Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2013, 14:26
Verwijderd
Sommige mensen voelen zich gewoon veel te persoonlijk aangevallen als ze ook maar de minste kritiek moeten incasseren.
Advertentie
Oud 26-04-2013, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Sommige mensen voelen zich gewoon veel te persoonlijk aangevallen als ze ook maar de minste kritiek moeten incasseren.
WAT WIL JE DAARMEE ZEGGEN HMMMM!>!>!>!>!?!?!??!?!?!1111111111!!!
Oud 26-04-2013, 14:30
Verwijderd
Hahaha ik deed ook even een -meendedanou?
Oud 26-04-2013, 14:35
Verwijderd
O dat ging over die post ervoor.

Net was het hier tegen de 20 graden en toen mega regenbui
Oud 26-04-2013, 14:38
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Het schijnt dat het gister heel lekker weer was, maar dat weet ik niet, want ik ben een kluizenaar.

Zo erg dat ik vanavond eigenlijk naar een feestje zou gaan, maar ik wil niet, want ik moet werken en ik wil niet weer daar aankomen in m'n werkkleren terwijl verder iedereen er fucking hawt uitziet.
Binnenzitten met de gordijnen dicht, yay!
Oud 26-04-2013, 14:49
Verwijderd
Oh Lusi en Trimm, jullie hebben gewoon gelijk hoor. Een 'webdesigner' met een Frontpage 4.0 Tripod-website neem ik ook niet serieus.
Oud 26-04-2013, 14:50
Verwijderd
Ze komt niet professioneel over en ik durf te wedden dat ze geen 5 klanten heeft gehad.
Oud 26-04-2013, 14:57
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ah, ze is 'bijna docente'. Dat zegt voor mij al genoeg.
Oud 26-04-2013, 15:08
Verwijderd
LP, ik zou het niet doen. Ik zou wel, zoals velen hier al zeggen, héél hard solliciteren op alles wat maar in zicht komt, en energie steken in bedenken wat je wil studeren (bijv.. door te bellen met opleidingen die misschien wel ok zijn, en te vragen of je niet een dagje kunt meelopen met een student. Dan heb je nog wat te doen ook en hoef je niet uit je blote hoofd te bedenken of het het leuk vindt).
Vrijwilligerswerk staat heel goed op je CV (en kan in sommige gevallen zelfs resulteren in betaald werk), hetzelfde geldt voor een (onbetaalde) stage. Succes meid.
Oud 26-04-2013, 15:13
Verwijderd
Die laatste twee woorden zijn zo ongemakkelijk
Oud 26-04-2013, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Die laatste twee woorden zijn zo ongemakkelijk
Vind je? Ik meen het toch echt oprecht, 't lijkt me nogal een kutdilemma waar LP in zit.
Oud 26-04-2013, 15:16
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb een nieuwe guilty pleasure. Een nogal slechte Amerikaanse serie met veel modepoppetjes, een onopgeloste moord en tussendoor wat tienerproblemen, waarvan ik het eerste seizoen in 3 dagen heb gekeken
Oud 26-04-2013, 15:16
Verwijderd
En die heet?
Oud 26-04-2013, 15:17
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Zou wim-lex het zo veel drukker krijgen als hij koning is? Hij mag al zijn besturen en comissies niet meer doen.
Ja, hij stopt daar wel vrijwillig mee, trouwens. Denk dat ie andere dingen te doen krijgt, zoals bezoekjes voor HET LAND. Dus net zoveel reizen als nu.
Oud 26-04-2013, 15:19
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
En die heet?
Pretty Little Liars
Oud 26-04-2013, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Ja, hij stopt daar wel vrijwillig mee, trouwens. Denk dat ie andere dingen te doen krijgt, zoals bezoekjes voor HET LAND. Dus net zoveel reizen als nu.
Niet altijd. Als onderdeel van de regering mag hij in veel dingen geen plaats meer innemen. Zo mag hij geen officier bij de marine (of was het een ander onderdeel?) meer zijn.
Oud 26-04-2013, 15:31
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Niet altijd. Als onderdeel van de regering mag hij in veel dingen geen plaats meer innemen. Zo mag hij geen officier bij de marine (of was het een ander onderdeel?) meer zijn.
Ja, dat klopt. Maar bijv. wat betreft zijn water-activiteiten.
Oud 26-04-2013, 15:32
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik heb een nieuwe guilty pleasure. Een nogal slechte Amerikaanse serie met veel modepoppetjes, een onopgeloste moord en tussendoor wat tienerproblemen, waarvan ik het eerste seizoen in 3 dagen heb gekeken
Klinkt als het plot van 'Special topics in calamity physics' van Marisa Pessl. Fucking goed boek btw.
Oud 26-04-2013, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Vind je? Ik meen het toch echt oprecht, 't lijkt me nogal een kutdilemma waar LP in zit.
Ja ik merk op uit je post dat je het echt meent maar het is een beetje zoals de geworden in mijn hoofd. Plus dat ik het woord meid ook nog eens associeer met 'ja toch echt geen meisje', wanneer mensen vroeger Flinke Meid zeiden. Verkapt chubby girl.Maar da's dan weer persoonlijk en ik heb absoluut door dat dit niet geldt voor anderen.
Oud 26-04-2013, 15:35
Verwijderd
Ik keek PLL eerst ook, ook in rap tempo, maar halverwege seizoen 2 raakte ik verveeld. Ik vond het een beetje gossip girl meets i know what you did last summer.
Oud 26-04-2013, 15:38
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Klinkt als het plot van 'Special topics in calamity physics' van Marisa Pessl. Fucking goed boek btw.
Die staat ook in mijn kast! Misschien maar weer eens herlezen

