![]() |
|
Had je vraag even uit het topic gehaald, en verplaatst naar Lichaam en Gezondheid, waar dit thuis hoort.
Maar kijk hier is : http://www.mijnanticonceptie.nl/over...-anticonceptie
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je de pil goed gebruikt (dus iedere dag slikt, rond hetzelfde tijdstip, rekening houdt met bv diarree/overgeven en antibiotica-kuren), dan is hij echt ontzettend veilig (99,9% ofzo was het geloof ik?). Veiliger dan een condoom. En je kan natuurlijk ook de pil gebruiken in combinatie met een condoom.
Wat het kost verschilt per pil, maar onder de 18 jaar wordt het - dacht ik - vergoed. Ik ben zelf €120,- kwijt per jaar (Cerazette, een mini-pil), dus €10,- per maand, en ik krijg niks vergoed. |
![]() |
|
Ik vertrouw de pil ook alleen maar in combinatie met condooms (en andersom vertrouw ik condooms ook niet zonder pil), dus ik kan je sowieso aanraden het allebei te gebruiken. Goed tegen soa's en ongewenste zwangerschappen.
|
Verwijderd
|
Tsja, als je hem niet vertrouwd, dan vertrouw je hem niet. Zoals al meerdere keren is gezegd zal niets ooit 100% gaan werken behalve überhaupt geen seks hebben. Je kunt door de pil heen zwanger raken, een condoom kan scheuren en er zijn ongetwijfeld mensen bij wie beide gebeurd is en die daardoor zwanger zijn geraakt. Dat je moeder door de pil heen zwanger is geraakt zegt helemaal niets, voor hetzelfde geldt gebruikte ze hem helemaal niet goed of was hij onveilig omdat ze antibiotica slikte oid en had ze daar niet aan gedacht.
Overigens hangen de kosten van de pil ook af van hoe je verzekert bent. Ik heb nooit hoeven betalen voor de gewone pil (de standaard pil die ongeveer iedereen voorgeschreven krijgt) maar ik gebruik nu de nuvaring en die kost 38 euro per 3 maanden. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Zwangerschapstopic Bloem | 500 | 05-11-2006 19:54 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote piltopic #15! Daantje_0705 | 500 | 31-07-2006 11:38 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wie betaalt jullie voorbehoedsmiddelen? Muchacha | 73 | 14-03-2005 22:47 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Vrouwen massaal gestopt met pil wegens kosten Gatara | 110 | 02-11-2004 14:21 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Betoog Verwijderd | 52 | 19-11-2003 19:46 | |
Lichaam & Gezondheid |
Geestelijk gehandicapten en kinderen krijgen Surjirro | 46 | 01-10-2003 16:04 |