Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2013, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar dan nog, damn veel geld ik denk niet dat ik dat kan betalen.
Snap ik, ik zou dat ook niet kunnen. Nou ja, voor een schooljaar wel natuurlijk, maar voor 5 keer ook niet. Ik weet niet hoe officieel de cursus is trouwens, maar officiële opleidingen hier hebben kortingen voor 'speciale' gevallen (werklozen, gehandicapten, omscholers, mensen die onder een bepaalde sociale vrijstellingsregels vallen, OCMW-gangers, leefloners, zelfs gedetineerden), hebben ze misschien zoiets te bieden waar jij eventueel onder kunt vallen?
Ik dacht er ook mooi voor te staan, ze hadden me wijsgemaakt dat ik een Vlaams Fondsnummer had, ik heb destijds gevraagd of de mail die ik kreeg dat was, jaja, allemaal in orde. Kan ik korting krijgen voor de opleiding, blijk ik bij het agentschap helemaal niet ingeschreven te zijn. Ik ga terugzoeken en inderdaad, het lijkt er wel op, maar het is een andere instantie. Mail ik de trut die het geregeld heeft 'Nee hoor, ik heb nooit gezegd dat je een Vlaams fondsnummer hebt.' Ik heb de mail van haar die ik nog had waarin ze zei van wel geforward, maar niks meer gehoord natuurlijk Faalmensen.
Advertentie
Oud 07-05-2013, 12:44
Verwijderd
Wat zijn OCMW gangers ? OCMW is de naam van mijn opleiding
Oud 07-05-2013, 12:52
Chick Rock
Chick Rock is offline
Mja, ik kan wel even bellen met die instelling. Staat niks over kortingen op de site though.
Oud 07-05-2013, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Wat zijn OCMW gangers ? OCMW is de naam van mijn opleiding
Sociale instelling in België.

Wiki:
Citaat:
Het Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn, afgekort OCMW, is een openbare instantie per gemeente in België. Het OCMW verstrekt diensten aan kansarmen, zorg aan ouderen (het OCMW beheert onder andere bejaardentehuizen) en ook psychische hulp aan de inwoners. Binnen de Franse Gemeenschap heet het OCMW Centre Public d'Action Sociale (CPAS) en binnen de Duitstalige Gemeenschap heet het Öffentliches Sozialhilfezentrum (ÖSHZ). Structurele uitkeringen aan armen zijn vervangen door het "leefloon", en dat is nu een recht.
Ik zou als je ooit in België werk zou zoeken of iets gedaan wil krijgen of huren in ieder geval de naam van je opleiding dan voluit gebruiken Over het algemeen staat men niet te springen om mensen die 'op het OCMW staan'.
Oud 07-05-2013, 13:07
Verwijderd
Nou ja, als mensne vragen wat ik gestudeerd heb geef ik hen de "volksterm" van mijn opleiding niet mijn opleidingsnaam. Die is sowieso veel te lang.
Oud 07-05-2013, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, als mensne vragen wat ik gestudeerd heb geef ik hen de "volksterm" van mijn opleiding niet mijn opleidingsnaam. Die is sowieso veel te lang.

Dat je het gewoon even weet
Oud 07-05-2013, 13:11
Verwijderd
En vlak voor 12u kreeg ik zowat een hartaanval. Ik ging langs bij de zaak en een of andere boer vond dat die oude band best nog wel op 4 kilo kon ondanks dat hem was gezegd van niet. Explosie waar je niet goed van werd. Mijn tanden daverden er uit, volgens mij trilde het dorp verder ook mee, ik denk dat een bom niet meer lawaai had kunnen maken. Ik zag dat niemand gewond was, maar ik was toch echt even niet in staat om te bewegen zelfs als het zo was geweest. Stofwolk ook
Oud 07-05-2013, 14:24
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hallo, ik had net een gesprek en het ging heel goed. Ze wil me heel graag hebben (dat is ook weer eens wat anders), maar ze is nog in opleiding en moest dus nog even haar manager bellen. Ik hoor het vandaag of morgen
Oud 07-05-2013, 14:26
Miekje*
Miekje* is offline
Klinkt goed, Phoebe!

//Ik heb vanaf vanochtend al buiten in de zon gezeten, en nu ben ik het zat. Wel Garp gelezen, en het bevalt tot nu toe prima
Oud 07-05-2013, 14:26
Verwijderd
Wat goed Phoebe

Wat is het voor werk?
Oud 07-05-2013, 14:27
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
In een winkel die fietsen verkoopt. En accessoires voor fiets en auto. Ik ga geen namen noemen, want Google
Oud 07-05-2013, 14:28
Verwijderd
Het is beter dan op een kermis werken.
En fietsenbanden ruiken lekker
Oud 07-05-2013, 14:31
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ik heb wel een vermoeden wat de naam van die winkel is.
Oud 07-05-2013, 14:37
Miekje*
Miekje* is offline
Waaien en wolken hier, opeens! Ik denk dat het zo gaat regenen.
Oud 07-05-2013, 14:38
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Het is beter dan op een kermis werken.
En fietsenbanden ruiken lekker
Dat sowieso
Citaat:
Ik heb wel een vermoeden wat de naam van die winkel is.
Het is geen heel fort, maar een halve, als je die bedoelt /cryptisch
Oud 07-05-2013, 14:39
Miekje*
Miekje* is offline
D'r zit wel wat aan te komen, volgens buienradar. Lekker, regen
Oud 07-05-2013, 14:42
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Dan had ik het goed. (@LP)
Oud 07-05-2013, 14:47
Verwijderd
Het is hier aan het onweren.
We kregen eigenlijk visite maar die is al een uur te laat. En ik heb nog wel vlaai gehaald.
Oud 07-05-2013, 14:59
Miekje*
Miekje* is offline
Er is vanochtend een splinter hardhout in mijn duim geschoten, die ik eruit had getrokken. Er was een ministukje achtergebleven, die ik liet zitten met het idee 'die peuter ik er zo wel uit'. En echt twee minuten geleden ging het branden en doen, en toen ik in mijn duim kneep, kwam het stukje er zo uitgefloepst, samen met een beetje andere prut Mijn afweersysteem was wel heel snel ter plaatse.
Oud 07-05-2013, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Samen ergens naar toe fietsen ofzo, denk ik.
Citaat:
Wat ooit is affietsen?
Thuis gebruiken de meeste mensen 'aanfietsen' als ze samen ergens naartoe fietsen en 'affietsen' als ze terugkomen. En dat heeft dan meestal met school te maken, of met iets anders waarmee je niet per se met dezelfde mensen heen als terug gaat.

Citaat:
Hallo, ik had net een gesprek en het ging heel goed. Ze wil me heel graag hebben (dat is ook weer eens wat anders), maar ze is nog in opleiding en moest dus nog even haar manager bellen. Ik hoor het vandaag of morgen
Wat fijn! Ik hoop dat haar manager het met haar eens is
Oud 07-05-2013, 15:32
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
spanning en sensatie hier! Er is een gaslek in de straat en we worden nog niet geëvacueerd, maar als je de straat uit gaat mag je niet meer terug. En we mogen niet roken En we hebben voorlopig niets te eten want degene die boodschappen gingen doen mogen niet meer terug de straat in.
Oud 07-05-2013, 15:34
Verwijderd
Met het terugzenden van mijn gsm de eerste keer: Ja binnen de 14 werkdagen moet hij terug zijn. Hij is 1 uur teruggeweest en hij moest weer weg. Nu bel ik om te vragen hoe het zit want het is einde werkdag 14 van de tweede keer. Oh maar er hebben feestdagen tussen gezeten. Die heb ik niet meegerekend. Oh maar het is rond de 14 werkdagen, zodra ik nieuws heb, bel ik. The FUCK? Blijf je nou met mijn voeten spelen ofzo? Eerst een verkoper die me zowat uitlacht als ik zeg dat mijn toestel defect is en de boel aan elkaar liegt en nu dit weer. Godverdomme!
Oud 07-05-2013, 15:39
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Jeeeej,ik duim voor je!

Citaat:
spanning en sensatie hier! Er is een gaslek in de straat en we worden nog niet geëvacueerd, maar als je de straat uit gaat mag je niet meer terug. En we mogen niet roken En we hebben voorlopig niets te eten want degene die boodschappen gingen doen mogen niet meer terug de straat in.
Oei, inderdaad spanning en sensatie!
Oud 07-05-2013, 15:47
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik hoop dat we hier kunnen blijven en ook hier kunnen eten straks. Ben best wel moe.
Oud 07-05-2013, 15:50
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik duim voor je!
Oud 07-05-2013, 15:51
Chick Rock
Chick Rock is offline
De regen is begonnen!
Oud 07-05-2013, 15:56
Verwijderd
Het ruikt zo lekker nu buiten <3
Oud 07-05-2013, 15:59
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik denk dat ik binnenkort eens naar de kunstuitleen ga en een werk ga huren Met mijn stadjerspas (=kortingspas voor minima) krijg ik korting
Oud 07-05-2013, 15:59
Verwijderd
Citaat:

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...-wetteren.aspx
Dat is ook al een tijdje bezig, gisteren mochten mensen terug, maar vanmorgen begon de ellende opnieuw blijkbaar.

Citaat:
De regen is begonnen!
Hier al zo'n 2 uur.
Oud 07-05-2013, 16:02
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dan had ik het goed. (@LP)
Ik ken ook niet zoveel winkels die dat soort dingen verkopen
Citaat:
Wat fijn! Ik hoop dat haar manager het met haar eens is
Ik hoop het ook!
Citaat:
Jeeeej,ik duim voor je!
Citaat:
Ik duim voor je!
Dank jullie Snebbel, hoop dat je lekker mag blijven zitten waar je zit.