Citaat:
Ik keek PLL eerst ook, ook in rap tempo, maar halverwege seizoen 2 raakte ik verveeld. Ik vond het een beetje gossip girl meets i know what you did last summer.
Ik ben seizoen 2 nu aan het dl, dus we zullen zien of ik je mening ga delen. Kan me er alles bij voorstellen trouwens
Oud 26-04-2013, 15:39
Verwijderd
Nouja, hij mocht ook niet meer de Adviescommissie Water voorzitten want die adviseert aan overheden en dat mag niet. Ik weet niet of hij ook waterdingen doet waar hij nooit met overheden te maken heeft
Oud 26-04-2013, 15:39
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
sup
yo
Oud 26-04-2013, 15:41
Verwijderd
Gerard Joling is vandaag benoemd tot ridder in de orde van Oranje Nassau. Als ik hier vanaf nu niet meer post, komt dat doordat ik mezelf van kant heb gemaakt.
Oud 26-04-2013, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Die staat ook in mijn kast! Misschien maar weer eens herlezen

Ik ben seizoen 2 nu aan het dl, dus we zullen zien of ik je mening ga delen. Kan me er alles bij voorstellen trouwens
Het afhaken? het was bij mij wat onbedoeld, ik keek bij en daarna braaf elke week ook samen met gossip girl en plots lag ik redelijk achter en liet ik het maar zitten.
Oud 26-04-2013, 15:42
Verwijderd
Ik zou het gewoon doen schwessie, je wordt nergens anders aangenomen en je wil geen opleiding doen dus tja, dan is het niet anders.
Oud 26-04-2013, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Gerard Joling is vandaag benoemd tot ridder in de orde van Oranje Nassau. Als ik hier vanaf nu niet meer post, komt dat doordat ik mezelf van kant heb gemaakt.
omg waaaaaarom?
Oud 26-04-2013, 15:44
Verwijderd
mijn minilaptop is gemaakt wéér een nieuwe harde schijf gekregen. Dit is de 2e in 10 maanden tijd dus, ik zou niemand de acer aspire one aanraden, tenzij je graag gefrustreerd raakt.
Oud 26-04-2013, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Ik zou het gewoon doen schwessie, je wordt nergens anders aangenomen en je wil geen opleiding doen dus tja, dan is het niet anders.
Als je idd geen opleiding wil doenvervalt het punt van constructief willen doen. Ga bij jezelf dan ook na wat je kansen zijn, en waarom je wordt afgewezen. Dan wordt het aannemelijker dat je het toch doet. Tenzij je vrijwilligerswerk echt serieus overweegt.
Oud 26-04-2013, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Ja ik merk op uit je post dat je het echt meent maar het is een beetje zoals de geworden in mijn hoofd. Plus dat ik het woord meid ook nog eens associeer met 'ja toch echt geen meisje', wanneer mensen vroeger Flinke Meid zeiden. Verkapt chubby girl.Maar da's dan weer persoonlijk en ik heb absoluut door dat dit niet geldt voor anderen.
Ja ehhhh, zo kun je overal wel van alles inlezen hè. ""
Oud 26-04-2013, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Ja ehhhh, zo kun je overal wel van alles inlezen hè. ""
Ja hoor kusje
Oud 26-04-2013, 15:50
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:

