Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 16-05-2013 om 19:16. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als jullie ze Waardenberg en de Jong stylo aan elkaar gaan voeren kom ik kijken/filmen en koffie zetten.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je hem aan wilt spreken dat hij rustig moet doen, kun je ook iets zeggen als: "Ik wil niet dat je me zo duwt." Dat is duidelijker dan "doe eens rustig", want misschien snapt hij helemaal niet wat hij moet doen om rustig te doen. Kun je me volgen? Ik leg het niet zo handig uit... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Kat, misschien baat het als je duidelijk aangeeft, naar hem toe, wat je niet fijn vindt. Als hij meer stoeit dan dat hij judo't, want die indruk krijg ik een beetje, kun je zeggen: "ik vind het niet fijn dat je me slaat, ik wil graag alleen judo doen." Ik zou het juist niet met een speelse toon en een knipoog doen, want in mijn ervaring komt dat niet aan bij autisten/laag niveau. Duidelijk, serieus en kort komt volgens mij de boodschap het beste aan. Geen dubbele lading, zeg maar. Neem even afstand, wacht tot hij rustig is en zeg dan wat je wil zeggen. Als hij er toh weer in schiet, weer hetzelfde doen. Misschien niet het handigste als je judo't, maar waarschijnlijk voor hem wel het duidelijkste.
Over het grommen zou ik me biet zo druk maken. Als ik kijk naar de cliënten waar ik mee gewerkt heb en nog mee werk, zoeken alle cliënten die niet kunnen praten, geluiden die ze maken. Dat kan gillen zijn, neuriën, grommen, brommen, schreeuwen. Als je het echt niet weet, kun je, als hij wordt opgehaald, eens aan zijn begeleiding of ouders vragen dat je dat is opgevallen en dat je benieuwd bent waarom hij dat doet. Wat ik heb meegemaakt, wordt dat meestal gewaardeerd. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
M'n moeder krijgt een nieuwe smartphone en nou krijg ik haar oude. En aangezien er in Groningen door de hele stad gratis wifi is voor Ziggo-gebruikers hoef ik ook geen internetabbo te nemen (of eventueel met heel weinig mb)
![]()
|
Verwijderd
|
Als je zijn begeleiding ziet, zou ik sowieso eens aan hen vragen hoe daar het beste mee om kunt gaan. Ook dan moet je t eigenlijk heel simpel houden: "ik zie dit en dit en weer niet zoe goed hoe ik daar mee om moet gaan maar wik dat wel heel graag. Heb je tips?" Meestal wordt dat wel gewaardeerd, of doe dat een keer met je trainer, zodat die ook aan de rest van de groep tips kan geven
![]() |
![]() |
|
Ik vind die dove reclame echt walgelijk. Ik snap de boodschap, maar de uitvoering ervan is niet bepaald iets wat bij mij emoties opwekt (behalve wat woede dan, zoals 50% van alles).
Dit vond ik wel aardig verwoorden wat mijn issues ermee zijn: http://jazzylittledrops.tumblr.com/p...video-makes-me
|
|