Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2013, 13:03
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Goed zo Miekje
Dankje Ik ben ook heel blij.
Oud 22-05-2013, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat is een nogal achterhaald systeem
Dat de lagere school bij groep 3 begint, maar dat is al jaren niet meer de maatstaf hoor
Leg eens uit dan hoe het nu zit? Ik ben op mijn 2,5 in België begonnen, toen naar Nederland, kleuterscholen en op dezelfde school ging je vanaf groep drie naar een ander gedeelte en vanaf daar was de basisschool. In groep 5 ben ik weer verhuisd en dus overgegaan op het Belgische systeem waar het gewoon het 3e studiejaar was. In België begint de basisschool vanaf 6 jaar gewoon bij het 1e studiejaar

Laatst gewijzigd op 22-05-2013 om 13:07. Reden: er ontbrak een d
Oud 22-05-2013, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Nee, de kleuterschool hoort ook bij de basisschool in dit geval Het begint dus bij groep één en twee (als je 5 en 6 jaar oud bent, sommigen beginnen al op 4 jaar oud) en eindigt bij groep acht (als je 12 jaar oud bent). Als je niet blijft zitten, ben je dus 7 of 8 jaar onder de pannen.
Ah. Nou ja, voor mij is het ook 25 jaar geleden zo'n beetje. Ik weet wel dat daar destijds nog een verschil tussen kleuterschool en basisschool gemaakt werd.
Oud 22-05-2013, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Leg eens uit dan hoe het nu zit? Ik ben op mijn 2,5 in België begonnen, toen naar Nederland, kleuterscholen en op dezelfde school ging je vanaf groep drie naar een ander gedeelte en vanaf daar was de basisschool. In groep 5 ben ik weer verhuisd en dus overgegaan op het Belgische systeem waar het gewoon het 3e studiejaar was. In België begint de basisschool vanaf 6 jaar gewoon bij het 1e studiejaar
Wat Miekje zegt dus.
Oud 22-05-2013, 13:12
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:

Anderhalve week? Waar moet dat heen, een instituut in Amerika? Testen ze nog iets anders dan vitmine D?
Blijkbaar is het een test die lang duurt ofzo, Daantje naamzoek!

Ik deed 8 jaar over mijn basisschool, 8 jaar voordat ik mijn Havo had gehaald en daarna heb ik geen diploma meer weten binnen te slepen.
Oud 22-05-2013, 13:13
Verwijderd
Overigens begint iedereen met 4 jaar oud hoor, alleen zijn ze dan nog niet leerplichtig. Maar ik ken niemand die pas ná zijn/haar 4e met naar school gaan begint.
Oud 22-05-2013, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Ah. Nou ja, voor mij is het ook 25 jaar geleden zo'n beetje. Ik weet wel dat daar destijds nog een verschil tussen kleuterschool en basisschool gemaakt werd.
Nou, zoveel jonger ben ik toch niet, dus dan zal dat een wat ouderwetse school geweest zijn
Oud 22-05-2013, 13:14
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Hmm vreemd, de kleuterklas is onderdeel van de basisschool, volgens mij al wel wat langer dan 25 jaar..
Oud 22-05-2013, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Hmm vreemd, de kleuterklas is onderdeel van de basisschool, volgens mij al wel wat langer dan 25 jaar..
Ja, voor zover ik weet dus ook.
Oud 22-05-2013, 13:17
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Muut, zat jij toen je in Nederland naar school ging in Maastricht op school?
Oud 22-05-2013, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Blijkbaar is het een test die lang duurt ofzo, Daantje naamzoek!
Vitamine D Waarom kan ik dan 2 dagen later mijn uitslag al komen halen dan? Of testen ze nog uitgebreider of?

Citaat:
Nou, zoveel jonger ben ik toch niet, dus dan zal dat een wat ouderwetse school geweest zijn
Kan hoor, ik blijf volhouden dat ik daar vacantie heb leren schrijven, al was dat ook al jaren niet meer aan de orde Ik zie nog steeds met stoepkrijt VACANTIE geschreven staan en daar moesten we dan iets rond doen.

Citaat:
Nou ja, ik weet dat ze daar echt onderscheid hadden in vóór groep 3 en na groep 3 in speelpleinen. Misschien heeft dat in mijn hoofd het duidelijke onderscheid gemaakt, ik was ook te jong om er mee bezig te zijn en daarna te Vlaams om er mee bezig te zijn
Oud 22-05-2013, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Muut, zat jij toen je in Nederland naar school ging in Maastricht op school?