Oud 26-04-2013, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Ja hoor kusje
Oud 26-04-2013, 15:58
Verwijderd
Weet je, ik kap er mee. Motivatie opbrengen als de hele gang uitgestorven is lukt me niet.
Oud 26-04-2013, 15:59
Verwijderd
Varkenshaas ingesmeerd met olie&kruiden zit in de oven
Oud 26-04-2013, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Dan mogen jullie nu weer eens meelezen in een v&a-discussie en je ongezouten mening geven over haar dan wel mijn houding

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1877411

Spaar me niet, want ik ben vooral verbaasd nu dus kan er misschien nog wat van leren.
Wtf mens doe eens je normaal Je deed volkomen normaal namelijk
Oud 26-04-2013, 16:00
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Het afhaken? het was bij mij wat onbedoeld, ik keek bij en daarna braaf elke week ook samen met gossip girl en plots lag ik redelijk achter en liet ik het maar zitten.
Nee, dat het lijkt op een mix van Gossip Girl en I Know What You Did Last Summer. Gossip Girl ben ik ook mee gestopt trouwens, het werd erg saai en met bovendien steeds absurde plottwists.
Oud 26-04-2013, 16:01
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Oh mensen, youtube leidde me eergisteren naar een filmpje van Tim Key en nu zit ik weer keihard te fangirlen en te swoonen. Ik weet niet wat 't is met die man, maar jezus christus, alsie met die stem z'n 'gedichten' voorleest...uuuuugh:

Spoiler

Laatst gewijzigd op 26-04-2013 om 16:08.
Oud 26-04-2013, 16:04
Verwijderd
Lusi, twijfel je echt aan je reactie tegen dat gepikeerde niesje? tres triest dat mokkel.
Oud 26-04-2013, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Lusi, twijfel je echt aan je reactie tegen dat gepikeerde niesje? tres triest dat mokkel.
Het punt is dat ik me wel eens zo heel af en toe in die situatie bevind gisteren nog een fb in LJH die me een betweter vond nadat ik simpelweg ergens op wees. En tja, ik schat ook weleens iets verkeerd in dus soms is het prettig even de meute te vragen of je nou wel of niet in je recht staat. Ik voel zoiets wel eens verkeerd aan, dus eerlijkheid is wel prettig, zonder mensen die het afkeuren omdat ze jouzelf kut vinden, of meeblaten omdat ze je gaaf vinden.
Oud 26-04-2013, 16:16
Verwijderd
tja die specifieke fb mag jou volgens mij gewoon niet zo
maar in het geval van madame de vertaalster is het nogal obvious
Oud 26-04-2013, 16:17
Chick Rock
Chick Rock is offline
Man o man, wat een vreselijk lethargische hangdag ik ben al uren van plan om te 'trainen', maar ik kan me er vandaag bijzonder moeilijk toe zetten. En nu vind ik mezelf een luie trut, dus ik ga nu toch een poging wagen. *schopt*
Oud 26-04-2013, 16:20
Verwijderd
Citaat:
tja die specifieke fb mag jou volgens mij gewoon niet zo
maar in het geval van madame de vertaalster is het nogal obvious
Zou je denken

Ach. OPGELOST.

Pip, jij bent niet de Pip van Woezel he? Jij bent pip van pippeloen?
Oud 26-04-2013, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Zou je denken

Ach. OPGELOST.

