Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2013, 11:31
Verwijderd
met mijn 60 euro zakgeld kan ik wel veel condooms kopen en volgend jaar word het 80 euro maar...hoe duur is de pil dan?
Oud 08-05-2013, 11:41
bierkoning
bierkoning is offline
Had je vraag even uit het topic gehaald, en verplaatst naar Lichaam en Gezondheid, waar dit thuis hoort.

Maar kijk hier is :
http://www.mijnanticonceptie.nl/over...-anticonceptie
Oud 08-05-2013, 12:17
Vowel
Vowel is offline
Als jij aan de pil wilt kan dat makkelijk hoor. Je bent sowieso niet ouder dan 18 (dus geen eigen risico). Dus veel zul je er niet aan kwijt zijn.
Oud 08-05-2013, 12:38
Verwijderd
......wie zegt dat ik aan de pil wil..ik wil alleen weten hoe duur het is ...want ik vertrouw de pil niet ik ben door de pil gekomen dus ja....no thank you....maar ik wou het alleen weten
Oud 08-05-2013, 13:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat verschilt heel erg per pil. Ik slikte eerst Yasmin, die koste 50 euro per half jaar (25 euro wat ik vergoed kreeg vanuit mijn aanvullende verzekering en 25 euro eigen bijdrage wat niet vergoed wordt). Ik slik nu merkloze stediril (ethinylestradiol/levenorgestrel) en die kost maar 13 euro per kwartaal (26 euro per half jaar).

Eigen risico betaal je volgens mij wel, ook al ben je nog geen 18.
Oud 08-05-2013, 13:09
Verwijderd
Waarom wil je weten hoeveel de pil kost als je hem toch niet vertrouwd of gaat gebruiken en als je erdoor "gekomen" (?) bent?

verder: google
Oud 08-05-2013, 15:04
Verwijderd
omdat ik te lui ben om te gaan zoeken op internet ....en omdat ik werd verplaats van onderwerp .....dus kan ik er niks aan doen dus ja .....en reverend jij moet eens ophouden met alltijd ...negatief op mij te antwoorden
Oud 08-05-2013, 15:14
Verwijderd
Een antwoord gaat doorgaans niet gepaard met een vraagteken aan het eind.
Oud 08-05-2013, 15:16
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Volgens mij is de pil betrouwbaarder dan condooms (als het gaat om zwangerschap).
En ik dacht dat de pil gratis was als je onder de 18 bent?
Bij mij kost het in ieder geval iets van 20 euro per half jaar.
Oud 08-05-2013, 15:17
Verwijderd
Citaat:
......wie zegt dat ik aan de pil wil..ik wil alleen weten hoe duur het is ...want ik vertrouw de pil niet ik ben door de pil gekome dus ja....no thank you....maar ik wou het alleen weten
Je bent door de pil gekomen?

1. Je hebt een orgasme gehad ervan
2. Je bent erdoor uitgenodigd
3. De pil is een buurt o.i.d?

Alsjeblieft, probeer jezelf goed te verwoorden. Ook is het raar als je zegt dat je genoeg condooms kan kopen en dan vraagt hoeveel de pil kost, wij kunnen het alleen maar interpreteren dat je de pil wil.
Oud 08-05-2013, 16:14
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
......wie zegt dat ik aan de pil wil..ik wil alleen weten hoe duur het is ...want ik vertrouw de pil niet ik ben door de pil gekomen dus ja....no thank you....maar ik wou het alleen weten
Door de pil gekomen? Waarom vertrouw je de pil niet? Denk je dat het minder veilig is dan condooms (tegen zwangerschap bedoel ik dan; SOA's zijn een ander verhaal)?
Oud 08-05-2013, 23:52
Pluis
Pluis is offline
ik gok dat ze bedoelt dat haar moeder zwanger van haar is geraakt terwijl ze de pil gebruikte.
Oud 09-05-2013, 10:45
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
ik gok dat ze bedoelt dat haar moeder zwanger van haar is geraakt terwijl ze de pil gebruikte.
Ah ja, dat gebeurt inderdaad, maar dan nog steeds is met pil uiteraard (veel!) veiliger dan zonder.
Oud 09-05-2013, 12:02
Verwijderd
Maar dat maakt haar niet uit allemaal, ze wil alleen weten hoeveel het kost!
Oud 10-05-2013, 09:34
Verwijderd
Als je de pil goed gebruikt (dus iedere dag slikt, rond hetzelfde tijdstip, rekening houdt met bv diarree/overgeven en antibiotica-kuren), dan is hij echt ontzettend veilig (99,9% ofzo was het geloof ik?). Veiliger dan een condoom. En je kan natuurlijk ook de pil gebruiken in combinatie met een condoom.

Wat het kost verschilt per pil, maar onder de 18 jaar wordt het - dacht ik - vergoed. Ik ben zelf €120,- kwijt per jaar (Cerazette, een mini-pil), dus €10,- per maand, en ik krijg niks vergoed.
Oud 10-05-2013, 10:02
Verwijderd
Citaat:
ja.......ik ben toen mijn moeder sex had met mijn pa toch door de pil gekomen...dus ik vertrouw de pil niet
Oud 10-05-2013, 12:31
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik vertrouw de pil ook alleen maar in combinatie met condooms (en andersom vertrouw ik condooms ook niet zonder pil), dus ik kan je sowieso aanraden het allebei te gebruiken. Goed tegen soa's en ongewenste zwangerschappen.
Oud 10-05-2013, 15:34
Verwijderd
.....Ongewenste zwangerschap als ik het me goed herriner heeft mijn moeder me gezegt dat ik ongewenst ben...maar...ze houdt wel van me Yay
Oud 10-05-2013, 15:38
Verwijderd
Tsja, als je hem niet vertrouwd, dan vertrouw je hem niet. Zoals al meerdere keren is gezegd zal niets ooit 100% gaan werken behalve überhaupt geen seks hebben. Je kunt door de pil heen zwanger raken, een condoom kan scheuren en er zijn ongetwijfeld mensen bij wie beide gebeurd is en die daardoor zwanger zijn geraakt. Dat je moeder door de pil heen zwanger is geraakt zegt helemaal niets, voor hetzelfde geldt gebruikte ze hem helemaal niet goed of was hij onveilig omdat ze antibiotica slikte oid en had ze daar niet aan gedacht.

Overigens hangen de kosten van de pil ook af van hoe je verzekert bent. Ik heb nooit hoeven betalen voor de gewone pil (de standaard pil die ongeveer iedereen voorgeschreven krijgt) maar ik gebruik nu de nuvaring en die kost 38 euro per 3 maanden.
Oud 10-05-2013, 17:44
Martiño
Martiño is offline
TS heeft haar account verwijderd en eigenlijk hoort dit gewoon in het piltopic... Slotje dan maar, ik zal relevante posts naar het piltopic kopiëren.

Regels voor berichten