Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2013, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Wat ik wel heel grappig vind is dat als mensen dingen zeggen over hun verkeerde keuzes, die ze eigenlijk zelf ook wel verkeerd vinden, maar ze willen zich er niet schuldig over voelen want straks moeten ze nog veranderen, ze vaak 'je' gaan zeggen in plaats van 'ik'. Meest bekende voorbeeld is natuurlijk de voetballer die dit na een wedstrijd doet. Ik zie het ook vaak bij patienten, "ja, ik was twee maanden gestopt met roken, maar toen ging ik naar een feestje en dan ga je weer roken".
de deelnemers bij Obese doen dat allemaal continu.
Advertentie
Oud 08-03-2013, 17:09
Verwijderd
Citaat:
gemeenheid in de spoiler
Spoiler

Dat is dierenmishandeling, voor je het weet heb je een ontbindende schildpad als sleutelhanger.

Laatst gewijzigd op 08-03-2013 om 17:15.
Oud 08-03-2013, 17:10
Verwijderd
Citaat:
voor je weet heb je een ontbindende schildpad als sleutelhanger.
Oud 08-03-2013, 17:17
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Het gaat me niet om het tientje (geen rechter zal je veroordelen om het houden van een tientje), maar om je argumentatie om je niet aan de wet te willen houden maar het dan toch te doen.
Wat je nu noemt is trouwens een enorme drogreden maar dat weet je zelf ook wel. "Ik houd me niet aan mijn contractuele voorwaarden want ja, die sociaal-beleid onderhandelingen liggen al twee jaar stil en nu krijg ik ook nog een nullijn en dat is oneerlijk en boehoeheoe''.

En verder vind ik je reactie vooral interessant, ik bedoel mijn respons ook niet veroordelend. Maar er wordt nogal eens onderzoek gedaan naar waarom mensen zich (niet) aan de wet (willen) houden en dat is erg boeiend. In de VS vinden bijvoorbeeld heel veel mensen dat het goed is dat er strenge wetgeving is voor onderwerp X, omdat ze menen dat dat nodig is voor hun buren en collega's, maar niet voor henzelf want zelf doen ze het al zo goed! En dat vind dus iedereen van elkaar.
Ja, ik besef dat ik heel snel ga denken in termen van "ze komen er toch wel achter, DUS doe ik het niet", maar dat is niet geheel serieus. Ik ben eerlijk genoeg van mezelf om niet zomaar met geld dat niet van mij is, er vandoor te gaan.

Het is toch wel heel begrijpelijk dat ik dat zo beargumenteer/beredeneer? Ik moet de eerste persoon nog tegenkomen bij wie de wens niet even opkomt om het uit te cashen.
Oud 08-03-2013, 17:18
Verwijderd
Wil ik een andere omslagfoto instellen op FB, maakt die hem lelijk. Hij doet alles omlaag als je wijzigt welk gedeelte je zichtbaar wilt. Nu heb ik halve afbeelding als omslagfoto en de rest wit. Bij dat plaatje deed die dat normaal nooit.
Oud 08-03-2013, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Ach, wij worden in de grafische business ook al genaaid waar we bij staan, met pay cuts en alles, in een economie die al vol graaiers zit.
Nou, wat heb je het toch zwaar met je werk.
Oud 08-03-2013, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik besef dat ik heel snel ga denken in termen van "ze komen er toch wel achter, DUS doe ik het niet", maar dat is niet geheel serieus. Ik ben eerlijk genoeg van mezelf om niet zomaar met geld dat niet van mij is, er vandoor te gaan.

Het is toch wel heel begrijpelijk dat ik dat zo beargumenteer/beredeneer? Ik moet de eerste persoon nog tegenkomen bij wie de wens niet even opkomt om het uit te cashen.
Hmmm nee ik vind het niet heel begrijpelijk maar dat is niet erg. En nou, meet me, then! Ik vind het extreem moeilijk regels te overtreden en dat vormt voor mij een extra motivatie om dit soort dingen dus meteen recht te zetten, dus ongeacht of ik het eerlijk vind of neit. Maar ik besef ook wel dat ik in dat opzich een zonderling ben en dat het me zou helpen af en toe wat soepeler te zijn. (als voorbeeld: een college skippen omdat ik het rete druk heb op werkt en het college niet veel voorsteld durf ik niet, omdat de regel is dat colleges altijd voorgaan op werk...)
Oud 08-03-2013, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Stiekem zou ik willen dat iemand in mijn vrienden- of kennissenkring plots vertelt dat ie homo of bi is, zodat ik keihard kan roepen: "who gives a flying fuck?!"