Pip, jij bent niet de Pip van Woezel he? Jij bent pip van pippeloen?

niks geen woezel, gewoon pippeloen ja
Oud 26-04-2013, 16:46
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Misschien moet je gewoon zorgen dat je niet te vaak met je vader in één ruimte bent, dan heeft hij ook niet zoveel aanleiding om je het huis uit te gooien. Kan je niet ergens vrijwilligerswerk doen? Dan heb je een dagbesteding én ervaring, dat staat leuk op je CV en laat zien dat je echt wil werken.

En qua kermis heb je natuurlijk wel een prima onderhandelingspositie. Die baas van jou wil je héél graag terug, want dit is, als ik het me goed herinner, niet de eerste keer dat hij je gevraagd heeft. Daar kan je dus best wat druk op zetten. Ik weet niet hoe goed je daarin bent, maar je hebt niets te verliezen, dus ik zou het sowieso proberen. Het is niet alsof er voor jou 395 anderen zijn, anders zou hij je niet zo vaak vragen.

Maar goed, als hij je geen (substantiële) loonsverhoging wil geven, dan zou ik het niet doen. Zoals je zei: het is fysiek zwaar, de psychische belasting is ook nogal heftig en je krijgt er niet echt nieuwe mogelijkheden van. In dat geval denk ik écht dat het nuttig is om weer iets van een opleiding te gaan doen, en dat af te maken. Al zijn het maar avondcursussen.
Ja, dat is wel zo inderdaad. Maar het lullige is, dat doe ik al. Ik sluit mezelf zoveel mogelijk op in mijn kamer (ik zei van de week nog dat, als ik in mijn kamer mocht roken, ik eigenlijk niet meer eruit hoefde te komen), maar dat is óók niet goed. Hij telefoneert nogal luid en ik zit de hele dag op de pc of op mijn telefoon en blablablablabla en ik ben het zat en hummuhhummuh. Ik weet niet wat hij verwacht, misschien dat ik hem op zit te wachten met thee en koekjes ofzo, maar ik probeer hem dus al te ontwijken, en dat is ook niet goed, maar de hele dag naast hem op de bank zitten ook niet. Beetje moeilijke man

Overigens is heel graag overdreven, want hij heeft nu een nieuwe knul, hij vindt het alleen prettig dat ik alles al weet en wil me helpen. Maar meer dan 250 per week gaat het echt nevernooit worden en dat is ook echt by far niet genoeg voor 12 uur per dag staan en een half uurtje pauze.

Daar zit ik de laatste tijd wel wat meer over na te denken ja. Mutant had het ook al over cursussen, dat is een bezigheid en iets voor op je cv, maar duurt niet 4 jaar en is niet achterlijk duur. Ik denk dat het wel iets is om me op z'n minst in te verdiepen
Citaat:
Gaat met wel lukken. ooit dit jaar.

Dan moet je het niet doen, als de sfeer en alles kut is. Dan lijkt me thuis zitten leuker. alleen een kut sfeer, maar daar heb je wel een vaste plek, geen kinderen.
Ik hoop het voor je

Ja, dit dacht ik ook al ja.
Citaat:
LP, veel vrijwilligers doen dat werk tijdelijk. Als jij gewoon duidelijk bent dat je ook op zoek bent naar een betaalde baan, kan het nooit een probleem zijn dat je op een gegeven moment weer stopt met je vrijwilligerswerk.
Oh oke!
Citaat:
Ja maar als het geld niks boeit dan ga je ook niet over loonsverhoging discussiëren

Hoe wil je nu een baan die je verder helpt? Als je zoiets permanents wil, dan zou ik toch overwegen om een duale opleiding te doen, bijvoorbeeld. Je hebt vmbo af, toch? Dan kun je MBO vier dagen per week werken, een dag per week naar school.

Als je aangeeft bij vrijwilligerswerk dat het verandert zodra je iets betaalds hebt, snappen ze dat heus wel. Dat geldt voor best veel mensen. En dit aanbod zou vooral een drijfveeer moeten zijn om iets beters te vinden, dus hop een week lang extreem veel solliciteren en regelen. Niet wachten op één sollicitatie, liever tien tegelijk de deur uit. En jezelf aanbieden op verschillende plekken, hulp in de huishouding bijvoorbeeld.
Dat klopt, maar als je in de 40 bent wil je wel wat meer, toch maar nee, die 35 euro verhoging was met veel pijn en moeite hoor.