Basisschool Scharn. Kleuterschool daarvoor ook daar en daarvoor Kleuterdal. Daarvoor ergens in Lanaken dan.
Oud 22-05-2013, 13:25
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Vitamine D Waarom kan ik dan 2 dagen later mijn uitslag al komen halen dan? Of testen ze nog uitgebreider of?
Ze testen in ieder geval niet uitgebreider en ik denk dat het een dagje duurt voordat het in het lab is. Misschien heeft mijn arts het wat overdreven Of het is vooral bureaucratie.
Oud 22-05-2013, 13:25
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ha, blijkbaar krijg ik een gratis upgrade naar sneller internet, van 8 mbit/s naar 20. Ik vond 8 ook al wel prima eigenlijk, weinig last van trage verbinding.
Oud 22-05-2013, 13:26
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:

Basisschool Scharn. Kleuterschool daarvoor ook daar en daarvoor Kleuterdal. Daarvoor ergens in Lanaken dan.
Ah ok, ik zat aan de andere kant van de stad op school. Overigens heb ik later nog wel een straat verder dan jouw school gewoond!
Oud 22-05-2013, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Ze testen in ieder geval niet uitgebreider en ik denk dat het een dagje duurt voordat het in het lab is. Misschien heeft mijn arts het wat overdreven Of het is vooral bureaucratie.
Hm. Nou ja, dan hoop ik dat het overdreven is. Hier gaan alle bloedonderzoeken die ik tot nog toe heb gehad toch meestal op 2-3 dagen en het langste ooit was volgens mij een week.

Citaat:
Ah ok, ik zat aan de andere kant van de stad op school. Overigens heb ik later nog wel een straat verder dan jouw school gewoond!
Ik kwam er gisteren achter dat de Bergerstraat waar ik gisteren moest zijn echt heel dichtbij is waar we vroeger gewoond hebben. Het heet nu Clarissengrubbe blijkbaar, maar ons adres stond vroeger op de Burgemeester Cortenstraat.
In de kerk in Sjaan heb ik iig mijn eerste communie gedaan.
Oud 22-05-2013, 13:35
Verwijderd
Oh en waar nu Sjanulleke ligt, dat waren vroeger moes- en bloementuintjes en ook een deel kleuterschoollokalen of dagopvang ofzo, dat weet ik niet meer precies. Maar het binnenplein op die school was dus voor de kleuters en het grote plein daarachter was voor vanaf groep 3.
Oud 22-05-2013, 14:00
Verwijderd
Volgens mijn huisarts duurden vitamines langer om te testen. Overigens duurt het hier vrij standaard een week ofzo. Lyme duurde bij mij echt 2 weken
Oud 22-05-2013, 14:06
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Well, that sucked massive donkey balls.
Oud 22-05-2013, 14:07
Verwijderd
we hebben weer twee huizen bekeken in de straat van onze keuze. Waar we er al 2 hebben gezien.
Huis #3 was net zo oud/niks aan gedaan als huis 1, maar voordeel is wel dat er een ketel in zit uit 2008, dus nog redelijk nieuw. De radiatoren zijn wel verouderd, maar goed. Verder was is het net zoveel opknapwerk huis als 1. Hij zit er naast ook. Huis 2 valt af, te gelikt en te strak (en te duur)
Dan huis #4. Tja, de nadelen zijn een kleine voortuin (ongeveer drie keer zo klein als huis 1t/m3) en i.t.t huis 1&2 kijken we hier precies bij de buren naar binnen, 1 en 2 kijk je een zijstraatje in. Ook heb je daar ochtend/middag zon en bij 1&2 avondzon. Maarrrrrr: huis 4 heeft in een slaapkamer een trap naar de zolder. Ik ben de enige die daar rechtop kan staan maar zou er kunnen slapen. Ook is in huis 4 het minste opknapwerk nodig.
keuzes keuzes.
Oud 22-05-2013, 14:12
Verwijderd
Zitten er achtertuinen bij? Want zo ja, dan lijkt m een kleine voortuin alleen een voordeel. Je gaat er niet gauw zitten chillen, want het is een voortuin en dan zit je zo in de etalage. Dus dan is het alleen maar een plek die je netjes moet houden omdat buren anders gaan zeiken.
Oud 22-05-2013, 14:14
Verwijderd
Dat GoT bordspel lijkt me zo gaaf Belachelijk uitgebreid en ingewikkeld (maar dus helaas ook belachelijk duur).
Oud 22-05-2013, 14:15
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Nou ja, hoe vervelend vind je een kleine tuin, ochtendzon en zicht op de buren? Als dat je geen reet uitmaakt kan je voor nr 4 gaan, want dat scheelt ook weer opknapkosten enzo.
En hoe groot is de zolder? Is het een beetje zoals je bedstee nu, of groter? Want ik had vroegah ook een zolderkamer waarin ik amper kon staan (alleen in het midden) en dat was een teringrelaxte kamer. Bed onder een schuine kant, bankje erbij ofzo, chill...
Oud 22-05-2013, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Zitten er achtertuinen bij? Want zo ja, dan lijkt m een kleine voortuin alleen een voordeel. Je gaat er niet gauw zitten chillen, want het is een voortuin en dan zit je zo in de etalage. Dus dan is het alleen maar een plek die je netjes moet houden omdat buren anders gaan zeiken.
ja, bij allemaal een achtertuin van een meter of 10 lang. Maar voordeel is wel bij die grote voortuinen dat men niet zo direct je huis in kan loeren.
De huizen zijn nog niet op de markt officieel, en die makelaar had ook weer zo'n raar verhaal, dat de verkopende partij (een investeringsmaatschappij) wil dat die makelaars van buitenaf de huizen beoordelen en er dan een prijs aan geven. Maw: natte vingerwerk dus.
Ik vraag me af of een taxatierapport in je voor of nadeel werkt dan.
Oud 22-05-2013, 14:19
Verwijderd
Mutant, bij ons was er ook wel onderscheid tussen groep 1/2 en de rest. De kleuters hadden hun eigen deel in het gebouw en hun eigen speelplein, maar ze waren we onderdeel van de basisschool, zeg maar.
Oud 22-05-2013, 14:20
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Muh, ik had trouwens net een tentamen (om 2 uur) en ik wist echt 0,0 en dat terwijl ik dit vak al voor het 3e of 4e jaar doe ofzo. Ik heb maar alle vragen overgeschreven om bezig te zijn en heb toen geprobeerd uit te rekenen hoeveel stenen er in de muur zaten en watvoor formules ik daar voor moest gebruiken. Na een uur heb ik maar 'Sorry, Blackout' opgeschreven en m'n blaadje ingeleverd. Ik kreeg echt een '' blik van de docent. Oh well.
Nu zit ik in de computerrruimte en natuurlijk, zoals altijd als ik in een stille ruimte zit, gaat mijn lichaam ineens allerlei rare geluiden maken. *knor**pruttel**hijg**kuch**piep*
Oud 22-05-2013, 14:21
Chick Rock
Chick Rock is offline
Stom zeg Trimm
Oud 22-05-2013, 14:23
Verwijderd
Gatverdamme jongens, hoor net van m'n vader dat er in de lever van z'n vrouw kwaadaardige tumoren zijn gevonden. Zijn uitzaaiingen, dus ze zijn nu op zoek naar de primaire tumor. Bleugh wat een rotweek zo
Oud 22-05-2013, 14:26
Verwijderd
Oei sann :/ sterkte.
Oud 22-05-2013, 14:28
Verwijderd
Sterkte Sann!

Kut, Trimm!

Uomi, kijk, dat is wat ik bedoel. Waarschijnlijk was ik te jong om het Nederlandse systeem te bevatten en daarna deed het er weinig meer toe natuurlijk.

*knikkebol*
Oud 22-05-2013, 14:29
Verwijderd
wat kut sann, sterkte!
Oud 22-05-2013, 14:30
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Oh nee Sann, wat naar.
Sterkte, wijffie. *knuf*
Oud 22-05-2013, 14:32
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Gatverdamme jongens, hoor net van m'n vader dat er in de lever van z'n vrouw kwaadaardige tumoren zijn gevonden. Zijn uitzaaiingen, dus ze zijn nu op zoek naar de primaire tumor. Bleugh wat een rotweek zo
Jemig, jij krijgt ook wel wat slecht nieuws op je dak ineens Wat vervelend allemaal, sterkte!
Oud 22-05-2013, 14:36
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Jezus Sann, wat kut, sterkte!
Oud 22-05-2013, 14:38
Verwijderd
He bah Sterkte!
Oud 22-05-2013, 14:44
Verwijderd
Thanks lieverds <3
Oud 22-05-2013, 15:08
Verwijderd
wat naar sann

wiskunde gehad, nu het laks bellen en over de school klagen. de leraren kwamen pas binnen 10 minuten later, dan half 2. en we mochten niet langer doorwerken.
Oud 22-05-2013, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Ligt die zo vol met spullen dan? Ik had daar in mijn middelbare schooltijd alleen dingen in liggen die ik op de dag zelf nodig had; als ik weer naar huis was, was mijn kluisje doorgaans leeg.

ja, met oude toetsen en gymschoenen die ik al 2 jaar niet meer gebruikt heb. en schriften en werkenboeken. en een pakje drinken.

