| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dorpje verderop woonde een idioot die gaten groef op het midden van populaire wandelpaden en daar betonblokken met ijzeren pinnen inzette en daarna het gat weer dichtlegde met mos en bladeren. Voordat duidelijk was dat hij dat had gedaan, ben ik met de Jong Nederlandgroep nog wel eens bij hem geweest, hij was ook imker. Die flapdrol zit inmiddels vast |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|||
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
|
|
|
Ik keek net een film waarbij de hoofdrolspeelster in achtereenvolgende shots geen, wel en dan weer geen bril droeg
hoe het kan dat dat soort fouten er niet worden uitgehaald begrijp ik echt niet.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als ze erachter komen kan ze het nu nog verkopen als een bijbaantje dat ze heeft gedaan in haar studententijd en als starter op de arbeidsmarkt. Dat is wat vergeeflijker. Ze vindt het zelf ook heel jammer, want ze vindt 'het is taboe' ook een non-argument, maar ja, vertel dat maar tegen je baas. |
|
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
||
|
|
|
Verwijderd
|
Ja, maar als jij dat soort oefeningen zou doen zou je pas merken hoeveel je eigenlijk kan tot je echt echt echt op bent. Dat is echt bizar hoor
wat je kan . Favoriete zin van onze coaches tijden intensieve trainingen, 'Je kan altijd meer dan je denkt ![]() ![]() ![]() ![]() ' met een sadistische grijns. Kunnen zij ook op zich.
|
|
|
|
Verwijderd
|
Heeft ook te maken met motivatie. Buiten adem zijn =/= helemaal op zijn. Pijn =/= helemaal op zijn.
Ik bedoel, ik stuur nu aan een stuk door. En ik sta bij trainingen die binnen zijn. Ik kan van mijn eigen ploeg heel goed zien wanneer ze gewoon geen motivatie meer hebben of ECHT op zijn. En daar zit heel heel veel verschil tussen. Met iemand naast je die schreeuwt dat je door moet gaan is het stukken makkelijker volhouden en dan merk je pas goed hoeveel je nog kan. In je eentje volhouden terwijl iets pijn doet is altijd moeilijker. |
|
|
|
Verwijderd
|
Nou ja, ik heb bij het trainen gemerkt dat je lichaam op een gegeven moment gewoon kapt. Je geest wil verder en je spieren blokkeren.
Dat merkte ik sowieso al met schrijven toen ik uit de coma kwam, dat ik iets wilde opschrijven, wist hoe en wat maar dat mijn hand enkel kronkeltjes vormde. En later bij trainen, dat je wel recht wil komen, maar dat je spieren niet meewerken, of dat je arm of been bij het opduwen van een gewicht gewoon op slot gaat, niet meer voor of achteruit, geen beweging meer in te krijgen en dan kun je mentaal wel willen, maar je lichaam gehoorzaamt gewoon niet. Vroeger al een keer gehad, gewoon door mijn knieën zakken bij de coopertest omdat die het begeven en dan maar verderkruipen. Lichaam is raar, nu weet ik nog beter hoe intensief je moet werken om iets op te bouwen dat je niet hebt. Het begin gaat snel, maar dan zie je geen grote vooruitgang meer en dat is heel ontmoedigend. Heel bizar: in 6 weken help je je lichaam compleet naar de tering. Het duurt minstens 6 maanden om dat weer enigszins op een werkbaar niveau te krijgen. |
|
|
|
Verwijderd
|
Ja, dankzij dat pushen ging ik ook wel door en ook natuurlijk omdat ik mezelf niet kon redden, als je zelf je kont niet kan afvegen, dan geloof me maar, je oefent keihard tot het je lukt ^^
Helaas ben ik nu compleet zelfredzaam, maar ik heb nog geen normale conditie eigenlijk en ik heb ook geen personal coach meer en tja. Slabakken natuurlijk. Heel kut. |
|
|
|
Verwijderd
|
Ik snap het nooit zo, dat mensen zichzelf niet zo goed kunnen pushen. Bij mij werkt het heel simpel; ik doe dingen met een doel en dan ga ik door tot ik dat doel bereikt heb. Nu train ik weer, en mijn doel is om misschien een wedstrijd te kunnen starten dit jaar. Als ik dan train en het doet pijn of ik denk dat ik kapot ben dan denk ik daaraan en dan kán ik gewoon niet opgeven. Ik snap niet dat mensen dan denken 'Meh, laat maar' en dan gewoon stoppen, maar ik zie dat wel heel erg veel.
Het veroorzaakt kortsluiting in mijn eigen hoofd
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() misschien werkt het voor jou ook anders frayne, omdat als jij opgeeft het ook nadelige gevolgen voor jouw team heeft. Of maakt dat niet uit? Ik kan mezelf ook totaal niet pushen, hoor. Maar dat komt misschien ook omdat ik dat soort 'motivators' niet kan uitstaan, en sporten haat. |
|
|
|
||
Verwijderd
|
*Kat aai*
Citaat:
dus dat maakt niet uit! Maar bij mij werkt het ook wel heel nadelig hoor . Toen ik ziek was van de pfeiffer ben ik vrolijk de boot in gestapt en ging ik daadwerkelijk bijna knock out in de boot en lag ik bijna in het water , terwijl veel mensen in eerste instantie hadden gedacht 'Ja daaag, ik voel me ziekig ik ga toch niet trainen nu?' Maar pushen is natuurlijk niet alleen maar met sporten. Is ook wel met studeren ( alhoewel dat dus bij mij niet zo werkt. Behalve dan een paar uur voordat iets ingeleverd moet, of voor tentamens) en met werken en andere dingen doen. Als je helemaal 0 motivatie in je leven hebt en 0 discipline dan kom je toch überhaupt nergens ? Dus iedereen heeft het wel, maar niet iedereen weet waar het zit en wat de beste manier is om het eruit te krijgen. Voor mij is het focussen op een doel, voor sommige van mijn ploeggenootjes is het dat ze juist bijna klaar zijn en dus nog maar EVEN hoeven, of dat ze dan daarna iets leuks kunnen doen. Ze zijn echt niet allemaal bezig met een wedstrijd!Edit: Maar in een team is het wel nog makkelijker ja. In dat opzicht is roeien met een stuur en een ploeg best wel chill, want een stuur die schreeuwt dat je harder moet, je coach die schreeuwt dat je harder moet én de gedachte dat als jij opgeeft je ook 3 anderen benadeeld! |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Ja, maar een doel hoeft toch geen wedstrijd te zijn? Of een bepaald punt qua trainen bereiken. Ik bedoel, jouw doel was neem ik aan oorspronkelijk afvallen, dus dan ga je daar toch voor? Dat doel heeft niets met sporten te maken, sporten is alleen het middel.
Je doel kan net zo goed zijn om weer in maat X te passen of om je huidige maat te behouden of om met je hond te kunnen rennen of weet ik het. Dat mijn doel toevallig een wedstrijd is en dat dat me gaande houdt betekent niet dat het voor iedereen zo moet juist niet. Iedereen is anders.
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik forum mobiel en kan dus geen lange antwoorden geven, maar ik denk dat je voor doelgericht trainen of whatever ook moet kunnen omgaan met een doel. Ik heb dat heel lang niet gekund en ik legde de lat absurd hoog en als ik het doel niet bereikte, dacht ik: Zie je wel, ik kan het toch niet. En daar word je op den duur ook niet blij van. |
|
|
|
|
|
Frayne, heel goed dat jij een doel in je hoofd hebt en zo lang doorgaat tot je dat bereikt hebt, maar de meerderheid van de mensen is niet zo. Ik merk bijvoorbeeld aan mezelf dat ik een doel wel zou willen bereiken, maar dat er allerlei psychische dingen in de weg zitten. Zo is voor mij beginnen met sporten vrij lastig, omdat ik vast zit in andere gewoontes en ik bang ben voor hoe mijn lichaam (niet) reageert of voor de reacties van anderen. en met studeren zit ik mezelf ook in de weg.
Maar goed, ik moet wel echt wat gaan doen, want ik moest gisteren rennen naar de bus en was meteen 5 minuten buiten adem. Superkut. en dat ik in Duitsland de enige was die moeite had om 300 steile traptreden op te komen was ook wel behoorlijk kut. 't lukte me wel, maar het duurde aanzienlijk langer dan bij de rest en dat is vrij beschamend.
|
|
|
Verwijderd
|
Eeeen buurvrouw 2 is ook in de pocket
|
![]() |
|
|