Nou ja, ik hoef niet per se teamleider oid te worden, maar kermis is stilstaan. Ik kan er niet meer ervaring opdoen dan ik al heb. Slaat dat ergens op?
Zie mijn reactie op Etmakas. Ik vind MBO misschien ook een beetje eng, denk ik. Ik moet het allemaal zelf betalen en ik ben bang dat ik faal of het toch niks vind of wat dan ook. Ik weet nog steeds niet zeker wat ik wil gaan doen en daarom durf ik ook niet zomaar een opleiding te doen.

Oke. Nee, ik gooi er dagelijks minimaal 5 sollicitaties uit, en op alles, 8 uur per week en 32 uur per week (40 uur is er helaas niet). Mijn moeder zegt altijd dat je beter nee tegen 3 dingen kan zeggen dan dat 1 iemand nee tegen jou zegt.
Citaat:
LP, ik zou het niet doen. Ik zou wel, zoals velen hier al zeggen, héél hard solliciteren op alles wat maar in zicht komt, en energie steken in bedenken wat je wil studeren (bijv.. door te bellen met opleidingen die misschien wel ok zijn, en te vragen of je niet een dagje kunt meelopen met een student. Dan heb je nog wat te doen ook en hoef je niet uit je blote hoofd te bedenken of het het leuk vindt).
Vrijwilligerswerk staat heel goed op je CV (en kan in sommige gevallen zelfs resulteren in betaald werk), hetzelfde geldt voor een (onbetaalde) stage. Succes meid.
Dank je wel Quis ik vind het fijn dat je meedenkt.
Citaat:
<3
Citaat:
Wauw, ik had dit niet van jou verwacht, aangezien je elke keer tegen me uitvalt (of nou ja, uitvallen uitvallen) dat ik daar weer ga staan voor 2 euro per uur, als het niet minder is.
Citaat:
Als je idd geen opleiding wil doenvervalt het punt van constructief willen doen. Ga bij jezelf dan ook na wat je kansen zijn, en waarom je wordt afgewezen. Dan wordt het aannemelijker dat je het toch doet. Tenzij je vrijwilligerswerk echt serieus overweegt.
Ik overweeg alles serieus, believe you me. Ik heb vandaag zelfs bij de Mac gesolliciteerd. Ik word voornamelijk afgewezen op mijn leeftijd. Althans, dat denk ik, want dat mogen ze natuurlijk niet zeggen, dus het is altijd 'andere kandidaten passen beter in het profiel en nog meer van die onzin'.

Maar goed nieuws, ik werd gebeld door dat bedrijf van You gotta move (je weet wel, met die gele auto's, Google niet naamzoek) en dit gesprek ging heel goed, ik deed superenthousiast en zij was superenthousiast. Woensdag heb ik een tweede gesprek, ook per telefoon, want zo doen zij dat. Ik ben de komende 4 dagen bezig op de kermis en heb dan ook geen tijd om iets van sollicitaties de deur uit te keilen, maar mijn god, wat hoop ik dat ik het word.

Ik wil ook even zeggen dat ik het écht heel fijn vinden dat jullie zo met me meedenken en dat jullie gewoon zeggen wat jullie vinden
Oud 26-04-2013, 16:49
Verwijderd
hoe kom je d'r bij dat je zelf moet betalen voor je opleiding
Oud 26-04-2013, 16:49
Verwijderd
oh en ik gaf je die tip omdat je doorgaans niets doet met nuttige informatie die je hele omgeving je al jaren geeft en je heus zelf weet wat je moet doen
Oud 26-04-2013, 16:58
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
yo
box
Oud 26-04-2013, 17:02
Verwijderd
Oh LP, ik zou ook solliciteren op baantjes van minder uren. Acht uur per week werken is beter dan niks. En dan kun je, als je wil, altijd nog gedag zeggen tegen parttime als je iets fulltime hebt gevonden.
Oud 26-04-2013, 17:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Jongens, heeft hier iemand verstand van?
Spoiler

Ik wil weten of ik de volle mep moet betalen of in mijn recht sta, lang verhaal
Sann naamzoek?

Laatst gewijzigd op 26-04-2013 om 17:17.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten