Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2013, 09:16
veer2110
veer2110 is offline
Hallo guysss
ik heb echt geen verstand van laptops, dus ik vraag het maar hier.

Om een lang verhaal kort te maken, mijn opa is overleden, en het huis moest verkocht worden dat al 9 jaar te koop stond. Ik (16), m'n broertje (14) en zusje (11) hebben altijd 'ruzie' om de laptop. Ik om huiswerk te maken, m'n broertje voor z'n spelletjes en m'n zusje om te skypen met dr vriendinnetjes. Dus mijn vader beloofde ons dat als het huis verkocht zou worden, we allemaal onze eigen laptop zouden krijgen.

Het huis is verkocht, ik krijg dus een eigen laptop.
Maarrr
Ik heb dus geen idee welke goed is.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik wil graag:
- een groot beeldscherm;
- meerdere schermen tegelijk openen, zoals dat nu met de meeste kan. zo naast het beeld schuiven zodat je het scherm verdeeld krijgt. Het liefste in 4 schermen;
- ik ben een beelddenker, ik denk in beelden en filmpjes, ik wil dus mindmaps en tekeningen kunnen maken op m'n laptop. Daarom moet het scherm ook groot zijn;
- en niet al te duur als dat mogelijk is..;
- en een goed merk die niet snel problemen heeft en alles;
- een roze maar das geen echte eis. xd

Kunnen jullie mij helpen?

Groetjes !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2013, 14:31
Zazum
Zazum is offline
Aan wat voor budget dacht je? En bedoel je met meerdere schermen, meerdere beeldschermen? Of bedoel je meerdere programma's op het beeldscherm?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2013, 17:18
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Dus je wilt een 17inch scherm of nog groter? Bij nog groter zou ik eerder voor een desktop pc gaan, of een kleinere laptop kopen en er een los scherm bij kopen.
En vind je de accuduur belangrijk?
Oud 09-03-2013, 22:06
Verwijderd
Als je er geen games op wilt doen zou de beste keuze een notebook zijn denk ik. Kijk vooral niet bij HP. Ik raad HP sterk af wegens de slechte prossessoren die erin zitten. Een notebook met een Intel Core i3 moet voldoende zijn. Ik zou een laptop nemen met minimaal Windows 7. Windows 8 vind ik zelf het beste maar dat is ieder zijn smaak. Verder zou ik naar een Nvidia Geforce minimaal 1 GB videokaart kijken, of een AMD. Een groot beeldscherm is een 17,6 inch. Je vind zo'n laptop vaak voor boven de 500 euro.
Ik geef je 2 tips mee als je opzoek gaat naar goedkope laptops:
1. Koop nooit een HP.
2. Koop geen laptops met de volgende prossessoren:
Intel Pentium;
Intel Centrino;
Intel Celeron;
Intel Amton.

Trust me, ik heb al heel lang ervaring met laptops en computers en deze moet je echt niet nemen.
Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 03:34
Verwijderd
Juist hp, mijn hele familie is ICT'er
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 16:08
Remcom00
Remcom00 is offline
High-end (dus dure) HP laptops zijn ok, alleen zijn hun goedkopere laptops wat minder qua bouwkwaliteit.
Acer zou ik ook vermijden.
Lenovo en Asus zijn over het algemeen de beste merken, Sony is ook goed.
Oud 30-03-2013, 16:38
Elin3
Elin3 is offline
Toshiba vind ik zelf ook een prima merk.

Denk wel even goed na over het formaat beeldscherm, nu je vooral thuis je laptop gebruikt is een groot scherm erg fijn, maar als je hem over een tijdje voor school gaat gebruiken en hem ook daadwerkelijk meeneemt is een groot scherm niet al te handig. Mijn laptop past bijvoorbeeld net-wel/net-niet in een normale rugzak en dat is gewoon irritant (alleen als mijn tas verder leeg is kan de laptop er in) nu ik hem vaker mee wil nemen. (Ook maakt een groot scherm de laptop groter en dus zwaarder, ook iets om over na te denken als je hem mee wilt kunnen nemen!)
Oud 31-03-2013, 11:50
christi-uit
christi-uit is offline
bij dell heb je altijd van die leuke kortingsacties.
http://gathering.tweakers.net/forum/...dell%2Ckorting voor leuke kortingen.
Daarom zou ik ook gelijk voor een dell gaan.
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15...piron-15r-5521
Als je dan de benodigde korting weet te vissen uit de vorige link, ben je rond de 500 kwijt.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 05:57
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Als je er geen games op wilt doen zou de beste keuze een notebook zijn denk ik. Kijk vooral niet bij HP. Ik raad HP sterk af wegens de slechte prossessoren die erin zitten. Een notebook met een Intel Core i3 moet voldoende zijn. Ik zou een laptop nemen met minimaal Windows 7. Windows 8 vind ik zelf het beste maar dat is ieder zijn smaak. Verder zou ik naar een Nvidia Geforce minimaal 1 GB videokaart kijken, of een AMD. Een groot beeldscherm is een 17,6 inch. Je vind zo'n laptop vaak voor boven de 500 euro.
Ik geef je 2 tips mee als je opzoek gaat naar goedkope laptops:
1. Koop nooit een HP.
2. Koop geen laptops met de volgende prossessoren:
Intel Pentium;
Intel Centrino;
Intel Celeron;
Intel Amton.

Trust me, ik heb al heel lang ervaring met laptops en computers en deze moet je echt niet nemen.
Veel succes!
Ga jij maar weer gauw terug je grot in want van computers heb je absoluut niets begrepen. Zo verkoopt HP net zo goed laptops met met Intel Core i3, i5 en i7 processoren waar totaal niets mis mee is qua rekenkracht. Ook een Pentium Dual-Core kan in veel gevallen snel zat zijn. Centrino zijn niet eens processoren maar een mobiel platform. Met Amton neem ik aan dat je Atom bedoelt en gezien het hier om full-size laptops gaat is dat niet eens aan de orde.
Oud 01-04-2013, 09:29
christi-uit
christi-uit is offline
Om eventjes verder te gaan, Atom werd vroeger voor netbooks gebruikt. Netbooks zijn op dit moment niet echt meer aan de orde en Intel gebruikt de Atom naam tegenwoordig voor processors voor telefoons e.d..
Ik weet niet hoe het vroeger zat met Centrino, maar nu is dat een wireless kaart als ik me niet vergis.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2013, 19:15
Verwijderd
Compaq, nee, maar idd +€500 laptops van hp zijn prima!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2013, 20:45
Zoari
Zoari is offline
Een Mac is eigenlijk voor echte breedbeeld denkers.
Ik zelf ben er totaal niet van alleen de Design bevalt me wel.
Maar ik moet wel toegeven...verspilling van geld!
Een Toshiba of een Dell +/- €500 zal het prima doen.
Er zijn ook andere top merken en bij Media Markt kan je prima terecht bij de mensen die daar zo werken.
Maar laat ze je niet een €1200 laptop aansmeren!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 12:25
Verwijderd
Citaat:
bij dell heb je altijd van die leuke kortingsacties.
http://gathering.tweakers.net/forum/...dell%2Ckorting voor leuke kortingen.
Daarom zou ik ook gelijk voor een dell gaan.
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15...piron-15r-5521
Als je dan de benodigde korting weet te vissen uit de vorige link, ben je rond de 500 kwijt.
Mijn Dell is door midden, oké, ik er op zitten, maar ben op wel meer gaan zitten, niet de hele laptop maar de cover waar het Dell logo etc., op staat.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Mijn Dell is door midden, oké, ik er op zitten, maar ben op wel meer gaan zitten, niet de hele laptop maar de cover waar het Dell logo etc., op staat.
Ik denk niet dat 'hij breekt doormidden als je erop gaat zitten' een geldig argument is om een bepaald merk laptop niet aan te raden.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 13:07
huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Ik denk niet dat het een geldig argument is om een bepaald merk laptop niet aan te raden omdat hij 'doormidden breekt als je erop gaat zitten'.
inderdaad. en ik snap ook niet echt hoe dat kan gebeuren vooral niet als je er op meerdere gaat zitten dan verdien je het ook wel
Reageren

Regels voor berichten