Want ik vind heel dat uit-de-kast-kom-gedoe zwaar overrated. Alsof homo's er altijd expliciet uit moeten komen. Daarom erger ik me ook altijd zo aan een tv-programma als 'Uit de kast', waarin jongeren dan een soort speciale gelegenheid ervan maken, met een groepsgesprek oid :') Ja, doe er zelf lekker moeilijk over, dan hou je dat hele idee juist in stand dat je er een belangrijk moment van moet maken.
Wij kunnen daar ons als hetero's in een accepterend milieu misschien niks bij voorstellen dat het een big deal kán zijn. Ik denk dat het een stuk anders voelt als je zelf ineens wel homoseksueel bent.
Nou ben ik het met je eens dat er in Uit de Kast wel érg overdreven over wordt gedaan (hoewel daar ook zwaar christelijke mensen tussenzitten voor wie het een big deal ís), maar om nou 'who gives a fuck' te gaan roepen naar iemand die misschien wel weken, maanden, jaren de moed heeft verzameld lijkt me wat ver gaan. Je bent nou eenmaal toch anders dan een groot deel van de rest van je omgeving, en hoewel niemand er waarschijnlijk een probleem van gaat maken loop je toch tegen dingen aan in het leven. Een broertje van een kennis van mij was afgevallen van ellende omdat hij het er zo moeilijk mee had.
Ik vind dat ook moeilijk voor te stellen, maarja, het is blijkbaar zo.
Oud 08-03-2013, 17:25
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
gemeenheid in de spoiler
Spoiler
Noh

En Quis, wat zit je ontzettend te mauwen om niks.
Oud 08-03-2013, 17:28
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik heb het gewetensdilemma (want dat is het toch voor velen ) ook neergezet op een microstockforum, en daar zijn de meningen 50/50. De ene helft zegt: "gewoon een maand wachten en daarna stilletjes uitcashen als niemand de fout opmerkt", de andere helft zegt: "het is niet van jou".

Whehe, het equivalent van het engeltje en het duiveltje op je schouder
Oud 08-03-2013, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Noh

Huh waar komt dit vandaan? Ik leg net uit dat mijn vragen uit interesse geboren zijn en nu zit ik ineens te mauwen? Dankje zeg.
Oud 08-03-2013, 17:31
Qimm
Qimm is offline
*mompelt wat over karma*
Oud 08-03-2013, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het gewetensdilemma (want dat is het toch voor velen ) ook neergezet op een microstockforum, en daar zijn de meningen 50/50. De ene helft zegt: "gewoon een maand wachten en daarna stilletjes uitcashen als niemand de fout opmerkt", de andere helft zegt: "het is niet van jou".

Whehe, het equivalent van het engeltje en het duiveltje op je schouder
Ik weet neit om hoeveel het gaat, maar als je het houdt, wees je er dan van bewust dat als iemand er over x jaar alsnog achter komt, je alsnog moet terugbetalen. Die kans is natuurlijk klein, maar dat je het weet.
Oud 08-03-2013, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Noh

Citaat:
Huh waar komt dit vandaan? Ik leg net uit dat mijn vragen uit interesse geboren zijn en nu zit ik ineens te mauwen? Dankje zeg.
Oud 08-03-2013, 17:36
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik weet neit om hoeveel het gaat, maar als je het houdt, wees je er dan van bewust dat als iemand er over x jaar alsnog achter komt, je alsnog moet terugbetalen. Die kans is natuurlijk klein, maar dat je het weet.
Het is geen megagroot bedrag, maar ze zullen het ongetwijfeld terugwillen.

Ik las een verhaal van iemand die per ongeluk 5 iPads met de post had gekregen ipv 1, en eerlijk de 4 iPads terugbracht; hij kreeg een $50 cadeaubon voor de moeite. Best leuk, zou je denken.

Keek ie later op internet, hadden meer mensen dit meegemaakt. Bleek dat ze niks hadden gedaan, en later te horen kregen dat ze die 4 extra iPads gewoon mochten houden Toen voelde de meneer met de cadeaubon zich wel een beetje zuur Daar sta je dan, met je eerlijkheid, je afvragend wat je er in godsnaam aan hebt.
Oud 08-03-2013, 17:37
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ja, zover was ik nog niet. Maar ik vind het helemaal niet gek van Noedel. Uiteindelijk zou ik het ook melden, maar waarschijnlijk ook grotendeels omdat ze er uiteindelijk wel achter komen, niet omdat ik zo'n zuiver geweten heb en/of het mijn plicht is.

Plus, ik wilde er nog een smiley achter zetten dat ik het niet zo zwaar bedoelde, maar geen een leek geschikt, en toen heb ik het maar laten gaan. Dus dat!
Oud 08-03-2013, 17:38
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik moet nog steeds altijd hardop grinniken van dat gifje
Oud 08-03-2013, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Het is geen megagroot bedrag, maar ze zullen het ongetwijfeld terugwillen.

Ik las een verhaal van iemand die per ongeluk 5 iPads met de post had gekregen ipv 1, en eerlijk de 4 iPads terugbracht; hij kreeg een $50 cadeaubon voor de moeite. Best leuk, zou je denken.

Keek ie later op internet, hadden meer mensen dit meegemaakt. Bleek dat ze niks hadden gedaan, en later te horen kregen dat ze die 4 extra iPads gewoon mochten houden Toen voelde de meneer met de cadeaubon zich wel een beetje zuur Daar sta je dan, met je eerlijkheid, je afvragend wat je er in godsnaam aan hebt.
Oei.

Citaat:
Ja, zover was ik nog niet. Maar ik vind het helemaal niet gek van Noedel. Uiteindelijk zou ik het ook melden, maar waarschijnlijk ook grotendeels omdat ze er uiteindelijk wel achter komen, niet omdat ik zo'n zuiver geweten heb en/of het mijn plicht is.

Plus, ik wilde er nog een smiley achter zetten dat ik het niet zo zwaar bedoelde, maar geen een leek geschikt, en toen heb ik het maar laten gaan. Dus dat!
Ok dan! Nou ik vind jouw ''visie'' dus ook interessant en dat is voornamelijk beroepsdeformatie. Het kan me verder aan mijn reet roesten wie wat al dan neit houdt en of terugbrengt, maar de gedachte er achter is fascinerend (ook omdat ik zelf zo verschrikeklijk plichtbewust ben). Maar nu moet ik gaan, ciao.
Oud 08-03-2013, 17:41
Verwijderd
you're from the 70's but I'm a 90's bitch (8)
Oud 08-03-2013, 17:42
Verwijderd
Oud 08-03-2013, 17:46
Verwijderd
Ik word soms ook wel wat moe van alle dingen die Quis hier uit 'beroepsdeformatie' komt ventileren.
Oud 08-03-2013, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Ik word soms ook wel wat moe van alle dingen die Quis hier uit 'beroepsdeformatie' komt ventileren.
Prrft.

Het was overigens een naamzoek van Noedel, dus dan moet je hem maar wat beter instureren, dat ie een juridische vragen op het forum meer stelt.

Overigens: welke ''alle"? Meestal heb ik het over eten en dat heeft niks met m'n beroep te maken.
Oud 08-03-2013, 17:51
Verwijderd
Ik instrueer niks.
Oud 08-03-2013, 17:52
Noedelhap
Noedelhap is offline
En ik laat me ook niet instrueren
Oud 08-03-2013, 17:54
Verwijderd
Haha, 'insturen'. Dat is zo'n ambtenarenwoord.
Oud 08-03-2013, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Overigens: welke ''alle"? Meestal heb ik het over eten en dat heeft niks met m'n beroep te maken.
Ik kan niet zeggen dat jouw posts overlopen van luchtige gezelligheid, het is toch vaak vooral serieusheid troef en je favoriete stokpaardjes.

Maar dat mag uiteraard, hoor.
Oud 08-03-2013, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Ja, heddet al
Oud 08-03-2013, 17:56
Verwijderd
Het eten is gewoon precies om 6 uur klaar

Dan zul je zien, is mijn vriendje er niet. Maar wel mij opdracht geven om om 6 uur het eten klaar te hebben
Oud 08-03-2013, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Oh ja?

Citaat:
Ik kan niet zeggen dat jouw posts overlopen van luchtige gezelligheid, het is toch vaak vooral serieusheid troef en je favoriete stokpaardjes.

Maar dat mag uiteraard, hoor.
Ik geloof dat je selectief leest maar dat mag natuurlijk ook, hoor.
Oud 08-03-2013, 17:59
Verwijderd
Daar hebben we het al

'' Ja, nee, ik spring nu op de fiets!''
Oud 08-03-2013, 18:02
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Daar hebben we het al

'' Ja, nee, ik spring nu op de fiets!''
"Ja nee, ik spring nu van m'n minnares af en op de fiets!"
Oud 08-03-2013, 18:02
Verwijderd
Awh Ik zei voor de grap ''Ja, ik me helemaal uitsloven om om 6 uur het eten klaar te hebben, nou het is klaar.'' om precies 6 uur. Het is wel een klein beetje waar, want ik moest me wel een klein beetje haasten, stuurt hij ook nog heel serieus terug '' ja, je hebt gelijk, sorry, ik ben me al heel erg aan het haasten!''

<3 awh
Oud 08-03-2013, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Het eten is gewoon precies om 6 uur klaar

Dan zul je zien, is mijn vriendje er niet. Maar wel mij opdracht geven om om 6 uur het eten klaar te hebben
Dat geeft jou extra tijd zijn sloffen, sigaar en krant klaar te leggen!
Oud 08-03-2013, 18:03
Verwijderd
Zo, als hij ook nog een minnares zou hebben zou hij wel daadwerkelijk 48 uur in een dag moeten hebben denk ik
Oud 08-03-2013, 18:18
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Hmmm nee ik vind het niet heel begrijpelijk maar dat is niet erg. En nou, meet me, then! Ik vind het extreem moeilijk regels te overtreden en dat vormt voor mij een extra motivatie om dit soort dingen dus meteen recht te zetten, dus ongeacht of ik het eerlijk vind of neit. Maar ik besef ook wel dat ik in dat opzich een zonderling ben en dat het me zou helpen af en toe wat soepeler te zijn. (als voorbeeld: een college skippen omdat ik het rete druk heb op werkt en het college niet veel voorsteld durf ik niet, omdat de regel is dat colleges altijd voorgaan op werk...)
Ontzettend herkenbaar dit Voorbeeld: Tijdens de Nacht van Kunst en Wetenschap hier in Groningen (leuk joh ) was er een optreden van hoe-heet-zij-ook-alweer-die-dat-choreografie-programma-won op de museumbrug. Het was teringdruk en ik zag er niks van, behalve als ik onder een afzetlintje door zou kruipen op een klein zijstukje van de brug. Vriendin was er al onderdoor en de bewakers vonden het allemaal wel prima. Ik heb daar echt drie minuten gegiecheld en moeilijk lopen doen (en werd uitgelachen door vriendin en omstanders) voordat ik de moed had verzameld om ook onder dat lintje door te kruipen. Pfffff
Oud 08-03-2013, 18:21
Verwijderd
Ik denk altijd dat ik wel lekker rebels ben, maar dat is als het erop aankomt totaal niet zo.

Ik fietste 's avonds een keer naar de AH. Die route ga ik al 3 jaar. Toen kwam er ineens een wijf met haar paraplu uitgestoken op me af, ze raakte me bijna aan, 'hee, je mag hier niet fietsen hè!'. Ik fietste gewoon door, en dacht, wtf, ik fiets hier al jaren.

Maar ik ging toch twijfelen, en de terugweg nam ik heel laf een andere route, terwijl ik liever schijt wilde hebben aan dat wuuf.

(De volgende dag gecheckt, en je mag daar gewoon fietsen, dus voortaan houdt ze haar paraplu maar lekker bij zich )
Oud 08-03-2013, 19:05
Verwijderd
Ik heb hutspotroerbak gegeten en dat is echt heel lekker
Oud 08-03-2013, 19:12
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb net voor de 3e dag op rij quiche gegeten (en er liggen nog 2 pakjes in de vriezer) en toen werd ik uit de UB-koffiekamer geknikkerd. Of, nou ja, de beveiliger vertelde me heel vriendelijk dat íe de boel op slot ging doen. ''Of wil je nog effe blijven zitten? Ken hoor!' "Nee hoor, ik ga wel verderop zitten", "Oh is goed, meissie. Doei he!"
Aww.
Oud 08-03-2013, 19:13
Verwijderd
Ik fietste een keer in Enschede (langs de dagmarkt naast de zij-ingang van de Klanderij, voor wie dat wat zegt) en ik fietste rustig omdat daar ook wel wat mensen lopen, en een mevrouw met haar echtgenoot liep midden op de weg dus daar ging ik omheen, en toen gilde de mevrouw "vuile trut! Je mag hier niet fietsen! Le-vens-gevaarlijk!"

Maar je mag daar dus wel fietsen.
Oud 08-03-2013, 19:15
Martiño
Martiño is offline
ik zou dan achter haar aan gaan fietsen en haar proberen om ver te rijden
Oud 08-03-2013, 19:16
Verwijderd
Oh, en een andere keer fietste ik over een fietspad met een brede stoep ernaast waar vaak een aantal fietsen op geparkeerd staan waardoor voetgangers een klein stukje over het fietspad moeten om de fietsers heen (naast de Bijenkorf, voor wie dat wat zegt). Dus ik wachte rustig tot een aantal voetgangers voorbij de fietsen waren gelopen, maar toen gingen ze niet terug de stoep op, dus ik belde, en toen draaide een man zich om en zei "je kunt wel bellen maar jij bent hier degene die op de stoep fietst!"

Eh.

En toen zei iemand anders in de groep "oh nee ik denk dat wij op het fietspad lopen" en trok de man de stoep op, en toen zei de man "nou, maar dan nog!" want je kunt natuurlijk niet toegeven dat je het mis had.
Oud 08-03-2013, 19:17
Verwijderd
Citaat:
ik zou dan achter haar aan gaan fietsen en haar proberen om ver te rijden
maar ik had haar net ingehaald
Oud 08-03-2013, 19:17
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik brommerde eens door Delft en ik had heus wel de bordjes gezien, maar boeiend. Toen kwam ik NATUURLIJK politie tegen en deed ik net of ik werkelijk geen idee had dat het niet mocht. Ik zei ook dat ik niet wist waar ik was en hoe ik bij mijn afspraak moest komen, toen wees hij me de weg en zei "Nu wel op je bordjes letten he?"

Oud 08-03-2013, 19:18
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik fietste een keer in Enschede (langs de dagmarkt naast de zij-ingang van de Klanderij, voor wie dat wat zegt) en ik fietste rustig omdat daar ook wel wat mensen lopen, en een mevrouw met haar echtgenoot liep midden op de weg dus daar ging ik omheen, en toen gilde de mevrouw "vuile trut! Je mag hier niet fietsen! Le-vens-gevaarlijk!"

Maar je mag daar dus wel fietsen.
Je kan 't mss vervelend vinden, maar om dan meteen 'vuile trut' te gaan roepen...dat doe ik niet eens. Tenzij ik echt letterlijk omver word gereden dan.
Echt, sommige mensen moeten wel een gigantisch kutleven hebben.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Je mag in Delft wel fietsen trouwens, maar niet brommeren of snorren.
Martiño
Martiño is offline
Ik heb al best wel wat toeristen in Den Bosch aangereden die denken dat de weg een verlenging is van de stoep heel irritant, gewoon niet kijken en de weg oversteken, niet reageren op de fietsbel, etc.
Oud 08-03-2013, 19:21
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik heb al best wel wat toeristen in Den Bosch aangereden die denken dat de weg een verlenging is van de stoep heel irritant, gewoon niet kijken en de weg oversteken, niet reageren op de fietsbel, etc.
Ja, maar in Den Bosch hoeft dat ook niet, hoorde ik van mijn brabo vriendin. Toen ik wachtte tot ik kon oversteken bij een kkdruk kruispunt zei ze tegen me "Dit is Rotterdam niet hoor, hier stoppen de auto's gewoon voor je". Yeah sure, iedereen in Brabant is ZO oplettend en vriendelijk!
Oud 08-03-2013, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Je kan 't mss vervelend vinden, maar om dan meteen 'vuile trut' te gaan roepen...dat doe ik niet eens. Tenzij ik echt letterlijk omver word gereden dan.
Echt, sommige mensen moeten wel een gigantisch kutleven hebben.
ja, dat schelden tegen onbekenden snap ik ook nooit zo. Ze zal wel het gevoel hebben gehad dat ik haar afsneed, maar om nou als voetganger al road rage te hebben
Oud 08-03-2013, 19:24
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, maar in Den Bosch hoeft dat ook niet, hoorde ik van mijn brabo vriendin. Toen ik wachtte tot ik kon oversteken bij een kkdruk kruispunt zei ze tegen me "Dit is Rotterdam niet hoor, hier stoppen de auto's gewoon voor je". Yeah sure, iedereen in Brabant is ZO oplettend en vriendelijk!
Oh in Limburg staat illegaal oversteken gelijk aan het opgeven van al je rechten als verkeersdeelnemer, dus dan ben je gewoon aangeschoten wild.

Niemand heeft mij verteld dat dat blijkbaar een regel is in Brabant, dus ik fiets gewoon lekker door.
Oud 08-03-2013, 19:25
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Wals jij niet gewoon over de weg met de houding 'stop maar voor me' of is dat Haags? Ik moest er namelijk heel erg op letten dat ik dat in België niet deed, omdat ze daar dikke schijt aan je hebben

Regels voor berichten