Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2013, 13:26
hookee
hookee is offline
Citaat:
Elke religie is gebaseerd op haat. De islam met name.
Pas op hoor, voordat je 't weet krijg je van Schrödinger het stempel xenofoob op je voorhoofd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2013, 13:33
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik heb Reverend eigenlijk nog nooit kunnen betrappen op xenofobe opmerkingen. Ik zie ook niet wat kritiek op religie i.h.a. te maken heeft met xenofobie. Maar vind je dan van jezelf dat je niet xenofoob bent? Ik kreeg niet de indruk dat je je schaamde voor je vreemdelingenhaat.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 16:54
hookee
hookee is offline
Citaat:
Ik heb Reverend eigenlijk nog nooit kunnen betrappen op xenofobe opmerkingen. Ik zie ook niet wat kritiek op religie i.h.a. te maken heeft met xenofobie. Maar vind je dan van jezelf dat je niet xenofoob bent? Ik kreeg niet de indruk dat je je schaamde voor je vreemdelingenhaat.
Lijkt me niet relevant voor dit topic. Verder heb je het over twee verschillende dingen; fobie en haat, ik mag aannemen dat je weet wat een fobie inhoudt?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Lijkt me niet relevant voor dit topic. Verder heb je het over twee verschillende dingen; fobie en haat, ik mag aannemen dat je weet wat een fobie inhoudt?
Je begint er zelf over, aap.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 18:07
Verwijderd
Ik ben best xenofoob af en toe
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 18:17
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
xe·no·fo·bie (de; v)
1
vreemdelingenhaat
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 22:10
hookee
hookee is offline
Citaat:
xe·no·fo·bie (de; v)
1
vreemdelingenhaat
Interessant, dat een (irreële) angst automatisch wordt gelinkt met haat. Zo blijft er in de woorden "haat zaaien" nog maar weinig kracht over.

Als je mijn visie op de strijders in Syrië bestempelt als een fobie (in de betekenis "irreële angst") mag je mij overtuigen van het tegenovergestelde.

En ja, ik heb angst of een afkeer van extremisten (in alle groepen en/of religies), vooral als ze zich militant of crimineel gedragen. Ik noem dat geen xenofobie, eerder een argwanende kijk op wat er gaande is in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Elke religie is gebaseerd op haat. De islam met name.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Interessant, dat een (irreële) angst automatisch wordt gelinkt met haat. Zo blijft er in de woorden "haat zaaien" nog maar weinig kracht over.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Xenofobie

Verder natuurlijk:
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 16:19
hookee
hookee is offline
Nou... ik ben om hoor, er is helemaal niets aan de hand, het was allemaal een misverstand.
De jongens zijn allemaal die kant opgegaan voor humanitaire hulp, Assad is een tiran die net als Mugabe en Khadaffi vervangen moet worden door een veel humaner bestuur gebaseerd op een religie die dat mogelijk maakt.
Ik stort nog maar een paar tientjes op giro 555, misschien dat ik daar volgend jaar ook op vakantie kan.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 17:13
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ah joh ze plakken nu eenmaal graag op iedereen een stickertje, als dat de wereld overzichtelijker voor ze maakt laat ze lekker.
Reageren

Regels voor berichten