Hier regent het nog niet, maar vanmiddag waren ze wel gras aan het maaien en dat ruikt sowieso duisent keer lekkerder dan regen <3 tenzij je hooikoorts hebt
Oud 07-05-2013, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Hier regent het nog niet, maar vanmiddag waren ze wel gras aan het maaien en dat ruikt sowieso duisent keer lekkerder dan regen <3 tenzij je hooikoorts hebt
Regen als het gras pas gemaaid is <3
Oud 07-05-2013, 16:08
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oh ik lieg, het regent hier heel zachtjes en het ruikt lekker ja. Jammer voor mij dat het gemaaide gras niet in ruikbereik ligt!
Oud 07-05-2013, 16:14
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ik ruik op het moment niet zo heel erg veel. Behoorlijk verkouden.

Laatst gewijzigd op 07-05-2013 om 16:22.
Oud 07-05-2013, 16:15
Verwijderd
de date was leuk en gezellig maar ik heb hem gefriendzoned dus helaas.
Oud 07-05-2013, 16:21
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Heeft iemand hier Maggi braadstomen (met vis) al eens geprobeerd? Het ziet er heel lekker uit, maar is volgens mij best duur en ik wil dan eerst weten of het te hachelen is.

Pip: met die viespeuk? Jammerdebammer.
Oud 07-05-2013, 16:28
Verwijderd
Ik heb echt een winnersei.
Oud 07-05-2013, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Heeft iemand hier Maggi braadstomen (met vis) al eens geprobeerd? Het ziet er heel lekker uit, maar is volgens mij best duur en ik wil dan eerst weten of het te hachelen is.

Pip: met die viespeuk? Jammerdebammer.
ja EEN viespeuk niet DE viespeuk. Eigenlijk verlang ik ook alleen naar hem.
Oud 07-05-2013, 16:30
Verwijderd
ik heb een keer maggi braadstomen met kip gehad en dat vond ik niet geslaagd, leek net of het in het water had liggen weken.
Oud 07-05-2013, 16:32
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ik heb echt een winnersei.
Een winnersei? Een winners-ei?
Oud 07-05-2013, 16:35
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
ja EEN viespeuk niet DE viespeuk. Eigenlijk verlang ik ook alleen naar hem.
Oh oké. Wanneer zie je hem dan?
Citaat:
ik heb een keer maggi braadstomen met kip gehad en dat vond ik niet geslaagd, leek net of het in het water had liggen weken.
Ah, jammer. Het ziet er wel echt lekker uit in de reclame.
Oud 07-05-2013, 16:41
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
de date was leuk en gezellig maar ik heb hem gefriendzoned dus helaas.
Hoe dat zo?
Oud 07-05-2013, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Een winnersei? Een winners-ei?
Ja, een sterk ei dat alle andere eieren moeiteloos vermorzelt.
Oud 07-05-2013, 16:42
Verwijderd
Bij een bejaardenhuis hier in de buurt, is de vloer op de benedenverdieping ingestort vlak voor de uitgang. Niemand kan naar binnen of naar buiten. Er was iets met water dat omhoog kwam. En daarom is de visite niet gekomen, niet dat ze even belde.
Oud 07-05-2013, 16:46
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ja, een sterk ei dat alle andere eieren moeiteloos vermorzelt.
Ben je eieren tegen elkaar aan het meppen?
Oud 07-05-2013, 16:55
Verwijderd
Doen jullie nooit eiertikken thuis? Wat een saaie jeugd moet jij gehad hebben.

Maar, nee, natuurlijk ben ik niet in mijn eentje eieren tegen elkaar aan het slaan.
Oud 07-05-2013, 16:58
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Voedselverspilling.
Oud 07-05-2013, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Oh oké. Wanneer zie je hem dan?

Ah, jammer. Het ziet er wel echt lekker uit in de reclame.
Hij heeft allerlei issues waardoor het nu niet kan. Maar ben nog nooit zo'n ranzige perverseling tegengekomen met dezelfde soort oprechtheid (ofzoiets) als ik dus ik heb heel veel zin om daar lang op te wachten.
Citaat:
Hoe dat zo?
ik vond hem seksueel niet aantrekkelijk maar wel de hele middag leuk op een terrasje zitten kletsen
Oud 07-05-2013, 17:01
Verwijderd
Je eet ze daarna toch gewoon op. Alleen mijn winnersei heb ik niet opgegeten, daar heb ik een K opgetekend en teruggelegd.
Oud 07-05-2013, 17:08
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Hij heeft allerlei issues waardoor het nu niet kan. Maar ben nog nooit zo'n ranzige perverseling tegengekomen met dezelfde soort oprechtheid (ofzoiets) als ik dus ik heb heel veel zin om daar lang op te wachten.

ik vond hem seksueel niet aantrekkelijk maar wel de hele middag leuk op een terrasje zitten kletsen
Wat is er pervers aan hem?
Oud 07-05-2013, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Wat is er pervers aan hem?
hij wil poep eten en pijpt de hond van zijn ouders.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten