. Nu wil ik weer beginnen en ga met de instructuer bij hem thuis trainen, maar ik heb twee dagen niet kunnen lopen. Dus ik ben benieuwd hoe het morgen gaat
Oud 24-02-2013, 23:23
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Nee. Ik heb een tijd capoeira getraind, maar dat heeft stilgelegen, bijna een half jaar. Nu wil ik weer beginnen en ga met de instructuer bij hem thuis trainen, maar ik heb twee dagen niet kunnen lopen. Dus ik ben benieuwd hoe het morgen gaat
Misschien eventjes melden dat je zoveel last had van de vorige training?
Oud 24-02-2013, 23:25
Verwijderd
Ja, maar daar heeft hij geen boodschap aan. Da's goed voor je, zeg maar. Ach. We zien morgen wel!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten