Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2013, 16:16
Verwijderd
Hangt er maar net vanaf he . Een kennis van mij is aangereden en zit daardoor vaak bij de huisarts. Ik betwijfel dat die vroeger was aangereden :')

En het grappige is dat in ieder geval in Mesopotamië een best prima sociaal stelsel bestond . Maar dat weten mensen niet.
Advertentie
Oud 10-05-2013, 16:20
Carn
Carn is offline
Dat is al te recent!
Oud 10-05-2013, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Nee, de mensen die vaak komen omdat ze gewoonweg altijd iets hebben zouden iets moeten krijgen. Die zijn namelijk zielig
Of hypochonder.
Oud 10-05-2013, 16:29
Verwijderd
Il ga gewoon alleen eten, als mijn ouders niet thuis willen komen moeten ze het zelf weten.
Oud 10-05-2013, 16:30
Verwijderd
Ik zie eigenlijk nooit echte hypochonders. Wel van die mensen die bij elke griep willen dat ik naar hun longen luister, maar die er verder geen paniekaanvallen bij krijgen en dat soort dingen.

Toch heeft zo'n 3% van de mensen het, dus misschien onderschat ik het.
Oud 10-05-2013, 16:31
Verwijderd
mijn niet zo'n leuke oma waar we geen contact meer mee hebben heeft last van hypochondrie.
Oud 10-05-2013, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Of hypochonder.
Daarom zei ik ook altijd íets hebben. Niet de mensen die voor niets naar de huisarts gaan
Oud 10-05-2013, 16:36
Verwijderd
Ja, nou ja, ik ken ook behoorlijk wat mensen 'die ook altijd wat hebben' helaas En daarmee bedoel ik dan vooral dat ze zich aanstellen.
Oud 10-05-2013, 16:37
Verwijderd
Dat noem ik dan niet wat hebben . Want dan heb je dus niets, dan stel je je aan. Dat is anders inderdaad
Oud 10-05-2013, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Ik zie eigenlijk nooit echte hypochonders. Wel van die mensen die bij elke griep willen dat ik naar hun longen luister, maar die er verder geen paniekaanvallen bij krijgen en dat soort dingen.

Toch heeft zo'n 3% van de mensen het, dus misschien onderschat ik het.
Mja, wanneer noem je iemand een hypochonder. Ik ken wel wat mensen die bij het minste of geringste naar de dokter rennen.
Oud 10-05-2013, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Dat noem ik dan niet wat hebben . Want dan heb je dus niets, dan stel je je aan. Dat is anders inderdaad
Het is ook de manier waarop je het zegt natuurlijk
Oud 10-05-2013, 16:39
Verwijderd
'Dokter dokter, als ik hier druk doet het pijn. Dokter dokter, als ik daar druk doet het pijn. En dokter dokter, als ik hier druk doet het ook pijn. Dokter dokter, weet u wat ik heb?'
'Een gebroken vinger.'