Citaat:
Ik heb nog nooit een wiskunde-examen gemaakt
ben blij

Citaat:

Wij begonnen altijd met Latijn en Grieks. Altijd eerst Latijn en de dag erna Grieks. Tot de keer in het 4e jaar dat ze het hadden omgewisseld om godweetwaarom. En toen kreeg ik wel een heel onverwacht papier voor mijn neus. Een hartaanval is er niks tegen.
gymnasium?
Oud 22-05-2013, 15:16
Miekje*
Miekje* is offline
Sterkte Sann, wat een vreselijk naar bericht

//Mijn biologieles was weer awesome, en volgende week hebbenn we de toets, dus ik ga goed leren. Het voordeel is dat de helft over organen gaat, en dat weet ik allemaal al <3 Me is happy. De docent zei ook al dat deze toets qua opzet op de vorige lijkt, dus ik weet ook nog eens wat ik kan verwachten en daar houd ik van <3
Oud 22-05-2013, 15:37
Verwijderd
He bah Sann wat een rot bericht! Hoop ellende zo bij elkaar Sterkte!
Oud 22-05-2013, 15:39
Verwijderd
Naar Sann
Oud 22-05-2013, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Oh wat een verschrikkelijk bericht. Heel veel sterkte!
Oud 22-05-2013, 16:36
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
wiskunde gehad, nu het laks bellen en over de school klagen. de leraren kwamen pas binnen 10 minuten later, dan half 2. en we mochten niet langer doorwerken.
Dat is niet zo netjes inderdaad.
Citaat:
ben blij
Wees* en ja, ik heb wiskunde gewoon laten vallen zodra het kon. Alles met kunde trouwens. Pretpakket ftw
Oud 22-05-2013, 16:47
Verwijderd
Citaat:
gymnasium?
Nee, Latijn-Grieks ^^ Ik ben in België naar school geweest, maar in Nederland gym ja. Maar ik heb het overigens niet afgemaakt. Deels mijn eigen schuld natuurlijk maar ook voor een heel groot deel te danken aan een leraar die niet deed wat hij moest doen en een school die hem in bescherming nam omdat hij vastbenoemd was en toen mijn toekomst op het ASO heeft verpest

Citaat:
Wees* en ja, ik heb wiskunde gewoon laten vallen zodra het kon. Alles met kunde trouwens. Pretpakket ftw
Mja, toen wel maar je weet wel wat het je nu op levert en dat is
Oud 22-05-2013, 16:48
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik had met een pakket met wiskunde niet meer kans gehad hoor, het was nog steeds mavo geweest en dan was ik nog gezakt ook, want wiskunde.
Oud 22-05-2013, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Ik had met een pakket met wiskunde niet meer kans gehad hoor, het was nog steeds mavo geweest en dan was ik nog gezakt ook, want wiskunde.
ja hoor, geen kans gehad. Ben je soms vergeten dat je van het vwo afkwmam? Als je je best had gedaan had je genoeg kansen gehad.
Oud 22-05-2013, 17:00
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
ja hoor, geen kans gehad. Ben je soms vergeten dat je van het vwo afkwmam? Als je je best had gedaan had je genoeg kansen gehad.
Idem dito. Overigens ben ik dat niet vergeten, maar daar ging het nu niet over, het ging over wiskunde in mijn pakket.
Oud 22-05-2013, 17:09
Verwijderd
ik kom ook eigenlijk van havo/vwo.
Oud 22-05-2013, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Idem dito. Overigens ben ik dat niet vergeten, maar daar ging het nu niet over, het ging over wiskunde in mijn pakket.
ja, daar ben je slim genoeg voor.
Oud 22-05-2013, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Dat is niet zo netjes inderdaad.

Ben kan toch ook?! of is dat weer Limburgs.

alles met kunde laten vallen, dan had je vast weinig vakken over. ik heb ook een beetje een pretpakket op economie en wiskunde na. maar als ik zak wordt weer biologie/geschiedenis inplaats van wiskunde. nu alleen nog mijn vader overtuigen.

Citaat:
Nee, Latijn-Grieks ^^ Ik ben in België naar school geweest, maar in Nederland gym ja. Maar ik heb het overigens niet afgemaakt. Deels mijn eigen schuld natuurlijk maar ook voor een heel groot deel te danken aan een leraar die niet deed wat hij moest doen en een school die hem in bescherming nam omdat hij vastbenoemd was en toen mijn toekomst op het ASO heeft verpest

Mja, toen wel maar je weet wel wat het je nu op levert en dat is
zo'n leraren hebben mij naar de mavo gestuurd.

o ja ik moet laks bellen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten