Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2013, 20:47
Verwijderd
Ik heb hem, het was blijkbaar 200 calorieën, ik heb hem blijkbaar wel op een andere blog gezien, maar deze is wel iets overzichtelijker (de pagina deed het overigens pas na herladen).

Moet ik wel de link plakken natuurlijk!
http://www.wisegeek.com/what-does-20...-look-like.htm
Advertentie
Oud 23-03-2013, 20:47
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Omg, ik kijk nu eindelijk mijn Wim Helsen 'uur van de prutser' DVD, en ik ben echt keihard op Wim.
Hij is zo goeeeeed.
Oud 23-03-2013, 20:48
Verwijderd
En ja, ik snap het, maar ik vond het wel heel gaaf om de verschillen te zien ^^
Oud 23-03-2013, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Waarvoor heb je ijzer nodig, Paranoide?
Het doet allemaal nuttige dingen in je bloed, immuunsysteem en stofwisseling. Ik heb er een tekort aan, net als een hoop andere vrouwen tussen de 20 en de 50. Dat komt deels doordat de ADH voor vrouwen hoger dan voor mannen - 15mg vs. 11mg.

Een ijzertekort uit zich o.a. in moeheid, verminderd concentratievermogen en het snel koud hebben. In eerste instantie niets dramatisch dus, maar nu ik toch geleerd heb over voeding en een account heb bij 't Voedingscentrum vind ik het leuk om te klooien met m'n statistiekjes om te zien of ik ze zonder supplementen optimaal kan krijgen.
Oud 23-03-2013, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Omg, ik kijk nu eindelijk mijn Wim Helsen 'uur van de prutser' DVD, en ik ben echt keihard op Wim.
Hij is zo goeeeeed.
Erg goeie show is dat, ja. Turk en ik zijn ooit nog naar de try-out geweest. Wim Helsen <3
Oud 23-03-2013, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Hmm, indrigerend. Desalniettemin blijft 't wel een goede bron van ijzer en het is nog lekkah ook!
Indrigerend ;d

Citaat:
Waarvoor heb je ijzer nodig, Paranoide?
Om boten en pannen mee te maken, dôh.

;D:;D;;
Oud 23-03-2013, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Om boten en pannen mee te maken, dôh.

;D:;D;;
Ik wilde het niet zeggen
Oud 23-03-2013, 20:59
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik denk dat het weinig nut heeft om je druk te maken om dat soort dingen. Zo'n ADH is vaak niet meer dan nattevingerwerk. Supplementen zou ik sowieso niet aan beginnen, tenzij je er een specifiek doktersadvies voor hebt - een overschot aan vitaminen en mineralen kan vaak net zo gevaarlijk zijn als een chronisch tekort.

Dat vrouwen sneller moe zijn, verminderd concentratievermogen hebben en het snel koud hebben komt eerder doordat ze aanstellers zijn en voortdurend aan winkelen denken.
Oud 23-03-2013, 21:00
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dat vrouwen sneller moe zijn, verminderd concentratievermogen hebben en het snel koud hebben komt eerder doordat ze aanstellers zijn en voortdurend aan winkelen denken.
Godverdomme, dit had mijn vader kunnen zeggen.
Oud 23-03-2013, 21:01
Verwijderd
Ik moet ook breekijzer :x maar volgens mij vind ik stroop Vies. Gelukkig eet ik veeeeel spinazie. En andere bladgr natuurlijk, in mn smoothies.
Oud 23-03-2013, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Ik wilde het niet zeggen
Ik had het als quote geselecteerd om dit grapje te maken, en keek daarna verder in het topic of niemand anders het al gezegd had.

Citaat:
Dit is de eerste keer dat ik iemand hoor zeggen dat vrouwen een verminderd concentratievermogen hebben, geloof ik.
Oud 23-03-2013, 21:02
Verwijderd
Breekijzer :') ik bedoel MEER ijzer.
Oud 23-03-2013, 21:02
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Toen ik nog een klein scharminkel was, had ik ook onmin bloedarmoede. Sinds ik geen vlees meer eet, heb ik nergens last van. Zelfs niet nu ik ook bijna geen groenten meer eet, trouwens. Win
Oud 23-03-2013, 21:04
Verwijderd
Weinig groenten kunnen wel zorgen voor verminderd foliumzuur. Daar hik ik nu tegenaan.
Oud 23-03-2013, 21:06
Schrödinger
Schrödinger is offline
Dat laatste was een grapje, maar wie de schoen past...
Oud 23-03-2013, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Dat laatste was een grapje, maar wie de schoen past...
Heb je dit tegen mij? Ik ben zo geconcentreerd dat ik zou willen dat alle mensen constant muziekjes afspeelden, zodat ze me nooit ongemerkt kunnen besluipen als ik met mijn thee bezig ben.
Oud 23-03-2013, 21:09
Verwijderd
Citaat:
<3
Oud 23-03-2013, 21:11
Verwijderd
:')
Oud 23-03-2013, 21:12
Verwijderd
Waarom zijn er eigenlijk zo weinig mensen die hun spreekwoorden afmaken?
Oud 23-03-2013, 21:13
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Omdat ze voor zich spreken, denk ik? Iedereen weet wat je bedoelt als je zegt 'waar je mee omgaat..' of 'waar het hart van vol is..'

Of misschien doen mensen gewoon graag mysterieus.
Oud 23-03-2013, 21:16
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
De laatste loodjes...
Oud 23-03-2013, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Omdat ze voor zich spreken, denk ik? Iedereen weet wat je bedoelt als je zegt 'waar je mee omgaat..' of 'waar het hart van vol is..'
Ja, dat snap ik, en het is ook wel logisch dat sómmige mensen het in sómmige contexten niet doen, maar ik vind het apart dat het de norm is. En ik vraag me ook af wat het weglaten van de helft van je spreekwoord toevoegt en waarom dat cooler klinkt.

Citaat:
Dat kan!
Oud 23-03-2013, 21:17
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:

Ik dacht automatisch 'waar het hart van vol is, daar raak je mee besmet!'

dus beter kan je je spreekwoorden wel gewoon afmaken.
Oud 23-03-2013, 21:18
Verwijderd
Ja, ik heb ook heel lang niet geweten hoe het spreekwoord met de pot en de ketel nou precies ging, omdat niemand hem ooit voluit zegt.
Oud 23-03-2013, 21:19
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik dacht automatisch 'waar het hart van vol is, daar raak je mee besmet!'

dus beter kan je je spreekwoorden wel gewoon afmaken.
Dat ligt aan jou hoor
Oud 23-03-2013, 21:19
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ja, ik heb ook heel lang niet geweten hoe het spreekwoord met de pot en de ketel nou precies ging, omdat niemand hem ooit voluit zegt.
Ik zeg meestal alleen 'pot, ketel'
Oud 23-03-2013, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat het weinig nut heeft om je druk te maken om dat soort dingen. Zo'n ADH is vaak niet meer dan nattevingerwerk. Supplementen zou ik sowieso niet aan beginnen, tenzij je er een specifiek doktersadvies voor hebt - een overschot aan vitaminen en mineralen kan vaak net zo gevaarlijk zijn als een chronisch tekort.
Eh, dat veel vrouwen een ijzertekort hebben is gewoon een medisch feit. Het verschil tussen de geslachten komt doordat ijzer vooral in bloed zit en vrouwen bloed verliezen met ongesteld worden. Je valt niet meteen dood neer bij een tekort, het luistert niet erg nauw en natuurlijk zijn er duizend dingen die meer invloed (kunnen) hebben, maar als je consequent 10mg te weinig eet merk je dat wel.

Verder ben ik uiteraard niet van plan om als een mongool ijzerpillen naar binnen te harken.
Oud 23-03-2013, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg meestal alleen 'pot, ketel'
Ik ook ^^

Of 'Iets met potten en ketels'.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
BITTE SPRING NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIICHT!
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Dat ligt aan jou hoor
Ja dat snap ik, doos.
Oud 23-03-2013, 21:22
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik ook ^^

Of 'Iets met potten en ketels'.
*boks*
Citaat:
Ja dat snap ik, doos.
Ik dacht, laat ik je intelligentie niet nog meer op de proef stellen
Oud 23-03-2013, 21:23
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik dacht, laat ik je intelligentie niet nog meer op de proef stellen
Heh, dit snap ik niet.
Oud 23-03-2013, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Heh, dit snap ik niet.
<3
Oud 23-03-2013, 21:28
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Heh, dit snap ik niet.
Citaat:
<3
Oud 23-03-2013, 21:45
Verwijderd

Oud 23-03-2013, 21:45
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik moest even hier aan denken:

[afbeelding]
<3
Oud 23-03-2013, 21:46
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Gatverdamme zeg
Oud 23-03-2013, 21:47
Verwijderd
Dat is behoorlijk nachtmerriemateriaal!
Oud 23-03-2013, 21:47
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Oh, dan is het goed als je het écht weg wil hebben, moet je maar even je vuist bij een andere fb in zijn of haar reet duwen, want ik vind het echt te teringgrappig
Wat stond er dan?
Oud 23-03-2013, 21:49
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Oud 23-03-2013, 21:49
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Over intelligensie gesproken, ik verbaas me steeds weer over een vriendin van me.

eerst moest ik haar uitleggen wat mB's en gB's waren en dat ze nog tig gB op haar harde schijf had, dus dat ze makkelijk films kon downloaden, want dat is maar 700mB. (Ze wist niet eens waar ze kon zien hoeveel ruimte ze op haar schijf had en wist dus niet wat een gigabyte was...).

Toen moest ze iets zoeken op google, en ipv van een korte zoekterm in het engels te typen, deed ze 'mijn mp3 speler gaat ineens niet meer aan en er knippert een lampje, hoe kan dit?'

en nu zit ze, door mij, op tumblr. Ze kijkt al zeker 2 maanden mee, maar nog steeds snapt ze niet hoe je een berichtje moet sturen en dat je tags bij je post kunt zetten zodat je ze makkelijk kunt terugvinden. Dus ik kreeg gister al vage berichten te zien, omdat ze dacht dat ze iemand anders had geantwoord ipv mij en net zag ik dat ze twitterstyle '#blah' in haar post had getypt. Totaal niet doorhebbend dat dat zo niet werkt.

Ik snap dit serieus niet. Het is ZO duidelijk, zeker als je al een tijdje meeleest of even de hulp pagina bekijkt ofzo. Hoe kan zij in Godesnaam voor een groot printer/elektronicabedrijf werken waar ze elke dag een computer nodig heeft.

Iets niet weten vind ik niet erg, maar ergens elke dag mee geconfronteerd worden en nog steeds niet leren vind ik gewoonweg fascinerend en soms irritant. Zeker omdat ze er ook nog es regelmatig van overtuigd is dat zij gelijk heeft in dingen en ik niet.

('Hoe heet die zangeres van Tyrone ook alweer' 'Erykah Badu', 'Hahaha, echt niet, zo iemand heet toch geen Erykah! Nee, er stond wat anders bij m'n mp3'. 'Mens, geloof me, het is Erykah Badu. Ze heeft die en die albums gemaakt, ik vind 'r goed'. 'Nee, zo heet ze echt niet'. 'Hier, de wikipediapagina. Zie je nou wel!', 'Oh nou, bij mijn mp3 stond dat echt niet'.

Oud 23-03-2013, 21:50
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Is dat zo'n bilsilicoon?
Hoe krijg je die op z'n kop? iewl.
Oud 23-03-2013, 21:52
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Over intelligensie gesproken, ik verbaas me steeds weer over een vriendin van me.

eerst moest ik haar uitleggen wat mB's en gB's waren en dat ze nog tig gB op haar harde schijf had, dus dat ze makkelijk films kon downloaden, want dat is maar 700mB. (Ze wist niet eens waar ze kon zien hoeveel ruimte ze op haar schijf had en wist dus niet wat een gigabyte was...).

Toen moest ze iets zoeken op google, en ipv van een korte zoekterm in het engels te typen, deed ze 'mijn mp3 speler gaat ineens niet meer aan en er knippert een lampje, hoe kan dit?'

en nu zit ze, door mij, op tumblr. Ze kijkt al zeker 2 maanden mee, maar nog steeds snapt ze niet hoe je een berichtje moet sturen en dat je tags bij je post kunt zetten zodat je ze makkelijk kunt terugvinden. Dus ik kreeg gister al vage berichten te zien, omdat ze dacht dat ze iemand anders had geantwoord ipv mij en net zag ik dat ze twitterstyle '#blah' in haar post had getypt. Totaal niet doorhebbend dat dat zo niet werkt.

Ik snap dit serieus niet. Het is ZO duidelijk, zeker als je al een tijdje meeleest of even de hulp pagina bekijkt ofzo. Hoe kan zij in Godesnaam voor een groot printer/elektronicabedrijf werken waar ze elke dag een computer nodig heeft.

Iets niet weten vind ik niet erg, maar ergens elke dag mee geconfronteerd worden en nog steeds niet leren vind ik gewoonweg fascinerend en soms irritant. Zeker omdat ze er ook nog es regelmatig van overtuigd is dat zij gelijk heeft in dingen en ik niet.

('Hoe heet die zangeres van Tyrone ook alweer' 'Erykah Badu', 'Hahaha, echt niet, zo iemand heet toch geen Erykah! Nee, er stond wat anders bij m'n mp3'. 'Mens, geloof me, het is Erykah Badu. Ze heeft die en die albums gemaakt, ik vind 'r goed'. 'Nee, zo heet ze echt niet'. 'Hier, de wikipediapagina. Zie je nou wel!', 'Oh nou, bij mijn mp3 stond dat echt niet'.

Bedoel je niet MB en GB?
Oud 23-03-2013, 21:54
Verwijderd
Oud 23-03-2013, 21:54
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Bedoel je niet MB en GB?
Ja.
Oud 23-03-2013, 22:03
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Wat stond er dan?
Dat moet je maar aan hem vragen, want hij ging al bijna huilen toen ik het niet weg wilde halen
Oud 23-03-2013, 22:09
Verwijderd

Ik zit overigens met dit liedje in mijn hoofd:

Mensen die niet van insecten houden, niet naar de clip kijken.
Oud 23-03-2013, 22:10
ßuerp
ßuerp is offline
Citaat:
Bang voor contaminaties denk ik. Het eerste stuk is altijd het makkelijkst.

Citaat:
De laatste loodjes...

Gatverdamme. Dacht eerst nog dat het een vetklomp was ofzo.

Citaat:
Toen moest ze iets zoeken op google, en deed ze 'mijn mp3 speler gaat ineens niet meer aan en er knippert een lampje, hoe kan dit?'
Oud 23-03-2013, 22:14
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:

Ik zit overigens met dit liedje in mijn hoofd:

Mensen die niet van insecten houden, niet naar de clip kijken.
Oooh, dat liedje heb ik lang niet gehoord!
Oud 23-03-2013, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Oooh, dat liedje heb ik lang niet gehoord!
Ik ook niet, maar ik was verveeheeheel aan het zingen en toen werd het vanzelf beeheesjes!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten