Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zong KvK altijd mee met het bijbehorende gooische accent en ik neem snel accenten over. Dan was ik in Heerlen opgenomen en klaagden mijn Maastrichtse vriendinnen dat ik boers klonk. Of dan was ik met veel Brabanders opgenomen en dan klaagde mijn vriendinnen dat het écht niet kon om als Limburger Brabants te praten
![]()
||
Citaat:
Broer als broeg hoor ik ook niet zo.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik ken echt niemand die dagelijks dialect spreekt, terwijl ik mijn hele leven al in Drenthe en Groningen woon ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Een tijdje terug kreeg ik een vreselijk boek, de urenfabriek. Het gaat over een meisje dat op de Zuid-as bij een groot advocatenkantoor gaat werken en hoe eng dat is en bla.
Nu heb ik komenden woensdagen college op een groot advocatenkantoor, het vak heet de civielrechtelijke aspecten van koop van een onderneming, maar in advocatentaal heet dat due dillegence. Ik moet allemaal contracten doorlezen en er fouten in zoeken en dat meisje in het boek werkte ook op de afdeling due dillegence en nu voel ik me heel erg ![]() ![]() |
![]() |
|
Maar sann, jij bent veel te leuk om naar tegen te doen! Als ze chagrijnig zijn knipper je even verleidelijk met je wimpers, lach je koket en dan vinden ze je geweldig
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Overigens ben ik een papegaai en kan ik alle letters op alle manieren uitspreken en gooi ik er in een gesprek vaak zomaar een accent doorheen. Gewoon, omdat 't kan!
|
Verwijderd
|
Wie weet dit, want ik vraag het me al een tijdje af:
Hoe zit het met televisie-uitzendingen in een land met tijdsverschil? Zie nu dat de Oscars worden uitgezonden om 7 uur eastern, en 4 uur pacific time, maar betekent dat dat voor de pacific-mensen alle live-events dus al zo vroeg beginnen? Met gewone series kan ik me nog voorstellen dat het uitgezonden wordt om 7/p en 7/e, maar aan de andere kant, dan moet je tv weten waar je je bevindt? |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben regelmatig belachelijk gemaakt om hoe ik cola zeg. en m'n vader lachte me uit om hoe soms ik 'nooit' zeg. ![]() (Blijkbaar met een boerse/Dordtse 'oi' ipv een Rotterdamse 'oooi')
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik weet niet meer van wie ik het verhaal hoorde, maar een brabo'er belde 'savonds zijn hollandse familie en vertelde dat hij net was aangereden en dus wat later was. Familie in shock 'wat is er gebeurd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja, dat heb ik ook wel eens gehad ![]() ![]() ![]() Jongens hoe maak je het beeld van een laptop ook alweer kleiner? Ik wil Candy Crush doen maar het spelletje past net niet op mijn scherm en dat is irritant ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
|