En Absinthe, die ken ik, maar ik ken er meer die absurd lang dom doorbikkelen, vooral oude mensen die stijfkoppig zijn.
Oud 10-05-2013, 16:42
Verwijderd
Citaat:
En Absinthe, die ken ik, maar ik ken er meer die absurd lang dom doorbikkelen, vooral oude mensen die stijfkoppig zijn.
Jazeker, die ken ik ook. Mensen die een paar jaar geleden naar een andere stad zijn verhuisd en nu nog steeds geen nieuwe huisarts gezocht hebben bijvoorbeeld
Oud 10-05-2013, 16:45
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Jazeker, die ken ik ook. Mensen die een paar jaar geleden naar een andere stad zijn verhuisd en nu nog steeds geen nieuwe huisarts gezocht hebben bijvoorbeeld
Ik weet dat je niet op mij doelt maar ik voel me weldegelijk aangesproken
Oud 10-05-2013, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Oh en die wat heftige operaties aan hun ingewanden hebben ondergaan en de meest akelige symptomen hebben waar een mens onder normale omstandigheden al mee naar de huisarts zou rennen en dan op een forum komen vragen 'of het wel normaal is'? Maak godverdomme dat je bij de huisarts bent.
Oud 10-05-2013, 16:50
Verwijderd
Spotify is helemaal niet goed voor mij. Ik kan nu helemaal geen keuzes meer maken wat betreft wat te gaan luisteren
Oud 10-05-2013, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Ik weet dat je niet op mij doelt maar ik voel me weldegelijk aangesproken
Oud 10-05-2013, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Oh en die wat heftige operaties aan hun ingewanden hebben ondergaan en de meest akelige symptomen hebben waar een mens onder normale omstandigheden al mee naar de huisarts zou rennen en dan op een forum komen vragen 'of het wel normaal is'? Maak godverdomme dat je bij de huisarts bent.
Oud 10-05-2013, 17:08
Miekje*
Miekje* is offline
Ik stel mijn bezoeken aan huisartsen altijd uit. Meestal gaat het dan niet over iets levensbedreigends of strikt noodzakelijks, ofzo. Ik ben nu denk ik ongeveer een jaar niet meer geweest. De laatste keer was zelfs niet eens in Nederland.
Oud 10-05-2013, 17:11
Verwijderd
Nu het onderwerp toch een beetje kwaaltjesrelated is, helpt een pijnstiller tegen een brandende huid? Ik denk van niet, maar ik weet niet zo goed wat wel zou helpen.
Oud 10-05-2013, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Nu het onderwerp toch een beetje kwaaltjesrelated is, helpt een pijnstiller tegen een brandende huid? Ik denk van niet, maar ik weet niet zo goed wat wel zou helpen.
Hoe komt die huid brandend, dan? Napalm?
Oud 10-05-2013, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Mja, wanneer noem je iemand een hypochonder. Ik ken wel wat mensen die bij het minste of geringste naar de dokter rennen.
tja, maar zijn dat hypochonders of gewoon aanstellers?
Oud 10-05-2013, 17:14
Verwijderd
Ik denk trouwens dat de laatste keer dat ik naar de huisarts geweest ben met mijn longontsteking was, en toen moest ik ook nog twee keer komen voordat de dokter doorhad dat ik écht ziek was.
Oud 10-05-2013, 17:14
Verwijderd
Een van mijn vrienden woont tegenwoordig in Utrecht maar heeft haar huisarts nog in Leeuwarden zitten SUPER HANDIG
Oud 10-05-2013, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Hoe komt die huid brandend, dan? Napalm?
Het is mijn hoofdhuid, en ik weet niet waardoor.
Oud 10-05-2013, 17:28
Verwijderd
Citaat:
tja, maar zijn dat hypochonders of gewoon aanstellers?
In verschillende gevallen hypochonders.
Oud 10-05-2013, 17:31
Carn
Carn is offline
Citaat:
Een van mijn vrienden woont tegenwoordig in Utrecht maar heeft haar huisarts nog in Leeuwarden zitten SUPER HANDIG
Ik heb geen huisarts; ook superhandig.

Citaat:
Spotify is helemaal niet goed voor mij. Ik kan nu helemaal geen keuzes meer maken wat betreft wat te gaan luisteren
^_^
Oud 10-05-2013, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geen huisarts; ook superhandig.
Ja, ik doelde op jou
Oud 10-05-2013, 17:35
Carn
Carn is offline
volgens mij is de term hypochonders gewoon bedacht om aanstellers gerust te stellen "weet je wat, we maken er een psychologische stoornis van, hoppa, dan klinkt het wat minder gemeen".
Oud 10-05-2013, 17:35
pixie
pixie is offline
Citaat:
*wtf did I just do-verhaaltjesknip*
Ik vind dit soort dingen echt prachtig. More please
Oud 10-05-2013, 17:38
Miekje*
Miekje* is offline
Ik moet de rest van mijn bureau nog opruimen en schoonmaken, want dan is alles af, maar ik heb GEEN ZIN En ik ben weer even vergeten hoe leuk en bevredigend opruimen kan zijn. Schop onder mijn kont, bitte!
Oud 10-05-2013, 17:43
Verwijderd
Citaat:
volgens mij is de term hypochonders gewoon bedacht om aanstellers gerust te stellen "weet je wat, we maken er een psychologische stoornis van, hoppa, dan klinkt het wat minder gemeen".

Citaat:
Ik moet de rest van mijn bureau nog opruimen en schoonmaken, want dan is alles af, maar ik heb GEEN ZIN En ik ben weer even vergeten hoe leuk en bevredigend opruimen kan zijn. Schop onder mijn kont, bitte!
*schopt*
Oud 10-05-2013, 17:47
Chick Rock
Chick Rock is offline
Mmmmm, ik heb bladerdeegpakketjes gemaakt en ze zijn heel lekker
Oud 10-05-2013, 17:55
Verwijderd
Maar doen hypochonders niet zichzelf ook dingen aan ? Of is dat dan weer iets anders?
Oud 10-05-2013, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Maar doen hypochonders niet zichzelf ook dingen aan ? Of is dat dan weer iets anders?
Münchhausen by proxy geloof ik.
Oud 10-05-2013, 17:59
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Pip naamzoek, kom wat later, moet nog douchen en eten en alles en zie nu pas dat het al 7 uur is
Oud 10-05-2013, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Ja, en hebben ze nóg iets om over te klagen
"Ja maar ik ben hypochonder hoor, ik heb een heel zwaar leven!"
Oud 10-05-2013, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Münchhausen by proxy geloof ik.
Nee, dat is als je het bij anderen flikt. Münchhausensyndroom is als je het bij jezelf doet.
Oud 10-05-2013, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat is als je het bij anderen flikt. Münchhausensyndroom is als je het bij jezelf doet.
Nee hoor, Munchhausen is juist bij anderen. Toch? Moeders die hun kinderen pijn doen om aandacht van knappe dokters te krijgen enzo. /ER
Oud 10-05-2013, 18:08
Martiño
Martiño is offline
Dat is Munchhausen dacht ik ja.
Martiño
Martiño is offline
Zeg mevrouw Absinthepunt, moet jij nu niet in de keuken staan om hapjes in elkaar te draaien enzo?
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor, Munchhausen is juist bij anderen. Toch? Moeders die hun kinderen pijn doen om aandacht van knappe dokters te krijgen enzo. /ER
Volgens wiki is by proxy bij anderen en Münchhausen zelf bij jezelf. Proxy staat ook voor tussenpersoon dus dat is logisch.
Martiño
Martiño is offline
Oud 10-05-2013, 18:09
Verwijderd
Ja, weet ik bijna zeker.
Oud 10-05-2013, 18:10
Verwijderd
Wat bob je me nou?
Oud 10-05-2013, 18:11
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Mutant heeft gelijk!

Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/M%C3%BCnchhausen_by_proxy
Oud 10-05-2013, 18:13
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Wat bob je me nou?
Ik bobde Absinthe., maar jij combobreakte mij! Dus eigenlijk kwam die bob me wel goed uit, al was het zo niet bedoeld!
Oud 10-05-2013, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Ik bobde Absinthe., maar jij combobreakte mij! Dus eigenlijk kwam die bob me wel goed uit, al was het zo niet bedoeld!
Oh dan. Ik dacht dat je zat te bobben over die by proxy
Oud 10-05-2013, 18:26
Verwijderd
Fuck it, met het personaliseren van ringtones bedacht ik me dat ik niet meer weet wat het nummer van mijn ouders is. Er er klinken de hele tijd flarden in mijn hoofd en ik kom er niet op, fucking irritant, maar ik kan ze ook niet bereiken zodat ze me uit mijn lijden kunnen verlossen.
Oud 10-05-2013, 18:28
Carn
Carn is offline
cool story bro!

Regels voor berichten